abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 februari 2003 @ 18:12:33 #1
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_8276773
Zo.

Mijn vraag was of je iets op die wattenstaafjes moet doen waarmee je je contacten wilt reinigen. En moet ie daarvoor opengeschroefd of kan je niet-opengeschroefd ook bij die connector.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_8276786
hier weer verder
Hackney Downs
  dinsdag 4 februari 2003 @ 18:14:06 #3
1434 Oxazepam
Signature ©Dr.Daggla
pi_8276800
Wat is NES?
Het werkwoord hoeren betekent hetzelfde als hoereren..(ontuchtig leven leiden)De meest logische vertaling voor ophoeren is dus"Weg hier en ga een ontuchtig leven leiden.."Beetje raar advies;ga slapen of ga hier weg om een ontuchtig leven te leiden
pi_8276842
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 18:14 schreef Oxazepam het volgende:
Wat is NES?
Nintendo Entertainment System. De eerste nintendo 8 bit.
pi_8276843
wattenstaafjes zijn NIET geschikt voor je connector. De twee NES reparatie procedures:

Cartridges
Als het kan openschroeven met een gamebit en mechanisch reinigen met een vlakgom. Lukt dit niet, dan met een hard voorwerp (bijvoorbeeld een mes ofzo) bekleed met een stuk katoen (oud tshirt), gedrenkt in wat reinigingsalcohol (dus geen breezah) de contacten flink schoonraggen.

NES
Openmaken, hele connector uitbouwen en van het mobo afhalen (schuiven). Dan een tafelmes bekleed met een stuk katoen en weer de alcohol VOORZICHTIG raggen, dat niets afbreekt, verbuigt of wat dan ook. Daarna met een speld oid de contacten dichter naar elkaar toe buigen, ze mogen elkaar alleen niet raken.

pi_8276866
Kan er neit ff een link gezet worden naar deel 1??
  dinsdag 4 februari 2003 @ 18:20:42 #7
11923 I.R.Baboon
pi_8276895
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 18:18 schreef Menyo het volgende:
Kan er neit ff een link gezet worden naar deel 1??
Het grote NES topic..

Dat kan.

pi_8278286
ik heb gewoon nog een ouwe nes cleaning set
-
  dinsdag 4 februari 2003 @ 20:01:53 #9
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_8278975
Die kan je tegenwoordig ook weer kopen

www.gameplayer.nl

ik weet alleen niet precies wat je ermee kan

Daarom, wil je dat even vertellen

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_8279743
Nou met die wattenstaafjes ging het bij ons anders prima, natuurlijk niet van die dingen nemen die uit elkaar vallen en waarmee alle pluisjes in je nes verdwijnen
!
  dinsdag 4 februari 2003 @ 21:51:57 #11
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_8281081
Nee, inderdaad gewoon HEMA wattenstaafjes
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_8339024
Dit was weer een duur weekje .
Castlevania 1&2 (compeet) en World cup (boekje) gearriveerd. Metroid gewonnen (compleet) toenet, en Zelda 1 en 2 (1 compleet, 2 zonder boekje) onderweg uit Australie.
De postbode krijgt het zwaar, want de freeloader moet ook aankomen . En dan natuurlijk meteen Metroid Prime bestellen .
pi_8352776
Net deze spellen aangeschaft voor 70 Eurootjezz..

Nes:
- Parodius
- Megaman 2 (2x) (Valt het op dat het mijn favoriete spel is? )
- Gremlins 2
- Ducktales 2
- Top Gun: The Second Mission
- Mario Brothers 1 (geen duckhunt)
- Mario Brothers 2
- Ski or Die
- Low G. Man

Sega:
- Sonic 1 (hoes + handleiding)
- Sonic 2 (hoes)
- Lemmings Tribes (hoes + handleiding)

FilmFanaat komt steeds verder met zijn collectie

Het leven kan op sommige momenten zo verdomde hard en moeilijk zijn.....
pi_8370391
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 18:29 schreef FilmFanaat het volgende:
Net deze spellen aangeschaft voor 70 Eurootjezz..

Nes:
- Parodius
- Megaman 2 (2x) (Valt het op dat het mijn favoriete spel is? )
- Gremlins 2
- Ducktales 2
- Top Gun: The Second Mission
- Mario Brothers 1 (geen duckhunt)
- Mario Brothers 2
- Ski or Die
- Low G. Man

Sega:
- Sonic 1 (hoes + handleiding)
- Sonic 2 (hoes)
- Lemmings Tribes (hoes + handleiding)

FilmFanaat komt steeds verder met zijn collectie

Kan ik een MegaMan van je kopen?

Ik heb ook weer een rijtje spellen erbij:

quote:
> The hunt for red october (usa versie met boekje)
> Hudson hawk (usa versie met boekje)
> Dragon fighter (usa versie met boekje)
> Dirty harry (usa versie)
> Total recall (usa versie)
> Code name viper (usa versie)
> Tiny toon
> Captain skyhawk
> High speed
> Bad dudes vs dragonninja
> Time lord
> The incredible crash dummies
En deze komen er aan:

Uit Nederland:

Tetris
RadRacer

En uit de States:

> Flying Dragon Secret Roll
> Nascar
> Captian Shyhawk (2x)
> Major League Baseball
> Double Dribble
> Track & Field 2
> Star Voyager
> Ironsworld
> Silent Service

en:

Time Lord/Simon Quest/Analyxan van een andere koper.

[i]Sperma kan voor kunstmatige inseminatie diepgevroren jarenlang worden bewaard (zie spermabank).[/i]
pi_8383570
Zijn dit allemaal aanwinsten via Ebay of Marktplaats? Of hebben jullie nog andere interessante sites???

* stijlachterover koopt ook wel eens een geempje, maar heeeft de meeste van bovenstaande exemplaren gemist...

pi_8384436
Ik doe bijna alles via ebay. Ik vind het toch wel fijn als je kunt zien of iemand te vertrouwen is.
pi_8388641
Inderdaad, doe ik ook het liefst, zeker met wat duurdere spullen. 50 euro overmaken naar 1 of ander vaag e-mail adres persoon die ook nog is traag antwoord is niet mijn ding.
!
pi_8389500
Alleen de Nederlandse ebay... of ook daarbuiten? En hoe zit 't dan met verzendkosten..? En betaal je via creditcard?

Was getekend,
de 'Internet-betaal-n00b'

maandag 10 februari 2003 @ 17:37:05 #19
1434 Oxazepam
Signature ©Dr.Daggla
pi_8392750
Zo groot vind ik dit topic niet.
Het werkwoord hoeren betekent hetzelfde als hoereren..(ontuchtig leven leiden)De meest logische vertaling voor ophoeren is dus"Weg hier en ga een ontuchtig leven leiden.."Beetje raar advies;ga slapen of ga hier weg om een ontuchtig leven te leiden
pi_8392962
Kheb mijn 2e nesje net op mijn eigen manier schoongemaakt en ik had hem bijna gesloopt! Er kwamen 2 pennetjes wel erg ver omhoog. Teruggebogen, en toen alles flink omhoog gezet. Nu doet de cart het zelfs als hij niet naar beneden is gedrukt!
pi_8395562
quote:
Op maandag 10 februari 2003 15:33 schreef stijlachterover het volgende:
Alleen de Nederlandse ebay... of ook daarbuiten? En hoe zit 't dan met verzendkosten..? En betaal je via creditcard?

Was getekend,
de 'Internet-betaal-n00b'

Ik bestel sinds kort ook in America en Australië. Als het goed is, hangen ZeldaI&II nu in de lucht tussen Australië en Nederland. Metroid is onderweg vanui America. Toch wel prijzig, zo'n creditcard .
pi_8400002
Ik heb zelda 1 en 2 gekocht voor 20 dollar. Ze zijn helemaal mint en compleet. Damn soms worden er echt dingen over het hoofd gezien man. Ik zag Megaman2 compleet eruit gaan voor 10 dollar. Nu moet ik wel zeggen dat die games daarzo veel minder kosten en minder waard zijn omdat ze soms nog in dumpstores te vinden zijn.

LexOr

pi_8400097
-edit- offtopic reactie verwijderd..

(Misschien kun je beter een apart topic in GC aanmaken met de vraag hoe er word betaald op het Inet)

[Dit bericht is gewijzigd door Bastard op 11-02-2003 08:36]

maandag 10 februari 2003 @ 22:28:04 #24
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_8400183
-edit- offtopic reactie verwijderd

[Dit bericht is gewijzigd door Bastard op 11-02-2003 08:35]

pi_8400266
-edit- offtopic post verwijderd

[Dit bericht is gewijzigd door Bastard op 11-02-2003 08:34]

[i]Sperma kan voor kunstmatige inseminatie diepgevroren jarenlang worden bewaard (zie spermabank).[/i]
pi_8400321

pi_8400372

dinsdag 11 februari 2003 @ 08:37:25 #28
8372 Bastard
Persona non grata
pi_8404761
Nu heb ik zoveel verwijderd.. dus gaarne ontopic verder gaan.
Het topic lijkt overigs ook veel op Centraal verzamel & reperatie topic II is het niet
The truth was in here.
pi_8407143
Ja lekker gast, verwijder ook ff de posts die over het topic gingen. Lees je ze ook werkelijk of?

Lex

pi_8407259
Als jullie games kopen, willen jullie ze dan compleet hebben? Dus met doosje en boekje, of geven je daar niet om?

Ik vind het namelijk vrij belangrijk om die erbij te hebben. Dat is vette nostalgie. , )

LexOr

dinsdag 11 februari 2003 @ 11:33:35 #31
8372 Bastard
Persona non grata
pi_8407440
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 11:21 schreef RaSZi het volgende:
Ja lekker gast, verwijder ook ff de posts die over het topic gingen. Lees je ze ook werkelijk of?

Lex

Nee ik edit random, wat denk jij
The truth was in here.
pi_8413770
Daar begon het wel op te lijken ;\. Maar we laten de pret niet drukken.

