Geen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar welke baan die die "iemand anders" nu doet moet er dan weg?
Nee, dat is te makkelijk. Denk maar eens terug aan die textiel industrie, ook toen de migranten daar binnen kwamen werkten er ook heel veel autochtonen in een regio waar werkgelegenheid niet dik gezaaid was, geen Nederlandse politicus gaat dan roepen "Gooi de tent maar dicht als je geen Nederlanders kan inhuren".quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:22 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Oh ik verwijt die bedrijven ook helemaal niks hoor ...... je mag echter hopen dat onze politici en ambtenaren wel over dit soort situaties nadenken. Echter zoals ik ergens begin dit topic zei: ideologie schakelt het nadenken uit bij politici en ambtenaren worden niet geacht na te denken dus daar hoef je ook niets van te verwachten.
Als de werkgelegenheid niet dik gezaaid was dan hadden ze geen gastarbeiders hoeven halen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is te makkelijk. Denk maar eens terug aan die textiel industrie, ook toen de migranten daar binnen kwamen werkten er ook heel veel autochtonen in een regio waar werkgelegenheid niet dik gezaaid was, geen Nederlandse politicus gaat dan roepen "Gooi de tent maar dicht als je geen Nederlanders kan inhuren".
Ik kan het berekenen voor je maar snap je zelf niet dat je opmerking niet logisch is?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:26 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Als de werkgelegenheid niet dik gezaaid was dan hadden ze geen gastarbeiders hoeven halen.
De user waar ik op reageerde stelde dat er voor branches die leunen op goedkope arbeidsmigranten geen plek is.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom zou het je het in de ban doen, volgens mij is er niemand die dat voorstelt.
Oh? Die mensen moeten dus allemaal uit de steeds kleiner wordende poel werklozen komen die vooral uit mensen bestaat met allerlei lichamelijke en psychische problemen.quote:
Bedrijven denken sowieso niet, het zijn bestuurders die lijnen uitzetten. De huidige bestuurders komen stuk voor stuk uit het neoliberale kamp waarbij aandeelhouderswaarde boven alles staat. Maatschappelijke belangen zijn als ze al genoemd worden een voetnoot in het jaarverslag.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk niet dat bedrijven die dit soort acties deden daar erg over nagedacht hebben achteraf. Ik wil niet per se werkgevers in een kwaad daglicht zetten, er zijn zat goede, maar veelal is het toch "Na mij de zondvloed"
Ja en hoe erg is dat? Even afgezien dat je het wel heel erg scherp stelt met je psychische problemen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh? Die mensen moeten dus allemaal uit de steeds kleiner wordende poel werklozen komen die vooral uit mensen bestaat met allerlei lichamelijke en psychische problemen.
Nee, dat hoeft niet per se.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh? Die mensen moeten dus allemaal uit de steeds kleiner wordende poel werklozen komen die vooral uit mensen bestaat met allerlei lichamelijke en psychische problemen.
Ik hoor je iedere keer woorden van deze strekking zeggen maar je geeft nooit aan waar die mensen dan vandaan moeten komen die er, blijkbaar, nu niet zijn.quote:
Oke dus de combinatiequote:
Ik vraag gewoon om duidelijk te maken wat er bedoeld wordt, het ligt niet aan mij wanneer men obscure referenties gebruiktquote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je niet snapt dat marktwerking niet werkt als je continu goedkope arbeiders binnen haalt als niemand voor een kutsalaris je kutklusjes wil doen, moet je wel een VVD'er zijn.
Ik ben er niet van overtuigd dat die mensen er niet zijn.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik hoor je iedere keer woorden van deze strekking zeggen maar je geeft nooit aan waar die mensen dan vandaan moeten komen die er, blijkbaar, nu niet zijn.
Dat laatste heb ik niet geclaimd. Wat ik wel zeg is dat het personeelstekort een fictief probleem is dat geen oplossing vereist.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oke dus de combinatie
-Er mogen geen arbeidsmigranten komen
-Werk blijft wel allemaal gedaan worden
-Invullingen van vacatures gaat niet elders een vacature laten ontstaan
Hoe precies?
Uit andere sectoren of gewoon niet. Zo gaat het. En dat is prima.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik hoor je iedere keer woorden van deze strekking zeggen maar je geeft nooit aan waar die mensen dan vandaan moeten komen die er, blijkbaar, nu niet zijn.
Maar wat is er fictief aan? Heeft al het werk van die mensen geen bestaansrecht en gooien werkgevers dus massaal geld weg aan hun salarissen?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik niet geclaimd. Wat ik wel zeg is dat het personeelstekort een fictief probleem is dat geen oplossing vereist.
1. Tekort aan arbeidskrachten (vraag > aanbod)quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik vraag gewoon om duidelijk te maken wat er bedoeld wordt, het ligt niet aan mij wanneer men obscure referenties gebruikt
Er zijn meer dan genoeg mensen, veel te veel zelfs. Men wil gewoon (nog) niet concurreren om die mensen. Mede omdat het veel makkelijker is om te lobbyen voor arbeidsmigranten.quote:
De markt deinst er echter al geruime tijd niet voor terug om flink vanuit andere markten te importeren, in plaats van een evenwicht tussen vraag en aanbod te laten ontstaan.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:20 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Al meerdere kleren gezegd door meerdere users hier: de markt bepaalt dat. Is dat echt zo moeilijk te snappen? Of zit ik hier met een stokoude communist uit oost Groningen te praten?
Heeft een flitsbezorger bestaansrecht? Begint haast filosofisch te worden hier in NWS.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar wat is er fictief aan? Heeft al het werk van die mensen geen bestaansrecht en gooien werkgevers dus massaal geld weg aan hun salarissen?
Ja, dit dus.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bedrijven denken sowieso niet, het zijn bestuurders die lijnen uitzetten. De huidige bestuurders komen stuk voor stuk uit het neoliberale kamp waarbij aandeelhouderswaarde boven alles staat. Maatschappelijke belangen zijn als ze al genoemd worden een voetnoot in het jaarverslag.
Dat we in NL nog steeds arbeidsmigranten huisvesten op vakantieparken waarbij een regel is dat er per bewoner 10 vierkante meter woonoppervlakte moet zijn, waardoor dus nog steeds 6 migranten in een kleine stacaravan met 3 slaapkamertje met een stapelbed gehuisvest worden is natuurlijk waanzin. Dan betaald zo'n migrant daarvoor 100 euro per week. Die verpauperde vakantieparken hebben een gouden decennia beleeft, uitewoonde stacaravans het hele jaar bezet tegen constant bijna hoogseizoen tarieven.
Prima wat mij betreft maar ik denk dat de meeste Nederlanders niet blij met de resultaten gaan zijn, er zijn meer sectoren waar dit speelt namelijk.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:35 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Uit andere sectoren of gewoon niet. Zo gaat het. En dat is prima.
Nederland is een paradijs voor daders.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:09 schreef Mortaxx het volgende:
Wel mooi dat het weer de usual suspects zijn die uitbuiting verdedigen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |