Ik denk eigenlijk dat het ESF net te laat komt voor een sympathy-overwinning voor Oekraïne. Ze zullen het best goed gaan doen (top 5), maar niet genoeg voor de winst, gok ik.
Wie er wel gaat winnen vind ik moeilijk te voorspellen. Ik heb de aanloop niet zo erg gevolgd dit jaar, dus heb nog redelijk 'verse' oren.
Italië is mijn persoonlijke favoriet. Ik vond Mahmood in 2019 ook al geweldig. Misschien is het niet handig om het Italië nog eens te laten organiseren, maar ik betwijfel of het grote publiek zich daar iets van aantrekt. Aan de andere kant... Italië wint meestal niet met hun beste nummers.

UK? Die gaan met deze inzending eindelijk weer eens flink scoren, dat lijkt me duidelijk, maar zelf krijg ik er tot nu toe geen winnaars-vibe bij. Zou kunnen veranderen als ik vanavond de show kijk.
Van Zweden begrijp ik niet goed waarom hij zo hoog bij de favorieten staat, maar dat zal aan mij liggen. Ik vind haar stem helemaal niet prettig. Zou me verbazen als het wint, maar ook dat zou niet de eerste keer zijn.

Spanje dan? Tja, het is totaal niet mijn ding, dus dan is het moeilijk te voorspellen. Het ziet er heel gelikt en professioneel uit, maar ook een beetje als een pauze-act. Ik kan me eigenlijk niet goed voorstellen dat dit een grote publiekslieveling gaat worden.
Kortom, ik weet het niet. Misschien dat door de verdeeldheid toch Oekraïne weer komt bovendrijven...