LEXUS

pi_8421713
Voor de NES heb ik ze natuurlijk het liefst compleet, maar op zich boeit het mij daar een stuk minder op als bij m'n SNES. Daarom heb ik ook geen een NES game boxed (de hardware wel), en voor m'n SNES 15 stuks compleet.
Is nog vrij weinig aan goede NES games in doos voor een leuke prijs, en zoveel heb ik nu ook weer niet met die 8bitter
!
  dinsdag 11 februari 2003 @ 21:29:17 #34
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_8422297
Inderdaad, het liefst heb ik natuurlijk wel de doosjes, maar het hoeft niet persé

Voor de SNES wil ik eigenlijk alles met doos, behalve de games die dan 100 euro gaan kosten (CT, FF3 etc) Dan maar zonder doos denk ik dan...

pi_8422448
Zo, Khadgar's 8bit nes is weer helemaal het heertje:

- Volledig gedemonteerd
- De kappen en alle kunstof delen met de stoomreiniger schoongemaakt (de bagger en nicotine kwam er van af druipen
- De connector gereinigd en opgespannen (de carts hoeven niet eens meer naar beneden gedrukt in de meeste gevallen)
- Pootje doorgeknipt, dus voorbereid op eventuele US spellen
- Controllers uit elkaar gehaald, kabelbreuk bij de controller weggehaald, alle bagger eruit gebaggerd (VEEL, dit is dus echt een aanrader)
- En nu alles aangesloten op de AV ipv kabel. En op de surround speakers ipv tv speakers.
- Carts zijn ook weer schoon en spelen als een tierelier.

Eventjes als opmerking nog: deze NES heb ik gekocht voor 5 euro (kaal, dus zonder games/controllers/voeding) en er werd bijgezegd dat de beeldkwaliteit niet goed was. De oorzaken van dit soort problemen zijn meestal op 2 plekken terug te brengen:

- De connector is goor en/of verbind niet goed (komt het meeste voor)
- De modulator is rot (sluit op AV aan om te testen)

En zo blijkt dus weer dat je met een paar uurtjes knutselen een Nintendo hebt die gewoon weer als nieuw is, er mooi uit ziet en ook weer lekker speelt!

dinsdag 11 februari 2003 @ 21:41:53 #36
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_8422635
Als je garandeert dat je het kan zonder een NES te mollen mag je de mijne komen schoonmaken
pi_8422983
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 21:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
Als je garandeert dat je het kan zonder een NES te mollen mag je de mijne komen schoonmaken
Als jij er goed voor betaald krijg je zelfs mijn NES te leen. Puur alleen de connector reinigen en opspannen duurt ongeveer 15 minuten. Openmaken, dichtmaken enzo ook nog es 15. En helemaal demonteren en met de stoomreiniger aanpakken gewoon een uurtje ofzo. Maar ik doe niets voor niks meer helaas. Het kost gewoon teveel tijd...
  dinsdag 11 februari 2003 @ 22:02:57 #38
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_8423228
En hoeveel is dat dan?

Een Fighterstick misschien?

pi_8423333
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 22:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
En hoeveel is dat dan?

Een Fighterstick misschien?

Voor die fighterstick wil ik je connector wel reinigen hoor. Mot je wel langskomen hier in Den Haag (ik woon aan tramlijn 3)
  dinsdag 11 februari 2003 @ 22:08:43 #40
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_8423379
Nah, hij is helemaal perect, alleen die verf op de buitenkant...

Die fighterstick zou je zowieso toch kopen? 5 euro en een cd

pi_8424424
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 22:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nah, hij is helemaal perect, alleen die verf op de buitenkant...

Die fighterstick zou je zowieso toch kopen? 5 euro en een cd

Mail me maar want ik ben jouw adres natuurlijk alweer kwijt.
pi_8432864
Kan je wat precieser beschrijven hoe je hem zo schoonmaakt? Ik heb wat problemen met mijn nes en ik wil hem graag helemaal opnieuw schoonmaken.

LexOr

pi_8440984
Volgens mij heb jij nooit goed het reparatie topic gelezen, en dit topic. Uitleg is precies genoeg.
pi_8450805
weet er iemand misschien een winkel waar je nog van die spellen kan komen (liefst in limburg)
pi_8484807
Zie eens wat daar op mijn deurmat lag vandaag .

.

Ongeveer 20 euro, maar dat is het wel waard

pi_8486736
Die is nog wel veel meer waard dan 20 euro denk ik zo.
pi_8492910
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 21:59 schreef Khadgar het volgende:
Die is nog wel veel meer waard dan 20 euro denk ik zo.
Ja, het is wel de Americaanse versie (gewonnen op ebay.com), maar ja, ik kan hem spelen . Misschien dat ik er hier in Nederland niet zoveel voor zou krijgen. Maar ja, ik zal hem niet zo snel verkopen, waarschijnlijk nooit meer .
pi_8493487
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 12:54 schreef Lexie het volgende:

[..]

Ja, het is wel de Americaanse versie (gewonnen op ebay.com), maar ja, ik kan hem spelen . Misschien dat ik er hier in Nederland niet zoveel voor zou krijgen. Maar ja, ik zal hem niet zo snel verkopen, waarschijnlijk nooit meer .

Amerikaanse versie is geen bezwaar he? Met die mooie tweak die ik gepost heb...
pi_8493643
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 13:34 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Amerikaanse versie is geen bezwaar he? Met die mooie tweak die ik gepost heb...

Nope . Kan alleen een bezwaar zijn als ik hem heel misschien, ooit, als ik echt in geldnood zit, zou willen verkopen .
pi_8494933
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 13:44 schreef Lexie het volgende:

[..]

Nope . Kan alleen een bezwaar zijn als ik hem heel misschien, ooit, als ik echt in geldnood zit, zou willen verkopen .

