abonnement Unibet Coolblue
pi_204703707
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je geeft gewoon geen antwoord op de vraag :')

Maar laten we dit debacle gewoon afronden: wat dénk je dat dat plaatje precies zegt over het concept IQ en de statische, onveranderlijk en gepredestineerde opmaak daarvan?
Je stelt zuigende sturende vragen waar ik niet om gevraagd heb. Stik er lekker in?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 11 mei 2022 @ 12:24:25 #102
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204703710
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Er staat bronvermelding bij, jouw gebrek aan willen uitzoeken ligt echt aan jezelf.
Ja en de bron is niet vrij toegankelijk, de meetmethode is niet openbaar, en er is geen publicatie waarin dit allemaal beschreven staat. Dus daarom mijn vraag aan jou: wat is hier wetenschappelijk aan?
pi_204703713
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat is toch logisch? Ik kan ook wel een grafiekje maken dat Gewichtheffers veel beter zijn in gewichtheffen dan laten we zeggen een voetballer, dat zegt alleen maar iets over kracht, niet over heel veel andere skills die iemand succesvol maakt, IQ zegt vooral iets over je theoretisch denkvermogen, niet over zaken als creativiteit.
Als het logisch is waarom dan die kilo's boter aan weerstand... Manmanman.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 woensdag 11 mei 2022 @ 12:25:19 #104
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204703719
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je stelt zuigende sturende vragen waar ik niet om gevraagd heb. Stik er lekker in?
Natuurlijk heb je daar niet om gevraagd, dat maakt je 'mannen-zijn-slimmer'-riedel meteen een stuk ingewikkelder. Reden ook waarom Claudia je finaal af geserveerd heeft, natuurlijk, nadat je even zo onherroepelijk door haar getriggered werd om je pseudo-wetenschap te ventileren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 11 mei 2022 @ 12:25:46 #105
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204703727
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als het logisch is waarom dan die kilo's boter aan weerstand... Manmanman.
Weerstand waartegen? Word nu eens concreet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204703733
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:24 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ja en de bron is niet vrij toegankelijk, de meetmethode is niet openbaar, en er is geen publicatie waarin dit allemaal beschreven staat. Dus daarom mijn vraag aan jou: wat is hier wetenschappelijk aan?
Jij zegt het.

Normaliter hangt er ergens wel een paper aan vast.

Maar als je er liever voor kiest dat dit uit de lucht gegrepen is mag je daar helemaal zelf voor kiezen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204703746
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als het logisch is waarom dan die kilo's boter aan weerstand... Manmanman.
Jij doet alsof een Beta studie alleen maar mee telt, het enige wat je bij Betastudies beter kunt meten is of een studie revolutionair is omdat Alfa studies minder ruimte voor discussie laten. Dan neemt niet weg dat sommige Alfa gebieden ontzettend veel interessanter zijn omdat ze explosief veel meer moeilijkheden hebben, neem bijvoorbeeld taalwetenschappen dat is ontzettend complex.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204703773
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Naast schedelmeterij ook nog wat incel gelul.

Geef gewoon eens antwoord op de vraag, ludo...
Je stelt sturende vragen waar geen enkele aanleiding toe is die niks te maken hebben met wat ik in dit topic heb gezegd waar noch antwoord op gegeven kan worden met wat gedeeld is in dit topic.

Dus kap met dat zuigen.

En geef zelf antwoord op de vraag Who the Fuck Claudia zou moeten zijn dat ze geen kritiek mag krijgen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 woensdag 11 mei 2022 @ 12:32:35 #109
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204703798
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je stelt sturende vragen waar geen enkele aanleiding toe is die niks te maken hebben met wat ik in dit topic heb gezegd waar noch antwoord op gegeven kan worden met wat gedeeld is in dit topic.

Dus kap met dat zuigen.

En geef zelf antwoord op de vraag Who the Fuck Claudia zou moeten zijn dat ze geen kritiek mag krijgen.
Wat je zegt in dit topic:

Meer mannen doen 'hogere IQ studies' dan vrouwen. Hier, een plaatje.

...

Ja, en nu?

Is nogal een legitieme vraag: wat zegt dit precies over IQ en geslacht, en de mate van onveranderlijkheid?

Ofwel: wat is je punt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204703835
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat je zegt in dit topic:

Meer mannen doen 'hogere IQ studies' dan vrouwen. Hier, een plaatje.

...

Ja, en nu?

Is nogal een legitieme vraag: wat zegt dit precies over IQ en geslacht, en de mate van onveranderlijkheid?

Ofwel: wat is je punt?
Keb precies gezegd wat het zegt over IQ en geslacht. Dat mannen oververtegenwoordigd zijn bij hoge IQ studies.

Onveranderlijkheid in dat gegeven is wss hoger omdat het nurture effect op IQ intragroep geen significant verschil levert. Vrouwen zullen meer moeite hebben gemiddeld genomen omdat er gemiddeld genomen minder vrouwen zijn met zo een hoog IQ. Die ratio aanpassen zal gepaard gaan met tegenwerkingen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 woensdag 11 mei 2022 @ 12:40:36 #111
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204703886
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Keb precies gezegd wat het zegt over IQ en geslacht. Dat mannen oververtegenwoordigd zijn bij hoge IQ studies.

Onveranderlijkheid in dat gegeven is wss hoger omdat het nurture effect op IQ intragroep geen significant verschil levert. Vrouwen zullen meer moeite hebben gemiddeld genomen omdat er gemiddeld genomen minder vrouwen zijn met zo een hoog IQ. Die ratio aanpassen zal gepaard gaan met tegenwerkingen.
Dus IQ is niet alleen een genetisch en vaststaand gegeven, het is ook nog eens geslachtsbepaald.

Dat maak jij op uit dat plaatje.

Tip: kom maar niet meer in de arena met iemand als Claudia. Houd het gewoon bij de borreltafel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204703958
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dus IQ is niet alleen een genetisch en vaststaand gegeven, het is ook nog eens geslachtsbepaald.

Dat maak jij op uit dat plaatje.

Tip: kom maar niet meer in de arena met iemand als Claudia. Houd het gewoon bij de borreltafel.
IQ correleert intra-groep vrij weinig met nurture achtige zaken.

De Bell curve van de IQ distributie van vrouwen is gelijkmatiger verdeeld dan die van mannen, die van mannen heeft dikke staarten. Meer extreme observaties, meer genieën en meer dombo's.

Er is een gigantische diversiteit binnen de groepen, stereotyperen op het individu slaat nergens op. IQ geslachtbepaald? Man, verveel jezelf lekker, je interpreteert al mijn woorden verkeerd.

Blabla weer afgoding van Claudia, wie is dit opperhoofd nou dat ze geen kritiek dient te krijgen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204705181
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:24 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ja en de bron is niet vrij toegankelijk, de meetmethode is niet openbaar, en er is geen publicatie waarin dit allemaal beschreven staat. Dus daarom mijn vraag aan jou: wat is hier wetenschappelijk aan?
http://www.randalolson.co(...)or-and-gender-ratio/

30 seconden Googelen. Onderdeel van je act?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 11 mei 2022 @ 14:24:45 #114
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204705195
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jij zegt het.
Je kunt het gewoon zelf checken hoor. Als je onderdeel wil zijn van een wetenschappelijke discussie dan check je je bronnen toch wel eens?
quote:
Normaliter hangt er ergens wel een paper aan vast.
Ah ja, dit is de kritische blik die we nodig hebben aan onze universiteiten!
quote:
Maar als je er liever voor kiest dat dit uit de lucht gegrepen is mag je daar helemaal zelf voor kiezen.
Ik kies er niet voor, ik zie gewoon 0 fatsoenlijke onderbouwing whatsoever en jij levert die onderbouwing ook niet aan.
pi_204705819
Moeten zij lekker weten.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_204706184
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 14:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
http://www.randalolson.co(...)or-and-gender-ratio/

30 seconden Googelen. Onderdeel van je act?
Het grappige is dat er in dit stukje nogal wat kanttekeningen worden geplaatst bij de grafiek die Ludovico hier presenteerde.

quote:
Considering that many of the female-dominated majors heavily involve interpersonal interactions, my initial thought was that this all made sense: Women are widely known to be more socially-inclined and nurturing than men, so we would expect to see them dominate fields that heavily involve people. But how does that explain the drastic IQ differences between male- and female-dominated fields, if the average man and woman have the same IQ?

The answer comes from the fact that the IQ score here is estimated from the students’ SAT score. This isn’t an altogether unreasonable approach: Several studies have shown a strong correlation between SAT scores and IQ scores. But if we break down the SAT score by Verbal and Quantitative, we see why this IQ estimation is potentially misleading.
Kort samengevat: het is allemaal wat ingewikkelder dan Ludovico voorstelt.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_204706347
quote:
2s.gif Op woensdag 11 mei 2022 15:59 schreef OllieA het volgende:

[..]
Het grappige is dat er in dit stukje nogal wat kanttekeningen worden geplaatst bij de grafiek die Ludovico hier presenteerde.
[..]
Kort samengevat: het is allemaal wat ingewikkelder dan Ludovico voorstelt.
Nee, het is niet ingewikkelder, of genuanceerder, je kunt misschien spreken over een bias vanwege een imperfecte Proxy voor IQ.

Maar die suggestie wordt geleverd maar niet uitgediept.

Verder blijven de man vrouw ratio overeind en kun je met je nuchtere verstand toch ook wel voorstellen dat technische studies meer cognitief vermogen vergen dan sociale studies?

Het is een wat slappe verdachtmaking, een met weinig slagkracht, en we moeten dat onderzoek maar verwerpen gelijk?

Dan noemen we het ipv IQ, SAT scores en dan zijn we er weer. Een andere meeteenheid voor intelligentie.

Maar je begrijpt dat men dan de vraag zal hebben wat die score is omgekerend in IQ. Gezien dat een meer gebruikte eenheid is.

Die twee zullen vaker in elkaar omgerekend worden maar de test zal net ff anders zijn. Niet iedere IQ test zal men ook gelijk op reageren.

Law of big numbers.. Tenzij het bepaalde onderdelen van een IQ test echt mist zal het een uitermate goede Proxy zijn voor IQ.

En anders blijft de observatie staan in een andere meeteenheid die net iets anders meet waarin er dus verschillen blijven bestaan in een bepaalde vorm van intelligentie tussen man en vrouw.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 11 mei 2022 @ 16:19:59 #118
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204706421
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 14:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
http://www.randalolson.co(...)or-and-gender-ratio/

30 seconden Googelen. Onderdeel van je act?
Waar staat daar hoe de IQs per major bepaald zijn? Het gaat me niet om de plek waar het plaatje vandaan komt, grapjas _O- _O- Jij denkt dat een blogpost hetzelfde is als wetenschappelijk onderzoek? _O- _O- _O-
pi_204706438
Er zijn idd een flink aantal kanttekeningen, wat niet wegneemt dat het plaatje in grote lijnen lijkt te kloppen.

Als ik het commentaar op waarde kan schatten, dan lijkt het eerder genoemde verschil tussen mannen en vrouwen, met meer hele domme en meer hele slimme mannen, een reden te zijn voor dit frappante verband. Een andere - gerelateerd - dat domme mannen die loodgieter of ijscoman worden, niet in het plaatje staan.

Enfin, mijn eigen ervaring in STEM is dat de paar dames die er werken, echte mannetjesputters zijn die zeer competitief zijn. Ik pleit daarom tegen positieve discriminatie. Het geeft vrouwen in STEM een slechte naam en als je niet meekunt, dan is het werk kloten, want je kunt je niet verschuilen. De dames die het wel zullen redden, komen echt wel bovendrijven.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204706555
Nog even de comment van Deborah Dixon, die door de schrijver/onderzoeker Olson alsvolgt wordt getypeerd
quote:
Easily one of the best comments here. Thank you for commenting Deborah.
Ik geef hier even haar eigen tl;dr: samenvatting, maar raad geinteresseerden aan haar hele comment te lezen.

quote:
TL;DR: Differences in economic opportunity drive gender-based differences in the makeup of undergraduate student bodies. The US stinks at teaching quantitative skills from every conceivable angle. Human beings are social animals and congregate where they will receive support. Engineering and science are hard and demand high quantitative IQ. The difference in the tightness of the bell curve of intelligence is a real thing, so where you take the slice matters.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_204706583
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 16:21 schreef Lyrebird het volgende:
Er zijn idd een flink aantal kanttekeningen, wat niet wegneemt dat het plaatje in grote lijnen lijkt te kloppen.

Als ik het commentaar op waarde kan schatten, dan lijkt het eerder genoemde verschil tussen mannen en vrouwen, met meer hele domme en meer hele slimme mannen, een reden te zijn voor dit frappante verband. Een andere - gerelateerd - dat domme mannen die loodgieter of ijscoman worden, niet in het plaatje staan.
Maar je doet nu net alsof IQ een noodzakelijke en tegelijk een voldoende voorwaarde is om tot een exacte studie over te gaan. Dat is niet zo. Zelfbeeld, toekomstverwachting en binding met de leeromgeving zijn bijvoorbeeld belangrijk en daarom hebben campagnes om meer vrouwen naar bètastudies te krijgen succes.

quote:
Enfin, mijn eigen ervaring in STEM is dat de paar dames die er werken, echte mannetjesputters zijn die zeer competitief zijn.
Dat is niet mijn ervaring.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 11 mei 2022 @ 16:37:47 #122
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204706633
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 16:21 schreef Lyrebird het volgende:
Er zijn idd een flink aantal kanttekeningen, wat niet wegneemt dat het plaatje in grote lijnen lijkt te kloppen.
Zoals de kanttekening dat totaal niet duidelijk is waar dat plaatje in die blog op gebaseerd is, want de bron lijkt een dataset van statisticbrain.com te zijn, en daarvan is niet duidelijk hoe die aan die data komt.

Sowieso is het onderzoek op Amerikaanse universiteiten gedaan en daarmee niet 1-2-3 over te zetten naar de studenten op Nederlandse universiteiten, maar dat is weer een andere zaak.
pi_204706682
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 16:37 schreef EinarBoe het volgende:

Sowieso is het onderzoek op Amerikaanse universiteiten gedaan en daarmee niet 1-2-3 over te zetten naar de studenten op Nederlandse universiteiten, maar dat is weer een andere zaak.
Dat klopt. Je moet uitkijken met het verheffen van de VS tot norm, want er kunnen belangrijke verschillen zijn t.a.v. bijvoorbeeld man-vrouwverhoudingen en onderwijssysteem.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204707532
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:08 schreef Claudia_x het volgende:
Dat kun je niet in principe uitsluiten. Het is moeilijk om te ontwarren waar verschillen uit voortkomen. Wat inmiddels wel duidelijk is, is dat vaak naar een genetische verklaring is gegrepen terwijl omgevingsfactoren een belangrijke rol bleken te spelen.

Oorlogen hebben hier een belangrijke rol in overigens. Zo waren de eerste programmeurs vaak vrouwen (bron). Dat was bittere noodzaak, want de mannen moesten vechten in de Tweede Wereldoorlog. En ooit was verpleging geen typische vrouwenbaan, tot de vrouwen vanwege de Krimoorlog hard nodig waren om de wonden van mannen te verzorgen en de mythe de wereld in is geholpen dat vrouwen verzorgers zijn (bron).

Vergis je niet in de kracht van de verhalen die we elkaar vertellen zoals 'vrouwen zijn beter in zorgen' en 'mannen zijn beter in logisch denken'. En verkijk je niet op de mate waarin mannen in het verleden zijn gehuldigd terwijl vrouwen werden genegeerd. Zijn mannen van nature uitblinkers of zetten we ze uit traditie gemakkelijker op een voetstuk?
Ik denk niet dat het beeld dat vrouwen verzorgers zijn voortkomt uit het (blijkbaar valse) idee dat ze altijd professionele verzorgsters zijn geweest, maar omdat ze altijd zorg droegen voor het kroost, de ouderen en zieken in het gezin. Kan het niet zo zijn dat ze pas ná de man, en dankzij de oorlog, in het beroep kwamen omdat ze daarvoor überhaupt zelden een baan hadden en inderdaad thuis zorgaven aan kinderen (en opa en oma)?

Overigens zie je in de landen die het meest egalitair zijn (de scandinavische) dat vrouwen juist eerder kiezen voor de rollen die passen bij de clichès. Tenzij het aannemelijk is dat ze daar waar de keuzevrijheid het sterkst is, de culturele omgevingsinvloed daar meer op aanstuurt dan waar ze minder egalitair zijn, is dat zeer opmerkelijk te noemen.

Ik zou ook zeker oppassen met stellingname als 'beter in logisch denken', of de pretentie dat de man daartoe een betere capaciteit heeft. Wel durf ik te stellen dat het temperament invloed heeft op tot in hoeverre de capaciteit 'benut' of geprioriteerd wordt. Het lijkt mij aannemelijk dat de man meer geïnteresseerd is in objecten en het vormgeven van de omgeving daar het menselijk mannetje veiligheid verzorgen bovenaan in zijn takenpakket heeft. De grotere interesse in gewelddadigheid link ik daar ook aan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Akathisia op 11-05-2022 18:18:58 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Beste debater 2022 woensdag 11 mei 2022 @ 18:43:20 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204707982
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
IQ correleert intra-groep vrij weinig met nurture achtige zaken.

De Bell curve van de IQ distributie van vrouwen is gelijkmatiger verdeeld dan die van mannen, die van mannen heeft dikke staarten. Meer extreme observaties, meer genieën en meer dombo's.

Er is een gigantische diversiteit binnen de groepen, stereotyperen op het individu slaat nergens op. IQ geslachtbepaald? Man, verveel jezelf lekker, je interpreteert al mijn woorden verkeerd.

Blabla weer afgoding van Claudia, wie is dit opperhoofd nou dat ze geen kritiek dient te krijgen?
Claudia?

Een echte wetenschapper. I.t.t. jou.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 11 mei 2022 @ 18:55:54 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204708095
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Tja, dat is je eigen indruk, anekdotisch bewijs. Mijn indruk is totaal anders. Ik heb aan alfa-, bèta- en gammafaculteiten gestudeerd en onderwijs gegeven en heb nooit een verschil in intelligentie waargenomen tussen mannen en vrouwen als groep. Ik heb wel andere verschillen gezien, zoals dat mannen zich gemakkelijker uitspreken (en zich daarbij minder vaak gehinderd voelen door een gebrek aan kennis). En het is evident dat er verschillen zijn in aantallen vrouwen/mannen bij bepaalde studierichtingen, maar die verschillen worden over het algemeen kleiner. Met name de campagnes van de laatste decennia om meer vrouwen naar bètastudies te krijgen, zijn behoorlijk succesvol geweest. Er is daarentegen weinig moeite gedaan om mannen te lokken naar de zogenaamde typische vrouwenstudies. Daar wordt collectief op neergekeken, zoals ook in dit topic is te bemerken.

Overigens vraag ik me af of vrouwen van nature meer discipline hebben of dat ze sterker zijn geconditioneerd om in de pas te lopen.
Vrouwen hebben van nature meer discipline omdat het succesvol opvoeden van een kind zeer veel discipline vergt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_204708134
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 18:55 schreef LXIV het volgende:
Vrouwen hebben van nature meer discipline omdat het succesvol opvoeden van een kind zeer veel discipline vergt.
Meer dan het jagen op een hert of het coördineren van een aanval op een rivaliserende stam? Misschien gaat het dan om het uithoudingsvermogen van discipline. Consequent op een lager pitje versus extreem maar kortstondig.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 11 mei 2022 @ 19:00:40 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204708144
quote:
6s.gif Op woensdag 11 mei 2022 18:59 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Meer dan het jagen op een hert of het coördineren van een aanval op een rivaliserende stam?
Ja. Dat is meer plannen en van korte duur. Het grootbrengen van een kind vergt jarenlange onafgebroken aandacht en discipline.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_204708167
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 19:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja. Dat is meer plannen en van korte duur. Het grootbrengen van een kind vergt jarenlange onafgebroken aandacht en discipline.
Ah ja, zie de edit. Dat noemen ze bij adhd (3m >1v) 'hyperconcentratie'.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 11 mei 2022 @ 19:03:47 #130
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204708181
Mammoetjagen en besjes plukken is een beetje just-so-nattevingerwerk. Sociobiologie is vaak van een bedenkelijk wetenschappelijk niveau.

[ Bericht 18% gewijzigd door -XOR- op 11-05-2022 19:09:51 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_204709213
Mweh, evolutionaire neuro/psychobiologie heeft een behoorlijk harde basis maar kent (noodzakelijk) ook veel speculatie en spielerei. Dat maakt de discipline er niet een van een 'bedenkelijk niveau'.

[ Bericht 6% gewijzigd door Akathisia op 11-05-2022 21:03:12 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204709492
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 18:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Claudia?

Een echte wetenschapper. I.t.t. jou.
Lol! Waarom ben jij een groupie.

En hoezo wetenschapper, wat doet ze dan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204710016
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 18:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Claudia?

Een echte wetenschapper. I.t.t. jou.
Ik volg het niet helemaal, maar over welke Claudia hebben we het?
pi_204710176
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 20:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik volg het niet helemaal, maar over welke Claudia hebben we het?
Een vrouw die dankzij haar temperament langer gestudeerd heeft dan ik, maar is geazien haar geslacht waarschijnlijk ook minder geniaal óf debiel.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204710551
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 19:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja. Dat is meer plannen en van korte duur. Het grootbrengen van een kind vergt jarenlange onafgebroken aandacht en discipline.
En een invasie van Parthia plannen dan? Zie je dat al een vrouw doen in plaats van ons aller Caesar?
Conscience do cost.
pi_204710591
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:13 schreef ludovico het volgende:

De vrouw/man-discussie terzijde is dit wel een leuk plaatje trouwens. Iemand enig idee waar geschiedenis hoort te staan? Ik vraag het voor een mede-user.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204710660
Deze is wat completer (ook van statisticbrain)


En van http://physicsbuzz.physic(...)or-2014-edition.html:





Filosofie is gemiddeld toch wel een beetje koning(in) maar dat was 10 jaar geleden al een kippenhok in Amsterdam. Maar wie weet misschien ligt het IQ voor die studie hier weer lager.

[ Bericht 30% gewijzigd door Akathisia op 11-05-2022 22:44:17 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 11 mei 2022 @ 21:58:44 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204712145
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 21:00 schreef ems. het volgende:

[..]
En een invasie van Parthia plannen dan? Zie je dat al een vrouw doen in plaats van ons aller Caesar?
We hebben het over discipline, niet over planvaardigheid
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 11 mei 2022 @ 22:09:33 #139
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204712448
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 21:00 schreef ems. het volgende:

[..]
En een invasie van Parthia plannen dan? Zie je dat al een vrouw doen in plaats van ons aller Caesar?
Of bijvoorbeeld een invasie van Oekraine, dat zie ik een vrouw ook nog niet zo snel doen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_204712940
Ik vind het prima dat vrouwen emanciperen en aan een inhaalslag doen hoor, geen seksuele wantoestanden meer pikken, gelijk betaald worden.
Ik vind het allemaal goed want ik ben altijd al voor het gelijkheidsbeginsel geweest.

Maar kan het niet anders?
Minder zuur en kinderachtig?
Er gaat nog geen week voorbij of er zijn een stuk of drie talkshow's met een vrouwenclubje met boehoehoe mannen zijn slecht en vrouwen zijn goed.
En voor ieder kulfeitje zoals moeten de oorlogen en aardbevingen even wachten in het nieuws en moet er applaus en tromgeroffel volgen.
  woensdag 11 mei 2022 @ 22:33:15 #141
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204713024
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 22:29 schreef Werkman het volgende:
Ik vind het prima dat vrouwen emanciperen en aan een inhaalslag doen hoor, geen seksuele wantoestanden meer pikken, gelijk betaald worden.
Ik vind het allemaal goed want ik ben altijd al voor het gelijkheidsbeginsel geweest.

Maar kan het niet anders?
Minder zuur en kinderachtig?
Ja hoor, stop vooral met zeuren en kinderachtig doen :)
pi_204713320
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 22:33 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ja hoor, stop vooral met zeuren en kinderachtig doen :)
Ja, het is ook gewoon kinderachtig.
En dan vooral omdat het zo geforceerd politiek correct is. Iedere discussie eenzijdig en bij ieder debat staat het feit dat alle mannen niet deugen al vast.
pi_204713338
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 21:04 schreef Complotwappie het volgende:

Filosofie is gemiddeld toch wel een beetje koning(in) maar dat was 10 jaar geleden al een kippenhok in Amsterdam. Maar wie weet misschien ligt het IQ voor die studie hier weer lager.
Kan je nog een beetje wat met filosofie of is het net zoals geschiedenis een vak waarmee je vooral andere studenten mee kan opleiden?
afspraak tandarts verzetten
pi_204713358
Wel echt een janktopic dit laat vrouwen lekker slim zijn prima toch.
afspraak tandarts verzetten
  woensdag 11 mei 2022 @ 22:53:04 #145
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204713373
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 22:49 schreef Werkman het volgende:

[..]
Ja, het is ook gewoon kinderachtig.
En dan vooral omdat het zo geforceerd politiek correct is. Iedere discussie eenzijdig en bij ieder debat staat het feit dat alle mannen niet deugen al vast.
Erg geforceerd en vastgeroest, dit verhaal.
pi_204713411
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2022 22:50 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Kan je nog een beetje wat met filosofie of is het net zoals geschiedenis een vak waarmee je vooral andere studenten mee kan opleiden?
De skills die je voor het behalen van filosofie moet optimaliseren worden wel redelijk geapprecieerd in het bedrijfsleven maar de gemiddelde filosofiestudent interesseert dat -terecht- geen ene moer natuurlijk. De studie is m.a.w. een doel op zich en geen middel om succesvol loonhoer te kunnen worden, ondanks dat een groot percentage daar prima in slaagt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator woensdag 11 mei 2022 @ 23:07:06 #147
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204713557
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2022 22:52 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Wel echt een janktopic dit laat vrouwen lekker slim zijn prima toch.
Ik denk dat het vooral jaloezie is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 11 mei 2022 @ 23:08:57 #148
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204713579
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 22:49 schreef Werkman het volgende:

[..]
Ja, het is ook gewoon kinderachtig.
En dan vooral omdat het zo geforceerd politiek correct is. Iedere discussie eenzijdig en bij ieder debat staat het feit dat alle mannen niet deugen al vast.
Grappig, dat hoor ik nu echt nooit van vrouwen. Jij wel?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204713831
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 22:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dan zullen ze toch echt veel meer fulltime moeten gaan werken en de carrière op de eerste plaats moeten zetten.
Daarnaast zullen ze in alle lagen hun aandeel moeten pakken, dus ook de minder leuke goed verdiende baantjes. In de bouw, in het leger, in de transportsector, in de havens, in de wegenbouw, in de visserij enzovoort.
Ik zie liever dat deeltijdwerken de norm wordt.
Of vrouwen en mannen evenredig vertegenwoordigd zijn in alle beroepen vind ik niet zo belangrijk.
Als het echter gaat over de vraag of ik een door mannen gedomineerde maatschappij qua macht en bestuur wenselijk vind, of dat ik liever zie dat daarin de macht een beetje evenrediger verdeeld wordt over mannen en vrouwen, kies ik voor het laatste.
De maatschappij bestaat tenslotte voor de helft uit vrouwen (gelukkig).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204713868
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 22:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dan zullen ze toch echt veel meer fulltime moeten gaan werken en de carrière op de eerste plaats moeten zetten.
Daarnaast zullen ze in alle lagen hun aandeel moeten pakken, dus ook de minder leuke goed verdiende baantjes. In de bouw, in het leger, in de transportsector, in de havens, in de wegenbouw, in de visserij enzovoort.
Ik zie liever dat deeltijdwerken de norm wordt.
Of vrouwen en mannen evenredig vertegenwoordigd zijn in alle beroepen vind ik niet zo belangrijk.
Als het echter gaat over de vraag of ik een door mannen gedomineerde maatschappij qua macht en bestuur wenselijk vind, of dat ik liever zie dat daarin de macht een beetje evenrediger verdeeld wordt over mannen en vrouwen, kies ik voor het laatste.
De maatschappij bestaat tenslotte voor de helft uit vrouwen (gelukkig).
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 22:48 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Wat voor verschil maakt dat als vrouwen door dezelfde processen moeten en dus dezelfde persoonlijkheidskenmerken zullen bezitten als mannen die de top bereiken?
Dat is eigenlijk precies waar ik niet op hoop.
Vrouwelijke macht en invloed zou niet uit nep-mannetjes-gedrag moeten bestaan.
Ik hoop dat meer vrouwelijke invloed en macht ertoe leiden dat dat op een meer vrouwelijke manier kan.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')