Zoiets dacht ik alquote:Op donderdag 2 juni 2022 14:40 schreef Fogel het volgende:
Zelfs al hebben die mensen volgens jou maar een taak, dan is het nog niet zo dat jij perse daar bent voor die ene taak en ze kunnen waarschijnlijk ook niet je gedachtes lezenMisschien wil je alleen een andere vraag stellen ofzo, kan toch ook?
In het algemeen kan communicatie met Noren wat stroef gaan. Is mooi beschreven in dit boek [ afbeelding ]
Aldus het boek: Historisch gezien woonden Noren op ieder hun bergtop, en dan is communiceren met elkaar niet handig en roepen vergt veel inspanning. Vandaar dat dingen kort of helemaal niet gezegd worden.
Herken je je daarin?
Herkenningquote:Op donderdag 2 juni 2022 15:37 schreef Lingue het volgende:
Kijk nou wat een mooie omgevingen voorbij komen![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha cool! Ziplinen lijkt mij wel cool. Balen van je verkoudheid! Hopelijk word je niet heel ziek. Zou zonde zijn.quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik al
Volgende keer dus nog maar duidelijker/concreter/(voor mijn gevoel) het vanzelfsprekende benoemen.
[..]
Herkenning![]()
Zit je nu in de trein? Dan hebben we je letterlijk nét gemistRond een uur of 10 stonden wij op station Myrdal waar de trein naar Bergen klaarstond.
Wij stapten uit de Flamsbahnen en raasden de berg af met een zipline en daarna met crossfietsen![]()
En nu ben ik verkouden, ruik ik mijn douchegel niet meer en mijn koekje smaakt niet… maar mijn covid test (had er voor de zekerheid meegebracht) is negatief. Op de negatieve test na kruis ik alle hokjes aan van mijn eerdere besmettingen. Vorige was pas drie maanden geledenTopshow
![]()
Komende dagen maar veel buitenactiviteiten doen en gelukkig heb ik goede medische mondmaskers bij me voor supermarkt etc.
Told yaquote:Op donderdag 2 juni 2022 16:26 schreef Lingue het volgende:
[..]
Haha cool! Ziplinen lijkt mij wel cool. Balen van je verkoudheid! Hopelijk word je niet heel ziek. Zou zonde zijn.
Ik kom over 40 min in Bergen aan.
Wat een heerlijke reis is dit zeg. Prachtige omgevingen. Heerlijk rustig. Schoon. Had een gezellige Noor naast mij zitten. Meer heeft een mens niet nodig hoor 😅. Het is hier wel een stukje kouder dan in Oslo. Dus dat wordt de truien uit de koffer vissen 😊.
quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Net gezwommen in Inarijärvi. Het hele bommenruim is eraf gevrorenMorgen komen we naar Noorwegen over Karasjok en Lakselv
Eentje van mij hebbenquote:Op donderdag 2 juni 2022 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik mis mijn korte broek gewoon. 68°50` Noord. Hallo.
Oh Ivaloquote:Op donderdag 2 juni 2022 16:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is hier trouwens stralend weer met temperaturen waar ik thuis voor zou tekenen. Gisteren in Ivalo 23 graden. Op zich prettig, maar helemaal niet goed natuurlijk.
Hahaquote:Op donderdag 2 juni 2022 16:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Told ya![]()
Wij zitten nu in cruiseschepen land. Overal drijvende hotels met bijbehorende mensen.
100% dit jaquote:Op donderdag 2 juni 2022 14:40 schreef Fogel het volgende:
Zelfs al hebben die mensen volgens jou maar een taak, dan is het nog niet zo dat jij perse daar bent voor die ene taak en ze kunnen waarschijnlijk ook niet je gedachtes lezenMisschien wil je alleen een andere vraag stellen ofzo, kan toch ook?
In het algemeen kan communicatie met Noren wat stroef gaan. Is mooi beschreven in dit boek [ afbeelding ]
Aldus het boek: Historisch gezien woonden Noren op ieder hun bergtop, en dan is communiceren met elkaar niet handig en roepen vergt veel inspanning. Vandaar dat dingen kort of helemaal niet gezegd worden.
Herken je je daarin?
Told yaquote:Op zaterdag 4 juni 2022 16:11 schreef Lingue het volgende:
Oh jongens, wat is het hier leuk en mooi en gaaf en prachtig! Wauw!
Nu moet ik ook echt in de winter nog eens terugkomen.
Van door de fjorden gevaren met een rib boot. Zķ mooi!