Dan bied ik er nu alvast 30 euro voor.
pi_8495763
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 21:35 schreef Khadgar het volgende:
Zo, Khadgar's 8bit nes is weer helemaal het heertje:

- Volledig gedemonteerd
- De kappen en alle kunstof delen met de stoomreiniger schoongemaakt (de bagger en nicotine kwam er van af druipen
- De connector gereinigd en opgespannen (de carts hoeven niet eens meer naar beneden gedrukt in de meeste gevallen)
- Pootje doorgeknipt, dus voorbereid op eventuele US spellen
- Controllers uit elkaar gehaald, kabelbreuk bij de controller weggehaald, alle bagger eruit gebaggerd (VEEL, dit is dus echt een aanrader)
- En nu alles aangesloten op de AV ipv kabel. En op de surround speakers ipv tv speakers.
- Carts zijn ook weer schoon en spelen als een tierelier.

Eventjes als opmerking nog: deze NES heb ik gekocht voor 5 euro (kaal, dus zonder games/controllers/voeding) en er werd bijgezegd dat de beeldkwaliteit niet goed was. De oorzaken van dit soort problemen zijn meestal op 2 plekken terug te brengen:

- De connector is goor en/of verbind niet goed (komt het meeste voor)
- De modulator is rot (sluit op AV aan om te testen)

En zo blijkt dus weer dat je met een paar uurtjes knutselen een Nintendo hebt die gewoon weer als nieuw is, er mooi uit ziet en ook weer lekker speelt!

Even een vraagje over die stoomreiniger..
Waar haal je die en wat kost ie?
Ik heb namelijk 2 nintendo's staan die geel als een kanarie zijn
pi_8509355
Ik heb zelda 1 en 2 gekocht voor 19 euro. Gold version inclusief doosje en boekje amerikaanse versie. Lolo3 Compleet PAL 5 euro. Geslaagd weekje. Ik wil erg graa castlevania en metroid. Ik gamede vroeger die hard maar ik kan me niks mer herinneren van metroid man. Dat heb ik gewoon helemaal overgeslagen

Lex

pi_8513398
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 15:49 schreef FilmFanaat het volgende:

[..]

Even een vraagje over die stoomreiniger..
Waar haal je die en wat kost ie?
Ik heb namelijk 2 nintendo's staan die geel als een kanarie zijn

Zo'n ding kost iets van 400/500 euro (degene die wij hebben, is gekocht op een horecabeurs), maar ook de blokker heeft een mini versie (maar ik weet niet hoeveel kracht erachter zit). Misschien kun je hem huren bij de gamma oid?

Wat misschien een 10x goedkopere optie is: Koop bij de 2e hands gameshop een tweetal defecte nesjes voor 5 euro, die nog mooie kappen hebben. FF binnenwerk omzetten (kwestie van HEEL VEEL schroefjes) en klaar. Eventueel kun je de rotte nesjes nog repareren/gebruiken voor onderdelen of experimenten.

zondag 16 februari 2003 @ 13:38:49 #54
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_8513429
STOOM EEND

Die van TV is echt goed! Je kan er ook je stoelen mee schoonmaken...

pi_8515924
Slik.. 400 a 500 euro is een beetje aan de hoge kant
Misschien dan toch maar gaan voor de stoom eend

In de buurt zit zo geen 2de hands gameshop helaas..

Ik heb gister trouwens gratis een "Super Com Pro.1" meegenomen bij iemand. Het is een soort kopier voor de Snes..
Iemand een idee wat het precies doet? Kun je gewoon een spel op diskette zetten en dan op je pc spelen of zo?

pi_8542609
quote:
Op zondag 16 februari 2003 15:47 schreef FilmFanaat het volgende:
Slik.. 400 a 500 euro is een beetje aan de hoge kant
Misschien dan toch maar gaan voor de stoom eend

In de buurt zit zo geen 2de hands gameshop helaas..

Ik heb gister trouwens gratis een "Super Com Pro.1" meegenomen bij iemand. Het is een soort kopier voor de Snes..
Iemand een idee wat het precies doet? Kun je gewoon een spel op diskette zetten en dan op je pc spelen of zo?

Nee joh sufferd! De truc is dat je spellen bietst van iedereen (videotheek (vroegah)) en die op floppy kopieert zodat je op een gegeven moment honderden games hebt liggen. Eventueel kun je die diskettes tegenwoordig ook maken op je pc, zodat je ze 'echt' kunt spelen.

Super Com Pro 1 ken ik niet. Ik ken alleen de Super Wild Card, die is echt te gaaf voor woorden.

dinsdag 18 februari 2003 @ 00:22:46 #57
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_8549688
Ed.

Misschien double team

Tenminste als het zo heet... weet het al niet eens meer

Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_8549723
OK, in navolging tot mijn gesloten topic:
Ik zoek een actie spel waarbij je in een soort van 9 levelig-complex rond loopt waarvan je er acht in kan (de buitenste) en de negende is de laatste stage. Je ziet alles vanaf de zijkant, 1 van je wapens is een boomerang en je vechtte tegen allemaal droids enzo (je komt ook af en toe goeie scientists tegen). Hoofdrolspeler was een soort van Swartznegger

Beetje vage uitleg, maar het was al 10-12 jaar geleden

quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 00:22 schreef dJ-Zcore het volgende:
Ed.

Misschien double team

Tenminste als het zo heet... weet het al niet eens meer

So, das snel
FF zoeken

[Dit bericht is gewijzigd door EdSchouten op 18-02-2003 00:25]

pi_8549733
Damn ik weet welk spel ie bedoelt maar ik kom gewoon niet op de naam. *wilt het ook graag wetem.*
Sors salutis, et virtutis, michi nunc contraria, est affectus, et defectus, semper in angaria
pi_8549764
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 00:21 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Hij was toch koerier en je kon toch ook naar beneden ala Mario?

pi_8549788
Geen Double Team
pi_8549793
Bladerunner???
pi_8549803
Zonde dat ik ooit mijn NES heb weggegeven aan een goeie Indonesische kennis van ons (die het niet breed had) omdat ik een SNES had gekregen. Toch wel aardig van mij achteraf
pi_8549806
Power blade volgens mij

Sors salutis, et virtutis, michi nunc contraria, est affectus, et defectus, semper in angaria
pi_8549816
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 00:27 schreef Poepoog het volgende:
Bladerunner???
Dat klinkt bekend Is dat wel NES?
Power Blade was het ook niet

[Dit bericht is gewijzigd door EdSchouten op 18-02-2003 00:29]

pi_8549824
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 00:27 schreef X.T.C het volgende:
Power blade volgens mij

[afbeelding]

Ja dat kan ook : )

Met die hamburgers

pi_8549853
http://gamez.com/games/games.x?p=nes&game=powerblade
Toch power blade! Die hoes komt me ZO bekend voor!

[Dit bericht is gewijzigd door EdSchouten op 18-02-2003 00:31]

pi_8549865
Blade was iig correct
pi_8549908
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 00:30 schreef EdSchouten het volgende:
http://gamez.com/games/games.x?p=nes&game=powerblade
Toch power blade! Die hoes komt me ZO bekend voor!
Ja ik had dit spel vroeger ook, maar kan hem nog vaagjes herinneren.'k ga maar eens een emu downloaden en kijken of ie nog ergens te vinden is.Bedankt voor de tip!
  dinsdag 18 februari 2003 @ 00:34:44 #70
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_8549932
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 00:23 schreef EdSchouten het volgende:

So, das snel

Ik ben sneller dan het geluid
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_8549949
Lama

[Dit bericht is gewijzigd door EdSchouten op 18-02-2003 00:44]

pi_8550290
Pssst. You must be Nova.
I'm your contact here.

Take this ID card for
Sector ?. Good Luck!

Altijd dezelfde tekst Enig

pi_8561750
Uitgespeeld
pi_8578665
Hey,

Ik was bij de eindbaas bij solstice, maar toen gooide hij iets en toen leek het alsof het spel klaar was? Is dat ook zo of moest ik gewoon snel reageren op iets? Het leek me vrij simpel, al is solstice niet echt een spel om een eindbaas te hebben, net als lolo zeg maar. =[

Lex

woensdag 19 februari 2003 @ 11:49:06 #75
46316 MuErTo_ChAvEz
Mario is a bad mofo
pi_8578901
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 21:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Inderdaad, het liefst heb ik natuurlijk wel de doosjes, maar het hoeft niet persé

Voor de SNES wil ik eigenlijk alles met doos, behalve de games die dan 100 euro gaan kosten (CT, FF3 etc) Dan maar zonder doos denk ik dan...

Chrono trigger en Final Fantasy 3 zijn nou juist de spellen die je compleet zou moeten hebben.

D'r zit juist een meerwaarde bij die spellen, want je krijgt er een map bij die erg handig als je aan het spelen bent en een instruction booklet die vaak vele pagina's dik zijn met uitleg over potions en allerlei.

Een spel als supermetroid boeit me niet zo om die nou compleet te hebben. Die gaat ook nog wel eens weg voor ¤40,- t/m ¤100,-. Dat ga ik toch zeker niet betalen voor een spel met alleen doosje en booklet.

[b]*[/b][url=http://www.tweakers.net/gallery/sys/1679][b][i]My Computer[/i][/b][/url][b]*[/b][url=http://users.ign.com/collection/MuErTo_ChAvEz][b][i]My Game Collection[/i][/b][/url][b]*[/b]
pi_8579091
Doosje en boekje hebben ownt gewoon man. Ik heb zelda 1 en 2 gold, Simpsons, Lolo 2/3, Mario2, Swords and Serpents. Allemaal doosje en boekje en er komen er nog meer binnen.

lex

pi_8587277
In deel 1 was dit al aan de orde. Ik heb het vierde pinnetje losgebeerd met een schaar. Alleen ik doe er een amerikaans spel in en dat doet het niet. Europese games zijn nog dik in orde though? any thoughts?

lex

pi_8587432
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 17:13 schreef RaSZi het volgende:
In deel 1 was dit al aan de orde. Ik heb het vierde pinnetje losgebeerd met een schaar. Alleen ik doe er een amerikaans spel in en dat doet het niet. Europese games zijn nog dik in orde though? any thoughts?

lex

Knippert je lampje als er geen game in zit? Als het knippert, dan is je pennetje niet helemaal doorgeknipt.
pi_8587675
Ja hij knippert.. het is toch alleen kwestie van dat pinnetje loshalen?

Lex

EDIT: hij is gewoon doormidden, ik heb hem er niet uitgehaald ofzo, ik heb hem doorgeknipt.

pi_8601359
Ik weet nu zeker dat hij geen contact meer maakt. Hij ziet er tamelijk gesloopt uit. Hmm hoe kan het nou dat dat NTSC spel het niet doet.. Hoe maak ik die casettes schoon, misschien dat het aan dat spel ligt. Ik krijg binnenkort pas ebay games binnen.

