Ik gok omdat thuis op een krukje zitten blijkbaar kunst is tegenwoordig. Misschien is die zelfpijperij in de kunstwereld er eindelijk eens achter dat ze elkaars scheten ruiken en zeggen dat het lekker ruiktquote:Op vrijdag 27 mei 2022 15:28 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/kun(...)ele-sector~b1ca09ad/
Voel je vrij je gedachten te spuien. Ben zelf ook niet meer zo vaak geweest als voor corona. Maar ja, dat kwam door een medische ingreep die lange tijd uitgesteld geweest is (door corona).
Wel sneu voor de culturele sector.
Wel zonde van al die coronasteun. Toch?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 15:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik gok omdat thuis op een krukje zitten blijkbaar kunst is tegenwoordig. Misschien is die zelfpijperij in de kunstwereld er eindelijk eens achter dat ze elkaars scheten ruiken en zeggen dat het lekker ruikt.
Laat maar lekker failliet gaan dan.
Ja, dat wel. Maar dat heb ik met alle subsidies op wat men kunst noemt. Als er geen markt voor is heb je toch gewoon pech als "kunstenaar"? Waarom denken die mensen altijd recht te hebben om niet te werken en wat verf op een stuk canvas te rammen en dus eisen daarvan te kunnen leven?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 15:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Wel zonde van al die coronasteun. Toch?
Pathé zal er anders over denken.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 15:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat wel. Maar dat heb ik met alle subsidies op wat men kunst noemt. Als er geen markt voor is heb je toch gewoon pech als "kunstenaar"? Waarom denken die mensen altijd recht te hebben om niet te werken en wat verf op een stuk canvas te rammen en dus eisen daarvan te kunnen leven?
Prima als je er wel van kan leven hoor, dan maak je blijkbaar iets dat mensen aanspreekt. Maar zo niet, gewoon lekker baantje nemen en in je vrije tijd je pindakaasvloer maken, niets mis mee.
Hoezo?quote:
Het artikel gaat ook over de bios.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 16:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoezo?
Pathe maakt winst, betaalt belasting, en draagt bij aan de maatschappij. Zure linkse kunstenaars doen dat niet.
Meh fair hoor. Maar ja, als je "de cultuursector" geld geeft hoort cinema er ook bij. Wmb had dat zeker niet naar Pathe gehoeven ook. Die verneuken hun eigen businessmodel al jaren zelfquote:
Het gaat erom dat ook de bios de aantallen van voor corona niet haalt. Volgens het artikel. De gehele cultuursector dus inclusief de bios.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 16:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Meh fair hoor. Maar ja, als je "de cultuursector" geld geeft hoort cinema er ook bij. Wmb had dat zeker niet naar Pathe gehoeven ook. Die verneuken hun eigen businessmodel al jaren zelf.
Maar het is altijd nog wel beter dan miljarden naar dat verzonnen stikstofprobleem.
Dat is wellicht een beetje offtopic, maar daar kan de biossector niet zo veel aan doen. Er komt op wat uitzonderingen na (Spiderman, Top Gun) voornamelijk woke bagger uit de laatste jaren. En daar zijn mensen gewoon klaar mee, dat belerende politieke kuttoontje in hun entertainment.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 16:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ook de bios de aantallen van voor corona niet haalt. Volgens het artikel. De gehele cultuursector dus inclusief de bios.
Nou ja. In het kader van het geklaag toen niets kon, had men kennelijk verwacht dat toen het wel kon, mensen er weer als vanouds gebruik van zouden maken. Maar niets is minder waar.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 16:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is wellicht een beetje offtopic, maar daar kan de biossector niet zo veel aan doen. Er komt op wat uitzonderingen na (Spiderman, Top Gun) voornamelijk woke bagger uit de laatste jaren. En daar zijn mensen gewoon klaar mee, dat belerende politieke kuttoontje in hun entertainment.
Zie ook Netflix, het falen van Disney. DC.
Er kon ook niets, en achteraf was het allemaal redelijk nutteloos helaas.quote:
Sorry. Had dikke vinger.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 16:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er kon ook niets, en achteraf was het allemaal redelijk nutteloos helaas.
Opzich nog te vergeven, maar bij elke 0.001% toename roept men her en der alweer om lockdowns, die dus geen ene fuck hebben geholpen.
Dus ja, niet zo gek dat mensen boos zijn.
No worries, ik vond het al wat kort afquote:
Okay. Dus dat loopt wel als van ouds.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 16:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
No worries, ik vond het al wat kort af.
Maar de horeca loopt volgens mij wel weer redelijk hoor, ik kom zelf weer 2-3 per week ergens en het is overal weer normaal druk.
Die reacties zijn een goede samenvatting van de hele coronapandemie zeg. Aan de ene kant mensen die nog steeds boos zijn over de QR-code en aan de andere kant de Zerocovid jankers. Maar bij op1 hadden ze het een tijdje geleden het er ook over en daar zei iemand dat het ook komt dat veel mensen behoorlijke wat dingen hebben in te halen zoals feesten, huwelijken enzovoort. De bal zal wel ergens in het midden liggen en de inflatie zal ook niet echt meewerken nu, waar de horeca ook veel last van heeft met stijgende prijzen voor voedsel.quote:
Dat helpt zeker niet mee neequote:Op vrijdag 27 mei 2022 16:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay. Dus dat loopt wel als van ouds.
Daarom vroeg ik me de bezoekersaantallen af. Niet de omzet. Die zal wel op pijl zijn, gezien de prijsstijgingen
quote:Op vrijdag 27 mei 2022 16:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is wellicht een beetje offtopic, maar daar kan de biossector niet zo veel aan doen. Er komt op wat uitzonderingen na (Spiderman, Top Gun) voornamelijk woke bagger uit de laatste jaren. En daar zijn mensen gewoon klaar mee, dat belerende politieke kuttoontje in hun entertainment.
Zie ook Netflix, het falen van Disney. DC.
Precies. Sociaal -economische onzekerheid, dan is de horeca altijd de eerste die dat voelt, op de voet gevolgd door de overige cultuur.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die reacties zijn een goede samenvatting van de hele coronapandemie zeg. Aan de ene kant mensen die nog steeds boos zijn over de QR-code en aan de andere kant de Zerocovid jankers. Maar bij op1 hadden ze het een tijdje geleden het er ook over en daar zei iemand dat het ook komt dat veel mensen behoorlijke wat dingen hebben in te halen zoals feesten, huwelijken enzovoort. De bal zal wel ergens in het midden liggen en de inflatie zal ook niet echt meewerken nu, waar de horeca ook veel last van heeft met stijgende prijzen voor voedsel.
Het dorre hout wat normaal die theaters vult is gestorven door Covid of zit nog in angst thuis?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 15:28 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/kun(...)ele-sector~b1ca09ad/
Voel je vrij je gedachten te spuien. Ben zelf ook niet meer zo vaak geweest als voor corona. Maar ja, dat kwam door een medische ingreep die lange tijd uitgesteld geweest is (door corona).
Wel sneu voor de culturele sector.
Dat eerste: ze zijn dood, hebben long covid, of hebben geen zin om het op te lopen, is oprecht een van de reacties..quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Het dorre hout wat normaal die theaters vult is gestorven door Covid of zit nog in angst thuis?
Nee grapje, gok dat nu alles weer kan, mensen vooral de interactie met elkaar opzoeken ipv de focus op voorstelling en zulks. Zelf kies ik ook echt bijzonder vaak voor terrasjes, uit eten en andere binnen anderhalve meter sociale zaken met bier endezo, itt theater e.d.
Lonkt toch minder in deze situatie, je kunt je tijd maar één keer uitgeven en wellicht bij velen net zo'n keuze
Godsammequote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat eerste: ze zijn dood, hebben long covid, of hebben geen zin om het op te lopen, is oprecht een van de reacties..
Ik zoek hem even voor je op..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |