abonnement Unibet Coolblue
pi_204765869
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2022 10:53 schreef Em31 het volgende:
Ik vond dit uiteindelijk wel prima, omdat het podium ook vreselijk lelijk was en als je ook maar iets meer probeerde het er al snel niet mooi uitzag.

Máááár, vind de staging bij ons ondertussen ook wel een dingetje worden hoor. Het is altijd iets te simpel. Zelfs als we een keer een knaller sturen (zie het nog niet zo snel gebeuren :') ) ben ik al bang dat ze het te simpel houden.
Het ‘doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’ is sinds Anouk ook wel een beetje teruggekomen ja.
  zondag 15 mei 2022 @ 22:49:23 #152
427465 Poepz0r
Poepz0r
pi_204765993
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2022 22:33 schreef Meridiaan het volgende:

[..]
Het ‘doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’ is sinds Anouk ook wel een beetje teruggekomen ja.
Daarmee eindig je dus telkens in de middenmoot, oftewel je stuurt middelmaat. Uitzondering Arcade en CATS.
pi_204766107
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 22:31 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Op de streams en downloads scoort ze zo goed dat ik dat ook niet kan rijmen met slechts 42 punten

Zijn er totaallijstjes van televote per land eigenlijk :?
Net even zelf nagekeken, maar we zijn wel heel vaak in de televote ergens tussen 11-14 geëindigd. Dan ben je dus net niet spannend genoeg geweest en lijkt het inderdaad dat de startplek ook niet heeft geholpen, zo tussen Oekraine en Spanje in
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_204766115
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 22:31 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Op de streams en downloads scoort ze zo goed dat ik dat ook niet kan rijmen met slechts 42 punten

Zijn er totaallijstjes van televote per land eigenlijk :?
Ik heb niet gekeken, al kreeg Nederland in de semi van alle landen punten, maar wel veel drieën en vieren, dus je kan wel uittekenen dat je dan makkelijk naar de 11e-15e plaats zakt in de finale.

Overigens moeten we de eindscore niet overanalyseren wat mij betreft. Toen het liedje uitkwam vonden we dit iets voor randje Top 10. Door de algemene matigheid dit jaar en de goede uitstraling van S10 zat er uiteindelijk wat meer in. Door de act en grotendeels de startpositie is dat er niet uitgekomen en zijn we 11e geworden.

Dat is zeker niet erg, want 8e of 11e maakt natuurlijk weinig uit, en over een week halen we onze schouders er over op. Alleen nu is het ietwat frustrerend dat als je naar de uitslag kijkt, we boven Polen (dat hun optreden ook niet goed deed) eindigen, maar daarachter je meteen in de categorie Estland, Litouwen, Australië, Azerbeidzjan, Zwitserland komt, die met alle respect toch allemaal wel een klasse minder zijn dan Nederland. Daarmee hebben we uiteindelijk aan de onderkant van wat er redelijkerwijs in zat (7-12e plaats) gepresteerd.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204766130
quote:
9s.gif Op zondag 15 mei 2022 22:49 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Daarmee eindig je dus telkens in de middenmoot, oftewel je stuurt middelmaat. Uitzondering Arcade en CATS.
Ik moet zeggen dat ik die hoge middenmoot niet eens zo vreselijk vind. Jarenlang kwamen we niet verder dan de semi.

Ook al ben ik ervan overtuigd dat als we gewoon doorgaan met het sturen van kwaliteit, we binnen 10 jaar weer kunnen winnen - dat gaat echt niet weer 40 jaar duren.
pi_204766134
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2022 20:11 schreef GeorgeM het volgende:
Ben er aan de ene kant een beetje gefrustreerd van en aan de andere kant heel trots :@
Vind het best lastig dat ze net zo hoog is geëindigd als Ogene en Douwe Bob :{
Ik heb het voor het eerst niet afgekeken :@
Ik merk dat ik het steeds minder leuk vindt, doordat de wedkantoren de uitslag zo nauwkeurig kunnen voorspellen.
Daarbij ben ik de ik ‘bang’ dat Nederlandse artiesten het nu weer minder zien zitten om mee te doen. Dat ze denken: zie je nou. Heb je een goed lied, dito artiest en mooie staging en dan word je toch nog maar 11e.
Dat denk ik echt niet, sterker nog denk dat ze tegenwoordig in de rij staan. De streams en aandacht zijn ook wat waard (zowat heel Nederland kent S10 nu bijv.) en ze noemt deze week ook de leukste van haar leven. Zelfde met Waylon die elke keer weer zei dat het helemaal fantastisch is om mee te doen.

Denk niet dat we ons daar zorgen over hoeven te maken.
  maandag 16 mei 2022 @ 00:20:01 #158
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204766481
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2022 20:11 schreef GeorgeM het volgende:
Ben er aan de ene kant een beetje gefrustreerd van en aan de andere kant heel trots :@
Vind het best lastig dat ze net zo hoog is geëindigd als Ogene en Douwe Bob :{
Ik heb het voor het eerst niet afgekeken :@
Ik merk dat ik het steeds minder leuk vindt, doordat de wedkantoren de uitslag zo nauwkeurig kunnen voorspellen.
Daarbij ben ik de ik ‘bang’ dat Nederlandse artiesten het nu weer minder zien zitten om mee te doen. Dat ze denken: zie je nou. Heb je een goed lied, dito artiest en mooie staging en dan word je toch nog maar 11e.
Nederland heeft de afgelopen 10 jaar sinds Anouk altijd linkerrijtje hebben gescoord, op 3 keer na (Trijntje NQ, Waylon 18e, Jeangu 23e). Maar één keer dus niet de finale bereikt. Dat is echt een fantastische score en de meeste landen zouden er voor tekenen. Natuurlijk, 11e is lullig want je staat net niet in de top 10, maar er zijn ook al zo veel landen achter Nederland geëindigd dat je daar echt wel trots op mag zijn. En dat S10 nu dezelfde placering heeft als OG3NE zegt meer iets over het bedroevende niveau van 2017 dan over hoe S10 het heeft gedaan naar mijn idee :P

Op naar een mooi 2023-ESF. Ik denk in elk geval dat de artiesten niet af zijn geschrikt. Anouk, Ilse, Douwe, OG3NE, Waylon, Duncan, Jeangu én Stien hebben allemaal fijne herinneringen aan het festival en zijn dus allemaal prima ambassadeurs wat betreft het uitdragen van hoe leuk het is om mee te mogen doen aan het ESF. En vergeet niet dat wij pas nog een editie zelf hebben mogen organiseren met een aantal weken waarin Nederland barstte van de Eurovisie-trots, dus ik geloof wel dat de artiesten nog steeds echt graag willen. En niet alleen de Dries Roelvinks van deze wereld :D :P
pi_204766908
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2022 20:11 schreef GeorgeM het volgende:
Ben er aan de ene kant een beetje gefrustreerd van en aan de andere kant heel trots :@
Vind het best lastig dat ze net zo hoog is geëindigd als Ogene en Douwe Bob :{
Ik heb het voor het eerst niet afgekeken :@
Ik merk dat ik het steeds minder leuk vindt, doordat de wedkantoren de uitslag zo nauwkeurig kunnen voorspellen.
Daarbij ben ik de ik ‘bang’ dat Nederlandse artiesten het nu weer minder zien zitten om mee te doen. Dat ze denken: zie je nou. Heb je een goed lied, dito artiest en mooie staging en dan word je toch nog maar 11e.
Het gaat niet alleen om winnen he... als je ziet hoeveel mensen S10 kenden een paar maanden geleden vs. nu, dan is het avontuur toch al geslaagd voor haar. Het liedje heeft z'n publiek wel gevonden. Het wordt nu volgens Esctracker zelfs meer beluisterd dan Brividi, dat had je een paar maanden geleden toch ook niet gedacht? Dat de uitslag dan een beetje tegenvalt, soit.
  maandag 16 mei 2022 @ 08:32:22 #160
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_204767143
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 07:34 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen om winnen he... als je ziet hoeveel mensen S10 kenden een paar maanden geleden vs. nu, dan is het avontuur toch al geslaagd voor haar. Het liedje heeft z'n publiek wel gevonden. Het wordt nu volgens Esctracker zelfs meer beluisterd dan Brividi, dat had je een paar maanden geleden toch ook niet gedacht? Dat de uitslag dan een beetje tegenvalt, soit.
Ik heb het ook niet over winnen.
Wat ik ook jammer vind, is dat zo’n Noorwegen dan weer boven ons eindigt. Het zal wel een goed lied zijn, maar ik vind het een verkleedpartij met computerstemmen. Je kunt dan ook gewoon makkelijk playbacken.
Verder is het natuurlijk wel fantastisch dat ze 11e werd met een Nederlands lied w/
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator maandag 16 mei 2022 @ 09:02:53 #161
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204767292
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 08:32 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Ik heb het ook niet over winnen.
Wat ik ook jammer vind, is dat zo’n Noorwegen dan weer boven ons eindigt. Het zal wel een goed lied zijn, maar ik vind het een verkleedpartij met computerstemmen. Je kunt dan ook gewoon makkelijk playbacken.
Verder is het natuurlijk wel fantastisch dat ze 11e werd met een Nederlands lied w/
Enige wat ze bij Noorwegen hebben kunnen playbacken zijn de yumyums, de rest is gewoon allemaal live gezongen. Een grappige act kan natuurlijk ook redelijk hoog eindigen door alle televotes, ze hebben het ook leuk gedaan dit seizoen in hun rol als wolf.
pi_204767347
Mijn vader haalde nog het optreden van Anouk aan in 2014. Die staging was ook simpel maar Anouk stond op een heel ander podium waar de setting meer intiem kon zijn. Het publiek stond heel close om haar heen.
Dat werkte toch wat beter. :)

Daarnaast had Anouk een sfeervol lied waarbij S10 vooral verdriet of eenzaamheid moest overbrengen.
Daar was dit podium bijna te groot voor of ze had het net als Frankrijk vorig jaar op 1 bepaald shot/beeld moeten houden.

En ik denk dat de loting in haar geval ook niet heel handig was.
pi_204767351
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 08:32 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Ik heb het ook niet over winnen.
Wat ik ook jammer vind, is dat zo’n Noorwegen dan weer boven ons eindigt. Het zal wel een goed lied zijn, maar ik vind het een verkleedpartij met computerstemmen. Je kunt dan ook gewoon makkelijk playbacken.
Verder is het natuurlijk wel fantastisch dat ze 11e werd met een Nederlands lied w/
Het aanbod van dit soort hysteria-acts was dit jaar ook beperkt dus dan trekken de acts die er wel zijn automatisch meer aandacht en stemmen.

Wel eens over de zang. Ik snap niet dat de achtergrondzang ineens op tape mag. Dat het orkest er niet meer is al al jammer zat, maar laat dan op z’n minst alle zang live zijn.
pi_204767358
Sowieso vond ik dit een schijt podium/productie.
Het voelde nergens echt speciaal.
  maandag 16 mei 2022 @ 09:22:32 #165
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204767393
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:15 schreef vencodark het volgende:
Mijn vader haalde nog het optreden van Anouk aan in 2014. Die staging was ook simpel maar Anouk stond op een heel ander podium waar de setting meer intiem kon zijn. Het publiek stond heel close om haar heen.
Dat werkte toch wat beter. :)

Daarnaast had Anouk een sfeervol lied waarbij S10 vooral verdriet of eenzaamheid moest overbrengen.
Daar was dit podium bijna te groot voor of ze had het net als Frankrijk vorig jaar op 1 bepaald shot/beeld moeten houden.

En ik denk dat de loting in haar geval ook niet heel handig was.
Je kon wel duidelijk zien dat er dit jaar beter over de staging na was gedacht dan in het jaar van Anouk naar mijn idee :@
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 mei 2022 @ 09:23:00 #166
163650 Greys
pi_204767404
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:17 schreef vencodark het volgende:
Sowieso vond ik dit een schijt podium/productie.
Het voelde nergens echt speciaal.
'Dit' als in NLse act of het Italiaanse geheel?

Ik begin bijna terug te verlangen naar de Portugese editie, toen zij het organiseerden en er geen lefscherm was. :P Dan gaat het gewoon meer om het lied en als je er iets leuks bij wilt knutselen neem je dat zelf maar mee.

En als ik terugdenk aan enkele winnaars van de laatste paar jaren, Salvador, Duncan, Kalush nu, die hadden allemaal niet een opvallende act. Pravi die tweede werd vorig jaar, vooral zwart en een spotlight. Het hoeft niet veel te zijn, als je lied of het sentiment/gevoel erbij maar genoeg is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 16 mei 2022 @ 09:23:14 #167
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_204767411
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Enige wat ze bij Noorwegen hebben kunnen playbacken zijn de yumyums, de rest is gewoon allemaal live gezongen. Een grappige act kan natuurlijk ook redelijk hoog eindigen door alle televotes, ze hebben het ook leuk gedaan dit seizoen in hun rol als wolf.
Ik zeg ook niet dat ze playbackten, maar het zou kunnen. Ik hou er gewoon niet zo van :P
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 mei 2022 @ 09:23:50 #168
163650 Greys
pi_204767413
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:22 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Je kon wel duidelijk zien dat er dit jaar beter over de staging na was gedacht dan in het jaar van Anouk naar mijn idee :@
Absoluut.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 16 mei 2022 @ 09:26:50 #169
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204767436
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:23 schreef Greys het volgende:

[..]
'Dit' als in NLse act of het Italiaanse geheel?

Ik begin bijna terug te verlangen naar de Portugese editie, toen zij het organiseerden en er geen lefscherm was. :P Dan gaat het gewoon meer om het lied en als je er iets leuks bij wilt knutselen neem je dat zelf maar mee.

En als ik terugdenk aan enkele winnaars van de laatste paar jaren, Salvador, Duncan, Kalush nu, die hadden allemaal niet een opvallende act. Pravi die tweede werd vorig jaar, vooral zwart en een spotlight. Het hoeft niet veel te zijn, als je lied of het sentiment/gevoel erbij maar genoeg is.
Hier ben ik het wel mee oneens :@ Voor de show is het naar mijn idee veel beter als er een LED-scherm is, omdat op die manier er veel beter sfeer uitgedragen kan worden van het nummer. En de show wordt er gevarieerder van in beeld zeg maar. Dus wat mij betreft graag wel een LED-scherm, niet alleen omdat daar meestal de betere stagings wel gewoon uit voort komen.
pi_204767445
Volgens mij wilde Anouk zelf ook geen poespas. Die stond daar gewoon van ik kom m’n liedje zingen en schijt aan de rest. Geen act, geen bijzondere kleding, niets. Ze ging ook niet al die feestjes af enz.

De TROS vond het prima want alles was dat jaar gericht op het halen van de finale en dat is gelukt :)
pi_204767455
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:23 schreef Greys het volgende:

[..]
'Dit' als in NLse act of het Italiaanse geheel?

Ik begin bijna terug te verlangen naar de Portugese editie, toen zij het organiseerden en er geen lefscherm was. :P Dan gaat het gewoon meer om het lied en als je er iets leuks bij wilt knutselen neem je dat zelf maar mee.

En als ik terugdenk aan enkele winnaars van de laatste paar jaren, Salvador, Duncan, Kalush nu, die hadden allemaal niet een opvallende act. Pravi die tweede werd vorig jaar, vooral zwart en een spotlight. Het hoeft niet veel te zijn, als je lied of het sentiment/gevoel erbij maar genoeg is.
Ik ben het wel met je eens. Hoewel het vorig jaar een topeditie was, leek het bij de helft van de inzendingen alsof je naar een clip zat te kijken. Daardoor miste je wel een beetje de ESF-vibe.
pi_204767483
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:23 schreef Greys het volgende:

[..]
'Dit' als in NLse act of het Italiaanse geheel?

Ik begin bijna terug te verlangen naar de Portugese editie, toen zij het organiseerden en er geen lefscherm was. :P Dan gaat het gewoon meer om het lied en als je er iets leuks bij wilt knutselen neem je dat zelf maar mee.

En als ik terugdenk aan enkele winnaars van de laatste paar jaren, Salvador, Duncan, Kalush nu, die hadden allemaal niet een opvallende act. Pravi die tweede werd vorig jaar, vooral zwart en een spotlight. Het hoeft niet veel te zijn, als je lied of het sentiment/gevoel erbij maar genoeg is.
De Italianen. Ik vond vrijwel geen enkele act heel bijzonder. Maar misschien lag het gewoon aan mijn enthousiasme dit jaar. :)
Ik had wel favorieten maar toch een ‘meh’ gevoel over deze editie.

En het hoeft zeker niet speciaal en overdreven te zijn. Alleen van S10 begrijp ik wel dat men er niet overdreven op stemt.

Overigens wel tevreden met 11. Hoger had tof geweest maar niet gek gedaan. ^O^
pi_204767490
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:22 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Je kon wel duidelijk zien dat er dit jaar beter over de staging na was gedacht dan in het jaar van Anouk naar mijn idee :@
En toch werkte dat wel. :P
Maar dat kan ook het liedje, loting en Anouk’s bijzondere uitstraling zijn.
S10 pakte het publiek misschien minder mee.
Don’t know.
pi_204767844
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:35 schreef vencodark het volgende:

[..]
En toch werkte dat wel. :P
Maar dat kan ook het liedje, loting en Anouk’s bijzondere uitstraling zijn.
S10 pakte het publiek misschien minder mee.
Don’t know.
Ik vind eigenlijk dat als zo’n liedje als Hold Me Closer 4e kan worden (met omgerekend ongeveer het dubbele puntenaantal van Birds) dat Anouk er toch wel te weinig uitgehaald heeft. Daar zijn excuses voor, als de startpositie na de grote reclamebreak en voor de Roemeense Cezar en het feit dat Nederland niet echt serieus genomen werd na een jaar of 12 aanmodderen. Maar dat optreden met afleidende vlaggen en Anouk die maar geen contact maakte met de camera had wel beter gekund, en dan had het mee kunnen doen voor Top 5.

Wat dat betreft zijn het vooral de Common Linnets en Douwe Bob geweest die overgepresteerd hebben. En dat zijn precies de twee inzendingen die een memorabele act hadden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204767845
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:35 schreef vencodark het volgende:

[..]
En toch werkte dat wel. :P
Maar dat kan ook het liedje, loting en Anouk’s bijzondere uitstraling zijn.
S10 pakte het publiek misschien minder mee.
Don’t know.
Er is niet echt een teken dat Anouk meer aansloeg dan S10 hoor. Sterker nog, De Diepte wordt ook internationaal veel meer opgepikt dan Birds.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')