LEx

pi_8602064
Als het lampje knippert heb je of de verkeerde pin losgemaakt, of hij zit nog steeds verbonden. Ik heb hier 2 nesjes regiovrij gemaakt met m'n eigen handleiding en de lampjes knipperen niet meer.
pi_8607124
Ik heb het veirde pinnetje losgemaakt van dat zwarte ding dat hier veel op foto's verschenen is. Het rode lampje brandt echt nog steeds -.- Als ik hem aanzet.

Lex

pi_8609984
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 14:06 schreef RaSZi het volgende:
Ik heb het veirde pinnetje losgemaakt van dat zwarte ding dat hier veel op foto's verschenen is. Het rode lampje brandt echt nog steeds -.- Als ik hem aanzet.

Lex

Misschien heb je een ander type NES? Lijkt me sterk, maar is het enige wat ik kan bedenken.
pi_8610538
Het mag wel branden, maar niet knipperen.
pi_8613327
Dan ligt het aan het spel denk ik. Het lichtje brandt, knippert niet, en ik weet zeker dat pinnetje kaput is. Ik hoef hem niet op een ander punt weer te bevestigen ofzo?

lex

pi_8614609
Nee hoor.
pi_8636537
Heeft iemand wat tips hoe ik die stickertjes van mijn doosjes kan verwijderen. Ik heb gister de volgende spellen gekocht:
Power Blade
Megaman2
Adventure of Link
Lolo2
Swords and Serpents
Gauntlet2
Mario 3

Allemaal compleet : ) : )
Alleen er zitten van die intertoys stickertjes op
die wil ik er af..

aber how?>

Lex

pi_8636981
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:03 schreef RaSZi het volgende:
Heeft iemand wat tips hoe ik die stickertjes van mijn doosjes kan verwijderen. Ik heb gister de volgende spellen gekocht:
Power Blade
Megaman2
Adventure of Link
Lolo2
Swords and Serpents
Gauntlet2
Mario 3

Allemaal compleet : ) : )
Alleen er zitten van die intertoys stickertjes op
die wil ik er af..

aber how?>

Lex

Ik heb net mijn Zeldadoosjes ontdaan van allerlei stickers en plakband. Je kunt het proberen met wasbenzine/terpentine. Goed doorweken en dan voorzichtig afkrabben. Of je zou het eens kunnen proberen met stoom. Dit heb ik zelf nog nooit geprobeerd, maar kan misschien werken.
pi_8648462
Verpest ik zo het doosje niet?

lex

pi_9150738
Ok omdat mijn vorige topic werd gesloten en ik mijn antwoord nog niet heb gevonden/gekregen; Bij deze een vraagje over Super Mario Bros. 1.

Het is mij dus nog nooit gehaald om die levens-'cheat' uit te voeren. Je moet dan oneindig lang op een koopa blijven springen (zou automatisch moeten gaan). Dit kan bijvoorbeeld op het einde van level 3-1 (bij de trap) met de 2e koopa die eraf komt.
Mijn vraag dus; wie kan dit wel en kan die het nog even duidelijker uitleggen. Ik ken het spel van voor naar achteren en dit ontbreekt nog :-p

Voor de duidelijkheid:

Extra lives:
Play until World 3-1, then go to the stairs just before the flagpole. Two turtles will come down the stairs. Kill the first one and walk to the first block. Get right next to the block and wait for the second turtle. As it gets on the first block, jump on its head. If done correctly the turtle should be sitting on the first block with it head in its shell. Then, jump on the edge of the shell.

zondag 16 maart 2003 @ 03:21:01 #91
41565 supadupagama
so what I type shows up here?
pi_9151078
Klopt het dat als je in de 1e Super Mario Bros. 10 levens hebt je een kroontje opkrijgt???
WANTED: Somebody to go back in time with me. This is not a joke. P.O. Box 322, Oakview, CA 93022. You'll get paid after we get back. Must bring your own weapons. Safety not guaranteed. I have only done this once before.
pi_9156482
quote:
Op zondag 16 maart 2003 02:28 schreef defpaul het volgende:
Ok omdat mijn vorige topic werd gesloten en ik mijn antwoord nog niet heb gevonden/gekregen; Bij deze een vraagje over Super Mario Bros. 1.

Het is mij dus nog nooit gehaald om die levens-'cheat' uit te voeren. Je moet dan oneindig lang op een koopa blijven springen (zou automatisch moeten gaan). Dit kan bijvoorbeeld op het einde van level 3-1 (bij de trap) met de 2e koopa die eraf komt.
Mijn vraag dus; wie kan dit wel en kan die het nog even duidelijker uitleggen. Ik ken het spel van voor naar achteren en dit ontbreekt nog :-p

Voor de duidelijkheid:

Extra lives:
Play until World 3-1, then go to the stairs just before the flagpole. Two turtles will come down the stairs. Kill the first one and walk to the first block. Get right next to the block and wait for the second turtle. As it gets on the first block, jump on its head. If done correctly the turtle should be sitting on the first block with it head in its shell. Then, jump on the edge of the shell.

Nogmaals, (heb deze vraag ook in dat andere topic gevolgd en ben wel benieuwd naar andere antwoorden/oplossingen...)

Ik heb die cheat ooit eens in een oud Nintendo blad gelezen en uitgeprobeerd. Mij is het nooit gelukt... Volgens mij heeft 't te maken met de verschillen tussen PAL en NTSC, net zoals bijvoorbeeld bij WaveRace: Bluestorm op de GameCube de tijden verschillen bij PAL en NTSC versies...

