Afhankelijk van hoeveel je er in de eerste 40 minuten in hebt gelegdquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 20:11 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Eerste half uur is kwestie van niet te veel forceren, maar je maakt het record pas de laatste 20 minuten
65x14 zeiden ze net geloof ikquote:
Pinarello heeft nog geen prijsindicatie gegeven.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 20:14 schreef Faraday01 het volgende:
Maar je moet deze fiets dus kunnen kopen, wat zou dat moeten kosten
Straks doorschakelen naar 60 schemaquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 20:14 schreef heywoodu het volgende:
Hij is alvast begonnen aan de laatste 20 minuten.
Haha nee joh.quote:
Nee idd, typte te snel 20k is voor het stuur.quote:
Voor een custom 3d geprinte fiets? Zal wel iets meer zijnquote:
Dus all-in 70k ongeveer.quote:It was made in collaboration with 3D-printing company Metron Advanced Equipment, conveniently based in Derby, the same city in which Bigham enjoyed early success at the Derby Arena velodrome. It became the first 3D-printed aerodynamic bike to be UCI-compliant and is reportedly worth ¤33,000.
The bike is also fitted with a custom-made 3D-printed cockpit, this time from Pinarello's component subsidiary, MOST, at a confirmed cost of between ¤17,000 and ¤20,000 depending on each potential customer's individual initial assessment.
Elsewhere, the wheels are special edition track wheels from long-time Ineos Grenadiers supplier Princeton Carbonworks. These were designed from scratch, specifically to go with the new frame, and are reportedly priced at ¤8,000 a pair. The rear wheel is asymmetric, with larger-than-usual bearings.
One interesting revelation is the decision to use clincher wheels and tyres, rather than the more established option of tubulars. When Victor Campanaerts set the record in 2019, he used Vittoria Pista tubular tyres in an unfathomably-narrow-by-today's-standards 19mm.
Ganna, by comparison, will be using Continental's GP5000 TT tyres - the recently released TDF edition - in 25mm, with what we believe to be latex inner tubes inside.
Tyre pressures are unconfirmed, but after Bigham's attempt, he gave a clue, suggesting it was higher than most would expect. This is likely due to the smooth surface of the velodrome not benefitting as much from the bump-absorbing properties of lower pressures.
Ganna will be running 170mm Wattshop Cratus aero cranks – Wattshop being Bigham's own aero componentry company – with a 64-tooth chainring. This will be paired with a 14-tooth rear cog from the same Wattshop Cratus range.
Connecting the two will be an Izumi KAI chain, for a total drivetrain cost of around £1,100.00 (¤1,250). The entire drivetrain will receive a special low-friction coating from British brand Muc-Off.
Las dat het 60k kost en dat er 3 van beschikbaar zijn.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 20:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Voor een custom 3d geprinte fiets? Zal wel iets meer zijn
Ik heb mij net laten vertellen dat dat gigantisch is. En baansprinters, wat doen die? Ik kan me voorstellen dat groter beter is voor topsnelheid, maar ja, je moet het wel op gang kunnen krijgenquote:
Gaat veel te hard nu, gaat helemaal fout.quote:
21:41.4 had Ganna op 20km.quote:
Dat op gang krijgen speelt minder een rol dan voor de sprinters. Want die moeten vooral ook kunnen accelereren in 3 rondjesquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 20:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb mij net laten vertellen dat dat gigantisch is. En baansprinters, wat doen die? Ik kan me voorstellen dat groter beter is voor topsnelheid, maar ja, je moet het wel op gang kunnen krijgen
Nee snap ik, maar ik ben nieuwsgierig waar sprinters dan doorgaans mee rijdenquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 20:20 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat op gang krijgen speelt minder een rol dan voor de sprinters. Want die moeten vooral ook kunnen accelereren in 3 rondjes
JW van Schip heeft het ooit eens uitgelegd. Vast nog wel ergens op YouTube te vinden.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 20:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb mij net laten vertellen dat dat gigantisch is. En baansprinters, wat doen die? Ik kan me voorstellen dat groter beter is voor topsnelheid, maar ja, je moet het wel op gang kunnen krijgen
Hij moet gewoon 3x doen alsof het de laatste 20 minuten zijn!quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 20:14 schreef heywoodu het volgende:
Hij is alvast begonnen aan de laatste 20 minuten.
Zestig keer een laatste minuut knallen!quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 20:21 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Hij moet gewoon 3x doen alsof het de laatste 20 minuten zijn!
Die duiken vaak ook wel van boven naar beneden om wat vaart erin te krijgen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 20:20 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat op gang krijgen speelt minder een rol dan voor de sprinters. Want die moeten vooral ook kunnen accelereren in 3 rondjes
Ik kan me wel goed indenken dat men 26 jaar geleden nog wat minder wetenschappelijk bezig was met zaken als indelingquote:
Bos vertelde eens dat Hoogland met een voorblad van 60 reed.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 20:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee snap ik, maar ik ben nieuwsgierig waar sprinters dan doorgaans mee rijden
Wat natuurlijk ook weer verschillend is tussen een individuele sprint, waar je vaak snel moet reageren, of een keirin, waar je al erg hard gaat op het moment dat je aan gaat zetten.
Jij bent af.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 20:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wat is dit toch ook mensonterend saai.
Afgemat, na zo'n uur.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |