Oh maar vroeger deden we dat toch ook hoor ik net.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:07 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Omdat de asperge teler geen marktconform salaris biedt
Dat is dus hoe het met de Twentse textiel industrie gegaan is. Turken en Marokkanen halen om vervolgens alsnog weggeconcurreerd te worden door Aziatische landen. De blunder van de eeuw natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan zouden al de bedrijven waar deze mensen werken toch al lang omgevallen zijn?
Dat is inderdaad het probleem. We weten het niet dus het kan zomaar zijn dat er nog steeds flitskoeriers zijn maar geen bouwvakkers. Of dat allerlei producten fors duurder worden.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:07 schreef Alpha0 het volgende:
Dat is op voorhand niet direct te zeggen maar je kan je voorstellen dat er geen flitskoeriers meer zullen zijn.
Volgens mij doet niemand dat. We vragen alleen welke arbeid er weg moet. En men weigert categorisch dat antwoord te geven.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:09 schreef Mortaxx het volgende:
Wel mooi dat het weer de usual suspects zijn die uitbuiting verdedigen
Wat denk jij zelf ..... dat we liever huizen hebben dan flitskoeriers? Juist.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het probleem. We weten het niet dus het kan zomaar zijn dat er nog steeds flitskoeriers zijn maar geen bouwvakkers. Of dat allerlei producten fors duurder worden.
U wilt een planeconomie?quote:Dus zonder plan een beetje foeteren op arbeidsmigranten is vragen om problemen.
Dit neigt naar discussie sabotage. Je hebt van meerdere mensen waaronder mezelf talloze antwoorden gehad. Doe niet zo debiel gast.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij doet niemand dat. We vragen alleen welke arbeid er weg moet. En men weigert categorisch dat antwoord te geven.
Dat is niet helemaal correct, het binnenhalen van buitenlandse werknemers gebeurde om dezelfde reden dat het in andere sectoren gebeurde, een tekort aan autochtone werknemers met bijkomend voordeel dat mensen die de taal niet machtig zijn zich niet bij een vakbond aansluiten en geen lastige vragen stellen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:09 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Dat is dus hoe het met de Twentse textiel industrie gegaan is. Turken en Marokkanen halen om vervolgens alsnog weggeconcurreerd te worden door Aziatische landen. De blunder van de eeuw natuurlijk.
Omdat je dat niet aan een persoonlijke keuze moet overlaten. De sectoren die nu bestaan door het uitbuiten van arbeidsmigranten zullen verdwijnenquote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij doet niemand dat. We vragen alleen welke arbeid er weg moet. En men weigert categorisch dat antwoord te geven.
De mensen die al een huis hebben en lui zijn zullen graag flitskoeriers behouden.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:11 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Wat denk jij zelf ..... dat we liever huizen hebben dan flitskoeriers? Juist.
Nouja de deur dicht gooien voor arbeidsmigranten is een vorm van planeconomie. Maar als je dat doet moet je wel zorgen dat we niet in de problemen gaan komen.quote:U wilt een planeconomie?
Ik begin je van trollen te verdenken.
Dan heb je er toch heel kort plezier van gehad en kan je je afvragen waar je mee bezig bent geweest.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal correct, het binnenhalen van buitenlandse werknemers gebeurde om dezelfde reden dat het in andere sectoren gebeurde, een tekort aan autochtone werknemers met bijkomend voordeel dat mensen die de taal niet machtig zijn zich niet bij een vakbond aansluiten en geen lastige vragen stellen.
Volgens mij willen we allebei. En dat wringt, inderdaad.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:11 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Wat denk jij zelf ..... dat we liever huizen hebben dan flitskoeriers? Juist.
Ik denk niet dat bedrijven die dit soort acties deden daar erg over nagedacht hebben achteraf. Ik wil niet per se werkgevers in een kwaad daglicht zetten, er zijn zat goede, maar veelal is het toch "Na mij de zondvloed"quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:14 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Dan heb je er toch heel kort plezier van gehad en kan je je afvragen waar je mee bezig bent geweest.
Nee, dat is niet zo.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dus dan kan er arbeid niet uit worden gevoerd zonder arbeidsmigranten.
