Afgezien de nieuwe variant zich weinig aantrekt van de immuniteit.quote:Op donderdag 2 juni 2022 22:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Exponentiële groei van een virus dat inmiddels tot een verkoudheidsvirus gemuteerd is en dankzij groepsimmuniteit onder de bevolking nog maar amper slachtoffers maakt, big deal...
Immuniteit is niet iets binairs hè.quote:Op donderdag 2 juni 2022 22:52 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Afgezien de nieuwe variant zich weinig aantrekt van de immuniteit.
Als die nieuwe variant hooguit wat gekuch en loopneuzen veroorzaakt interesseert die verminderde immuniteit niet.quote:Op donderdag 2 juni 2022 22:52 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Afgezien de nieuwe variant zich weinig aantrekt van de immuniteit.
Tsja, we varen in dichte mist op een onstuimige zee en kunnen hooguit 2 weken vooruit kijken.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 07:31 schreef capricia het volgende:
De brief komt waarschijnlijk in juni. Waarschijnlijk dan. Als het niet tegen zit. De rest van de info van VWS is van 1 april.
Gaat voortvarend.![]()
[ twitter ]
Dichte mist? Hier is het lekker zonnig.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 07:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Tsja, we varen in dichte mist op een onstuimige zee en kunnen hooguit 2 weken vooruit kijken.
En naar Spanjequote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:03 schreef Piles het volgende:
Geen coronapas meer nodig voor reizen naar Italië
Op naar Italië
Was dat nog nodig dan? Vorige week nog via Italië gevlogen zonder iets te hoeven laten zienquote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:03 schreef Piles het volgende:
Geen coronapas meer nodig voor reizen naar Italië
Op naar Italië
Wat we merken is dat landen steeds lakser worden met het opvolgen van de maatregelen. Meestal teken dat ze verder gaan versoepelen.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Was dat nog nodig dan? Vorige week nog via Italië gevlogen zonder iets te hoeven laten zien
Eigenlijk deed alleen Frankrijk dat nog een maandje terug
Na de zomer zie ik het weer terug komen.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:53 schreef Piles het volgende:
[..]
En naar Spanje
https://www.nu.nl/coronav(...)s-te-laten-zien.html
NL loopt altijd achterquote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:30 schreef capricia het volgende:
Wel weer opmerkelijk dat we eventuele vertragingen dan weer via DL moeten vernemen.
NL communiceert al maanden niets.(Behalve zoek het zelf maar uit)
[ twitter ]
Dat werkt niet met een tweepartijen systeem, absoluut niet.quote:
Typisch ik dacht dat landen in de EU niet meer solo mochten kopen, maar via een EU deal.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:30 schreef capricia het volgende:
Wel weer opmerkelijk dat we eventuele vertragingen dan weer via DL moeten vernemen.
[ twitter ]
Top, scheelt weer een booster halen voor administratieve redenen ipv gezondheidsredenen.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:53 schreef Piles het volgende:
[..]
En naar Spanje
https://www.nu.nl/coronav(...)s-te-laten-zien.html
Hoe kom je er bij dat dat een verplichting is?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 12:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Typisch ik dacht dat landen in de EU niet meer solo mochten kopen, maar via een EU deal.
Ja, daarom dragen ze daar nog steeds mondkapjes in het OV en andere plekken.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 12:06 schreef KingRadler het volgende:
Ik heb meer vertrouwen in DL beleid dan Nederland.
Lijkt me niet relevant.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:59 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Dat werkt niet met een tweepartijen systeem, absoluut niet.
ErnoGODquote:Op vrijdag 3 juni 2022 12:06 schreef KingRadler het volgende:
Ik heb meer vertrouwen in DL beleid dan Nederland.
quote:RIVM: wijzig OMT-voorzitterschap niet
Het RIVM wil de voorzitter van het Outbreak Management Team (OMT) blijven leveren. Dat is nu Jaap van Dissel. Het kiezen van een andere voorzitter zou "risico's" opleveren, zo zegt het instituut tegen Nieuwsuur. De experts in het OMT zijn de belangrijkste corona-adviseurs van het kabinet.
Vorige week vroegen verschillende partijen in de Tweede Kamer juist aan minister Ernst Kuipers van Volksgezondheid of het OMT een voorzitter kan krijgen met meer afstand van zijn ministerie. Het RIVM, waar Van Dissel directeur Infectieziekenbestrijding is, valt namelijk direct onder dat ministerie. Uit onderzoek van Nieuwsuur bleek dat onder leiding van Van Dissel verschillende OMT-adviezen waren aangepast, op verzoek van ambtenaren.
Zo werd bijvoorbeeld een advies om mondkapjes in verpleeghuizen te dragen afgezwakt op basis van politieke wensen. OMT-leden zelf waren over die aanpassingen niet geraadpleegd.
Ommezwaai ministerie
Minister Kuipers erkende in het Kamerdebat vorige week dat door de tekstsuggesties van zijn ambtenaren de "schijn" kon zijn ontstaan "dat er op de een of andere manier gestuurd is" in de OMT-adviezen. Ook zei hij open te staan voor de vraag of het OMT-voorzitterschap anders moet worden geregeld. Dit was een duidelijke ommezwaai van het ministerie, dat eerder geen discussie wilde voeren over de OMT-voorzitter, en de aanpassingen van ambtenaren had afgedaan als slechts "verduidelijkingen".
Wel zei Kuipers dat in de wet staat dat het RIVM automatisch de voorzitter van het OMT-levert, en dat de kwestie dus "allereerst aan het RIVM zelf" is. Nieuwsuur vroeg daarop een reactie aan het RIVM, dat vandaag laat weten dat Van Dissel het OMT-voorzitterschap "adequaat en onafhankelijk" heeft ingevuld.
Wat het RIVM betreft blijft de situatie zoals die nu is. Het instituut zegt dat als een andere voorzitter wordt gekozen "gevreesd" moet worden voor "risico's" op "vertraging, kwaliteitsverlies en verlies aan slagvaardigheid" bij de medische advisering.
'Schadelijk voor wetenschap'
Al langer klinkt de roep om meer afstand te creëren tussen de wetenschap en de politiek. Jet Bussemaker, voorzitter van de Raad voor Volksgezondheid & Veiligheid, zei in 2020 al dat er tijdens de coronacrisis "vermenging" was opgetreden tussen het RIVM en het ministerie. En onlangs noemde Jeroen Dijsselbloem, voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid die de aanpak van de coronacrisis onderzoekt, de aanpassingen van ambtenaren in de OMT-stukken "pijnlijk en heel schadelijk".
Dijsselbloem sprak van een "totale rolvermenging" tussen wetenschappelijke adviezen en de besluitvorming. Dat schaadt volgens hem het gezag van de wetenschap en het vertrouwen in de politiek.
Ik stel me er in ieder geval al wel een beetje op in dat we vanaf oktober wel weer nieuwe maatregelen gaan zien. Echte complete lockdowns zie ik eigenlijk niet meer gebeuren, maar de mondkapjes, de 1.5 meter & de QR codes zijn we nog niet vanaf denk ik. Maar wel eens; als ze het dit jaar wéér invoeren komen we er nooit meer vanaf. Een nieuwe verplichte vaccinatie zie ik ook nog wel gebeuren. Nieuw vaccin, of een booster. Hopelijk valt het mee.quote:Op donderdag 2 juni 2022 13:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het zal afhangen van wat er in de ziekenhuizen gebeurt. Als de boel volloopt dan komen er weer maatregelen.
Maar in het stadium daarvoor krijg je ontegenzeggelijk weer de groep paniekpoepers die op hoge poten maatregelen eist. OMT-leden in talkshows en de rest van het complete ritueel wat hier inmiddels “inmasseren” is gaan heten. Het zal me benieuwen of de politiek daar dan ook weer in mee zal gaan.
Ik verwacht niet dat het omicron vaccin ineens wel steriele immuniteit gaat geven. Eigenlijk weet ik nu al zeker van niet. Trouwens omicron heeft inmiddels ook al 5 sublijnen. Delta had er 71 dus we kunnen nog even voort. Ook over je andere post over Duitsland. Al die G varianten gaat ook voor geen meter helpen en waarschijnlijk alleen maar meer kwaad bloed zetten. Maar die minister van volksgezondheid in Duitsland is ook een pleiter van het Zerocovid evangelie. Ben benieuwt hoelang ze het daar nog willen volgen.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:30 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Maar dit vind het RIVM blijkbaar niet zo'n relevante conclusie.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dijsselbloem sprak van een "totale rolvermenging" tussen wetenschappelijke adviezen en de besluitvorming. Dat schaadt volgens hem het gezag van de wetenschap en het vertrouwen in de politiek.
quote:Het kabinet gaat de lengte van schoolvakanties niet wijzigen. Dat melden bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws. Dat was een optie vanwege een mogelijke nieuwe coronagolf. Het RIVM vindt de verkorting nu niet nodig.
Er staat ook weer een stuk over in de Volkskrant vandaag. Een interview met Kuipers, getiteld “Als de R in de maand is, hang dan de kuchschermen maar op”.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik stel me er in ieder geval al wel een beetje op in dat we vanaf oktober wel weer nieuwe maatregelen gaan zien. Echte complete lockdowns zie ik eigenlijk niet meer gebeuren, maar de mondkapjes, de 1.5 meter & de QR codes zijn we nog niet vanaf denk ik. Maar wel eens; als ze het dit jaar wéér invoeren komen we er nooit meer vanaf. Een nieuwe verplichte vaccinatie zie ik ook nog wel gebeuren. Nieuw vaccin, of een booster. Hopelijk valt het mee.
En we slikken het ook gewoon weer. Dat kan je ook al wel zien aankomen. Dat vind ik misschien nog wel erger.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 17:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er staat ook weer een stuk over in de Volkskrant vandaag. Een interview met Kuipers, getiteld “Als de R in de maand is, hang dan de kuchschermen maar op”.
En zo worden we alweer langzaam klaargestoomd voor maatregelen in het najaar. De hele pavlov van de besmettingen stijgen —> er moeten maatregelen komen, we gaan het gewoon weer overdoen joh.
Ik vraag me af hoe veel mensen het nog wel echt gaan slikken. Bij de eerste lockdown volgde iedereen vrij goed de regels. Bij de 2de werd het al minder en bij de 3de was het een heel stuk minder. Je kan wel dingen op slot gooien maar als mensen dan gewoon met groepen thuis gaan zitten of naar het buitenland gaan waar het wel kan houdt het op wat bij de 3de lockdown gebeurde. Dan hebben we het nog niet eens over de gevolgen voor de sectoren die je op slot gooit, die zullen het zonder steun zeker nu ook niet meer pikken.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 18:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En we slikken het ook gewoon weer. Dat kan je ook al wel zien aankomen. Dat vind ik misschien nog wel erger.
Ik denk niet dat Nederland voorop gaat lopen bij het invoeren van maatregelen.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 19:33 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe veel mensen het nog wel echt gaan slikken. Bij de eerste lockdown volgde iedereen vrij goed de regels. Bij de 2de werd het al minder en bij de 3de was het een heel stuk minder. Je kan wel dingen op slot gooien maar als mensen dan gewoon met groepen thuis gaan zitten of naar het buitenland gaan waar het wel kan houdt het op wat bij de 3de lockdown gebeurde. Dan hebben we het nog niet eens over de gevolgen voor de sectoren die je op slot gooit, die zullen het zonder steun zeker nu ook niet meer pikken.
Formeel deed Italië dat nog wel, maar in de praktijk niet. Ging er begin mei heen en niks hoeven laten zien.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Was dat nog nodig dan? Vorige week nog via Italië gevlogen zonder iets te hoeven laten zien
Eigenlijk deed alleen Frankrijk dat nog een maandje terug
Net als samenwonende studenten in een studentenhuis die een boete kregen omdat ze gezamenlijk op hun balkon stonden. Formeel geen gezin namelijk.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 13:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Van tevoren: we handhaven alleen bij excessen.
Wat er gebeurde:
[ afbeelding ]
Schandalig was het eigenlijk, die hele avondklok.
Het enige probleem van QR-codes is: wat doe je met de geldigheid van al die vaccinaties die al gezet zijn? Blijven die geldig? Of moet iedereen opnieuw aan de spuit.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 22:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Nederland voorop gaat lopen bij het invoeren van maatregelen.
Maar als ze in België/Duitsland weer mondkapjes/QR codes introduceren gaan wij geheid voor de bijl.
Volledige sectoren dicht zie ik echt niet meer gebeuren.
We volgen dan toch "gewoon" de Europese lijn?quote:Op zondag 5 juni 2022 10:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het enige probleem van QR-codes is: wat doe je met de geldigheid van al die vaccinaties die al gezet zijn? Blijven die geldig? Of moet iedereen opnieuw aan de spuit.
Dat wordt helemaal niks. Eigenlijk zijn mondkapjes het enige dat je nog kunt invoeren zonder dat je weer overal schade toebrengt aan de economie en de samenleving. En dat is als losstaande 'maatregel' echt een druppel op een gloeiende plaat.
Als je zo terugkijkt zijn er echt belachelijke zaken uitgevoerd.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 07:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Net als samenwonende studenten in een studentenhuis die een boete kregen omdat ze gezamenlijk op hun balkon stonden. Formeel geen gezin namelijk.
Ik denk echt dat de weerstand deze keer vele malen groter gaat zijn dan bij de vorige keren. Dat zag je natuurlijk afgelopen winter al. Mensen zijn er klaar mee zolang er geen Variant des Doods zich aandient.quote:Op zondag 5 juni 2022 12:17 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
We volgen dan toch "gewoon" de Europese lijn?
Herstwlbewijs, testbewijs (op eigen kosten?) of een 2e vaccinatie plus 9 maanden of booster oneindig.
De booster zal dan ook wel een houdbaarheidsdatum krijgen.
Andere goedkope maatregel lijkt me de 1,5 meter, want dat valt volledig op het het conto van de ondernemer.
Zie hier de effectiviteit van avondvullende programma's van angstpropaganda door virologen, politici en andere activisten op staatstelevisie.quote:Op zondag 5 juni 2022 12:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als je zo terugkijkt zijn er echt belachelijke zaken uitgevoerd.
Mensen een bekeuring geven omdat ze op een balkon stonden of om half 10 s avonds buiten waren.
En dat er personen waren die dit toejuichen.
Aangevuld met de notoire "ik heb er zelf geen last van".quote:Op zondag 5 juni 2022 16:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zie hier de effectiviteit van avondvullende programma's van angstpropaganda door virologen, politici en andere activisten op staatstelevisie.
Mondkapjes (soms alleen voor buitenlanders) zijn bijvoorbeeld in tankstations nog wel verplicht. Dat staat althans op de deur, maar binnen zie je er niemand mee, kan ook dat ze het bordje vergeten zijn. In de supermarkten zie je er nog wel regelmatig mensen mee.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 22:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Nederland voorop gaat lopen bij het invoeren van maatregelen.
Maar als ze in België/Duitsland weer mondkapjes/QR codes introduceren gaan wij geheid voor de bijl.
Volledige sectoren dicht zie ik echt niet meer gebeuren.
Ik vermoed in eerste instantie weer de welbekende poppenkast met looplijnen, wachtplekken, kuchschermen, winkelwagentjes poetsen, alles verplicht op afspraak/reservering en uiteraard de mondkapjes. Thuiswerkadvies zal ook wel weer worden ingevoerd.quote:Op zondag 5 juni 2022 10:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het enige probleem van QR-codes is: wat doe je met de geldigheid van al die vaccinaties die al gezet zijn? Blijven die geldig? Of moet iedereen opnieuw aan de spuit.
Dat wordt helemaal niks. Eigenlijk zijn mondkapjes het enige dat je nog kunt invoeren zonder dat je weer overal schade toebrengt aan de economie en de samenleving. En dat is als losstaande 'maatregel' echt een druppel op een gloeiende plaat.
Tjah, maar die schulden schuif je dan toch gewoon door naar volgende generaties?quote:Op zondag 5 juni 2022 21:22 schreef Spablauw214 het volgende:
De rente is natuurlijk wel stijgende dus we kunnen niet meer gratis geld lenen om sectoren overeind te houden. Dus als ze nu weer met lockdowns en verplichte sluitingen komen aanzetten dan leidt dat meteen tot een faillissementsgolf. En dat in een tijd dat steeds meer mensen niet meer rond kunnen komen. Dat is wel een recept voor een hoop onrust en gezeik.
Blijkbaar niet effectief, anders waren er geen boetes uitgedeeld.quote:Op zondag 5 juni 2022 16:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zie hier de effectiviteit van avondvullende programma's van angstpropaganda door virologen, politici en andere activisten op staatstelevisie.
Precies dit, gewoon lekker lenen en doorschuiven.quote:Op zondag 5 juni 2022 22:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, maar die schulden schuif je dan toch gewoon door naar volgende generaties?
Bioscooppakquote:Op maandag 6 juni 2022 14:13 schreef Zipportal het volgende:
Filmzalen trekken recordaantal bezoekers sinds start pandemie
https://www.ad.nl/show/fi(...)-pandemie~a17258fd6/
![]()
![]()
![]()
Bioscooppak aan. @:Wereldgozer @:de_boswachter
Lekker man. Alleen 15 kg zwaarder na Corona. Dus even de zakken uit een andere broek knippen genot.quote:Op maandag 6 juni 2022 14:13 schreef Zipportal het volgende:
Filmzalen trekken recordaantal bezoekers sinds start pandemie
https://www.ad.nl/show/fi(...)-pandemie~a17258fd6/
![]()
![]()
![]()
Bioscooppak aan. @:Wereldgozer @:de_boswachter
Ik kan ondertussen niet meer bijhouden hoe vaak we hier geroepen en gedacht hebben dat de weerstand de volgende keer veel groter zal gaan zijn. Is wellicht ook zo op bepaalde vlakken; maar als de regering sectoren wil sluiten gaan die sectoren niet opeens massaal weigeren. Je hebt hooguit meer mensen die dan thuis gewoon af blijven spreken, maar QR codes, mondkapjes, sluiting van bepaalde sectoren zie ik de bevolking niet massaal tegen in opstand komen eigenlijk. Hopelijk komt het niet zo ver in het najaar.quote:Op zondag 5 juni 2022 12:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk echt dat de weerstand deze keer vele malen groter gaat zijn dan bij de vorige keren. Dat zag je natuurlijk afgelopen winter al. Mensen zijn er klaar mee zolang er geen Variant des Doods zich aandient.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |