Dank @XanderHquote:Op maandag 16 mei 2022 20:03 schreef XanderH het volgende:
De leiding naar de contactdoos is in de groepenkast aangesloten ergens tussen de aardlekschakelaar en de automaten / zekeringen. Dat is natuurlijk absoluut niet de bedoeling want je mist een beveiliging tegen kortsluiting en overbelasting.
Kan ik maken, maar weet niet hoe ik een foto op fok krijg.quote:Op maandag 16 mei 2022 20:03 schreef XanderH het volgende:
Heb je toevallig een foto van de groepenkast?
Hij zou op groep 5 moeten zitten.quote:Op maandag 16 mei 2022 20:03 schreef XanderH het volgende:
Er mankeert iets aan een automaat / groepschakelaar waardoor de groep niet uitschakelt, ook al denk jij dat je hem hebt uitgezet.
Sorry, dat durf ik nietquote:Op maandag 16 mei 2022 20:14 schreef XanderH het volgende:
Een kast van 8 jaar oud zou je het deksel vanaf moeten kunnen halen zonder dat het aanraakgevaarlijk wordt, een foto van de kast met geopend deksel zou dit heel snel duidelijk moeten maken.
Toen ik merkte dat het niet werkte heb ik (herhaaldelijk, ook met langere tussenpozen) alle groepen geprobeerd.quote:Op maandag 16 mei 2022 20:14 schreef XanderH het volgende:
Maar dan moet het dus een andere groep zijn dan de rest van de keuken (niet uitzonderlijk, aparte eindgroepen in de keuken)
Ik dacht dat A en B enkel aardlekschakelaar waren?quote:Op maandag 16 mei 2022 20:56 schreef XanderH het volgende:
Hoe bedoel je 5 groepen? Dit zijn 7 groepen.
Nee, dat zei mijn vrouw. Of dat meent ze zich te herinneren.quote:Op maandag 16 mei 2022 21:01 schreef Speekselklier het volgende:
weet je zeker dat a en b aardleks zijn?
Wij hebben zo ook een extra groep naast de andere. Die is later aangemaakt voor extra apparaten in de keuken.quote:Op maandag 16 mei 2022 21:01 schreef Speekselklier het volgende:
er staat B16 op, dat lijk gewoon automaten (of aardlek combi)
Het lijken mij aardlekautomatenquote:Op maandag 16 mei 2022 21:01 schreef Speekselklier het volgende:
er staat B16 op, dat lijk gewoon automaten (of aardlek combi)
Niks dan.quote:Op maandag 16 mei 2022 21:04 schreef Deepfreeze het volgende:
Mijn gok is dus ook 7 groepen. Maar wat zit er dan nog meer op?
slimme opmerkingquote:Op maandag 16 mei 2022 21:04 schreef Basp1 het volgende:
Zit in de radio niet een batterij dat hij daardoor doorspeelt?
Wij dachten dus dat A en B aardlek waren voor 1 t/m 5.quote:Op maandag 16 mei 2022 21:04 schreef Speekselklier het volgende:
waar zit dan de aardlek van groep 1-5?l
Die zal er sowieso ergens in zitten.quote:Op maandag 16 mei 2022 21:06 schreef Speekselklier het volgende:
ik zou me dan meer zorgen maken over het gebrek aan aardlek voor groep 1-5
Als A en B de aardlek zijn dan zou je dus nergens in huis meer stroom moeten hebben als je alleen die uitschakelt.quote:Op maandag 16 mei 2022 21:07 schreef Zoev het volgende:
[..]
Niks dan.
Als ik A en B omlaag zet gaat "enkel de radio" uit in dat stopcontact
[..]
slimme opmerking
maar nee, geen batterij erin
[..]
Wij dachten dus dat A en B aardlek waren voor 1 t/m 5.
Ik weet dat ik dat blauw in moet drukken om de schakelaar te bedienen, maar dat zal geen aardlek zijn gok ik
De kast mist ook een hoofdschakelaar; die zijn vanaf 2005 volgens mij verplicht.quote:Op maandag 16 mei 2022 21:19 schreef XanderH het volgende:
Dit zijn gewoon 7 B16 30mA aardlekautomaten. En dus 7 eindgroepen. Waarvan één blijkbaar die ene contactdoos voedt.
Het enige verschil tussen A en B en 1 t/m 5 is de leeftijd van het spul.
Die serie aardlekautomaten 1 t/m 5 zijn trouwens niet de meest betrouwbare, zie bijvoorbeeld dit filmpje van een hele set kapotte:
No way dat dit pas 8 jaar oud is. Hazemeyer / Holec is in 2003 overgenomen door Eaton en volgens mij voerden ze toen al enige tijd dit logo niet meer.
zal die niet links van A en B zitten?quote:Op maandag 16 mei 2022 21:22 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
De kast mist ook een hoofdschakelaar; die zijn vanaf 2005 volgens mij verplicht.
Vermoedelijk niet; dat is gewoon een later bijgeplaatst uitbereidingskastje. Die kast kan misschien een jaar of 8 oud zijn.quote:Op maandag 16 mei 2022 21:24 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
zal die niet links van A en B zitten?
laat maar.
ach.. dit soort gekkigheid heb ik bij de oude hager meegemaakt.quote:Op maandag 16 mei 2022 21:19 schreef XanderH het volgende:
Die serie aardlekautomaten 1 t/m 5 zijn trouwens niet de meest betrouwbare, zie bijvoorbeeld dit filmpje van een hele set kapotte:
Dat zou goed kunnen kloppen.quote:Op maandag 16 mei 2022 21:26 schreef Vonkenboer het volgende:
Die kast kan misschien een jaar of 8 oud zijn.
Thanks, goed om te horen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 00:35 schreef Fer het volgende:
A en B zijn ook 16A groepen
Het staat ook op je briefje A stopcontact magentron
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |