abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204801149
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 15:42 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Pffffff laat ik het dan maar haatbaarden noemen... :')
Dat is geen cultuur. En mag ik je eraan herinneren dat de enige haatbaard in Nederland met een prominente plaats in het publieke leven Geert Wilders is?

Hoe zo jij het vinden als dat als cultuur van Nederland benoemt word?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2022 15:46:49 ]
pi_204801162
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 14:21 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Bilderberg? WEF?
Hoe we de WEF precies in moeten schatten weet ik niet maar dat zijn in principe de podia waarop er af en toe iets van het krachtenveld naar buiten komt. Waar het om gaat is dat de natiestaat soeverein is, en wanneer die daadwerkelijk democratisch functioneert de burgers dient, en dus bedrijven de wet voorschrjift, oorlogen vermijdt, machtiger landen in de weg zit, en het land laat floreren.

quote:
Het is onmiskenbaar waar dat er in de Westerse wereld een enorme drang is om te homogeniseren. Alles moet en zal er hetzelfde uit zien. Fuck tradities (Zwarte Piet) en alles waar je trots op zou moeten zijn. Regeltjes totdat je er bij neervalt, zodat de kaas en de pizza overal hetzelfde smaakt.
Op persoonlijk niveau komen voor daarin wel een aantal dingen bij elkaar. Ik eet of drink niet bij ketens, doe mij maar diversiteit, de keer dat mij gevraagd werd wat voor koffie ik van de Starbucks wilde antwoordde ik 'doe maar eentje waar eerlijk belasting over is betaald', waarna ik het moest doen met 'hadden ze niet'. Ergens zit er ook een link met de rampzalige schaalvergroting in het onderwijs en het samenvoegen van gemeentes. Maar ik denk dat dat toch meer een kwestie is van vergelijkbare krachten in verschillende velden.

quote:
Maar in bijvoorbeeld Oost Azie zie ik die drang zelf veel minder. Ja, ze hebben er McDonalds en Burger King, maar het gros van de Japanners en Koreanen eet toch het liefst voedsel uit eigen land, en geniet van cultuur uit eigen land. Zou dat komen omdat ze een eigen schrift en taal hebben? Ook kennen ze de drang om buitenlanders binnen te halen en om organisaties vrouwen en minderheden op te dringen niet. Als het daar niet werkt maar bij ons wel, hoe kan daar dan een agenda achter zitten?
Een eiland en een schiereiland, Japan heeft zich natuurlijk tot laat in de 19 eeuw volledig afgesloten van de wereld met uitzondering van de Nederlanders. Wellicht dat Fukuzawa toen al wat bespiegelingen heeft gewijd aan hoe Japan met buitenlandse invloeden moest omgaan die nu nog relevant zijn.

Veel Europeanen zijn zelf de wijde wereld ingetrokken, en vanuit het idee dat die uitwisseling een verrijking was. Voor Nederland is dat natuurlijk zeker een verrijking geweest. Nou wordt het economisch belang van de VOC doorgaans hopeloos overdreven, het was natuurlijk wel een grote culturele invloed en die is niet los te zien van algemene nieuwschierigheid van wetenschap tot rariteitenkabinetten en exotische botanica. Maar je kunt niet onder de palmbomen lopen zonder een kleurtje te krijgen en ik snap ook wel dat het omgaan met de koloniale erfenis met een algehele open en non-discriminatoire instelling gepaard gaat.

Maar ja, die houding wordt dan ook weer gebruikt voor goedkope arbeidskrachten uit landen die niks met onze koloniale erfenis te maken heeft, en dat wordt weer geopolitiek en religieus vanuit het buitenland gebruikt. Zoveel dingen hebben meegespeeld, een oprecht angst voor racisme, wat weer voortkomt uit gelijkheid, individualisme, kapitalisme en opwaartse sociale mobiliteit, allemaal producten van die prachtige Nederlandse Gouden Eeuw die zich over een groot deel van de wereld heeft verspreid, maar niet per se tot in de haarvaten van Japan en Zuid-Korea.

Regeringen willen ook altijd standaard een groter en machtiger land regeren, dus bevolkingsgroei is goed, net als beleidsmatige bevolkingstoename door massa-immigratie. Net als regeringen voelen bijvoorbeeld ook heel veel Nederlanders zich gevleid dat expats het hier zo leuk vinden, ook al is dat vanwege de 30% belastingkorting en dat ze te lui kunnen zijn om Nederlands te leren. Dan is er nog het niet willen toegeven dat men er naast zat wat betreft de multiculturele samenleving, of althans mede ook oprechte angst dat je dat niet kunt toegeven zonder het racisme een impuls te geven. Daar lopen ook weer allemaal nobele en hele platvloerse motieven door elkaar, net als allerlei activisten die zich weer kunnen profileren binnen hun eigen koninkrijkjes en profiteren van het tribalistisch nepotisme dat ook wel bekend staat als positieve discriminatie en de diversity, sensitivity, slavernij en geschiedvervalsings industrie.

Ik zie daar geen groot centraal plan achter anders dan dat de EU bewust nationale identiteiten probeert te verwateren, dat heel veel oliegeld wordt ingezet ter islamisering van Europa, dat de financiele sector veel te machtig is, dat onkreukbaarheid en rechte ruggen eroderen in langere tijd van welvaart en ontkerkelijking. De kern van het probleem zit bij enerzijds het feit dat Amerikaanse presidentskandidaten worden geselecteerd door een soort raad van hoeders bestaande uit Wall Street, het militair-industrieel complex en nog wat geldgiganten, en anderzijds bij de EU dat een vehikel is geworden om de democratische besluitvorming in de natiestaten buitenom te passeren, ten bate van dezelfde of vergelijkbare belangen.

quote:
Misschien naïef, maar ik geloof niet dat daar organisaties achter schuilgaan. Wat ik wel geloof, is dat hetzelfde gedachtegoed dat gebruikt werd voor The long march through the institutions nu schuilgaat achter de cultuuromslag bij multinationals en NGOs. Dat is dus niet zo omdat die organisaties dat van nature zo graag willen, maar omdat mensen die gestudeerd hebben vaak voor dat gedachtegoed vallen (denk in Nederland aan GL/D66, in de VS de linker flank van de Democraten), en bij die organisaties steeds meer posities innemen. Zie bijvoorbeeld de ontwikkelingen bij Netflix, Twitter en Disney.
Als je de teugels laat vieren gaat de verdomming verder wel vanzelf, en dan bedoel ik ook Disney en Netflix. Het zijn tegenwoordig volwassenen die naar superheldenfilms gaan kijken. Leerkrachten die willen dat de leerling over gaat, professoren die na 5 jaar studie het niet meer over hun hart verkijgen om te zeggen 'getuige uw scriptie bent u echt te dom voor een universitaire graad'. Het is ook institutioneel, het hele woke gebeuren kan niet anders dan een gevolg zijn van domme mensen toelaten op de universiteit. Je geeft ze een vals gevoel van intellectuele eigenwaarde, om ze vervolgens vanwege een innerlijke onzekerheid houvast te zien zoeken in dogma's en de instemming van hun peers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 19 mei 2022 @ 15:51:24 #183
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204801202
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 15:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Die discussie wordt al jaren gevoerd. Alleen ben jij niet blij met de uitkomst.

Het eeuwige gehuil dat de discussie over migratie niet gevoerd mag worden - kan weer terug naar het jaartal waar het bij hoort: 2000.
Waarom worden er dan Kamervragen over gesteld?
The End Times are wild
  donderdag 19 mei 2022 @ 15:53:38 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204801229
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 15:33 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dat is niet wat omvolking inhoudt... Je hebt het nu enkel over immigratie en de gevolgen daarvan.
Massale immigratie in combinatie met een laag geboortecijfer leidt tot omvolking.
The End Times are wild
  donderdag 19 mei 2022 @ 15:54:36 #185
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204801240
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 15:53 schreef LXIV het volgende:

[..]
Massale immigratie in combinatie met een laag geboortecijfer leidt tot omvolking.
En dat is precies wat er nu gebeurt.
En de eu wil het nog stimuleren ook...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204801270
Werkt wel makkelijk, je zet één false flag in scene in de VS en laat een paar CIA agenten een of ander manifest verzinnen.

En vervolgens kun je wereldwijd alle politici en media die iets roepen over omvolking aanpakken. Want dat is nu iets voor terroristen.
  donderdag 19 mei 2022 @ 15:57:57 #187
65846 Bocaj
47th President.
pi_204801276
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 15:46 schreef Tijger_m het volgende:
Dat is geen cultuur. En mag ik je eraan herinneren dat de enige haatbaard in Nederland met een prominente plaats in het publieke leven Geert Wilders is?
Deze opmerking laat ik in zijn geheel aan jou... ;)
pi_204801298
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 15:57 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Deze opmerking laat ik in zijn geheel aan jou... ;)
Ik heb het dan ook gezegd en ik spreek nooit voor iemand anders :P
  donderdag 19 mei 2022 @ 16:04:33 #189
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204801347
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 13:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En terecht.

Maar dan is de oplossing een fatsoenlijk loon, niet immigratie.

Legt wel bloot hoe dit verre van een 'links issue' is; als er iemand garen spint bij massa-immigratie is het wel rechts en diens blindstaren op het sprookje van oneindige economische groei.
Zonder economische groei die pas houdt met de groei in productiviteit door automatisering en mechanisering groeit vooral de werkloosheid.
pi_204801353
Omvolking is een feit. Of daar een vooropgezet plan achter zit dat is op dit moment niet te bewijzen maar je kunt wijken en steden aanwijzen die in 50 jaar tijd volledig zijn omgevolkt. Dat is natuurlijk een ongemakkelijke waarheid maar niet minder waar.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 19 mei 2022 @ 16:13:50 #191
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204801436
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 16:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Omvolking is een feit. Of daar een vooropgezet plan achter zit dat is op dit moment niet te bewijzen maar je kunt wijken en steden aanwijzen die in 50 jaar tijd volledig zijn omgevolkt. Dat is natuurlijk een ongemakkelijke waarheid maar niet minder waar.
Als de Europese Commissie zegt meer arbeidsmigranten uit Egypte, Tunesie en Marokko te willen halen, is er moeilijk vol te houden dat het ons zo maar overkomt. De Commissie zegt dat op een moment dat men weet dat er op korte termijn miljoenen Oekrainse arbeidskrachten voor handen zullen zijn. Why ai ai ai aay?
pi_204801451
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 16:13 schreef the-eye het volgende:

[..]
Als de Europese Commissie zegt meer arbeidsmigranten uit Egypte, Tunesie en Marokko te willen halen, is er moeilijk vol te houden dat het ons zo maar overkomt. De Commissie zegt dat op een moment dat men weet dat er op korte termijn miljoenen Oekrainse arbeidskrachten voor handen zullen zijn. Why ai ai ai aay?
Nee het overkomt ons niet zomaar. De vraag is of het onwil of onkunde is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_204801514
Ohhhh neeeeee shut it down!!!!!
Ik word zo moe van die fascisten die een broertje dood hebben aan het vrije woord.
Dat soort mensen moeten genegeerd worden.
pi_204801552
Toch moet je dit de progressieven wel nageven: ze maken kabaal als er iets is dat ze niet bevalt.

Rechts zit te knarsetanden over geldverspilling en linkse propaganda bij de NPO, maar daar hoor je alleen nog Martin Bosma van de PVV over.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204801558
Ook wel typisch dat de VVD zich heeft laten porren voor dit voorstel. Wat is dat een enge club geworden. Dan heb ik nog meer sympathie voor de SP.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 19 mei 2022 @ 16:28:40 #196
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204801572
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 16:21 schreef Chivaz het volgende:
Ohhhh neeeeee shut it down!!!!!
Ik word zo moe van die fascisten die een broertje dood hebben aan het vrije woord.
Dat soort mensen moeten genegeerd worden.
Lijkt ook op een vlucht naar voren..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204801594
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 16:25 schreef Lyrebird het volgende:
Toch moet je dit de progressieven wel nageven: ze maken kabaal als er iets is dat ze niet bevalt.

Rechts zit te knarsetanden over geldverspilling en linkse propaganda bij de NPO, maar daar hoor je alleen nog Martin Bosma van de PVV over.
Omdat ze de media achter zich hebben staan ja
pi_204801624
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 16:25 schreef Lyrebird het volgende:

Gewoon ON uit de NPO flikkeren. Scheelt al een boel centjes, die 'rechts' zo belangrijk vindt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 19 mei 2022 @ 16:34:15 #199
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204801644
Wat een verrassing, een roep om censuur als de mening je niet bevalt.

Wederom, het zal me worst zijn of je 100% gelooft in deze theorie of je het de grootste onzin ter wereld vindt, iedereen heeft gewoon recht op zijn mening.

Oproepen vanuit de politiek om iemand het zwijgen op te leggen, hoe kan je DAAR in godsnaam voor zijn en nog denken dat je niet aan de verkeerde kant van de geschiedenis staat?

Dit is de reden waarom MusK Twitter wil overnemen, om mensen die een (al dan niet afwijkende) mening hebben niet uit te sluiten. Je mag het er nog steeds mee oneens zijn, je mag die mensen belachelijk maken, op hun plek zetten, met de staart tussen de benen laten vluchten door je sterke beagumentatie waarom ze er naast zitten. Maar je mag als democratissch land die mensen NOOIT het zwijgen opleggen.

Is dit nou echt zo lastig? Facisme is echt hip anno 2022.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 19 mei 2022 @ 16:39:36 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204801698
Maar wat wil de TK nu dan? Een wet aannemen die het verbied nog over omvolking te praten? Dan kunnen linkse mensen die het juist fantastisch vinden ook niet meer roepen :”De Nederlandse bevolking verandert en daarom moet Pinksteren geruild worden voor een vrije dag op Suikerfeest “ Wat dat is ook erkennen dat er omgevolkt wordt in feite.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')