Er is gvd echt bijna niemand aan overleden en dan de hele samenleving zo ontregelen, jezusmina, stel blinden.quote:
Dacht dat de teller inmiddels op 35000 stond, maar dat terzijde.quote:Op donderdag 19 mei 2022 07:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er is gvd echt bijna niemand aan overleden en dan de hele samenleving zo ontregelen, jezusmina, stel blinden.
Ja dat mag. Vorige week in valencia geweest en op de woensdag terug gevlogen. Terugweg was zonder mondkapje.quote:Op woensdag 18 mei 2022 15:53 schreef alpeko het volgende:
[..]
Valencia idem dus.
Wel veel meer mondkapjes hier. Laatst hier bij de super meer met dan zonder. Of zelfs iemand die alleen aan het fietsen was met een kap op. Maar allemaal prima. Er hoeft iig niks. Morgen laatste volledige dag hier. Benieuwd of we nu op de terugreis wel zonder mogen vliegen.
Ook de griep is al jarenlang dodelijk bij veelal kwetsbare ouderen, al zullen het wat minder grotere aantallen zijn. En daarover slaat men ook niet op tilt met allerlei maatschappelijk ontwrichtende maatregelen.quote:Op donderdag 19 mei 2022 07:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dacht dat de teller inmiddels op 35000 stond, maar dat terzijde.
Daarom is ook griep niet te vergelijkenquote:Op donderdag 19 mei 2022 14:56 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ook de griep is al jarenlang dodelijk bij veelal kwetsbare ouderen, al zullen het wat minder grotere aantallen zijn. En daarover slaat men ook niet op tilt met allerlei maatschappelijk ontwrichtende maatregelen.
Omdat Covid een nieuw virus was.quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daarom is ook griep niet te vergelijken
Men pakt altijd horrorjaar 2018 als voorbeeld, maar toen waren het aantal griepdoden 9000 en de oversterfte 3000 over het hele jaar, en in 2020 was het aantal covid doden 20.000 en oversterfte 15.000
Dat zijn nogal verschillen, plus dat bij covid we verregaande maatregelen hebben getroffen om de ziekte te beperken
Klopt, en we hebben geen maatregelen meer, behalve voor inreizigers uit het buitenland, en geen noodwet meer.quote:Op donderdag 19 mei 2022 17:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omdat Covid een nieuw virus was.
Nu 2 jaar later zie je na vaccinatierondes en vele besmettingen dat het ook allemaal alweer heel wat minder ernstig is.
Bedankt Tyler. Doen we verder niks mee.quote:Op donderdag 19 mei 2022 18:44 schreef capricia het volgende:
Bereid je maar voor op een vervelende winter.![]()
[ twitter ]
Mits dat nieuwe virus een gevaar oplevert. Voor virussen die weinig indruk maken hoeven we ook geen collectieve maatregelen te treffen.quote:Op donderdag 19 mei 2022 17:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, en we hebben geen maatregelen meer, behalve voor inreizigers uit het buitenland, en geen noodwet meer.
En dat blijft zo totdat er een variant komt die voor ons immuunsysteem geldt als een nieuw virus.
Noek, er komt echt geen gevaarlijker variant.quote:Op donderdag 19 mei 2022 19:29 schreef Noek het volgende:
Beter bereiden we ons voor op een vervelend leven want alles is zo depressive as fuck.
Kut jongeren!
Ja, wie ingeënt is tegen pokken is aardig goed beschermd tegen die variant.quote:Op donderdag 19 mei 2022 19:42 schreef Za het volgende:
[..]
Noek, er komt echt geen gevaarlijker variant.
Ook de Monkeypox lijkt enorm mee te vallen.
Moet gewoon stoppen met het nieuws, denk ik. Sinds corona ben ik echt een zo’n ziek sneeuwvlokje geworden door de stress ofzo, weet het niet.quote:Op donderdag 19 mei 2022 19:42 schreef Za het volgende:
[..]
Noek, er komt echt geen gevaarlijker variant.
Ook de Monkeypox lijkt enorm mee te vallen.
De meeste mensen hebben er een soort PTSD door opgelopen denk ik.quote:Op donderdag 19 mei 2022 20:23 schreef Noek het volgende:
Moet gewoon stoppen met het nieuws, denk ik. Sinds corona ben ik echt een zo’n ziek sneeuwvlokje geworden door de stress ofzo, weet het niet.
quote:Marion Koopmans: 'Kennelijk hebben we meer dreunen nodig'
Viroloog Marion Koopmans dacht dat de wereld definitief zou veranderen door het coronavirus. 'Ik had gehoopt dat iedereen nu wakker geschud zou zijn. Dat is niet gebeurd. Ik vind dat deprimerend.'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
Dit artikel had minstens de helft korter gekund als de betreffende journalist er niet ook een soort halve roman van had proberen te maken.quote:Op donderdag 19 mei 2022 20:37 schreef nostra het volgende:
Helaas, corona blijkt toch geen gamechanger voor een volledig andere wereld. Deprimerend.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |