abonnement Unibet Coolblue
pi_204866966
Tijdens stucwerkzaamheden in huis komt er af en toe buiten wat gips op de klinkers van het tuinpad.
Als je er snel genoeg bij bent spoel je het weg met water, maar als je er niet snel genoeg bij bent krijg je het niet meer weg. Althans ik niet.

Heeft iemand een tip om de klinkers na afloop van stucwerk weer schoon te krijgen?
Is een hogedrukspuit met terrasreiniger dan bv voldoende of moet je met andere middelen aan de slag?
pi_204868031
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 23:12 schreef Zoev het volgende:
Tijdens stucwerkzaamheden in huis komt er af en toe buiten wat gips op de klinkers van het tuinpad.
Als je er snel genoeg bij bent spoel je het weg met water, maar als je er niet snel genoeg bij bent krijg je het niet meer weg. Althans ik niet.

Heeft iemand een tip om de klinkers na afloop van stucwerk weer schoon te krijgen?
Is een hogedrukspuit met terrasreiniger dan bv voldoende of moet je met andere middelen aan de slag?
TVP voor als er iemand een oplossing heeft...

Hier heb ik ook al 2 jaar zo'n witte zweem nadat ik een keer een emmer met voegmiddelresten omgegooid heb. Tientallen regenbuien, hogedrukreiniger, zeep, schrobbenr. Niets helpt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_204868177
Azijn over gieten? Of anders een ontkalkings middel (Viakal, Antikal, noem ze maar op)
pi_204869309
De klinkers omdraaien.
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 10:33:17 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_204869327
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 08:12 schreef Clubman het volgende:
Azijn over gieten? Of anders een ontkalkings middel (Viakal, Antikal, noem ze maar op)
Lijkt mij dat niet iedere tegelsoort daar zomaar tegen kan.. :?
pi_204870220
Het slijt vanzelf eraf
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204871472
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:33 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Lijkt mij dat niet iedere tegelsoort daar zomaar tegen kan.. :?
Ik las klinkers, die zullen een beetje azijn wel overleven ;)
  donderdag 26 mei 2022 @ 18:44:45 #8
469021 tinus-online
tinus-online.nl
pi_204873525
staalborstel?
pi_204874601
Zandstralen.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_204880192
Groot gedeelte is weg met kokend water en behoorlijke plensbuien. Wat er nog zit probeer ik eerst met karcher, en dan schakel ik over op jullie tips. Dank.
pi_204885362
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 07:31 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
TVP voor als er iemand een oplossing heeft...

Hier heb ik ook al 2 jaar zo'n witte zweem nadat ik een keer een emmer met voegmiddelresten omgegooid heb. Tientallen regenbuien, hogedrukreiniger, zeep, schrobbenr. Niets helpt.
Dat is dus cement geen gips
pi_204885386
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 23:12 schreef Zoev het volgende:
Tijdens stucwerkzaamheden in huis komt er af en toe buiten wat gips op de klinkers van het tuinpad.
Als je er snel genoeg bij bent spoel je het weg met water, maar als je er niet snel genoeg bij bent krijg je het niet meer weg. Althans ik niet.

Heeft iemand een tip om de klinkers na afloop van stucwerk weer schoon te krijgen?
Is een hogedrukspuit met terrasreiniger dan bv voldoende of moet je met andere middelen aan de slag?
Gewoon natmaken. Met een groffe borstel een beetje raggen. Dan is het zo weg. Het is gips
pi_204885560
Ik zeg heel hard gips, maar weet niet of het alleen gips is :) Het komt uit die knauf zakken

[ Bericht 13% gewijzigd door Zoev op 27-05-2022 23:18:54 ]
pi_204886385
Klinkers? Het verhaal doet Betonklinker vermoeden... Dat beton is redelijk zacht en poreus en zuigt als een spons...

Dus wil je zoiets weg hebben moet je er geen gras over laten groeien... :') Sorry, niet wachten tot het is opgezogen in het beton... Vlekken in het beton krijg je er met poetsen niet meer uit... :) Het zal met de tijd wel verkleuren in minder opvallen.

Klinker omdraaien zal ook geen optie zijn. beton klinkers worden in een mal gemaakt en hebben meestal een boven en onderkant w.w.z. een afgerond hoekje aan de bovenkant.
pi_204886886
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 01:11 schreef Watuntrik het volgende:
Klinkers? Het verhaal doet Betonklinker vermoeden... Dat beton is redelijk zacht en poreus en zuigt als een spons...

Dus wil je zoiets weg hebben moet je er geen gras over laten groeien... :') Sorry, niet wachten tot het is opgezogen in het beton... Vlekken in het beton krijg je er met poetsen niet meer uit... :) Het zal met de tijd wel verkleuren in minder opvallen.

Klinker omdraaien zal ook geen optie zijn. beton klinkers worden in een mal gemaakt en hebben meestal een boven en onderkant w.w.z. een afgerond hoekje aan de bovenkant.
Klopt.
Beton inderdaad.

Is grotendeels schoon nu. Heb me ook voor genomen dat zolang de vloer niet geėgaliseerd ik er iedere dag even een gieter over heen gooi. Want je stapt naar buiten, welliswaar op een natte doek, en dan heb je toch nog altijd wat onder je schoen.
Er zitten nog enkele plekken, niet echt opvallend, op een paar stenen. Maar volgens mij zaten die er ook al op door een eerdere renovatieklus.

De hogedruk zal ik er toch nog eens over houden, is nooit verkeerd om te doen na een renovatieklus.
pi_204886987
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 09:09 schreef Zoev het volgende:
De hogedruk zal ik er toch nog eens over houden, is nooit verkeerd om te doen na een renovatieklus.
Kun je doen, de vuilfrees erop gaat wat dieper... Maar daar moet je ook geen gewoonte van maken. Die klinkers zijn daar echt te zacht voor en na aantal jaar regelmatig afspuiten met hoge druk word de steen alleen maar grover van oppervlak want je spuit eigenlijk telkens weer een laagje zandcement tussen de kiezeltjes uit. Enzo wordt de steen dus steeds grover en ook weer sneller vuil en moet je weer gaan spuiten. Dat gaat dus van de regen in de drup...

Regelmatig lichtjes schrobben met water en de straatbezem is duurzamer dan 2 x per jaar spuiten als een dulle.

[ Bericht 1% gewijzigd door Watuntrik op 28-05-2022 09:54:54 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')