En de nieuwe column van Boer Zoekt Vrouw - door rickevers.nl op zijn Facebookpagina "rickeversbzv".
Potverdikkeme dat ging allemaal wel erg snel achter elkaar. Als ik een zin over Evert wilde typen, kwam Hans alweer in beeld. En als ik twee woorden over Janine had opgeschreven, was Jouke weer op tv. Het kan dus best zijn dat ik wat gemist heb. In dat geval kun je de klacht richten aan montage@kro-ncrv.nl. Zo, die disclaimer hebben we gehad. Snel door naar de boeren.
En over snel gesproken. Janine heeft niet echt haast hè? Met de liefde. Je zou denken dat ze echt aan de man wil, anders geef je je niet op voor het programma. Toch gaat het voor Sjaan allemaal veel te snel. Arme Sander. Hij deed zo zijn best in Lissabon. Smerige olijven eten, voetjevrijen, wijn drinken terwijl je liever een biertje drinkt. Maar het hielp allemaal niets. Janine heeft tijd nodig. Een jaartje of dertig schat ik. Dan is ze er wel klaar voor. Verder kon ik er eerlijk gezegd vrij weinig van verstaan. Klachten daarover kunnen trouwens naar ondertiteling@kro-ncrv.nl.
Wie wel klaar zijn voor de liefde, zijn Hans en Annette. Ze waren in Ierland. Het land waar niemand vrijwillig naartoe gaat omdat het er altijd regent. Sterker nog, er schijnt slechts één land te zijn waar het nog vaker regent. Maar ik bewaar de Maud-en-Evert-alinea nog eventjes om de spanning op te bouwen.
Hans is helemaal in zijn nopjes. Hij vindt het heerlijk om samen met zijn snuitje naar bed te gaan en om samen met zijn snuitje weer wakker te worden. Waarom ze hun kleren in bed aanhadden, is me trouwens een raadsel. Waarschijnlijk waren ze al aangekleed en moesten ze van de regie toch nog even terug in bed voor de ontbijtscene. Klachten daarover kunnen naar regie@.... ach laat ook maar. Ik blijf niet aan de gang.
Wie trouwens ook geklaagd heeft, is de eigenaar van de golfbaan. Hans schijnt met zijn golfclub zoveel pollen uit het gras te hebben geslagen dat de volledige baan opnieuw geëgaliseerd en ingezaaid moet worden. Een ander mooi avontuur in Ierland was natuurlijk het kreeftenvissen. ‘Wil je er eentje vasthouden?’, vroeg de visser. ‘Nee bedankt, ik ben vegetariër’, aldus Annette. Dat wordt nog wat straks. Als Hans gehaktballen wil eten, moet hij zelf zijn bord uit de keuken halen, want onze gezellige vegetariër gaat echt zijn ballen niet vasthouden.
In Kopenhagen is Joukie-boy nog altijd hartstikke verliefd op Karlijn. Ze gingen samen varen, samen de sauna in, samen met een rubber band van de hellingbaan. Alles samen. Behalve iets doen met cultuur, dat zit er voor Jouke niet in op vakantie. Er zijn grenzen. Persoonlijk zou ik die grens trouwens trekken bij ontbijten op bed, maar ieder zijn ding. Ontbijten op bed is namelijk een van de slechtste uitvindingen ooit. Je zit/ligt nooit lekker, je kunt amper bewegen met een dienblad op je schoot zonder dat het glas jus d’ orange eraf lazert, die hete kop koffie in bed is ook levensgevaarlijk en dan heb ik het nog niet eens over al die kruimels in bed. Trouwens, je begrijpt, deze alinea is alleen geschreven om mijn vrouw uit te leggen waarom ik haar op Moederdag geen ontbijt op bed heb gebracht.
Snel door naar Evert. En over snel gesproken. Ik ken verder niemand die een vrouw drie zoenen op de wang geeft en een uur later vertelt dat hij van haar houdt. Als Evert in dat tempo doorgaat is hij morgen 12,5 jaar getrouwd. En dat is geen stap van de keuken naar de hal, dat is een enorme stap.
Maar even serieus hè, laten we nu even bloedeerlijk naar elkaar zijn. Die kus. In de stromende regen in Split. Bij de watervallen. Wat een plaatje. Wat een scene. Bloedeerlijk dus. Dat wilde Maud graag zijn. ‘Kom op Evert, zeg eens eerlijk. Is er iets? Ben je gespannen?’ Evert: ‘Nee hoor, de wijn is wat droog.’ Dan kom je als kijker toch niet meer bij? Ik snap er echt niets van dat die twee nog geen eigen programma hebben. Ik bedoel, wanneer je als televisiemaker Frank & Rogier en de familie Meiland een eigen programma geeft, dan moet je Maud & Evert toch minstens een complete tv-zender geven. Iedere dag wordt er op tientallen zenders de grootst mogelijke onzin over ons uitgestrooid en Maud & Evert hebben gewoon nog geen eigen real-life soap. Ik vind het een grote schande. Sterker nog, ik ga morgen uitzoeken hoeveel handtekeningen ik nodig heb om hier serieus werk van te maken. Ik schat zo in dat alle volgers van deze pagina bij elkaar wel genoeg is.
Je bent heel lief en ik hou van jou.
Ik denk dat Rob een moord doet om deze woorden uit Wendy’s mond te horen. Overigens denk ik dat Rob sowieso wel een moord kan plegen, maar dat komt vooral door zijn blik toen die Franse gids zei dat er wel 250 kilometer aan kelder onder Reims ligt. Ik zag Rob gewoon in gedachten tellen hoeveel vrouwen hij daar kan verstoppen.
Ahhhhh, nee hoor Rob. Grapje jongen. Ik zit je maar te dollen joh. Je bent gewoon een grote, verliefde goedzak. En een goede zanger trouwens. Haha, weer een grapje. Had ik je weer te pakken, hè Rob. Net zoals jij Wendy steeds te pakken neemt. Met die vieze kusjes iedere keer. Bah. Zelfs in het reuzenrad, waar Sidonia geen kant op kan. Het is dat Wendy het in eerdere afleveringen natuurlijk zelf heeft uitgelokt, anders zou je bijna medelijden met haar krijgen. Zelf zegt ze daarover: ‘ik merk dat als ik één vinger geef, hij mijn hele hand wil pakken’. Tja, dat krijg je ervan als je in de logeerweek met je korte rokje en je benen gaat koketteren. Daar wordt zo’n mislukte Ed Sheeran helemaal wild van. En nou houdt-ie dus nooit meer op. Hij wil je overal kusjes geven en ziet overal hartjes. Zelfs als iemand een bloedserieus verhaal vertelt over de Eerste Wereldoorlog. Boeit Rob niets, want er stond een hartje op de muur. En dat is allemaal jouw schuld Wendy.
Zo, nou kan-ie wel weer. Volgende week maar eens kijken of ik mijn nuance ergens kan terugvinden. En of Maud en Sander er wel zijn natuurlijk, want die waren in de vooruitblik nergens te bekennen. Of ze zijn er handig uitgeknipt in de montage. Kan ook. Klachten daarover kunnen naar... nou ja, je snapt me wel.
Tot volgende week. Met een beetje pech alweer de laatste.