Het enige antwoord dat ik heb gekregen is dat "de markt" dat zou bepalen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:12 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Dit neigt naar discussie sabotage. Je hebt van meerdere mensen waaronder mezelf talloze antwoorden gehad. Doe niet zo debiel gast.
Al meerdere kleren gezegd door meerdere users hier: de markt bepaalt dat. Is dat echt zo moeilijk te snappen? Of zit ik hier met een stokoude communist uit oost Groningen te praten?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij willen we allebei. En dat wringt, inderdaad.
We kunnen geen huizen bouwen in de aantallen die nodig zijn zonder arbeidsmigranten. We kunnen de (glas)tuinbouw niet bemannen zonder migranten. En zo zijn er nog legio sectoren waar dit voor geldt.
Als je dan toch stelt dat de migranten weg moeten geef dan ook aan waar ze weg moeten, welke sector is niet belangrijk genoeg (meer) om het daar toe te staan?
Ok, dan kan het topic dicht. Probleem is opgelost. De markt lost het op en de markt vraagt blijkbaar om arbeidsmigranten dus gaan.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:20 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Al meerdere kleren gezegd door meerdere users hier: de markt bepaalt dat. Is dat echt zo moeilijk te snappen? Of zit ik hier met een stokoude communist uit oost Groningen te praten?
Wederom reageer je met een vraag, als antwoord op iets dat ik niet zeg. Dat schiet niet echt op hequote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh als je een arbeidsmigrant wegstuurt gebeurt het werk hocuspocuspas vanzelf?
Oh ik verwijt die bedrijven ook helemaal niks hoor ...... je mag echter hopen dat onze politici en ambtenaren wel over dit soort situaties nadenken. Echter zoals ik ergens begin dit topic zei: ideologie schakelt het nadenken uit bij politici en ambtenaren worden niet geacht na te denken dus daar hoef je ook niets van te verwachten.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk niet dat bedrijven die dit soort acties deden daar erg over nagedacht hebben achteraf. Ik wil niet per se werkgevers in een kwaad daglicht zetten, er zijn zat goede, maar veelal is het toch "Na mij de zondvloed"
De OP zegt toch iets heel anders, iets over een complot en zo.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wederom reageer je met een vraag, als antwoord op iets dat ik niet zeg. Dat schiet niet echt op he
Arbeidsmigranten wegsturen heeft niemand het over. Als de vraag naar de arbeid hoog genoeg is zal iemand anders het gaan doen.
quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dan kan het topic dicht. Probleem is opgelost. De markt lost het op en de markt vraagt blijkbaar om arbeidsmigranten dus gaan.
Maar mischien even een stapje verder gaan en denken "Waarom vraagt de markt dat"?
De markt is verziektquote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:20 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Al meerdere kleren gezegd door meerdere users hier: de markt bepaalt dat. Is dat echt zo moeilijk te snappen? Of zit ik hier met een stokoude communist uit oost Groningen te praten?
https://nos.nl/artikel/24(...)ijken-verplichtingenquote:Flitsbedrijven overtreden en ontwijken regelmatig wetten en regels die zijn bedoeld om bezorgers te beschermen tegen hoge werkdruk en schijnzelfstandigheid. Dat constateert de Arbeidsinspectie in een nieuw rapport over de arbeidsomstandigheden bij flitsbezorgdiensten.
Die schieten vaak tekort, aldus de inspectie. Zo zitten de distributiecentra van de bezorgdiensten veelal in oude panden die niet gebouwd zijn als opslag of magazijn. "Gangen zijn smal, producten moeilijk bereikbaar", concludeert de inspectie, die veertien van deze locaties bezocht door heel Nederland. Bezorgers lopen daardoor onder meer het risico om te vallen of fysiek te zwaar belast te worden.
De belofte van flitsbezorgers is dat boodschappen in korte tijd aan de deur worden afgeleverd. Bezorgers van flits- en maaltijdbezorgdiensten ervaren hierdoor een hoge werkdruk, zo constateerde het Sociaal en Cultureel Planbureau eerder al.
Maar welke baan die die "iemand anders" nu doet moet er dan weg?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wederom reageer je met een vraag, als antwoord op iets dat ik niet zeg. Dat schiet niet echt op he
Arbeidsmigranten wegsturen heeft niemand het over. Als de vraag naar de arbeid hoog genoeg is zal iemand anders het gaan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |