abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 17 mei 2022 @ 11:21:44 #1
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_204777518

Finale, wohooo, Tirana, wohoho

Twintig jaar geleden was het voor het laatst zo ver. Feyenoord haalde de finale van de UEFA Cup. In de eigen Kuip werd destijds Borussia Dortmund met 3-2 opzij gezet. Waar deze succescampagne een opmaat leek voor aansluiting tot de Europese subtop, bleek niks minder waar. Op ietwat ongelukkige wijze liep Feyenoord zich stuk aan de groepsfase van de Champions League het seizoen daarna, en vanaf toen waren de successen schaars. In de achttien seizoenen die volgden overwinterde Feyenoord slechts driemaal Europees, waarbij het overigens door wangedrag van de eigen supporters één keer zelfs uit het toernooi werd gezet. Andere jaren leverden leuke thuisoverwinningen op, maar zelden drukte Feyenoord door waardoor vaak de poulefase het eindstation was. Dieptepunt volgde in 2018 toen Slowaakse middenmoter Trencin met maar liefst 4-0 won van de Rotterdammers. Een nieuw derde toernooitje, genaamd de Conference League, moest uitkomst bieden, en Feyenoord heeft deze kans gepakt. Het werd de Jut en Jul cup genoemd, een veredelde intertoto zelfs, en zeker in de beginrondes speelden niet de sterkste ploegen uit Europa mee. Maar tegen de eindfase aan werd het resterende deelnemersveld steeds sterker, en uiteindelijk is het Italiaanse AS Roma in de finale de tegenstander van Feyenoord. De finale wordt gespeeld in het erg mooie Air Albania Stadium, en op woensdag 25 mei om 21:00 wordt er afgetrapt.

Road to Tirana: Feyenoord

Het toernooi begon, voor de nummer 5 van de vorige jaargang van de Eredivisie, op een warme zomerdag in juli op zo’n 250 kilometer van Tirana. FC Drita, de nummer 3 van Kosovo, ontving Feyenoord waar Arne Slot begon aan zijn termijn als hoofdtrainer. Na een matig jaar was de ploeg nog vol in renovatie, de intentie was dat Feyenoord een aanvallende speelstijl zou aanleren, maar na het vertrek van sterspeler Berghuis leek Slot voor een helse klus te staan. Echter was de verwachting dat het nietige Drita nog geen probleem mocht vormen. Dat bleek vies tegen te vallen, Feyenoord creëerde nauwelijks iets en het heenduel eindigde in 0-0. Thuis moest het beslist worden, waar ondergetekende overigens niet aanwezig was, ik keek het duel vanaf een hotelkamertje in Kroatië waar die avond glazen zouden sneuvelen. Til leek na een minuut of 10 de ban te breken door de 1-0 binnen te koppen, maar door individuele fouten van gelegenheidsverdediger Fer wist Drita brutaal met 1-2 voor te komen. Feyenoord mocht de tweede helft aanzetten, en dankzij nog twee goals van Til wist Feyenoord in de slotfase het duel in haar voordeel te beslissen. Deze overwinning was niet verdiend, Drita creëerde in de Kuip mede door walgelijk slecht verdedigen van Feyenoord de beste kansen. Mensen hadden er een hard hoofd over of het nog goed zou komen in de volgende ronde tegen FC Luzern, maar dat bleek reuze mee te vallen. Luzern probeerde, ietwat naïef, zelf wél te voetballen, en dan gaat het bij Feyenoord allemaal een tikkie makkelijker. Ook de komst van verdediger Gernot Trauner maakte het defensief allemaal wat stabieler. Feyenoord won tweemaal eenvoudig met 3-0. In de laatste play-off was ik er wel weer bij, waar Zweedse subtopper Elfsborg op bezoek kwam. Inmiddels leek Feyenoord comfortabel met haar aanvallende intenties, en met dank aan een hattrick van Sinisterra werden de Zweden werkelijk omver geblazen. 5-0 was een nog magere afspiegeling van de verhoudingen. Uit werd er wel met 3-1 verloren, maar dat deerde niemand meer, Feyenoord was definitief geplaatst voor het Conference Cupje.


Het Road to Tirana doekje hing er al in de thuiswedstrijd tegen Drita

Feyenoord kwam voor de loting bovenaan in pot 2 te staan, waaruit vervolgens een lastige loting volgde. Tsjechisch kampioen Slavia Praag, Israelisch kampioen Macabbi Haifa en Duitse subtopper Union Berlijn waren de tegenstanders, een pittige kluif in vergelijking met het resterende deelnemersveld uit pot 3 en 4. Op een dinsdagmiddag in september begonnen de Rotterdammers op bezoek in Israël, Feyenoord speelde niet goed en had het lastig met de zwakke broeder uit de poule: 0-0. Twee weken later kwam het pittige Slavia Praag op bezoek, wat met aanvallende intenties aan de wedstrijd begon. Feyenoord, weer gesteund door een volle Kuip, kwam geweldig uit de startblokken en hield in het tweede bedrijf stand, waardoor het met 2-1 won. Daarna volgde Union, wat op dat moment sterk presteerde en op plek 4 stond in de Bundesliga. De Duitsers vielen behoorlijk tegen, Feyenoord boekte een reguliere 3-1 zege en stond zo dik bovenaan in de poule. De uitwedstrijd in Berlijn werd één groot feest, en met dank aan een goaltje van Dessers die een uitglijdende keeper van de bal beroofde werd het 1-2. Met 10 punten uit 4 zat Feyenoord op rozen, niks aan het handje zou je zeggen, maar het altijd walgelijke OMT besliste anders en ineens speelden we weer in lege stadions. Van het Tsjechische OMT hoefde dat gelukkig niet, waardoor in Praag Feyenoord gewoon weer gesteund werd door een vol uitvak op jacht naar het laatste benodigde puntje voor de eerste plek. Dit ging moeizaam, zeker na een vroege rode kaart voor Til, maar ‘supersub’ Dessers scoorde twee keer waaronder de 2-2 in de blessuretijd, en Feyenoord mocht overwinteren als poulewinnaar. Het laatste duel, een matige 2-1 met het B-team tegen Haifa in een lege Kuip, was enkel nog voor de statistieken (en de coëfficientenpolonaise).


Gesteund door prachtige sfeeracties van het Legioen bleef Feyenoord het volledige eindtoernooi ongeslagen

De honger naar Europees succes was nog niet gestild, en het gevoel dat er Europees echt iets haalbaar was werd steeds meer aanwezig. Volgende obstakel bij de laatste 16 was de Servische koploper Partizan Belgrado. Een lastige uitwedstrijd werd verwacht, maar Feyenoord zette haar tegenstander kinderlijk eenvoudig opzij. Een achterstand werd tweemaal weggewerkt en in de tweede helft liep Feyenoord uit naar een ruime 2-5 zege. De thuiswedstrijd was slechts nog een formaliteit, Partizan geloofde het wel en Feyenoord won met 3-1. In de kwartfinale werd Slavia weer geloot. Het pittige tweeluik in de poulefase zorgde ervoor dat de verwachtingen hooggespannen waren. Het heenduel in de Kuip werd een heerlijke kraker, het verdedigen was bij vlagen dramatisch, de keepers waren allebei kut, en ik kreeg meerdere bierdouches over mijn hoofd, maar nadat de kruitdampen waren opgetrokken stond er, na een gelijkmaker van Slavia in de laatste secondes, een 3-3 op het bord. Van deze gunstige uitgangspositie wist Slavia thuis niet te profiteren: Feyenoord ging in de tweede helft erop en erover en dankzij weer twee goaltjes van ‘mr Conference League’ Cyriel Dessers werd het 1-3. De tegenstander uit de halve finale, de Franse nr2 Olympique de Marseille die in uitstekende vorm verkeerde, leek een andere koek te worden, nu waren wij de underdog. Feyenoord overtrof alle verwachtingen en speelde een fantastische thuiswedstrijd. Na twintig minuten stond het al 2-0, Feyenoord overklaste de Fransen op alle fronten, maar dankzij twee uitstekende momenten van Marseille ging het rusten met 2-2. Luttele secondes na rust sloeg Dessers weer toe, en de 3-2 voorsprong bleef nu ook de eindstand. In Frankrijk had Feyenoord het in de openingsfase zwaar, heel zwaar. Het wedstrijdbeeld veranderde na een halfuur, toen sterspeler Payet geblesseerd afhaakte. In het restant van de wedstrijd werd Feyenoord nog steeds naar achteren gedrukt, maar had het wel de beste kansen. Voor de neutrale supporter was de lol er inmiddels af, maar de gemiddelde Feyenoorder durfde bijna niet meer te kijken. Totdat het fluitsignaal klonk, het bleef 0-0 en Feyenoord stond plots in de finale. Een volksfeest ontstond. Niemand neemt dit in ieder geval van ons af.