Het weer is tot nu toe erg goed. Vandaag de hele dag goed zonnig en warm. Al 3x mijn blouse uitgezweet 😂. Dus die 12 graden van de weer app klopt niet helemaal.
Vanavond stap ik op de hurtigruten naar Ålesund!
To be honest… niet zo positief…quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Told ya![]()
Hoe bevalt Hurti?
Wij deden het precies andersom: in de winter verliefd worden en in het voorjaar terugkomen![]()
Nu in Stavanger, hier ook warme dag. Eerste keer korte mouwen-weer![]()
Beetje jammer dat we eerst op 10 minuten na het veerpontje misten (en de volgende ging pas om 20.00 uur dus toen moesten we ongezellig door de tunnel terug) en dat we er net achter kwam dat de supermarkten al om 4 uur sluiten ivm Pinksteren![]()
Gelukkig was er een Turk open, zodat we toch nog wat inkopen konden doen.
Morgen (poging tot) PreikestolenIk ben weer fit, helaas ligt vriendin zo’n anderhalve dag achter op mij qua verkouden zijn. Dus die is nu hoestproest.
Oooh balen!quote:Op zondag 5 juni 2022 14:16 schreef Lingue het volgende:
[..]
To be honest… niet zo positief…![]()
Ik zal je het hele verhaal besparen maar even globaal.
1. Geen informatievoorziening vooraf. Wanneer, wat, waar en hoe laat. 20.30 vertrektijd en 20u was ik er (zelf bedacht).
Blijkt nu dat mijn avondeet programma op de dag van vertrek is en niet op de vaardag…
Ik had dus al gegeten want geen informatie te vinden. En vandaag dus geen avondeten.
2. Ik moet uitchecken bij aankomst in Ålesund. Dat is om 19u. Nu zeiden ze dat ik al om 10u had moeten uitchecken en ik nu de kamer uit moet want ze moeten schoonmaken. Hele discussie omdat ik er vanuit ging dat ik tot 19u mijn kamer had ed. En die mevrouw van de receptie keek mij niet eens aan en vroeg onbeleefd “Jah!?” Terwijl ik mij moest melden.
Geen punten voor Hurtigruten verdiend. Daar gaat mijn zen gevoel
Moeten ze niet eerst zeggen dat ik tot aankomst mag blijven.quote:Op zondag 5 juni 2022 22:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Oooh balen!
Dat avondeten is inderdaad verwarrend jaWat betreft je kamer: dat zie ik dan toch wel als hotelkamer. Waar dezelfde avond een andere gast in slaapt en die je dus tijdig moet verlaten. Wel stom dat je vooraf geen info kreeg hierover.
En de receptiedame: dat zal wel wat Noors zijn, toch @:fogel?
Wij zijn terug van de Preikestolen. Deaud.
Prachtig weer, prachtige top, prachtige natuur respecterende knap in elkaar gezette keien KUTpadenMijn 3D zicht is niet optimaal en dan loop je toch net minder fijn naar beneden als je naar beneden kijkt en een hoop keien ziet die ergens een soort van trap vormen. Succes met de treedjes vinden
![]()
Omhoog wist ik al dat drama zou zijn, maar omlaag viel (ook) flink tegen.
En natuurlijk zijn er dan hopen tieners die je al kletsend voorbij flitsen op hun sneakertjes![]()
Fijn dat vandaag beter wasquote:Op maandag 6 juni 2022 17:41 schreef Lingue het volgende:
[..]
Moeten ze niet eerst zeggen dat ik tot aankomst mag blijven.Soort late chech-out.
Maar vooral hoe ze niet communiceren en niet helpen.
Ohhh dat is zķ herkenbaar. Ik haat die keien ook. Ik zie slecht diepte. En ben al op mn snufferd in Oslo gegaan midden in het centrum.
Maar je hebt het wel mooi gedaan! 💪🏼
Ik wil morgen de 600 treden in Ålesund bewandelen. Vandaag heerlijk relax dagje gehad. En op een bankje in de heerlijke zon met prachtig uitzicht op de bergen mn boekje uitgelezen!
Dat is wat ik noem vakantie!
In september zijn de schoolvakanties allang weer over en dus ook de druk er vanaf, zal geen probleem moeten zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:12 schreef MaxC het volgende:
Boot en camper geboekt, wij gaan in september 3 weken met de camper door Noorwegen en Zweden reizen
Met de boot naar Kristiansand en dan via westkust omhoog reizen.
Is het over het algemeen nodig om simpele camper plekken te reserveren in september?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |