abonnement Unibet Coolblue
pi_204737889
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:37 schreef ludovico het volgende:
Zolang ik helemaal herstel van de prik dan weinig prikspijt.

Maar ik vergeef die dwang nooit.
Er is en was nooit dwang.
En in de ziekenhuizen werd je ook gewoon geholpen, als je door je eigen stommiteit toch een bed nodig had.
pi_204739275
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:50 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Er is en was nooit dwang.
En in de ziekenhuizen werd je ook gewoon geholpen, als je door je eigen stommiteit toch een bed nodig had.
Als je bepaalde dingen wilde werd je effectief gedwongen.

Maar omdat het theoretisch gezien mogelijk was om af te zien van de prik wil je het met een nieuwe term "drang" noemen. Maar die zaken vloeien praktisch in elkaar over. En daarnaast is die discussie niet zo interessant en leidt die alleen maar af.

Noem je het drang, punt blijft staan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204739351
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je bepaalde dingen wilde werd je effectief gedwongen.


Zoals wat?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204740235
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:54 schreef ludovico het volgende:
En daarnaast is die discussie niet zo interessant en leidt die alleen maar af.
De discussie is inderdaad al vaak zat gevoerd. Conclusie is dat je zonder prik op bepaalde momenten wel wat meer moeite moest doen. Maar ook weer niet dat je hele leven overhoop lag of zo.

En eh, als je de discussie hier niet vind passen, waarom wil je dan nog wel even het laatste woord hebben?
quote:
Noem je het drang, punt blijft staan.
pi_204740584
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 07:07 schreef qajariaq het volgende:

[..]
De discussie is inderdaad al vaak zat gevoerd. Conclusie is dat je zonder prik op bepaalde momenten wel wat meer moeite moest doen. Maar ook weer niet dat je hele leven overhoop lag of zo.

En eh, als je de discussie hier niet vind passen, waarom wil je dan nog wel even het laatste woord hebben?
[..]

Je mist het punt. Het is semantiek. Drang/dwang discussie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204740617
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 08:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je mist het punt. Het is semantiek. Drang/dwang discussie.
Het is jammer dat je het zo voelt.

Als ik een tip mag geven: nooit erover discussiëren en gewoon je ding doen. Zul je merken dat die drang/dwang gevoel minder dwingend is. Geldt overigens ook voor andere situaties.
pi_204740644
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 08:53 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
Het is jammer dat je het zo voelt.

Als ik een tip mag geven: nooit erover discussiëren en gewoon je ding doen. Zul je merken dat die drang/dwang gevoel minder dwingend is. Geldt overigens ook voor andere situaties.
Keb het shotje nodig om een ander land in te komen.

Vrijheid om te reizen wordt gewoon ingeperkt.

Als we het over China hebben hebben we het over mensenrechten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204740696
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 08:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
Keb het shotje nodig om een ander land in te komen.

Vrijheid om te reizen wordt gewoon ingeperkt.

Als we het over China hebben hebben we het over mensenrechten.
Ah, volgens mij hebben wij tweetjes dit gesprek al eens gehad! Déjà vu....
pi_204740833
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 08:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
Keb het shotje nodig om een ander land in te komen.

Dat bepaalt dat andere land, daar hebben wij hier weinig invloed op
Gelukkig waren het een beperkt aantal landen die een verplichte vaccinatie eisten (een aantal nog steeds, zoals Marokko)...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204741351
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je bepaalde dingen wilde werd je effectief gedwongen.
dat was niet zo.

Er waten wel consequenties aan je keuze. Niet leuk, maar welkom in de grote mensen wereld, hier hebben je keuzes soms consequenties.
quote:
Maar omdat het theoretisch gezien mogelijk was om af te zien van de prik wil je het met een nieuwe term "drang" noemen. Maar die zaken vloeien praktisch in elkaar over.
Je kon gewoon TvT doen. Niets theoretisch aan. Niet zeuren over de consequenties van jouw keuze.
quote:
En daarnaast is die discussie niet zo interessant en leidt die alleen maar af.
wie begon er over?
quote:
Noem je het drang, punt blijft staan.
Nee dit zijn de consequenties van je eigen vrije keuze.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 08:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je mist het punt. Het is semantiek. Drang/dwang discussie.
Nee, jij mist dat het een consequentie is van jouw eigen keuze.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 08:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
Keb het shotje nodig om een ander land in te komen.
Je bedoelt een QT code? Want die kan je gewoon op alternatieve manieren halen
quote:
Vrijheid om te reizen wordt gewoon ingeperkt.
onzin, je moet er iets meer moeite voldoen. Consequenties van je keuze.
quote:
Als we het over China hebben hebben we het over mensenrechten.
China is heel wat anders dan Europa.

Je bent volwassen en krijgt nu de consequenties van je eigen keuze. Wees dan ook een vent en en gedraag je niet als een kleuter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rolfieo op 14-05-2022 11:01:12 ]
pi_204741542
Consequenties van je eigen keuze?

Kies ik voor consequenties? Als de consequenties opgelegd zijn dan worden consequenties mij opgedrongen, daar kies ik dan niet zelf voor.

Met deze hersengymnastiek zou een beroving op straat legitiem zijn omdat je akkoord ging met het afstaan van je portemonnee ipv je leven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204741624
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 10:55 schreef ludovico het volgende:
Consequenties van je eigen keuze?

Kies ik voor consequenties? Als de consequenties opgelegd zijn dan worden consequenties mij opgedrongen, daar kies ik dan niet zelf voor.
we zitten/zaten in een pandemie.
Jij nam de keuze om je niet te laten vaccineren. Dat is jouw keuze. Jij maakt dus als een volwassene een keuze, gedraag je dan ook als een volwassene en accepteer de consequenties van je keuze.

quote:
Met deze hersengymnastiek zou een beroving op straat legitiem zijn omdat je akkoord ging met het afstaan van je portemonnee ipv je leven.
Sorry, naar ik denk dat dit een kleuter vergelijking is die totaal niet gelijkwaardig is, en laat het nodige zien.
pi_204741637
Accepteer de keuze van het afstaan van je portemonnee.

Zie je niet hoe simpel die gedachte is?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204741645
Nee jij vindt alles dogmatisch proportioneel terwijl dat het totaal niet is.

Je praat over mensenrechten. Jij erkent de zwaarte daarvan evident niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 11:11:02 #215
5428 crew  miss_sly
pi_204741672
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 10:55 schreef ludovico het volgende:
Consequenties van je eigen keuze?

Kies ik voor consequenties? Als de consequenties opgelegd zijn dan worden consequenties mij opgedrongen, daar kies ik dan niet zelf voor.

Met deze hersengymnastiek zou een beroving op straat legitiem zijn omdat je akkoord ging met het afstaan van je portemonnee ipv je leven.
Je leeft in een samenleving. Daarin zitten aan heel veel zaken consequenties. Niet iedereen zal iedere consequentie even nodig, eerlijk of handig vinden. En dat is prima. Maar zolang je deelneemt aan die samenleving, heb je weinig andere keus. Dus zul je met al je keuzes geconfronteerd kunnen worden met consequenties zoals ze op dat moment zijn.

Dat je het niet eens bent met bepaalde consequenties kan. Dan hebben we hier in de democratie verschillende manieren om dat kenbaar te maken en mogelijke wanstanden aan de kaak te stellen. En dat is zeker niet altijd gemakkelijk en snel te realiseren of vlekkeloos geregeld, maar we zijn mogelijkheden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 11:11:22 #216
236264 crew  capricia
pi_204741678
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 11:07 schreef ludovico het volgende:
Accepteer de keuze van het afstaan van je portemonnee.

Zie je niet hoe simpel die gedachte is?
En dan heb je het al die tijd niet gedaan, die prik. Al die boze energie die ik bij je las. Hier op fok, maar ik denk ook in de rest van je offline leven.
En dan heb je nu alsnog je prik genomen vanwege een reisje naar de VS.
Het lijkt me zo zonde van je leven. Altijd maar overal boos om zijn.
Definitely not CIA
pi_204741698
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 11:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je leeft in een samenleving. Daarin zitten aan heel veel zaken consequenties. Niet iedereen zal iedere consequentie even nodig, eerlijk of handig vinden. En dat is prima. Maar zolang je deelneemt aan die samenleving, heb je weinig andere keus. Dus zul je met al je keuzes geconfronteerd kunnen worden met consequenties zoals ze op dat moment zijn.

Dat je het niet eens bent met bepaalde consequenties kan. Dan hebben we hier in de democratie verschillende manieren om dat kenbaar te maken en mogelijke wanstanden aan de kaak te stellen. En dat is zeker niet altijd gemakkelijk en snel te realiseren of vlekkeloos geregeld, maar we zijn mogelijkheden.
Doen we ook, maar wuif het niet weg alsof het niks is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 11:15:46 #218
5428 crew  miss_sly
pi_204741716
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 11:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Doen we ook, maar wuif het niet weg alsof het niks is.
Het is niet niks. Het is ook niet het drama dat er door sommigen van gemaakt wordt, laat staan het complot dat erachter zou zitten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204741727
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 11:11 schreef capricia het volgende:

[..]
En dan heb je het al die tijd niet gedaan, die prik. Al die boze energie die ik bij je las. Hier op fok, maar ik denk ook in de rest van je offline leven.
En dan heb je nu alsnog je prik genomen vanwege een reisje naar de VS.
Het lijkt me zo zonde van je leven. Altijd maar overal boos om zijn.
Boze energie.

Mensen hun lichamelijke integriteit hebben we het over.

Dat besef dat je hier over iets fundamenteels praat bestaat letterlijk niet bij de meerderheid van de bevolking.

En de staat demoniseert een hele groep.

Het is geen boze energie, ik uit een geluid dat met de rug tegen de muur is gezet. Mijn lichamelijke integriteit is besmeurd door de staat en mensen die dat proportioneel vinden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204741874
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 11:11 schreef capricia het volgende:

[..]
En dan heb je het al die tijd niet gedaan, die prik. Al die boze energie die ik bij je las. Hier op fok, maar ik denk ook in de rest van je offline leven.
En dan heb je nu alsnog je prik genomen vanwege een reisje naar de VS.
Het lijkt me zo zonde van je leven. Altijd maar overal boos om zijn.
Misschien niet zoveel aannames doen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204741938
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 11:07 schreef ludovico het volgende:
Accepteer de keuze van het afstaan van je portemonnee.

Zie je niet hoe simpel die gedachte is?
Nee, wel hoe niet zo slim je opmerking is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 11:08 schreef ludovico het volgende:
Nee jij vindt alles dogmatisch proportioneel terwijl dat het totaal niet is.
Dat is jouw simpele meningen. Sorry, kan het niet anders zeggen.

Van mij had het wel zwaarder gemogen, dan was het sneller normaal geweest.
quote:
Je praat over mensenrechten. Jij erkent de zwaarte daarvan evident niet.
Mensenrechten op zorg bedoel je? Ondanks sommige hun niet zo slimme keuze, was het recht op gezondheidszorg er nog gewoon.
pi_204741974
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 11:11 schreef capricia het volgende:
En dan heb je nu alsnog je prik genomen vanwege een reisje naar de VS.
we hebben het over reis mogelijkheden naar de VS? Waar je sowieso een ETSA nodig hebt of een Visum? Waar er al veel beperkingen voor zijn? En dan durft hij het vaccin een reisbeperking te noemen?
pi_204742189
Mijn vrouw had spijt van haar Jansen vaccinatie omdat dat bij vakantie naar Duitsland veel geOH opleverde. Ze had achteraf liever een mRNA vaccin gekregen.
pi_204744062
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 11:50 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
we hebben het over reis mogelijkheden naar de VS? Waar je sowieso een ETSA nodig hebt of een Visum? Waar er al veel beperkingen voor zijn? En dan durft hij het vaccin een reisbeperking te noemen?
Ja, en dat is de schuld van Nederland....
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 16:57:59 #225
236264 crew  capricia
pi_204744083
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, en dat is de schuld van Nederland....
Met de rug tegen de muur. Als tweederangs burger. Lichamelijke integriteit aangetast en zulks.

Ik vind het allemaal niet zo geloofwaardig als je voor een plezierreisje naar de VS wel meteen een prik haalt.

Maar goed. Ieder het zijne. :D
Definitely not CIA
pi_204745678
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, en dat is de schuld van Nederland....
Of het WEF,

Maar blijkbaar is lichamelijke integriteit zo overboord voor een fun reisje. Maar om de zorg te ontlasten tijdens een pandemie niet.
Kritisch wanneer het uitkomt dus.
pi_204776472
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 19:40 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Of het WEF,

Maar blijkbaar is lichamelijke integriteit zo overboord voor een fun reisje. Maar om de zorg te ontlasten tijdens een pandemie niet.
Kritisch wanneer het uitkomt dus.
Klopt, en hij is niet de enige.
En da's best raar, dat op het hoogtepunt van de pandemie er scherp geageerd werd tegen mensen die zich lieten vaccineren, dat mensen veroordeeld werden vanwege hun keuze om zich te vaccineren om op vakantie in het buitenland te kunnen, en dat ze nu, nu Corona voorlopig achterwege is, ze zelf het vaccin krijgen vanwege een activiteit ergens in september waarbij dat vereist is...

Onder luid protest natuurlijk, want ze moeten wel hun eerbaarheid behouden...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204778808
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 11:46 schreef Rolfieo het volgende:
Dat is jouw simpele meningen. Sorry, kan het niet anders zeggen.

Van mij had het wel zwaarder gemogen, dan was het sneller normaal geweest.
Engnek.

Ik vind mensen die denken te mogen bepalen wat er met een ander zijn lijf gebeurt doodeng.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204778823
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 11:46 schreef Rolfieo het volgende:
Mensenrechten op zorg bedoel je? Ondanks sommige hun niet zo slimme keuze, was het recht op gezondheidszorg er nog gewoon.
Dan mag je al die ministers van volksgezondheid wel eens voor de rechter gooien.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 17 mei 2022 @ 13:57:30 #230
33189 RM-rf
1/998001
pi_204778898
quote:
81s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:50 schreef ludovico het volgende:
Ik vind mensen die denken te mogen bepalen wat er met een ander zijn lijf gebeurt doodeng.
Je bedoelt artsen en medisch personeel?

misschien moet je gewoon eens je ogen openen en realiseren dat we in een moderne samenleving leven waarin je levensverwachting veel hoger is dan in vroeger tijden, maar dat ook gebeurt doordat er zoiets als medische kennis bestaat en veel artsen direkt kunnen ingrijpen in lichaamsprocessen...

medicatie en allerhande behandelmethodes zijn niet veel anders dan 'ingrijpen in je lichaam'...

Wat mij betreft mag jij en verder iedereen best een vaccin weigeren.. de belangrijkste reden wel bv een echt vaccinatieplicht voor te staan, namelijk dat een brede vaccinatie ook het verspreiden van de epidemische besmettingen zou doen stoppen blijkt helaas niet sterk genoeg, zeer na enkele maanden kunnen mensen zeer wel nog steeds ziek worden en anderen besmetten...

Maar wel ben ik er bv voor dat bij een zeer zware belasting van de zorg, mensen die vacccinatie geweigerd hebben bv niet meer vooraan moeten staan om zorg te ontvangen, als ze juist een snel en makkelijk middel de zware gevolgen van het virus af te zwakken door hen geweigerd wordt...

in plaats daarvan ben ik helemaal voor zulke mensen ook 'alternatieve' klinieken op te zetten, waar dan demonstranten in verpleegsterkostuumpjes ivermectin en bleekmiddel toedienen of zoiets... omdat zij zo graag 'anders' zijn past dat vast beter bij hen dan de moderne medische wetenschap.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_204779015
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:57 schreef RM-rf het volgende:
de belangrijkste reden wel bv een echt vaccinatieplicht voor te staan, namelijk dat een brede vaccinatie ook het verspreiden van de epidemische besmettingen zou doen stoppen blijkt helaas niet sterk genoeg, zeer na enkele maanden kunnen mensen zeer wel nog steeds ziek worden en anderen besmetten...
Dat was nooit een sterk argument maar wordt gewoon doorgedrukt alsof het objectieve feiten zijn.
Als het wel steriel immuniteit oplevert is een ongevaccineerd persoon ook niet schadelijk voor anderen die daar niet voor gekozen hebben.

