quote:
Op vrijdag 20 mei 2022 17:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:[..]
Alleen gaat een aanzienlijk deel van de Nederlanders die natuurlijk weer niet nemen vanwege allerlei nepnieuws en drogredenen

Hangt ervanaf.
Mensen zijn over het algemeen meer bereid om een vaccin te nemen voor een ziekte die schadelijk is voor kinderen (polio), en voor een ziekte die echt wordt gezien als een acute doodsbedreiging voor een grote groep. Dan heb ik het over sterftepercentages bij GEZONDE mensen van rond de 10, 20 procent.
Een vaccin voor een virus dat meer oudere mensen raakt, een minder hoog sterftepercentage heeft etc. zal minder snel worden genomen.
De vaccinatiebereidheid is door het pushen van de coronavaccins ook alleen maar omlaag gegaan. Veel mensen die uiteindelijk toch maar een vaccin hebben genomen voelden zich genaaid. Heb best veel om me heen gehoord dat mensen geen booster hebben genomen bijvoorbeeld, ik zelf ook niet.
Bij bepaalde groepen in de samenleving wordt de weerstand alleen maar groter en dat kan ook leiden tot geweld, zoals we met de corona zagen op Urk bijvoorbeeld. Een echte burgeroolog is natuurlijk overdreven maar dit kan op de langere termijn wel echt degelijk leiden tot bijvoorbeeld het ontstaan van een antivaccinatie terroristische organisatie of rebellengroep.
Ik zou de overheid dus adviseren om terughoudend te zijn met lockdowns en andere vrijheidsbeperkende maatregelen en vooral te zorgen dat er meer studenten genees/verpleegkunde worden aangtrokken. Want sinds de corona is het aantal nieuwe studenten zeker niet toegenomen en is er ook veel uitstroom geweest van bestaand personeel. Ik kan me zomaar voorstellen dat geen mens er zin in heeft om voor een loon dat lager ligt dan dat van een CliniCown sjagrijnige tante Bep te gaan lopen beademen vanwege haar apenpokkeninfectie.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)