Met het originele doekje uit juli vierde de selectie van Feyenoord feest in Marseille

Road to Tirana: AS Roma

Zeg Gurney, ga je ook zo’n boek schrijven over AS Roma? Nee, ik zal het korter houden over onze tegenstander. AS Roma, onder leiding van ‘the special one’ Jose Mourinho, begon haar avontuur in de play-offs tegen Trabzonspor. Na twee eenvoudige overwinningen werd de poule bereikt, waar CSKA Sofia, Bodo Glimt en Zorya Luhansk (in het verleden nog verantwoordelijk voor een Rotterdams bijna-trauma) de bescheiden tegenstanders waren. CSKA en Zorya werden weggeblazen, maar eind oktober wist Bodo Glimt tegen Roma op eigen veld voor een ware stunt te zorgen. Het was koud, het was donker, het veld is van plastic, en Bodo had gewoon een prima ploegje, maar dat de miljoenenformatie van Roma met 6-1 werd weggeblazen had niemand zien aankomen. Een zeldzame vernedering die de hele wereld over ging. Zelfs thuis wist Roma de schade niet te repareren, opnieuw werd Bodo niet verschalkt (2-2). Ondanks dit debacle wist Roma door nieuwe overwinningen tegen Zorya en CSKA alsnog de eerste plek in de poule te bemachtigen. Bij de laatste 16 werd Vitesse geloot, die een in Europees verband goed seizoen beloond zagen worden met een tweede plek in een zware poule. Roma speelde ernstig matig, won uit op gelukkige wijze met 0-1, en keek thuis lang tegen een 0-1 achterstand aan. In de slotfase besliste Abraham van Roma anders: 1-1, einde toernooi Vitesse. In de kwartfinale trof het opnieuw angstgegner Bodo, en weer ging Roma de bietenbrug op in de uitwedstrijd, nu werd het 2-1 voor de Noren. Een getergd Roma liet er thuis eindelijk geen gras meer over groeien: het werd 4-0, en zo plaatste Roma zich voor de halve finale waar Leicester de tegenstander was. Uit werd het 1-1, en thuis kon Roma met 1-0 zegevieren, waardoor Mourinho zich voor de vijfde keer plaatst voor een Europese finale, en waardoor Roma nu eindelijk haar eerste Europese prijs kan winnen. Feyenoord is het laatste obstakel.


Rick Karsdorp werd in het verleden kampioen met Feyenoord en is een ‘jongen van de club’, maar treedt nu met AS Roma aan tegen de Rotterdammers

De wedstrijd

Wat kunnen we verwachten van Roma-Feyenoord? De laatste keer dat de twee elkaar troffen was in de L32 van de Europa League in 2015. In Rome hield Feyenoord destijds knap stand, het bleef 1-1, alhoewel de wedstrijd enigszins ontsierd werd door gebeurtenissen buiten het veld waar een Romeins fonteintje niet helemaal vuurwerkbestendig bleek. In de Kuip won Roma 1-2, een wedstrijd die nog lang nabesproken zou worden omdat de partij stilgelegd werd omdat een plastic banaan op het veld belandde. De kolkende Kuip werd nog woester na meerdere discutabele beslissingen van de warrig fluitende Turpin, en sindsdien hangen er netten rondom Europese thuiswedstrijden in de Kuip. Ach ja. Feyenoord zal een wrange nasmaak overgehouden hebben aan dit tweeluik in een tot dusver sterk Europees seizoen, dat er in de finale sportief revanche genomen kan worden op Roma is dus wel een voordeel.


Het laatste duel tussen Roma en Feyenoord was een waar spektakel. Een banaan werd gegooid, meerdere zware overtredingen van Roma bleven onbestraft maar een ongelukkige tackle van Feyenoorder te Vrede kwam op een makkelijke rode kaart te staan.

Feyenoord speelt al het hele seizoen aanvallend pressievoetbal. De tegenstander wordt in balbezit continu opgejaagd, wat het een helse klus maakt om verzorgd voetbal te spelen tegen de Rotterdammers. Daar komt nog bij dat Feyenoord een zeer beweeglijke voorhoede zonder echt aanspeelpunt heeft. De achterhoede is misschien wel de meest geprezen linie, alhoewel linksback Malacia nog onzeker is voor de finale door een hamstringblessure. Keeper Marciano is wel een absolute zwakke schakel, waardoor Feyenoord het vaak niet kan permitteren om veel kansen weg te geven. Feyenoord is het hele seizoen al op zijn best tegen ploegen die zelf het spel proberen te maken, daarmee treft het met het Roma van Mourinho niet de ideale tegenstander. Zoals José het betaamt is de ploeg lastig achterin te passeren, en gaat het veel uit van haar twee spelmakers, Pellegrini en Zaniolo. Met name eerstgenoemde gaat het Feyenoord lastig maken, Pellegrini loopt tussen de linies als aanspeelpunt en is verantwoordelijk voor het aanvalsspel van de Romeinen. Daarnaast staat hij aan de bal bij de meeste standaardsituaties, waar Roma al het hele seizoen buitengewoon effectief is. Dat Roma verder wel kwetsbaar is blijkt uit de matige prestaties in de competitie, Roma speelt al het hele seizoen rond plek 6 en weet al enkele wedstrijden niet te winnen. In de competitie dient in de laatste wedstrijd nog gewonnen te worden bij Torino om verzekerd te zijn van Europa League-voetbal, anders is de wedstrijd tegen Feyenoord hun laatste kans hiervoor. Dat Roma de Conference League verder serieus neemt blijkt wel uit de reacties van Mourinho, die bekend staat als een prijzenpakker. Roma zal een taaie, vervelende tegenstander worden voor Feyenoord. Maar geen onmogelijke.


Slechts 4000 supporters van Feyenoord zullen aanwezig zijn in het Air Albania Stadium, wat haar eerste finale organiseert. Waar het torentje goed voor is zullen we nooit weten.

Verwachtingen

Waar ik tegen Marseille een heerlijk potje verwachtte, denk ik niet dat deze finale voor veel vuurwerk gaat zorgen (buiten de Feyenoord-vakken om, die boete moeten we wel afstrepen). Feyenoord zal na een trainingskamp weer fris aan de aftrap verschijnen, maar na het ietwat duffe einde van het seizoen zal de flow er ook wat uit zijn. Roma daarentegen zal het spel ook niet hoeven maken. De laatste Nederlandse club die Mourinho in de finale van een Europees toernooi trof, Ajax, liep zich met aanvallend spel al stuk tegen een muur. Het is aan Slot om iets te bedenken zodat Feyenoord niet hetzelfde overkomt. Zodat Feyenoord haar vierde Europese prijs weet te winnen, en als eerste club ooit de Conference League weet te winnen. In het kleine Air Albania Stadium zal Feyenoord met slechts 4.000 eigen supporters aantreden, maar nog duizenden supporters zullen hun favoriete club achterna reizen, in de hoop op succes. Nog 50.000 supporters zullen in de Kuip op grote schermen de verrichtingen van hun favoriete club volgen, en uiteraard zal ieder café en plein in Rotterdam en omstreken gevuld zijn met mensen die hopen dat Feyenoord een nieuw Europees succes gaat boeken. Want dat is het wel. We kunnen laatdunkend doen over het Conference Cupje, maar het is hoe dan ook geweldig dat Feyenoord deze finale gaat spelen. Ik heb er verdomme veel zin in.


De UEFA Cup van 2002, komt er een vierde Europese beker in de Rotterdamse prijzenkast?

JAAAAAAA FEYENOORD!


[ Bericht 0% gewijzigd door GurneyIsBestOke op 17-05-2022 13:51:47 ]
Makkelijk tweede.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 11:23:25 #2
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204777537
Enorm zin in deze wedstrijd. Ik voeg nog even een polletje toe;

POLL
pi_204777580
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:23 schreef maxi-mus het volgende:
Enorm zin in deze wedstrijd. Ik voeg nog even een polletje toe;

[poll=4075]
3 mensen stemmen met hun hart. 1 met z'n hoofd.

Mooie OP trouwens Gurney
  dinsdag 17 mei 2022 @ 11:43:40 #4
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204777700
Mourinho is toch wel een echte prijzenpakker en de selectie van de Romeinen is m.i. beter.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 11:46:46 #5
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_204777723
Prima OP.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  dinsdag 17 mei 2022 @ 11:47:22 #6
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_204777730
twitter


Bijlow misschien in de finale.

Na zondag zou ik zeggen: doen.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 11:54:45 #7
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_204777787
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:47 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Bijlow misschien in de finale.

Na zondag zou ik zeggen: doen.
Gewoon een spuit erin en gaan.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 17 mei 2022 @ 12:00:28 #8
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_204777836
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:54 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Gewoon een spuit erin en gaan.
Ik gun het hem ook wel eigenlijk.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_204777916
Vreemde plek voor de finale.... Tirana......zal wel goedkoop af te huren zijn, denk ik....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 17 mei 2022 @ 13:17:25 #10
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_204778464
Uitstekende OP.
pi_204778687
Dat torentje op dat stadion :D
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_204778704
Mag ik aan dit topic de eerdere Europese bekers van Feyenoord toevoegen? Wellicht kunnen die ook bij de OP:

EC I/Champions League in 1970. Rechtsback Piet Romeijn met de beker op zijn hoofd.



In gele Tottenhamshirts in 1974.



Feyenoord-helden Paauwe en Bosvelt met de derde cup.



Zal er een vierde komen? :)
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Forum Admin dinsdag 17 mei 2022 @ 13:43:54 #13
35723 crew  GGMM
pi_204778735
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Mag ik aan dit topic de eerdere Europese bekers van Feyenoord toevoegen? Wellicht kunnen die ook bij de OP:

EC I/Champions League in 1970. Rechtsback Piet Romeijn met de beker op zijn hoofd.

[ afbeelding ]

In gele Tottenhamshirts in 1974.

[ afbeelding ]

Feyenoord-helden Paauwe en Bosvelt met de derde cup.

[ afbeelding ]

Zal er een vierde komen? :)
Dat lijkt me wel zo eerlijk aangezien @GurneyIsBestOke alle informatie uit de OP uit jouw posts heeft gehaald.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 13:44:03 #14
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_204778738
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Mag ik aan dit topic de eerdere Europese bekers van Feyenoord toevoegen? Wellicht kunnen die ook bij de OP:

EC I/Champions League in 1970. Rechtsback Piet Romeijn met de beker op zijn hoofd.

[ afbeelding ]

In gele Tottenhamshirts in 1974.

[ afbeelding ]

Feyenoord-helden Paauwe en Bosvelt met de derde cup.

[ afbeelding ]

Zal er een vierde komen? :)


Dan liever deze foto met GyanGod _O_
pi_204778750
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:43 schreef GGMM het volgende:

[..]
Dat lijkt me wel zo eerlijk aangezien @:gurneyisbestoke alle informatie uit de OP uit jouw posts heeft gehaald.
Dat viel me ook al op ja. :) Jammer maar ik ben het van Gurney gewend.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  dinsdag 17 mei 2022 @ 13:47:58 #16
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_204778771
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Mag ik aan dit topic de eerdere Europese bekers van Feyenoord toevoegen? Wellicht kunnen die ook bij de OP:

EC I/Champions League in 1970. Rechtsback Piet Romeijn met de beker op zijn hoofd.

[ afbeelding ]

In gele Tottenhamshirts in 1974.

[ afbeelding ]

Feyenoord-helden Paauwe en Bosvelt met de derde cup.

[ afbeelding ]

Zal er een vierde komen? :)
Denk dat ze allemaal toevoegen een beetje te veel van het goede gaat zijn, maar onderaan is er wel ruimte voor een foto van de UEFA Cup winst van 2002.
Makkelijk tweede.
pi_204778788
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:44 schreef hhh38 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Dan liever deze foto met GyanGod _O_
Is die gast rechts vooraan de huidige persvoorlichter van Feyenoord? :D Weet nog steeds niet wie dat is.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204778801
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Denk dat ze allemaal toevoegen een beetje te veel van het goede gaat zijn, maar onderaan is er wel ruimte voor een foto van de UEFA Cup winst van 2002.
Dat zijn ook wel de mooiste en scherpste foto's moet ik zeggen ja. _O- Heb veel moeite moeten doen om kleurenbeelden van 1970 en 1974 te vinden.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204778836
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Is die gast rechts vooraan de huidige persvoorlichter van Feyenoord? :D Weet nog steeds niet wie dat is.
Dat lijkt mij Ebi Smolarek.
pi_204778852
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:52 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Dat lijkt mij Ebi Smolarek.
Nee doel op die donkere jongen in pak.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  dinsdag 17 mei 2022 @ 13:54:40 #21
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_204778860
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Nee doel op die donkere jongen in pak.
Ferne Snoyl
pi_204778873
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:54 schreef fetX het volgende:

[..]
Ferne Snoyl
Sprockel denk ik.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 13:55:47 #23
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_204778874
Die zit nu in de gevangenis (Snoyl)
Makkelijk tweede.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 13:56:22 #24
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_204778882
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:55 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Sprockel denk ik.
Oh ja, Civard kan ook nog. Die was ik even vergeten.
pi_204778906
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:55 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Sprockel denk ik.
Oja! Geen wedstrijd gespeeld ook dat jaar.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204778925
Maar @fetX en @GurneyIsBestOke , hebben jullie ook steeds dat je al halve visioenen hebt van Dessers en Slot met die beker? _O- Ik weet dat we ons nog niet rijk mogen rekenen maar ergens denk je er dan toch aan hoe het zou zijn enzo.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  dinsdag 17 mei 2022 @ 14:01:25 #27
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_204778955
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar @:Fetx en @:Gurneyisbestoke , hebben jullie ook steeds dat je al halve visioenen hebt van Dessers en Slot met die beker? _O- Ik weet dat we ons nog niet rijk mogen rekenen maar ergens denk je er dan toch aan hoe het zou zijn enzo.
Nee, dat heb ik eigenlijk niet.
pi_204778961
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:01 schreef fetX het volgende:

[..]
Nee, dat heb ik eigenlijk niet.
Ah hoe ziet bij jou de voorpret er uit dan?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  dinsdag 17 mei 2022 @ 14:03:43 #29
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204778992
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:55 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Sprockel denk ik.
Correct
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_204779000
De geschiedenis
1969-70 Second Round
Roma 1-0 PSV
PSV 1-0 Roma
Roma door via kop of munt

2002-03 Group B Second Round
Ajax 2-1 Roma
Roma 1-1 Ajax

2014-15 Round of 32
Roma 1-1 Feyenoord
Feyenoord 1-2 Roma

2020-21 Quarter-Final
Ajax 1-2 Roma
Roma 1-1 Ajax

2021-22 Round of 16
Vitesse 0-1 Roma
Roma 1-1 Vitesse

Mocht er niet naar de geschiedenis worden gewezen dan ben je vast een D66'er.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 14:04:56 #31
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204779001
Overigens heb ik vandaag mijn kaartje getransfereerd gekregen in de UEFA ticketapp, dus ik ben er net als TS gelukkig bij. :)

Pure aids dat ze niet meer aan fysieke kaartjes doen, al is dit wel een stuk veiliger. Vooral tegen nepkaartjes.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 17 mei 2022 @ 14:07:55 #32
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_204779034
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:04 schreef Caland het volgende:
Overigens heb ik vandaag mijn kaartje getransfereerd gekregen in de UEFA ticketapp, dus ik ben er net als TS gelukkig bij. :)

Pure aids dat ze niet meer aan fysieke kaartjes doen, al is dit wel een stuk veiliger. Vooral tegen nepkaartjes.
Mooi maat :) Goed dat je erbij bent. In de Feyenoord vakken?
Makkelijk tweede.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 14:09:37 #33
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204779046
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Mooi maat :) Goed dat je erbij bent. In de Feyenoord vakken?
Nee, wel vlak ernaast. Korte zijde.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_204779059
Zojuist er achter gekomen dat Tirana in Albanië ligt.

Capaciteit: 22.500

Da's te weinig voor een Europese finale.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 14:11:38 #35
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_204779074
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ah hoe ziet bij jou de voorpret er uit dan?
Ben daar altijd wel vrij nuchter onder. Doe er nu nog niet veel mee al hou ik uiteraard al het nieuws wel in de gaten (maar dat doe ik sowieso elke dag). Op de dag zelf (meestal richting de avond) beginnen de zenuwen pas te komen :)
pi_204779126
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:11 schreef fetX het volgende:

[..]
Ben daar altijd wel vrij nuchter onder. Doe er nu nog niet veel mee al hou ik uiteraard al het nieuws wel in de gaten (maar dat doe ik sowieso elke dag). Op de dag zelf (meestal richting de avond) beginnen de zenuwen pas te komen :)
Snap ik. Is dat indekken of gewoon echt dat je er nog niet zo mee bezig bent? Indekken is eigenlijk altijd wel verstandig bij grote finales. :') De deceptie is alleen maar groter als je jezelf al rijk rekent.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  dinsdag 17 mei 2022 @ 14:20:03 #37
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_204779165
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:09 schreef Caland het volgende:

[..]
Nee, wel vlak ernaast. Korte zijde.
Ah oké, heb nog steeds geen goede plattegrond van de stadionverdeling eigenlijk. Heb alleen op de site van Roma een vaag kaartje gezien waar zij zitten, dus neem aan dat Feyenoord een hoek krijgt.
Makkelijk tweede.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 14:22:34 #38
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204779186
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:20 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ah oké, heb nog steeds geen goede plattegrond van de stadionverdeling eigenlijk. Heb alleen op de site van Roma iets vaags, dus neem aan dat Feyenoord een hoek krijgt.
Yes, Feyenoord krijgt deze hoek



Ik heb 202



Roma zal wel de andere kant krijgen
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 17 mei 2022 @ 14:27:18 #39
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_204779220
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:22 schreef Caland het volgende:

[..]
Yes, Feyenoord krijgt deze hoek

[ afbeelding ]

Ik heb 202

[ afbeelding ]

Roma zal wel de andere kant krijgen
Prima, bij Feyenoord was er alleen onderscheid tussen categorie 3 en 4 tickets, en waren de specifieke stoelen nog niet uitgedeeld. Maar dan zit je in ieder geval aan de juiste zijde. Even afwachten dan waar ik mag, ik had Categorie 3 in ieder geval.
Makkelijk tweede.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 14:29:12 #40
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204779232
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Prima, bij Feyenoord was er alleen onderscheid tussen categorie 3 en 4 tickets, en waren de specifieke stoelen nog niet uitgedeeld. Maar dan zit je in ieder geval aan de juiste zijde. Even afwachten dan waar ik mag, ik had Categorie 3 in ieder geval.
Snap het verschil ook niet echt met zo’n klein kutstadion. Ik heb ook categorie 3 in ieder geval.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 17 mei 2022 @ 14:39:13 #41
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_204779286
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:29 schreef Caland het volgende:

[..]
Snap het verschil ook niet echt met zo’n klein kutstadion. Ik heb ook categorie 3 in ieder geval.
Misschien mag je met categorie 4 het torentje in :)

Hoop in ieder geval dat het bier een beetje te betalen is maar dat gaat elders in Tirana sowieso wel het geval zijn.
Makkelijk tweede.
pi_204779294
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Misschien mag je met categorie 4 het torentje in :)

Hoop in ieder geval dat het bier een beetje te betalen is maar dat gaat elders in Tirana sowieso wel het geval zijn.
Die toren is een hoteltoren en alleen voor hotelgasten. Antwoord op je vraag in de OP. :)
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204780214
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:04 schreef Caland het volgende:
Overigens heb ik vandaag mijn kaartje getransfereerd gekregen in de UEFA ticketapp, dus ik ben er net als TS gelukkig bij. :)

Top voor je ! Have fun !
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204780950
Roma en Europese finales

1983-84 ❌️ 1-1, 2-4 pen. Liverpool (Europe Cup)


1990-91 ❌️ 0-2, 1-0 Internazionale (UEFA Cup)

  dinsdag 17 mei 2022 @ 17:37:46 #45
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204780965
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 17:36 schreef Nober het volgende:
Roma en Europese finales

1983-84 ❌️ 1-1, 2-4 pen. Liverpool (Europe Cup)


1990-91 ❌️ 0-2, 1-0 Internazionale (UEFA Cup)

Eigenlijk wel bijzonder, wordt toch altijd gezien als een grote haast klassieke club en dan nooit iets gewonnen hebben

Maargoed daar zijn er in Europa wel meer van natuurlijk
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_204781316
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 17:37 schreef Caland het volgende:

[..]
Eigenlijk wel bijzonder, wordt toch altijd gezien als een grote haast klassieke club en dan nooit iets gewonnen hebben

Maargoed daar zijn er in Europa wel meer van natuurlijk
Serie A toen dat de beste competitie was noem ik niet niks. Tottigod.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_204781319
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:22 schreef Caland het volgende:

[..]
Yes, Feyenoord krijgt deze hoek

[ afbeelding ]

Ik heb 202

[ afbeelding ]

Roma zal wel de andere kant krijgen
Nice, veel plezier
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  Forum Admin dinsdag 17 mei 2022 @ 18:20:34 #48
35723 crew  GGMM
pi_204781322
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:22 schreef Caland het volgende:

[..]
Yes, Feyenoord krijgt deze hoek

[ afbeelding ]

Ik heb 202

[ afbeelding ]

Roma zal wel de andere kant krijgen
Geniet ervan maat :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_204781345
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:04 schreef Nober het volgende:
De geschiedenis
1969-70 Second Round
Roma 1-0 PSV
PSV 1-0 Roma
Roma door via kop of munt


Kop of munt _O-
  dinsdag 17 mei 2022 @ 18:51:21 #50
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_204781569
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 17:37 schreef Caland het volgende:

[..]
Eigenlijk wel bijzonder, wordt toch altijd gezien als een grote haast klassieke club en dan nooit iets gewonnen hebben

Maargoed daar zijn er in Europa wel meer van natuurlijk
Zeker toen Italië het Europese voetbal 15 jaar domineerde van eind jaren '80 tot begin jaren '00

In die periode wonnen Juventus, AC Milan, Inter, Napoli, Parma, Lazio en Sampdoria allemaal een Europese prijs
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')