Als je mensen die niet kunnen vaccineren gaat mee nemen ga je weer een extremistisch scenario in duiken. Men moet dan ook maar geen auto meer rijden want kans op overlijden van onschuldige slachtoffers....... Het gaat zo de hoek in dat het leven praktisch onleefbaar wordt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:57 schreef RM-rf het volgende:
Maar wel ben ik er bv voor dat bij een zeer zware belasting van de zorg, mensen die vacccinatie geweigerd hebben bv niet meer vooraan moeten staan om zorg te ontvangen, als ze juist een snel en makkelijk middel de zware gevolgen van het virus af te zwakken door hen geweigerd wordt...
Lekker ben jij zeg, heeft het kabinet geen zorgplicht? Als er wat gebeurt ligt dat niet aan het virus maar aan het gebrek aan besturen van het land.

Je moet je bevolking niet verantwoordelijk houden voor het maken van je eigen fouten.
De staat zorg er eigenhandig voor dat we niet van de problemen afkomen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:57 schreef RM-rf het volgende:
in plaats daarvan ben ik helemaal voor zulke mensen ook 'alternatieve' klinieken op te zetten, waar dan demonstranten in verpleegsterkostuumpjes ivermectin en bleekmiddel toedienen of zoiets... omdat zij zo graag 'anders' zijn past dat vast beter bij hen dan de moderne medische wetenschap.
:')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204779310
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:57 schreef RM-rf het volgende:

in plaats daarvan ben ik helemaal voor zulke mensen ook 'alternatieve' klinieken op te zetten, waar dan demonstranten in verpleegsterkostuumpjes ivermectin en bleekmiddel toedienen of zoiets... omdat zij zo graag 'anders' zijn past dat vast beter bij hen dan de moderne medische wetenschap.
Dat lijkt me idd wat deze recalcitranten graag willen. Zolang ze ook maar bestraalde dennenthee serveren komt het allemaal goed met deze groep. _O-
pi_204779429
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat was nooit een sterk argument maar wordt gewoon doorgedrukt alsof het objectieve feiten zijn.
Als het wel steriel immuniteit oplevert is een ongevaccineerd persoon ook niet schadelijk voor anderen die daar niet voor gekozen hebben.
Geen enkel vaccin beschermt iedereen volledig. Dat hangt helemaal af van hoe het immuunsysteem er op reageert.
Daarom is het bij vaccinatie van belang om een bepaalde vaccinatiedichtheid onder de bevolking te behalen.


quote:
Als je mensen die niet kunnen vaccineren gaat mee nemen ga je weer een extremistisch scenario in duiken. Men moet dan ook maar geen auto meer rijden want kans op overlijden van onschuldige slachtoffers....... Het gaat zo de hoek in dat het leven praktisch onleefbaar wordt.
[..]
Het gaat om mensen die niet willen vaccineren.
Mensen die niet kunnen vaccineren hebben er baat bij dat de vaccinatiegraad hoog is onder de rest van de bevolking.

Bij covid is de bescherming tegen verspreiding helaas te gering hiervoor.


quote:
Lekker ben jij zeg, heeft het kabinet geen zorgplicht? Als er wat gebeurt ligt dat niet aan het virus maar aan het gebrek aan besturen van het land.

Je moet je bevolking niet verantwoordelijk houden voor het maken van je eigen fouten.
De staat zorg er eigenhandig voor dat we niet van de problemen afkomen.
[..]
:')
Mensen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid, als je ernstig verloop van een ziekte had kunnen vermijden door een vaccin te nemen, waarom zou die persoon voorrang hebben op mensen die wel al het nodige hebben gedaan?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204779536
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:58 schreef Wantie het volgende:
Mensen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid, als je ernstig verloop van een ziekte had kunnen vermijden door een vaccin te nemen, waarom zou die persoon voorrang hebben op mensen die wel al het nodige hebben gedaan?
Ah nee, krijgen we die weer. Serieus, echt nog anno 2022?

Hebben al die andere mensen wel 'al het nodige' gedaan om hun ziekenhuisbezoek te voorkomen dan?

Waarom nam de motorrijder niet gewoon de auto, of nog beter, het OV?
En die klusser die zijn ladder op een instabiel oppervlakte plaatste en daardoor ten val kwam?
Of mensen met hart en vaat ziekten, die roken of gerookt hebben?
Mensen die veel te veel suiker nuttigen en nu met spoed behandeld moeten worden voor aderverkalking?
De bokser die met hersenletsel naar spoedeisende hulp moet?
Iemand die zijn medicatie vergeten is te nemen?

Laat ik het maar gewoon samen vatten, vrijwel iedereen die in het ziekenhuis ligt heeft daar zelf aan bijgedragen. Alleen mensen met het perfecte dieet, de perfecte hoeveelheid sport, die zoveel mogelijk thuisblijven, geen enkele onnodige risico's nemen, en alles perfect zorgvuldig voorbereiden en aanpakken, mogen alleen die dan nog 'voorrang' krijgen in het ziekenhuis? Of alleen mensen die slachtoffer zijn geworden van geweld door een ander?

Nee, natuurlijk niet. Wantie focust natuurlijk alleen op dat éne virus (van de vele virussen in omloop) en de éne preventiemogelijkheid (van de vele andere opties) en maakt dan de afweging dat niet goed is. Wat een selectieve strontlogica.

En draait het eens om. Er zijn inmiddels ook al veel bijwerkingen gemeld én bekend. Met jouw logica kunnen we dan ook stellen dat mensen die naar het ziekenhuis moeten met bloedklonters vanwege het vaccin, geen voorrang moeten krijgen voor hulp. Ze hebben immers zelf bewust het risico gelopen.

Oftewel, deze lijn van denken doorzetten laat zien hoe waanzinnig het is. Laten we er gewoon niet aan beginnen. Iedereen loopt dagelijks risico's bij normaal leven. De een is daar naïever in dan de ander, maar de een kan op andere vlakken juist weer 'veiliger' leven dan de ander. Laten we er gewoon niet aan beginnen.

Daarnaast betalen we ons allemaal, ons hele leven al, scheel aan de zorg van anderen terwijl je het zelf vaak pas op oudere leeftijd nodig hebt. Prima hoor, maar dan ook geen selectie aan de deur op basis van gemaakte keuzes.
pi_204779690
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 18:38 schreef Viesdik het volgende:

Of sta je er nog volledig achter en prik je zodra er weer een nieuwe beschikbaar is?
Ik sta er volledig achter. Ik heb drie prikken gehad en alsnog corona daarna. Zonder die vaccinaties was ik bijna gegarandeerd opgenomen in het ziekenhuis en had ik het wellicht niet overleefd. Nu ben ik een week vooral doodmoe geweest.

Ik ben blij dat ik nog leef en de overheid is vast blij dat ik nog steeds belasting blijf betalen. :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_204779820
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:13 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Ah nee, krijgen we die weer. Serieus, echt nog anno 2022?

Hebben al die andere mensen wel 'al het nodige' gedaan om hun ziekenhuisbezoek te voorkomen dan?

Waarom nam de motorrijder niet gewoon de auto, of nog beter, het OV?
En die klusser die zijn ladder op een instabiel oppervlakte plaatste en daardoor ten val kwam?
Of mensen met hart en vaat ziekten, die roken of gerookt hebben?
Mensen die veel te veel suiker nuttigen en nu met spoed behandeld moeten worden voor aderverkalking?
De bokser die met hersenletsel naar spoedeisende hulp moet?
Iemand die zijn medicatie vergeten is te nemen?

Laat ik het maar gewoon samen vatten, vrijwel iedereen die in het ziekenhuis ligt heeft daar zelf aan bijgedragen. Alleen mensen met het perfecte dieet, de perfecte hoeveelheid sport, die zoveel mogelijk thuisblijven, geen enkele onnodige risico's nemen, en alles perfect zorgvuldig voorbereiden en aanpakken, mogen alleen die dan nog 'voorrang' krijgen in het ziekenhuis? Of alleen mensen die slachtoffer zijn geworden van geweld door een ander?

Nee, natuurlijk niet. Wantie focust natuurlijk alleen op dat éne virus (van de vele virussen in omloop) en de éne preventiemogelijkheid (van de vele andere opties) en maakt dan de afweging dat niet goed is. Wat een selectieve strontlogica.

En draait het eens om. Er zijn inmiddels ook al veel bijwerkingen gemeld én bekend. Met jouw logica kunnen we dan ook stellen dat mensen die naar het ziekenhuis moeten met bloedklonters vanwege het vaccin, geen voorrang moeten krijgen voor hulp. Ze hebben immers zelf bewust het risico gelopen.

Oftewel, deze lijn van denken doorzetten laat zien hoe waanzinnig het is. Laten we er gewoon niet aan beginnen. Iedereen loopt dagelijks risico's bij normaal leven. De een is daar naïever in dan de ander, maar de een kan op andere vlakken juist weer 'veiliger' leven dan de ander. Laten we er gewoon niet aan beginnen.

Daarnaast betalen we ons allemaal, ons hele leven al, scheel aan de zorg van anderen terwijl je het zelf vaak pas op oudere leeftijd nodig hebt. Prima hoor, maar dan ook geen selectie aan de deur op basis van gemaakte keuzes.
Well said en helemaal mee eens.

Iedereen heeft recht op zorg. Moddervette mensen, kettingrokers, motorrijders, gevaccineerden, ongevaccineerden enz enz.
pi_204780002
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:44 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Well said en helemaal mee eens.

Iedereen heeft recht op zorg. Moddervette mensen, kettingrokers, motorrijders, gevaccineerden, ongevaccineerden enz enz.
In crisissituaties waardoor je een golf zieken krijgt ipv een voorspelbare aantallen gelden natuurlijk andere regels en mensen die proberen de crisissituaties te voorkomen / verminderen hebben dan gewoon een puntje voor als er toch een arbitrage plaats vind.
pi_204780400
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 16:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]
In crisissituaties waardoor je een golf zieken krijgt ipv een voorspelbare aantallen gelden natuurlijk andere regels en mensen die proberen de crisissituaties te voorkomen / verminderen hebben dan gewoon een puntje voor als er toch een arbitrage plaats vind.
Onzin. En met jouw logica zou zeker tijdens een CRISISSITUATIE, niemand op wintersport mogen gaan of andere onnodige risico's mogen lopen. Het gaat er toch om, om de zorg te ontzien?

Daarnaast kun je niet iedereen op een hoop gooien. Een gezonde, magere 20 jarige heeft sowieso al veel minder kans om in het ziekenhuis opgenomen te worden met covid. En veel minder dan een 80-jarige die de auto instapt voor een ritje over de snelweg.

Je kunt risico's niet voor iedereen met elkaar gelijk trekken.

En aangezien al lang aangetoond is dat deze vaccins maar kort werken en al helemaal de besmettelijkheid niet tegen gaan kun je ophouden met jezelf op de borst te kloppen door 'mensen die proberen de crisissituatie te verminderen'.

Als je écht de crisissituatie wilt verminderen, dan blijf je gewoon thuis.
pi_204780776
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:29 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Zonder die vaccinaties was ik bijna gegarandeerd opgenomen in het ziekenhuis en had ik het wellicht niet overleefd.
_O- 8)7
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204780816
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 16:58 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Onzin. En met jouw logica zou zeker tijdens een CRISISSITUATIE, niemand op wintersport mogen gaan of andere onnodige risico's mogen lopen. Het gaat er toch om, om de zorg te ontzien?
Dus om arbitrage van vaccin-weigeraars te voorkomen moet iedereen maar preventief thuis in lockdown om een crisissituatie te voorkomen?

quote:
Daarnaast kun je niet iedereen op een hoop gooien. Een gezonde, magere 20 jarige heeft sowieso al veel minder kans om in het ziekenhuis opgenomen te worden met covid. En veel minder dan een 80-jarige die de auto instapt voor een ritje over de snelweg.

Je kunt risico's niet voor iedereen met elkaar gelijk trekken.
Met het verschil dat je geen golf aan 80-jarige automobilisten kan krijgen die ineens allemaal tegelijk ziekenhuiszorg nodig hebben. Bij covid wel. Zelfde geldt voor die andere voorbeelden die je gaf. Allemaal dingen die incidenteel kunnen gebeuren maar geen acute, grootschalige druk op de zorg kunnen en zullen leggen.

quote:
En aangezien al lang aangetoond is dat deze vaccins maar kort werken en al helemaal de besmettelijkheid niet tegen gaan kun je ophouden met jezelf op de borst te kloppen door 'mensen die proberen de crisissituatie te verminderen'.
Door jezelf te laten vaccineren verminder je iig drastisch de kans dat JIJ in het ziekenhuis komt. Dus in die zin help je inderdaad mee op de crisissituatie te verminderen, ongeacht of je anderen besmet of niet. En hoe meer mensen dat doen hoe beter en groter dat positieve effect.

quote:
Als je écht de crisissituatie wilt verminderen, dan blijf je gewoon thuis.
Dus om arbitrage van vaccin-weigeraars te voorkomen moet iedereen maar preventief thuis in lockdown om een crisissituatie te voorkomen. Man man man... wat wringen sommige mensen zich toch in rare bochten om niet gewoon die veilige en tot in den treure geteste vaccinatie te halen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_204780867
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 17:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
_O- 8)7
Wat is er grappig en verbijsterend aan die gedachtegang? In ieder geval is het nogal grof om iemand er om uit te lachen als je de achtergrond van de opmerking niet weet.
pi_204781193
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 17:28 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Wat is er grappig en verbijsterend aan die gedachtegang? In ieder geval is het nogal grof om iemand er om uit te lachen als je de achtergrond van de opmerking niet weet.
Man, hou op.

Als ik in het ziekenhuis terecht kom en een been moet worden geamputeerd dan ga ik toch ook niet de wereld in helpen dat ik blij ben dat ik s'ochtends mijn gelukssokken aan heb getrokken omdat ik anders twee benen was verloren?

Het zou allemaal langs me heen gaan dat bijgeloof als het niet de totale samenleving zou vangen in ongefundeerde angst met bijbehorende extremistisch misplaatst beleid zoals lockdowns.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204781210
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 18:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
Man, hou op.

Als ik in het ziekenhuis terecht kom en een been moet worden geamputeerd dan ga ik toch ook niet de wereld in helpen dat ik blij ben dat ik s'ochtends mijn gelukssokken aan heb getrokken omdat ik anders twee benen was verloren?

Het zou allemaal langs me heen gaan dat bijgeloof als het niet de totale samenleving zou vangen in ongefundeerde angst met bijbehorende extremistisch misplaatst beleid zoals lockdowns.
Maar ga je dan ook tegenspreken dat je met een knap motorpak je been zeer waarschijnlijk had kunnen behouden?
pi_204781270
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 18:08 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Maar ga je dan ook tegenspreken dat je met een knap motorpak je been zeer waarschijnlijk had kunnen behouden?
Als dat een plausibel causaal verband zou hebben, zeker.

Of je hard gegrepen wordt door een viurs ja of nee is meer geluk dan wijsheid, en gezien je tegenwoordig binnen een maandje na prikken, of na driedubbele booster, zwaar ziek wordt, ist misschien wijsheid om bij een virus dat qua ernst niet veel verschilt van griep, eens te gaan beginnen met denken dat het vaccin helemaal niet zo effectief is.

"ernstige ziekte"

Ja ernstige Covid ziekte wordt er wat door vermeden, maar gek genoeg heeft het vaccin, ook al voorkomt het Covid sterfte, geen significant effect op het sterftecijfer. :')
"Dan maar niet dood aan Covid, dan maar aan iets anders"
Het scheelt allicht allemaal weinig doden, lijkt het resterende effect straks te zijn dat de IC's minder druk bevolkt worden en that's it. Who knows. Of misschien zijn de aantallen gewoon erg insignificant op het totaal dat het weinig deuken achterlaat, het is in ieder geval erg opvallend dat statistiche programma's geen verband kunnen traceren tussen Covid vaccinaties en sterfte.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204781298
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 18:14 schreef ludovico het volgende:
Ja ernstige Covid ziekte wordt er wat door vermeden, maar gek genoeg heeft het vaccin, ook al voorkomt het Covid sterfte, geen significant effect op het sterftecijfer.
Oh, volgens geven de statistieken al vanaf het begin van het prikken echt een heel ander beeld hoor. Ontklennen maakt het niet waar.
pi_204781305
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 18:17 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Oh, volgens geven de statistieken al vanaf het begin van het prikken echt een heel ander beeld hoor. Ontklennen maakt het niet waar.
Met alle respect maar het oversterfte cijfer 2021 is net zo kut als 2020.

En in het buitenland is er ook geen significant effect tussen vaccinatiegraad en sterftecijfers.
Het is er niet.

quote:
In heel 2020 overleden bijna 169 duizend mensen. Gemiddeld zijn dat ruim 3 200 sterfgevallen per week en dat zijn 10 procent meer mensen dan normaal gesproken sterven.
Thx CBS.

quote:
Hoeveel mensen overlijden er in Nederland? In 2021 waren er in Nederland 170 839 sterfgevallen.
https://nos.nl/artikel/24(...)ts-hoger-dan-in-2020

quote:
In 2021 overleden bijna 171.000 mensen, 16.000 meer dan verwacht, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek op basis van voorlopige cijfers. In 2020 overleden 15.000 mensen meer dan het gemiddelde aantal van voor de coronapandemie.
Als er ergens geen correlatie bestaat tussen oversterfte en vaccinatiegraad is het wel dit land.

Maar natuurlijk ga je geen significant effect vinden met sterftecijfers met een standaarddeviatie van een 15k (?) of wat van iets wat qua dodelijkheid amper verschilt van de zware griep.

De maatregelen hebben ook side effects, het is een schande wat we onze bevolking hebben aangedaan de afgelopen 2 jaar.

[ Bericht 10% gewijzigd door ludovico op 17-05-2022 18:23:51 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204781392
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, en hij is niet de enige.
En da's best raar, dat op het hoogtepunt van de pandemie er scherp geageerd werd tegen mensen die zich lieten vaccineren, dat mensen veroordeeld werden vanwege hun keuze om zich te vaccineren om op vakantie in het buitenland te kunnen, en dat ze nu, nu Corona voorlopig achterwege is, ze zelf het vaccin krijgen vanwege een activiteit ergens in september waarbij dat vereist is...

Onder luid protest natuurlijk, want ze moeten wel hun eerbaarheid behouden...
Het is inderdaad bizar. Blijkbaar is prik vrijheid selectief en die je het niet voor een ander.
pi_204781444
quote:
81s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
Engnek.

Ik vind mensen die denken te mogen bepalen wat er met een ander zijn lijf gebeurt doodeng.
Totdat je in het ziekenhuis ligt aan de beademing. Stel je dan ook die vraag? Als je onder narcose gebracht wordt? Maar als je adem nood hebt, stel je dit soort vragen niet meer, dan ben je bang voor wat kan komen. Maar dat is achteraf......

quote:
81s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dan mag je al die ministers van volksgezondheid wel eens voor de rechter gooien.
En waarom precies?

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat was nooit een sterk argument maar wordt gewoon doorgedrukt alsof het objectieve feiten zijn.
Als het wel steriel immuniteit oplevert is een ongevaccineerd persoon ook niet schadelijk voor anderen die daar niet voor gekozen hebben.
Afgezien gevaccineerde minder snel in het ziekenhuis komen, minder snel besmet worden en minder lang besmettelijk zijn.

quote:
Als je mensen die niet kunnen vaccineren gaat mee nemen ga je weer een extremistisch scenario in duiken.
Daarom moet je juist zoveel mogelijk andere mensen vaccineren. Dat ontlast ze zorg enorm en de risico's voor die personen is aanzienlijk lager. Juist dus redenen om te vaccineren.

quote:
Men moet dan ook maar geen auto meer rijden want kans op overlijden van onschuldige slachtoffers....... Het gaat zo de hoek in dat het leven praktisch onleefbaar wordt.
Daarom moet je ook eerst een rijbewijs halen.

quote:
Lekker ben jij zeg, heeft het kabinet geen zorgplicht? Als er wat gebeurt ligt dat niet aan het virus maar aan het gebrek aan besturen van het land.
Zeker, daarom nam het basis maatregelen, lockdowns en adviseerde men, wat het beste werkte om je te laten vaccineren.

quote:
Je moet je bevolking niet verantwoordelijk houden voor het maken van je eigen fouten.
De staat zorg er eigenhandig voor dat we niet van de problemen afkomen.
Afgezien je kunt afvragen of de staat zich kan voorbereiden om een pandemie. Dan is er ook een stuk verantwoordelijkheid bij de bevolking. Je kunt niet verwachten dat de staat "alles" even voor je gaat oplossen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 17:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
_O- 8)7
Je begrijpt niet dat Covid-19 voor sommige enstig kan zijn?

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 18:14 schreef ludovico het volgende:
Of je hard gegrepen wordt door een viurs ja of nee is meer geluk dan wijsheid, en gezien je tegenwoordig binnen een maandje na prikken, of na driedubbele booster, zwaar ziek wordt, ist misschien wijsheid om bij een virus dat qua ernst niet veel verschilt van griep, eens te gaan beginnen met denken dat het vaccin helemaal niet zo effectief is.
Wil je serieus nog nog steeds Covid vergelijken met de griep? Na 2 jaar? |:(

quote:
"ernstige ziekte"

Ja ernstige Covid ziekte wordt er wat door vermeden, maar gek genoeg heeft het vaccin, ook al voorkomt het Covid sterfte, geen significant effect op het sterftecijfer. :')
Afgezien je niet erstig ziek wordt en dus geen covid-19 dode wordt.

quote:
"Dan maar niet dood aan Covid, dan maar aan iets anders"
Waarom? We hebben 40.000 doden. Waarvan er 30.000 nog gewoon normaal geleeft hadden.

quote:
Het scheelt allicht allemaal weinig doden,
8)7
quote:
lijkt het resterende effect straks te zijn dat de IC's minder druk bevolkt worden en that's it.
De meeste komen normaal niet op de IC en het normale zorgstelsel kan de normale zorg redleijk goed gaan.
quote:
Who knows.
Jij in iedergeval niet met je logica.
quote:
Of misschien zijn de aantallen gewoon erg insignificant op het totaal dat het weinig deuken achterlaat, het is in ieder geval erg opvallend dat statistiche programma's geen verband kunnen traceren tussen Covid vaccinaties en sterfte.
Afgezien de groep die gevaccineerd is, veel minder vaak met Covid-19 opgenomen wordt bedoel je? Dat is ook niet opvallend, het is en was ook verwacht.


quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 18:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Met alle respect maar het oversterfte cijfer 2021 is net zo kut als 2020.
Afgezien we ook Alfa en Delta hadden die veel besmettelijker en dodelijker was.

quote:
En in het buitenland is er ook geen significant effect tussen vaccinatiegraad en sterftecijfers.
Zeker wel. Landen die meer gevaccineerd hebben, hadden minder covid sterfte.

quote:
Maar natuurlijk ga je geen significant effect vinden met sterftecijfers met een standaarddeviatie van een 15k (?) of wat van iets wat qua dodelijkheid amper verschilt van de zware griep.
Een normale zware griep heeft geen lockdown nodig. Dat zou al voldoende moeten zeggen.
Wat denk je dat er gebeurt als de zorg het niet meer aan kan, en je heb een saturatie van 80%. Daar wordt je niet heel erg vrolijk van kan ik je zeggen.

quote:
De maatregelen hebben ook side effects, het is een schande wat we onze bevolking hebben aangedaan de afgelopen 2 jaar.
gebruikelijke onzin.

Je logica is weer bijzonder.

[ Bericht 21% gewijzigd door Rolfieo op 17-05-2022 18:54:13 ]
pi_204781476
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:44 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Well said en helemaal mee eens.

Iedereen heeft recht op zorg. Moddervette mensen, kettingrokers, motorrijders, gevaccineerden, ongevaccineerden enz enz.
Afgezien die personen geen overbelasting op de zorg genereren. Daar zit wel een verschil in. Je statement is leuk tijdens normale tijden, maar tijdens een pandemie, ligt het in mijn ogen wel iets anders.

Feit is dat gevaccineerde een extra grote zorgbelasting gaven, dit leide er toe dat bijvoorbeeld transplataties of chemokuren uitgesteld moesten worden.

Dan worst het verhaal wel iets anders....
pi_204781506
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 16:58 schreef matigeuser het volgende:
Onzin. En met jouw logica zou zeker tijdens een CRISISSITUATIE, niemand op wintersport mogen gaan of andere onnodige risico's mogen lopen. Het gaat er toch om, om de zorg te ontzien?
Vaccins voorkomt de meeste Covid-19 gerelateerde zorg.

quote:
Daarnaast kun je niet iedereen op een hoop gooien. Een gezonde, magere 20 jarige heeft sowieso al veel minder kans om in het ziekenhuis opgenomen te worden met covid. En veel minder dan een 80-jarige die de auto instapt voor een ritje over de snelweg.

Je kunt risico's niet voor iedereen met elkaar gelijk trekken.
Totdat die 20 jarige toch in eens zorg nodig had, en de SEH dicht was, wegens Covid bezettingen.

quote:
En aangezien al lang aangetoond is dat deze vaccins maar kort werken en al helemaal de besmettelijkheid niet tegen gaan kun je ophouden met jezelf op de borst te kloppen door 'mensen die proberen de crisissituatie te verminderen'.
Ze blijven nog steeds goed werkten tegen ernstig ziek worden.
Besmettelijkheid is ook minder en je bent ook minder snel besmet.

Helaas werken ze wel minder kort dan gehoopt, maar vaccins blijven toch de beste oplossing momenteel.

quote:
Als je écht de crisissituatie wilt verminderen, dan blijf je gewoon thuis.
Je bedoelt zoals de lockdown bedoelt waren?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')