abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204876768
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 12:28 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik had het artikel niet helemaal gelezen zie ik. Maar wat ik hierboven lees komt om mij dus over als hoereren.

Ondanks dit hoereren kunnen dit soort mensen zich gewoon in de spiegel blijven aankijken en zeggen dat ongelovingen minder zijn dan zij. Ik blijf me nog steeds verbazen besef ik.
Dit gesprek zou eigenlijk uitgeprint en op de betreffende moskee worden gehangen. Dan zien we gelijk wat de reactie hierop onder de haagse moslims is.
pi_204876834
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 07:28 schreef Chadi het volgende:
de rechtspositie van de vrouw
In de islamitische context; even hardop moeten lachen.
pi_204876859
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 12:59 schreef Tanatos het volgende:
Nou die moslims zijn behoorlijk gierig, een prostitué voor een maand voor 1000 a 2000 Euro vind ik behoorlijk karig.
Ik dacht dat die dames meer verdienden.
Het zijn ook geen moslims en dit is geen Islamitische leer. Jullie zijn misleid door het artikel. Dit gaat namelijk over een ander geloof, genaamd Sjiisme.
pi_204876878
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 00:12 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Het zijn ook geen moslims en dit is geen Islamitische leer. Jullie zijn misleid door het artikel. Dit gaat namelijk over een ander geloof, genaamd Sjiisme.
Ik geloof hier geen KUT van.
pi_204876888
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 00:12 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Dat zijn ook gewoon moslims, daarnaast ben ik er helemaal niet van overtuigd dat er niet ook gewoon soennieten zijn die dit ook doen.
Het zijn moslims die dit doen, of je het onder islamitische leer schaart is aan moslims zelf, en die mogen daar onderling ruzie over maken.
Als jij dit verwerpelijk (en belachelijk) vind, prima ik ook.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204877117
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 00:23 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat zijn ook gewoon moslims
Haha daarom moet je niet leren vanuit Wikipedia grapjas waar ze je de standaard fabel vertellen dat moslims zijn opgedeeld in Soennieten en Sjiieten.

quote:
daarnaast ben ik er helemaal niet van overtuigd dat er niet ook gewoon soennieten zijn die dit ook doen
Ik ben soenniet, en ook nog eens praktiserend. Er is echt NIEMAND die dit doet in mijn hele omgeving + overal waar ik gereisd heb. Zijn er niet praktiserende moslims die naar de hoeren gaan? Ja duh. Net zoals niet praktiserende moslims die ook alcohol drinken of varkensvlees eten. Iedergeval het is geen Islam, het wordt niet geleerd uit de bronnen. Sjiieten hebben die leer wel aangezien zij totale andere bronteksten hebben.

quote:
4s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 00:19 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ik geloof hier geen KUT van.
Moet je zelf weten.
pi_204878054
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 02:26 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Haha daarom moet je niet leren vanuit Wikipedia grapjas waar ze je de standaard fabel vertellen dat moslims zijn opgedeeld in Soennieten en Sjiieten.
Dat is echter gewoon de waarheid, voor katholieken en protestanten/hervormden gaat hetzelfde op.
Als iemand zichzelf moslim noemt is die persoon voor mij een moslim, als iemand zichzelf christen noemt is die persoon voor mij een christen.
Vertel mij anders eens wat sjiieten fundamenteel anders maakt behalve de opvolging van de profeet, wat natuurlijk sowieso al een raar concept is aangezien de opvolgers helemaal niet als profeet gezien worden.

quote:
Ik ben soenniet, en ook nog eens praktiserend. Er is echt NIEMAND die dit doet in mijn hele omgeving + overal waar ik gereisd heb. Zijn er niet praktiserende moslims die naar de hoeren gaan? Ja duh. Net zoals niet praktiserende moslims die ook alcohol drinken of varkensvlees eten. Iedergeval het is geen Islam, het wordt niet geleerd uit de bronnen. Sjiieten hebben die leer wel aangezien zij totale andere bronteksten hebben.
Ik denk dat het overgrote merendeel van zowel sjiieten als soennieten deze hele praktijk volstrekt afkeurt.
Het hele verhaal wat je ophangt over praktiserend gaat over jouw interpretatie van je religie, en een andere moslim kan daar behoorlijk anders over denken, zonder dan voor mij ineens geen moslim meer te zijn.
Sjiieten hebben net als soennieten de koran als hoofdbron/tekst en geloven in 1 god.
Kijk als ze in meerdere goden zouden geloven, zou ik er nog wel enigszins mijn bedenkingen bij hebben, maar dat is niet het geval.
Alhoewel legio moslims dan weer wel in djins, engelen, de duivel en allerlei andere rare zaken geloven.

Dat jij vind dat je ware geloof hebt, zegt mij helemaal niets.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204878412
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 09:22 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat is echter gewoon de waarheid
Gewoon omdat het gewooon zo is toch? Hehehe

quote:
Als iemand zichzelf moslim noemt is die persoon voor mij een moslim
Oja natuurlijk joh, heel erg logisch. Slechts claimen is al genoeg voor jou, los van wat ze geloven en doen. Zucht.

quote:
Vertel mij anders eens wat sjiieten fundamenteel anders maakt
Nee, geen tijd verspillen voor mensen die niet logisch kunnen redeneren en hun eigen waarheid willen hebben (blijkbaar) hoe onredelijk dan ook.

quote:
en een andere moslim kan daar behoorlijk anders over denken, zonder dan voor mij ineens geen moslim meer te zijn.
Kan me niet schelen wat allerlei moslims tegenwoordig denken en wat jij vind wie een moslim is. Ik kijk naar de bronteksten en de interpretatie daarvan door de metgezellen want dat heet Islam (waar moslims zich aan toeschrijven).

quote:
Sjiieten hebben net als soennieten de koran als hoofdbron/tekst en geloven in 1 god.
Fout. Joh verspil me tijd niet met je houding dat je het allemaal wel weet. Onwetendheid is één ding, maar dan nog de les proberen te lezen....dahag.
pi_204878474
quote:
4s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 00:04 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
In de islamitische context; even hardop moeten lachen.
Ik begrijp je reactie. Je krijgt zoveel verkeerde informatie voorgeschoteld.

Het zal je verbazen hoeveel rechten zij hebben in de islam en dat deze rechten beschermd worden. Daarvoor hoef je alleen maar de laatste preek te zoeken waarin nogmaals gewezen werd op vrouwenrechten en de bescherming van deze rechten.

Daar werd ook gelijkheid uitgelegd. Alle mensen zijn gelijk het enige wat ze onderscheidend maakt zijn hun daden.

Alleen de uitvoering door mannen last te wensen over.
pi_204878482
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 10:07 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Gewoon omdat het gewooon zo is toch? Hehehe
[..]
Oja natuurlijk joh, heel erg logisch. Slechts claimen is al genoeg voor jou, los van wat ze geloven en doen. Zucht.
[..]
Nee, geen tijd verspillen voor mensen die niet logisch kunnen redeneren en hun eigen waarheid willen hebben (blijkbaar) hoe onredelijk dan ook.
[..]
Kan me niet schelen wat allerlei moslims tegenwoordig denken en wat jij vind wie een moslim is. Ik kijk naar de bronteksten en de interpretatie daarvan door de metgezellen want dat heet Islam (waar moslims zich aan toeschrijven).
[..]
Fout. Joh verspil me tijd niet met je houding dat je het allemaal wel weet. Onwetendheid is één ding, maar dan nog de les proberen te lezen....dahag.
De religieuze intolerantie spat er vanaf.
En dan ook nog in de context van religie het woord logisch gebruiken.
Diepe, diepe, diepe zucht.
En klaar.

pi_204887936
quote:

_O- dit is gvd ongelofelijk _O-
Deze woorden van een islamietje, die geloofd in een dikke lul die deze planeet en de mensen heeft gemaakt, in de gaten houdt, en straft of beloont na de dood. _O- lekker logisch redeneren pik. :)
pi_204888093
quote:
[..]
Kun je uitleggen waarom dat fout is? Hebben sjiieten een andere hoofdbron en geloven ze in meerdere of een andere God?
pi_204888294
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')