abonnement bol.com Coolblue
  woensdag 22 juni 2022 @ 02:45:47 #26
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_205116293
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 12:27 schreef Doedezemaar het volgende:
Als je het Spaans van de Amerika’s wilt leren zou ik me wel echt daar op focussen en niet aan de slag gaan met het Spaans van Spanje.
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 12:29 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Waarom?
@chufi
pi_205240396
Frans. Taal van veel landen in Europa, lingua franca in veel Afrikaanse landen, tweede taal van de NAVO en de VN.
Daarbij, als je de buitenbeentjes-met-prestige leert van een taalfamilie, zijn veel talen uit een bepaalde taalfamilie eenvoudig aan te leren.
pi_205240442
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:03 schreef Black_Scholes het volgende:
Ik wil hobbymatig een nieuwe taal leren, dus ik heb er niet per se een bepaald doel mee. Eerst was ik met Zweeds begonnen, maar na een beginnerscursus Zweeds realiseerde ik mij dat je echt heel weinig aan Zweeds hebt.
Dat zou voor een hobby weinig uit moeten maken. Je doet het omdat je het leuk vindt bij een hobby, niet omdat je er mogelijk wat aan hebt.
pi_205240459
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 22:11 schreef Magister_Artium het volgende:
Frans. Taal van veel landen in Europa, lingua franca in veel Afrikaanse landen, tweede taal van de NAVO en de VN.
Daarbij, als je de buitenbeentjes-met-prestige leert van een taalfamilie, zijn veel talen uit een bepaalde taalfamilie eenvoudig aan te leren.
Bedoel je,dat als je Frans kent, dat dan Frans een moeilijk buitenbeentje is? En dat je dan makkelijker Spaans en Italiaans oppakt?
pi_205240698
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 22:16 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Bedoel je,dat als je Frans kent, dat dan Frans een moeilijk buitenbeentje is? En dat je dan makkelijker Spaans en Italiaans oppakt?
In grote lijnen wel. Het Frans wordt onregelmatig gespeld en wordt anders uitgesproken dan de andere Romaanse talen. Als je die wat complexere spelling en grammatica beheerst, gaan Spaans en Italiaans bijna vanzelf. Dat is in ieder geval mijn ervaring geweest.
pi_205309799
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:03 schreef Black_Scholes het volgende:
Ik wil hobbymatig een nieuwe taal leren, dus ik heb er niet per se een bepaald doel mee.
Wat maakt het dan uit welke taal nuttiger is? Doe wat je leuk vindt/lijkt.
  maandag 11 juli 2022 @ 18:56:48 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205309853
Ik spreek redelijk Frans en een beetje Spaans. Ik moet wel zeggen: Frans kun je echt niet uit een cursus meenemen naar de praktijk. Spaans viel mij op dat dat dus veel vlotter gaat. Ik kon er op vakantie in Mexico wel leuk mee uit de voeten. En Spaanstaligen waarderen de poging tot enorm, Toen ik in Brussel woonde heeft het wel een maand of 2 geduurd voor ik een gesprekje aan kon knopen. Franstaligen vinden de poging tot niet meer dan normaal.

Maar mogelijk vertekend beeld omdat ik eerst Frans heb geleerd en daarna pas Spaans.

Anyway: ik stem Spaans. Leukere taal om te leren ook.
Resistance is futile.
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')