Fogel is een doorgewinterde reiziger hč.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Trondheim - Oslo - Göteborg - Malmö - Kopenhagen - Hamburg dan denk ik? Lukt dat binnen 24 uur? Nou ja en ongeacht of dat binnen 24 uur lukt, aan het eind ben je dood
Ja ik ken hem een beetje, maar met treinen heeft hij nog niet zo veel ervaringquote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:33 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Fogel is een doorgewinterde reiziger hč.
Nachttrein Trondheim-Oslo. Oslo-G-Kopenhagen, daar overnachten en een dag of twee rondhangen, dan pas verder is het voorlopige plan.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Trondheim - Oslo - Göteborg - Malmö - Kopenhagen - Hamburg dan denk ik? Lukt dat binnen 24 uur? Nou ja en ongeacht of dat binnen 24 uur lukt, aan het eind ben je dood
Daarom vraag ik ook de expert om hulp.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik ken hem een beetje, maar met treinen heeft hij nog niet zo veel ervaring
Is dit een berekening om Ganymedes in een baan om de Aarde te krijgen?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:53 schreef Dr_Flash het volgende:
25:11 is de snelste verbinding die ik kan vinden zo gauw. Deze is 25:14 met een overstap minder en overal relaxt wat speling qua tijd:
16:48 Trondheim S V
18:27 x 39 Storlien (is maar een klein stationnetje op een vgs mij grotendeels enkelsporige lijn dus alles wacht wel op elkaar)
22:57 x 00:14 Sundsvall C
8:15 x 8:40 Göteborg C
12:29 x 56 København H
14:38 x 45 Fredericia (cross)
18:02 Hamburg Hbf A
Met name op Kopenhagen - Hamburg is reserveren effectief verplicht (lees: niet vanuit de vervoerder maar daar zit altijd alles ramvol. Dat is omdat de meest logische route via Rødby - Puttgarden er een paar jaar uit ligt. Ze zijn daar een tunnel onder de Fehmarnsund aan het bouwen.
Dit is voor aankomende maandagavond gepland. Het kan ook met maar 3 overstappen maar dan ben je 30 uur onderweg. Bovendien heb je dan een hotelletje in Göteborg nodig voor een hele korte nacht:
10:18 Trondheim S V
17:08 x 18:01 Oslo S
21:45 x 05:40 Göteborg C
9:29 x 11:17 København H
16:02 Hamburg Hbf A
S / C / H betekent Centraal Station
V = Vertrek
A = Aankomst
x = overstappen
In een vliegtuig is dat ook geen probleem.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:36 schreef gebrokenglas het volgende:
In de trein kun je wel even de benen strekken en een stuk op en neer lopen.
Dat is in een vliegtuig lastiger.
Maar inderdaad, 24 uur...
quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:53 schreef Dr_Flash het volgende:
25:11 is de snelste verbinding die ik kan vinden zo gauw. Deze is 25:14 met een overstap minder en overal relaxt wat speling qua tijd:
16:48 Trondheim S V
18:27 x 39 Storlien (is maar een klein stationnetje op een vgs mij grotendeels enkelsporige lijn dus alles wacht wel op elkaar)
22:57 x 00:14 Sundsvall C
8:15 x 8:40 Göteborg C
12:29 x 56 København H
14:38 x 45 Fredericia (cross)
18:02 Hamburg Hbf A
Met name op Kopenhagen - Hamburg is reserveren effectief verplicht (lees: niet vanuit de vervoerder maar daar zit altijd alles ramvol. Dat is omdat de meest logische route via Rødby - Puttgarden er een paar jaar uit ligt. Ze zijn daar een tunnel onder de Fehmarnsund aan het bouwen.
Dit is voor aankomende maandagavond gepland. Het kan ook met maar 3 overstappen maar dan ben je 30 uur onderweg. Bovendien heb je dan een hotelletje in Göteborg nodig voor een hele korte nacht:
10:18 Trondheim S V
17:08 x 18:01 Oslo S
21:45 x 05:40 Göteborg C
9:29 x 11:17 København H
16:02 Hamburg Hbf A
S / C / H betekent Centraal Station
V = Vertrek
A = Aankomst
x = overstappen
Jij kunt gewoon doorwerkenquote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Is dit een berekening om Ganymedes in een baan om de Aarde te krijgen?
Als er vertraging is pak je gewoon de volgende trein, boeiuh. Zelfde als met vliegtuigen, of bussenquote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:55 schreef gebrokenglas het volgende:
Het lijkt me behoorlijk stressen, zo'n reis. Vooral bij vertragingen.
In dat geval de Hurtigruten naar Bergen en daarvandaan over de Hardangervidda. Met die blindedarm Myrdal - Flåm erbij natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:59 schreef Fogel het volgende:
Maargoed, de snelste route is niet zo relevant (want dan vlieg ik wel weer), mogelijke en mooie routes zijn belangrijker.
OK, ik wist dat ik er "buiten Noorwegen" bij had moeten zettenquote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan de Hurtigruten naar Bergen en daarvandaan over de Hardangervidda. Met die blindedarm Myrdal - Flåm erbij natuurlijk.
Hoe lang doe je daarover?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Kopenhagen - Hamburg is echt mokersaai behalve dat je over een paar grote bruggen gaat. Maar doordat je zelf in die trein zit zie je daar ook maar weinig van. En het is gewoon een tering eind.
Achja, bier en internet kom ik die tijd ook wel mee doorquote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Kopenhagen - Hamburg is echt mokersaai behalve dat je over een paar grote bruggen gaat. Maar doordat je zelf in die trein zit zie je daar ook maar weinig van. En het is gewoon een tering eind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |