quote:Op maandag 12 december 2022 13:46 schreef ieniminimuis het volgende:
Krijt in een ander kleurtje. Ik heb echt zoveel kleuren ondertussen. Overigens kan gewoon schoolbordkrijt ook, natuurlijk altijd even testen.
Dat is zeker een waardevolle tip. Die hera marker ga ik eens naar kijken! Ik had nu op aanraden uit het patroon de achterkant van een botermes gebruikt maar dat deed niet echt wat (ik zag de lijnen in ieder geval niet).quote:Op maandag 12 december 2022 13:53 schreef Lienekien het volgende:
Altijd van tevoren checken of je krijt/marker er wel weer afgaat (aan de lucht, in de was, met strijken).
Ik gebruik zelf voor rechte lijnen een hera marker: daarmee maak je een soort vouwlijn in je stof.
Mooi jasjequote:Op donderdag 15 december 2022 11:14 schreef loveli het volgende:
In de sale had ik wat Vogue-patronen besteld. Wat basic Vogue Easy patronen van jasje, bloesje, broek voor als ik ze ooit nodig heb, een eenvoudige jurk die goed bij een stof past die al een tijdje op de plank ligt (V1595).
En de V8333, geen idee of ik die ooit ga maken. En als, dan met meer kennis over maatwerk. Er zijn 2 versies, de "simpele" en de coutureversie, die tweede schijnt een masterclass naaien te zijn met allerlei subtiele details en handwerk, zoals paardenhaar versteviging handmatig in vorm naaien. Er zijn allerlei blogs te vinden hoe anderen ermee hebben geworsteld.
[ afbeelding ]
Leuk he? Zelfgemaakte kleding aan! Leuke is ook dat je niet gebonden bent aan de kleuren van het seizoenquote:Op donderdag 15 december 2022 21:04 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb mijn eerste kledingstuk gemaakt tijdens de naailes![]()
Zitten er allerlei foutjes in? Tuurlijk! Maar veel geleerd voor de volgende keer en toch heel blij mee.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Let niet op de staat van mijn spiegel
quote:Op donderdag 15 december 2022 21:04 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb mijn eerste kledingstuk gemaakt tijdens de naailes![]()
Zitten er allerlei foutjes in? Tuurlijk! Maar veel geleerd voor de volgende keer en toch heel blij mee.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Let niet op de staat van mijn spiegel
De nacht van dinsdag op woensdag om 3 uur ‘s nachts is de herhalingquote:
Dit is ook ‘s nachtsquote:Op vrijdag 23 december 2022 11:56 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Maandagmiddag wordt 'ie herhaald: https://www.bbc.co.uk/programmes/m001gdgb
Volgens mij wel jaquote:Op vrijdag 23 december 2022 16:42 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik vond het heerlijk om te kijken. Vorig jaar waren er twee afleveringen rond de feestdagen toch?
Het was wel leuk. Verder steek je er niks van op.quote:Op donderdag 22 december 2022 23:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar je commentaar
Dat dus, en ik zou wel eens weten hoeveel hulp ze kregen achter de schermen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 18:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het was wel leuk. Verder steek je er niks van op.
Oh, nee toch.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 09:12 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik hoor net dat Jan Sikkes failliet is. Nu kwam ik daar al niet vaak meer, maar toch...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |