Omdat elke uitbraak van een willekeurig virus nu ineens onder een microscoop van de media ligt.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar dit virus is er al sinds de jaren 80 oid dus? Waarom zouden we ons er nu ineens druk om moeten maken dan. Er zal wel eens vaker iemand uit Afrika dit hebben meegenomen naar Europa. Maar in het kielzog van corona is elk virusnieuws natuurlijk ineens heel spannend.
Precies, dat bedoel ik. En wat is een 'uitbraak'? TBC komt ook nog steeds wel eens ergens lokaal voor, maar daar besteedt verder ook niemand aandacht aan behalve een 1kolommertje in het lokale sufferdje.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Omdat elke uitbraak van een willekeurig virus nu ineens onder een microscoop van de media ligt.
Omdat er in meerdere landen spontane uitbraken zijn. Dit kan duiden op een besmettelijkere variantquote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar dit virus is er al sinds de jaren 80 oid dus? Waarom zouden we ons er nu ineens druk om moeten maken dan. Er zal wel eens vaker iemand uit Afrika dit hebben meegenomen naar Europa. Maar in het kielzog van corona is elk virusnieuws natuurlijk ineens heel spannend.
Van Ranst sluit niet uit dat besmetting via aerosolen ook mogelijk is. Dan kan zoiets snel gaan als je lang in een dezelfde slecht geventileerde ruimte bent.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Als ik Van Ranst zo beluister dan hebben we een zorgelijke situatie aan de hand. Haal die strategische voorraad pokkenvaccin maar vast van stal…
Lijkt me in het geval van de pokken ook wel terecht.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Omdat elke uitbraak van een willekeurig virus nu ineens onder een microscoop van de media ligt.
@Nattekat, @Zipportal @Starhopper jullie zijn toch ook naar dat feestje geweest, misschien moeten jullie je maar even laten testen.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 20:32 schreef -river- het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)astgesteld~a4a35527/
Brandhaard
Het virus heeft zich mogelijk (onder meer) verspreid via het internationale homofestival Darklands eerder deze maand in Antwerpen. Dat evenement - een van de grootste festivals voor homo’s ter wereld - is ook bij Nederlanders populair. De gezondheidsdienst van de Belgische regering heeft drie besmettingen herleid naar het festival.
Er is reden om aan te nemen dat het virus werd binnengebracht door festivalbezoekers uit het buitenland, aldus Darklands verder. De overheid heeft de organisatie gevraagd de duizenden bezoekers te informeren over de besmettingen. Zo vragen ze om nog steeds waakzaam te zijn, omdat het virus een incubatieperiode tot 21 dagen heeft. Wie symptomen of een vermoeden van besmetting heeft, moet zo snel mogelijk hulp zoeken.
---------------------------
Er staat (onder meer) bij, dus ook zonder kontseks moeten we voorzichtig zijn.
Dan heb je wel een mutatie te pakken die zeer ernstige gevolgen kan hebben.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Van Ranst sluit niet uit dat besmetting via aerosolen ook mogelijk is. Dan kan zoiets snel gaan als je lang in een dezelfde slecht geventileerde ruimte bent.
Ik niet.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:54 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
@:nattekat, @:zipportal @:starhopper jullie zijn toch ook naar dat feestje geweest, misschien moeten jullie je maar even laten testen.
Omdat we nu de grootste uitbraak buiten Afrika in de geschiedenis hebben van dit virus. En het virus blijkbaar zodanig gemuteerd is dat het makkelijker mens-op-mens overdraagbaar is. En het zich al wereldwijd over verschillende landen heeft verspreid.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik kom al meer dan 2 jaar niet meer op.feestjesquote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:54 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
@:nattekat, @:zipportal @:starhopper jullie zijn toch ook naar dat feestje geweest, misschien moeten jullie je maar even laten testen.
Nee?quote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zou me er vooralsnog niet al te druk om maken dat je hiermee in aanraking komt.
Hoop dat zoiets gewoon echt niet mogelijk is, je zou denken dat het onder de controle te houden is als er echt alleen besmetting mogelijk is met intieme contacten.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan heb je wel een mutatie te pakken die zeer ernstige gevolgen kan hebben.
Owwequote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is een heel ander virus, lieverd.
Dat lees ik ook elders, plus oppervlakken en objecten.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:53 schreef Momo het volgende:
Van Ranst sluit niet uit dat besmetting via aerosolen ook mogelijk is. Dan kan zoiets snel gaan als je lang in een dezelfde slecht geventileerde ruimte bent.
Dat was met corona niet zo toch? Die deeltjes gingen direct dood op dingrnquote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:58 schreef Za het volgende:
[..]
Dat lees ik ook elders, plus oppervlakken en objecten.
Maar goede bronnen? Want in een fase als dit kan natuurlijk iedereen maar dingen gaan roepen.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:58 schreef Za het volgende:
[..]
Dat lees ik ook elders, plus oppervlakken en objecten.
Oke corona maar dan op steriods dusquote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:55 schreef Za het volgende:
[..]
Nee?
De transmissie kan op verlei manieren plaatsvinden, zelfs via objecten (deurknop?):
Overdracht van het apenpokkenvirus vindt plaats wanneer een persoon in contact komt met het virus van een dier, mens of materiaal dat besmet is met het virus. Het virus komt het lichaam binnen via een beschadigde huid (zelfs als deze niet zichtbaar is), de luchtwegen of de slijmvliezen (ogen, neus of mond). Overdracht van dier op mens kan plaatsvinden door bijten of krabben, bereiding van bushmeat, direct contact met lichaamsvloeistoffen of laesiemateriaal, of indirect contact met laesiemateriaal, zoals door besmet beddengoed. Overdracht van mens op mens wordt verondersteld voornamelijk plaats te vinden via grote ademhalingsdruppels. Ademhalingsdruppels kunnen over het algemeen niet meer dan een paar voet reizen, dus langdurig face-to-face contact is vereist. Andere overdrachtsmethoden van mens op mens zijn onder meer direct contact met lichaamsvloeistoffen of laesiemateriaal en indirect contact met laesiemateriaal.
Person-to-person transmission of monkeypox virus accounts for 10–30% of cases [9]. Transmission is through large respiratory droplets during prolonged face-to-face contact, although transmission through contact with infected fomites or aerosols may occur.
CDC en Sciencedirect.
Nee. Juist niet.quote:
Tenzij je een orgie heb van 100 manquote:Op vrijdag 20 mei 2022 22:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Juist niet.
De R ligt lager als ik het zo lees.
Gewoon een griepje, toch.
En er is nog niemand ernstig ziek van geworden of aan overleden.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 22:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Juist niet.
De R ligt lager als ik het zo lees.
Gewoon een griepje, toch.
Benieuwd of we nu gaan optreden of dat we het net als bij Corona eerst helemaal gaan laten escaleren.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Zolang er nergens Wuhan of Bergamo taferelen zijn, wat zou jij dan verwachten?quote:Op vrijdag 20 mei 2022 22:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Benieuwd of we nu gaan optreden of dat we het net als bij Corona eerst helemaal gaan laten escaleren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |