TVP voor als er iemand een oplossing heeft...quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:12 schreef Zoev het volgende:
Tijdens stucwerkzaamheden in huis komt er af en toe buiten wat gips op de klinkers van het tuinpad.
Als je er snel genoeg bij bent spoel je het weg met water, maar als je er niet snel genoeg bij bent krijg je het niet meer weg. Althans ik niet.
Heeft iemand een tip om de klinkers na afloop van stucwerk weer schoon te krijgen?
Is een hogedrukspuit met terrasreiniger dan bv voldoende of moet je met andere middelen aan de slag?
Lijkt mij dat niet iedere tegelsoort daar zomaar tegen kan..quote:Op donderdag 26 mei 2022 08:12 schreef Clubman het volgende:
Azijn over gieten? Of anders een ontkalkings middel (Viakal, Antikal, noem ze maar op)
Ik las klinkers, die zullen een beetje azijn wel overlevenquote:Op donderdag 26 mei 2022 10:33 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Lijkt mij dat niet iedere tegelsoort daar zomaar tegen kan..
Dat is dus cement geen gipsquote:Op donderdag 26 mei 2022 07:31 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
TVP voor als er iemand een oplossing heeft...
Hier heb ik ook al 2 jaar zo'n witte zweem nadat ik een keer een emmer met voegmiddelresten omgegooid heb. Tientallen regenbuien, hogedrukreiniger, zeep, schrobbenr. Niets helpt.
Gewoon natmaken. Met een groffe borstel een beetje raggen. Dan is het zo weg. Het is gipsquote:Op woensdag 25 mei 2022 23:12 schreef Zoev het volgende:
Tijdens stucwerkzaamheden in huis komt er af en toe buiten wat gips op de klinkers van het tuinpad.
Als je er snel genoeg bij bent spoel je het weg met water, maar als je er niet snel genoeg bij bent krijg je het niet meer weg. Althans ik niet.
Heeft iemand een tip om de klinkers na afloop van stucwerk weer schoon te krijgen?
Is een hogedrukspuit met terrasreiniger dan bv voldoende of moet je met andere middelen aan de slag?
Klopt.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 01:11 schreef Watuntrik het volgende:
Klinkers? Het verhaal doet Betonklinker vermoeden... Dat beton is redelijk zacht en poreus en zuigt als een spons...
Dus wil je zoiets weg hebben moet je er geen gras over laten groeien...Sorry, niet wachten tot het is opgezogen in het beton... Vlekken in het beton krijg je er met poetsen niet meer uit...
Het zal met de tijd wel verkleuren in minder opvallen.
Klinker omdraaien zal ook geen optie zijn. beton klinkers worden in een mal gemaakt en hebben meestal een boven en onderkant w.w.z. een afgerond hoekje aan de bovenkant.
Kun je doen, de vuilfrees erop gaat wat dieper... Maar daar moet je ook geen gewoonte van maken. Die klinkers zijn daar echt te zacht voor en na aantal jaar regelmatig afspuiten met hoge druk word de steen alleen maar grover van oppervlak want je spuit eigenlijk telkens weer een laagje zandcement tussen de kiezeltjes uit. Enzo wordt de steen dus steeds grover en ook weer sneller vuil en moet je weer gaan spuiten. Dat gaat dus van de regen in de drup...quote:Op zaterdag 28 mei 2022 09:09 schreef Zoev het volgende:
De hogedruk zal ik er toch nog eens over houden, is nooit verkeerd om te doen na een renovatieklus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |