abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 mei 2022 @ 10:08:41 #281
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204676092
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik niet. En dat bedoel ik ook niet.

Maar als je met mensen communiceert mag je dat best een beetje in hun eigen belevingswereld doen, al was het alleen maar om niet superieur over te komen door je taalgebruik.

Als ik in de kroeg met boeren zit is mijn taalgebruik ook anders dan in de kroeg met de hockeyclub, niet omdat ik denk dat ze dom zijn, juist omdat ik mezelf niet beter voel dan hen en wel gewoon leuk met ze om wil kunnen gaan.
En als je toch al Gooisch klinkt (en dat alleen maar erger wordt naar mate je een paar biertjes ophebt), helpt het niet als je er dan ook nog eens dat soort termen doorheen gooit.

En ik weet dat boeren niet dom zijn, ik heb er jarenlang tussen gewoond, en mee in de kroeg gezeten.
Maar ik zeg altijd trekker, nooit tractorrrrr, ook als ik met de hockeyclub in de kroeg zit :')
Wat hang je toch een hoop op aan één woord, Leandra.

Waarom zit Maud eigenlijk zo in je allergie, want je had direct al de pest aan haar.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 9 mei 2022 @ 10:15:45 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204676164
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat hang je toch een hoop op aan één woord, Leandra.

Waarom zit Maud eigenlijk zo in je allergie, want je had direct al de pest aan haar.
Wat maak jij toch een hoop drama van 1 post waarin ik stel dat het grappig was dat ze dat ene woord gebruikte en dat het mij te ver zou gaan dat woord in die setting te gebruiken.

Vervolgens mag ik die term niet te ver vinden gaan, kom je met verwijten dat ik zou denken dat boeren dom zijn, en nou hang ik ook nog eens teveel op aan één woord?

Ik ben degene die het grappig vond in die setting hè, jij bent degene die vervolgens dramatisch ging doen over die post :W

En nu ook weer het verwijt dat ik de pest zou hebben aan Maud en ze in mijn allergie zou zitten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 9 mei 2022 @ 10:18:24 #283
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204676195
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wat maak jij toch een hoop drama van 1 post waarin ik stel dat het grappig was dat ze dat ene woord gebruikte en dat het mij te ver zou gaan dat woord in die setting te gebruiken.

Vervolgens mag ik die term niet te ver vinden gaan, kom je met verwijten dat ik zou denken dat boeren dom zijn, en nou hang ik ook nog eens teveel op aan één woord?

Ik ben degene die het grappig vond in die setting hè, jij bent degene die vervolgens dramatisch ging doen over die post :W

En nu ook weer het verwijt dat ik de pest zou hebben aan Maud en ze in mijn allergie zou zitten?
Je blijft er om heendraaien. Jammer.
  maandag 9 mei 2022 @ 10:20:10 #284
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_204676209
Stukje cachet toevoegen aan het dagelijkse taalgebruik. Niks mis mee.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_204676261
Leandra en Lienekien in een bitchfight (over BZV), dat ik dit nog eens mag meemaken.
pi_204676282
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

sowieso de term "in je allergie zitten" :r
  maandag 9 mei 2022 @ 10:26:09 #287
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_204676289
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:23 schreef Jeroboam het volgende:
Leandra en Lienekien in een bitchfight (over BZV), dat ik dit nog eens mag meemaken.
Ik geniet hier meer van dan van de aflevering eerlijk gezegd.
pi_204676308
Aan het begin van de aflevering toen Maud en Evert bij de receptie stonden en toen zij voor Evert de vraag van de receptie ging vertalen of ze 1 of 2 kamers blieften toen dacht ik ooooooohhhhhhh gaat zij de hele tijd zo doen maar ze waren naar mate de aflevering vorderde best cute samen (Maud was niet zo cringe als de eerdere afleveringen) totdat het weer aandoenlijk werd toen Evert ik hou van jou zei. :D :D :D
  maandag 9 mei 2022 @ 10:28:11 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204676313
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:23 schreef Jeroboam het volgende:
Ik hoop toch zo enorm vurig dat Maud en Evert een toekomstbestendige match blijkt.
pi_204676335
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik hoop toch zo enorm vurig dat Maud en Evert een toekomstbestendige match blijkt.
Eenieder die dat niet hoopt is ziekelijk jaloers of een naar persoontje.
  maandag 9 mei 2022 @ 10:32:44 #291
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_204676364
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Denk je dat Maud het jarenlang zal kunnen volhouden tegen een man te praten die niks terug zegt? Ik gun het ze van harte, maar dat moet iemand toch opbreken op den duur.
  maandag 9 mei 2022 @ 10:41:36 #292
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204676423
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:32 schreef Quotidien het volgende:

[..]
Denk je dat Maud het jarenlang zal kunnen volhouden tegen een man te praten die niks terug zegt? Ik gun het ze van harte, maar dat moet iemand toch opbreken op den duur.
Een relatie bestaat uit meer. En als het goed zit, hoef je m.i. niet voortdurend met elkaar over gevoelens te communiceren om de relatie goed te houden.

Maud kan goed kletsen, maar dat wil niet zeggen dat ze dat ook de hele dag door maar wil doen. Ze noemt zichzelf ook een einzelgänger en dat hondenuitlaatbedrijf laat m.i. ook wel zien hoe ze haar dagen graag vult. Bezig zijn en niet de hele tijd ‘met mensen’.
  maandag 9 mei 2022 @ 10:45:10 #293
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_204676457
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Een relatie bestaat uit meer. En als het goed zit, hoef je m.i. niet voortdurend met elkaar over gevoelens te communiceren om de relatie goed te houden.

Maud kan goed kletsen, maar dat wil niet zeggen dat ze dat ook de hele dag door maar wil doen. Ze noemt zichzelf ook een einzelgänger en dat hondenuitlaatbedrijf laat m.i. ook wel zien hoe ze haar dagen graag vult. Bezig zijn en niet de hele tijd ‘met mensen’.
Je wilt ook niet jarenlang aan een dood paard trekken. Doodvermoeiend lijkt me dat, een relatie met iemand waar niks uit komt.
  maandag 9 mei 2022 @ 10:46:53 #294
65846 Bocaj
47th President.
pi_204676469
Zoals Bocaj het ziet!

- Hans & Grietje :Y
- Koetjeboe & Maud :Y
- Jouke & Karlijn :Y
- Janine & Sander :Y (Als Janine het verleden kan loslaten... Maar ze willen beiden wel... denk ik... hoop ik...)
- Rob & Wendy :N (Rob kan beter weer in de brieven gaan duiken en een nieuw boerinnetje gaan uitzoeken!)
  maandag 9 mei 2022 @ 10:49:52 #295
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204676484
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:45 schreef Quotidien het volgende:

[..]
Je wilt ook niet jarenlang aan een dood paard trekken. Doodvermoeiend lijkt me dat, een relatie met iemand waar niks uit komt.
Oh, jij bent ook al zo’n sombermans!

Ik vind het zelf wel verfrissend dat je misschien niet aan elk wissewasje een hoop woorden hoeft vuil te maken.
pi_204676485
Hans en Annette zijn een leuk stel samen. Dat zit wel goed. Annette moet even kijken hoe ze haar werk in Zeeland op kan zeggen en of ze iets anders kan en wil vinden in Brabant bij Hans.

Jouke en Karlijn zijn ook een goede match. Voelen elkaar ook prima aan en ik zie ze ook wel samen verder gaan.

Rob en Wendy gaven mij wel hele ongemakkelijke gevoelens. Rob die totaal niet door lijkt te hebben dat Wendy niks voor hem voelt. En dan maar continue zeggen "wat ben je leuk", "ik kijk graag naar je", "lekker samen zijn", enz.. Die opmerkingen maken dat Wendy zich nog meer sluit en terugtrekt.

Evert en Maud vullen elkaar ook leuk aan. Ze lijken mij ook een goede match. Niks mis mee.

Janine en Sander beginnen (zo lijkt het) langzaamaan te ontdooien. Janine realiseert zich dat ze zich meer kwetsbaar (open) moet proberen op te stellen en daar heeft ze met dat gesprek een begin mee gemaakt. Sander vindt haar leuk dus die kan het geduld wel opbrengen om haar de tijd te geven. Zolang hij af en toe maar signalen krijgt dat Janine wel wat losser wordt. De kusjes en knuffels moeten niet steeds op initiatief van Sander zijn.

Overigens vond ik deze uitzending heel onrustig qua montage: te veel korte stukjes achter elkaar. Je ging van de ene boer naar de andere en weer terug.
pi_204676514
En de nieuwe column van Boer Zoekt Vrouw - door rickevers.nl op zijn Facebookpagina "rickeversbzv".

Potverdikkeme dat ging allemaal wel erg snel achter elkaar. Als ik een zin over Evert wilde typen, kwam Hans alweer in beeld. En als ik twee woorden over Janine had opgeschreven, was Jouke weer op tv. Het kan dus best zijn dat ik wat gemist heb. In dat geval kun je de klacht richten aan montage@kro-ncrv.nl. Zo, die disclaimer hebben we gehad. Snel door naar de boeren.
En over snel gesproken. Janine heeft niet echt haast hè? Met de liefde. Je zou denken dat ze echt aan de man wil, anders geef je je niet op voor het programma. Toch gaat het voor Sjaan allemaal veel te snel. Arme Sander. Hij deed zo zijn best in Lissabon. Smerige olijven eten, voetjevrijen, wijn drinken terwijl je liever een biertje drinkt. Maar het hielp allemaal niets. Janine heeft tijd nodig. Een jaartje of dertig schat ik. Dan is ze er wel klaar voor. Verder kon ik er eerlijk gezegd vrij weinig van verstaan. Klachten daarover kunnen trouwens naar ondertiteling@kro-ncrv.nl.
Wie wel klaar zijn voor de liefde, zijn Hans en Annette. Ze waren in Ierland. Het land waar niemand vrijwillig naartoe gaat omdat het er altijd regent. Sterker nog, er schijnt slechts één land te zijn waar het nog vaker regent. Maar ik bewaar de Maud-en-Evert-alinea nog eventjes om de spanning op te bouwen.
Hans is helemaal in zijn nopjes. Hij vindt het heerlijk om samen met zijn snuitje naar bed te gaan en om samen met zijn snuitje weer wakker te worden. Waarom ze hun kleren in bed aanhadden, is me trouwens een raadsel. Waarschijnlijk waren ze al aangekleed en moesten ze van de regie toch nog even terug in bed voor de ontbijtscene. Klachten daarover kunnen naar regie@.... ach laat ook maar. Ik blijf niet aan de gang.
Wie trouwens ook geklaagd heeft, is de eigenaar van de golfbaan. Hans schijnt met zijn golfclub zoveel pollen uit het gras te hebben geslagen dat de volledige baan opnieuw geëgaliseerd en ingezaaid moet worden. Een ander mooi avontuur in Ierland was natuurlijk het kreeftenvissen. ‘Wil je er eentje vasthouden?’, vroeg de visser. ‘Nee bedankt, ik ben vegetariër’, aldus Annette. Dat wordt nog wat straks. Als Hans gehaktballen wil eten, moet hij zelf zijn bord uit de keuken halen, want onze gezellige vegetariër gaat echt zijn ballen niet vasthouden.
In Kopenhagen is Joukie-boy nog altijd hartstikke verliefd op Karlijn. Ze gingen samen varen, samen de sauna in, samen met een rubber band van de hellingbaan. Alles samen. Behalve iets doen met cultuur, dat zit er voor Jouke niet in op vakantie. Er zijn grenzen. Persoonlijk zou ik die grens trouwens trekken bij ontbijten op bed, maar ieder zijn ding. Ontbijten op bed is namelijk een van de slechtste uitvindingen ooit. Je zit/ligt nooit lekker, je kunt amper bewegen met een dienblad op je schoot zonder dat het glas jus d’ orange eraf lazert, die hete kop koffie in bed is ook levensgevaarlijk en dan heb ik het nog niet eens over al die kruimels in bed. Trouwens, je begrijpt, deze alinea is alleen geschreven om mijn vrouw uit te leggen waarom ik haar op Moederdag geen ontbijt op bed heb gebracht.
Snel door naar Evert. En over snel gesproken. Ik ken verder niemand die een vrouw drie zoenen op de wang geeft en een uur later vertelt dat hij van haar houdt. Als Evert in dat tempo doorgaat is hij morgen 12,5 jaar getrouwd. En dat is geen stap van de keuken naar de hal, dat is een enorme stap.
Maar even serieus hè, laten we nu even bloedeerlijk naar elkaar zijn. Die kus. In de stromende regen in Split. Bij de watervallen. Wat een plaatje. Wat een scene. Bloedeerlijk dus. Dat wilde Maud graag zijn. ‘Kom op Evert, zeg eens eerlijk. Is er iets? Ben je gespannen?’ Evert: ‘Nee hoor, de wijn is wat droog.’ Dan kom je als kijker toch niet meer bij? Ik snap er echt niets van dat die twee nog geen eigen programma hebben. Ik bedoel, wanneer je als televisiemaker Frank & Rogier en de familie Meiland een eigen programma geeft, dan moet je Maud & Evert toch minstens een complete tv-zender geven. Iedere dag wordt er op tientallen zenders de grootst mogelijke onzin over ons uitgestrooid en Maud & Evert hebben gewoon nog geen eigen real-life soap. Ik vind het een grote schande. Sterker nog, ik ga morgen uitzoeken hoeveel handtekeningen ik nodig heb om hier serieus werk van te maken. Ik schat zo in dat alle volgers van deze pagina bij elkaar wel genoeg is.
Je bent heel lief en ik hou van jou.
Ik denk dat Rob een moord doet om deze woorden uit Wendy’s mond te horen. Overigens denk ik dat Rob sowieso wel een moord kan plegen, maar dat komt vooral door zijn blik toen die Franse gids zei dat er wel 250 kilometer aan kelder onder Reims ligt. Ik zag Rob gewoon in gedachten tellen hoeveel vrouwen hij daar kan verstoppen.
Ahhhhh, nee hoor Rob. Grapje jongen. Ik zit je maar te dollen joh. Je bent gewoon een grote, verliefde goedzak. En een goede zanger trouwens. Haha, weer een grapje. Had ik je weer te pakken, hè Rob. Net zoals jij Wendy steeds te pakken neemt. Met die vieze kusjes iedere keer. Bah. Zelfs in het reuzenrad, waar Sidonia geen kant op kan. Het is dat Wendy het in eerdere afleveringen natuurlijk zelf heeft uitgelokt, anders zou je bijna medelijden met haar krijgen. Zelf zegt ze daarover: ‘ik merk dat als ik één vinger geef, hij mijn hele hand wil pakken’. Tja, dat krijg je ervan als je in de logeerweek met je korte rokje en je benen gaat koketteren. Daar wordt zo’n mislukte Ed Sheeran helemaal wild van. En nou houdt-ie dus nooit meer op. Hij wil je overal kusjes geven en ziet overal hartjes. Zelfs als iemand een bloedserieus verhaal vertelt over de Eerste Wereldoorlog. Boeit Rob niets, want er stond een hartje op de muur. En dat is allemaal jouw schuld Wendy.
Zo, nou kan-ie wel weer. Volgende week maar eens kijken of ik mijn nuance ergens kan terugvinden. En of Maud en Sander er wel zijn natuurlijk, want die waren in de vooruitblik nergens te bekennen. Of ze zijn er handig uitgeknipt in de montage. Kan ook. Klachten daarover kunnen naar... nou ja, je snapt me wel.
Tot volgende week. Met een beetje pech alweer de laatste.
  maandag 9 mei 2022 @ 10:54:37 #298
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_204676524
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Oh, jij bent ook al zo’n sombermans!

Ik vind het zelf wel verfrissend dat je misschien niet aan elk wissewasje een hoop woorden hoeft vuil te maken.
Hoezo ben ik een sombermans? Je ziet zelf toch ook wel dat Maud elke keer iets zegt of vraagt, dan heel hoopvol naar Evert kijkt, en weer teleurgesteld wordt omdat ze op een muur stuit?
  maandag 9 mei 2022 @ 10:55:50 #299
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204676532
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:54 schreef Quotidien het volgende:

[..]
Hoezo ben ik een sombermans? Je ziet zelf toch ook wel dat Maud elke keer iets zegt of vraagt, dan heel hoopvol naar Evert kijkt, en weer teleurgesteld wordt omdat ze op een muur stuit?
Nee, dat zie ik helemaal niet! :D
  maandag 9 mei 2022 @ 11:00:26 #300
65846 Bocaj
47th President.
pi_204676568
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:54 schreef Quotidien het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nee, dat zie ik helemaal niet! :D
Evert zei op het eind 'Ik houd van jou!'... Dat is toch helemaal goed?
Evert is introvert en dat komt wel goed met Maud... Die zorgt wel dat hij wat losser en vrijer wordt! :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')