Iemand anders nog een idee?

quote:
Op zondag 16 maart 2003 03:21 schreef supadupagama het volgende:
Klopt het dat als je in de 1e Super Mario Bros. 10 levens hebt je een kroontje opkrijgt???
Mario krijgt dan geen kroontje, maar als je een level begint of je gaat dood. Dan komt voor het aantal levens een kroontje oid.
You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'.
pi_9157056
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 15:26 schreef RaSZi het volgende:
Verpest ik zo het doosje niet?

lex

Nee, het doosje kan wel tegen wasbenzine. Maar hebben die intertoys stickertjes niet zo'n soort metalen laagje aan de onderkant? Dan heb je minder kans dat het lukt.
pi_9162201
quote:
Op zondag 16 maart 2003 15:02 schreef Crashman112 het volgende:

[..]

Nogmaals, (heb deze vraag ook in dat andere topic gevolgd en ben wel benieuwd naar andere antwoorden/oplossingen...)

Ik heb die cheat ooit eens in een oud Nintendo blad gelezen en uitgeprobeerd. Mij is het nooit gelukt... Volgens mij heeft 't te maken met de verschillen tussen PAL en NTSC, net zoals bijvoorbeeld bij WaveRace: Bluestorm op de GameCube de tijden verschillen bij PAL en NTSC versies...

Iemand anders nog een idee?
[..]

Mario krijgt dan geen kroontje, maar als je een level begint of je gaat dood. Dan komt voor het aantal levens een kroontje oid.

Het is mij inmiddels gelukt, maar niet op de originele NES. Ik deed exact hetzelfde als wat ik deed op de PAL-versie maar via de emulator lukte het in 1x; de cheat kan dus wel maar iig niet op mijn originele NES. Het springen over de vlaggenstok in 3-3 lukte mij ook niet op de emulator. Toen maar even een Game-Geniecode ingevoerd voor mega jump (blijf je 10 seconden in de lucht, lol). De vlaggenstak was echt een eitje voor Mario de hoogspringer. Uhm verder inderdaad niks interessants aan de andere kant.
pi_9167859
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 09:24 schreef AirRaid het volgende:
weet er iemand misschien een winkel waar je nog van die spellen kan komen (liefst in limburg)
iemand??
  zondag 16 maart 2003 @ 23:26:37 #96
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_9168087
quote:
Op zondag 16 maart 2003 15:02 schreef Crashman112 het volgende:Ik heb die cheat ooit eens in een oud Nintendo blad gelezen en uitgeprobeerd. Mij is het nooit gelukt... Volgens mij heeft 't te maken met de verschillen tussen PAL en NTSC, net zoals bijvoorbeeld bij WaveRace: Bluestorm op de GameCube de tijden verschillen bij PAL en NTSC versies...
Kan wel kloppen. Vaak worden met de conversie veel dingen aangepast (25 ipv 29frames enzo) en daarmee veel timing routines. Ook worden wel meteen stomme bugs eruit gehaald (of juist geintroduceerd)...
pi_9266006
Over een paar dagen heb ik ook weer een NES met zapper en duckhunt en mario 1 en nog een paar spellen
pi_9266663
NES was cool

Ik had Mario+DuckHunter
Mario Bros 3
Ducktales
Star Wars 1
TopGun 2
Turtles II

Megaman 2 was he-le-maal gaaf. Deuntjes van MM2 zitten nog steeds in mijn hoofd

pi_9271604
Tis ook echt uit jeugdsentiment dat ik er 1 op de kop heb getikt

Wat zijn trouwens een paar leuke zapper games behalve operation wolf ?

[Dit bericht is gewijzigd door dapluiz op 21-03-2003 08:02]

pi_9279008
die zaak hier in den haag, in de schoolstraat, hebben die een beetje leuke NES dingen ?
  vrijdag 21 maart 2003 @ 11:30:07 #101
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_9279219
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 11:19 schreef dapluiz het volgende:
die zaak hier in den haag, in de schoolstraat, hebben die een beetje leuke NES dingen ?
Alleen nog 2 spellen ofzo, en een daarvan is Tetris. Niet boeiend. En volgens mij werkt ie alleen in een aziatische of omgebouwde nes.
  vrijdag 21 maart 2003 @ 12:36:18 #102
43679 timostanovic
Planet Gameboy
pi_9280735
Vind NES wel leuk, maar ben er nu wel een beetje op uitgekeken. Ik ga voor de GBA SP
Planet Gameboy: www.planetgameboy.cjb.net
pi_9286605
Hallo
Weet iemand hoe ik mijn NES kan ombouwen (eventueel uitleg met plaatjes, want ben hier best een leek in) zodat ik amerikaanse en/of japanse spellen kan spelen?

Ik weet niet of dat hier mag staan (het ombouwen), dus het zou dan fijn zijn als je me mailt.
hanneke345@yahoo.com

Groetjes!

pi_9286764
weet iemand dit???
  zondag 23 maart 2003 @ 02:07:58 #105
40991 Wer-Al_Zwowe
Caught in a landslide
pi_9311855
No escape from reality
  zondag 23 maart 2003 @ 14:11:22 #106
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_9316656
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 16:26 schreef Hanneke1983 het volgende:
Hallo
Weet iemand hoe ik mijn NES kan ombouwen (eventueel uitleg met plaatjes, want ben hier best een leek in) zodat ik amerikaanse en/of japanse spellen kan spelen?

Ik weet niet of dat hier mag staan (het ombouwen), dus het zou dan fijn zijn als je me mailt.
hanneke345@yahoo.com

Groetjes!

Dat is al 10x besproken in het centrale Reparatie en Verzamel topic. Het is ook geen ombouwen! Centraal Verzamel & Reparatie Topic III
pi_9373663
Net 2x Metroid voor de Nes 8-bit aangeschaft.
Beide alleen de cassette, maar de prijs was er ook naar

Slechts 30 euro

pi_9373701
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 21:51 schreef FilmFanaat het volgende:
Net 2x Metroid voor de Nes 8-bit aangeschaft.
Beide alleen de cassette, maar de prijs was er ook naar

Slechts 30 euro

Bij elkaar?
pi_9373911
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 21:52 schreef Lexie het volgende:

[..]

Bij elkaar?

pi_9374052
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 21:58 schreef FilmFanaat het volgende:

[..]

Ik heb een complete, voor 20 euro inclusief verzendkosten .
Maar 2 voor 30 euro is ook een mooie deal
pi_9374443
Het is echt zoveel malen beter om spellen in Duitsland te scoren.
VEEL meer keuze en de prijs wordt niet kunstmatig omhoog geschroefd zoals hier in Nederland, doordat er meer aanbod is.

Onlangs nog 11 spellen voor 40 Euro over laten komen en ik heb er nu weer een aantal op het oog.

Maar een complete Metroid ben ik niet zo heel erg in geinteresseerd.
Het gaat mij meer om het feit dat ik de spellen heb.

Enigste spel dat ik ECHT compleet wil hebben in Final Fantasy 1..
Waarom? Dat spreekt toch voor zich

pi_9374518
Complete spellen roeleren . Ik zou er depri van worden als er hier een kale Zelda stond zonder zijn mooi, comfortabele, papieren jasje . Ik kan niet tegen de gedachte dat ik iets mis.
pi_9374551
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 22:14 schreef Lexie het volgende:
Complete spellen roeleren . Ik zou er depri van worden als er hier een kale Zelda stond zonder zijn mooi, comfortabele, papieren jasje . Ik kan niet tegen de gedachte dat ik iets mis.
Zelda 2 heeft hele mooie tekeningen in de handleiding. Reden genoeg om het spel compleet te hebben.
  dinsdag 25 maart 2003 @ 22:17:27 #114
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_9374605
Mij gaat het vooral om de doosjes Dan kunnen ze mooi op mijn plank erbij

Maar helemaal compleet is beter ja!

pi_9374659
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 22:15 schreef Navelpluisje het volgende:

[..]

Zelda 2 heeft hele mooie tekeningen in de handleiding. Reden genoeg om het spel compleet te hebben.

Die plaatjes roelen . En ook meteen een inleiding/verhaallijn erbij van een paar kantjes (van een neshandleiding, maar toch) .
pi_9375061
net ff zelda gespeeld op m'n dreamcast, wel grappig nostalgie..
World Cup roelt trouwens als je met z'n vieren bent.
pi_9375066
Hehe, stom van me om Zelda 1 & 2 niet te vermelden.
Die wil ik ook nog graag een keer compleet hebben!
De kaart van Hyrule

Verder heb ik wel wat doosjes, maar die zitten er dan puur toevallig bij als ik op iets biedt.

woensdag 26 maart 2003 @ 09:54:01 #118
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_9381050
Zelda II ligt nog compleet hier

Wat zou de waarde van een complete zelda II zijn?

En een losse ZWARTE Zelda I cartridge?

'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_9398556
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 09:54 schreef StarGazer het volgende:
Zelda II ligt nog compleet hier

Wat zou de waarde van een complete zelda II zijn?

En een losse ZWARTE Zelda I cartridge?

Als die Zelda II in goede staat is, vang je er wel 35/40 euro voor waarschijnlijk. Die losse zwarte schat ik op 20 euro, misschien nog wat meer.
pi_9404697
Hmm, wat is een goeie site of winkel voor NES games ?
Zit een beetje op ebay enzo te kijken, maar misschien zijn er meer aan te raden sites ?
  zaterdag 29 maart 2003 @ 09:51:54 #121
32539 ColdMuD
fecking wanker
pi_9446161
Heeft iemand hier ervaring met het importeren van oude consoles?
Ik ben van plan een oude nintendo 8-bit met vele acc. + een zooi spellen via Amerika over te laten komen, maar vroeg me af of ik hier nu ook btw over moet betalen..
Aangezien het hele zooitje 700+ euro kost, de verzendkosten ook nog een 270 Euro, als er ook nog eens 20% btw op moet komen is het niet echt meer de moeite waard...
Ik heb de douane een mailtje gestuurd, maar dat zal maandag of later pas wel beantwoord worden, als iemand het weet, graag....
  zaterdag 29 maart 2003 @ 11:27:32 #122
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_9447028
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 22:00 schreef Lexie het volgende:

[..]

Als die Zelda II in goede staat is, vang je er wel 35/40 euro voor waarschijnlijk. Die losse zwarte schat ik op 20 euro, misschien nog wat meer.

Hmm valt toch weer tegen.
Wie heeft trouwens Zelda II uitgespeeld? Ik krijg het zelfs nog niet voor elkaar om die hamer te krijgen
Porcupine Tee - Normal
pi_9453586
Vanmiddag even naar een soort tweedehands winkel geweest. Daar zag ik opeens een vies en verlaten NESje liggen. Alhoewel ik me had voorgenomen even niks te kopen, kon ik het hem niet aandoen om hem daar te laten liggen.
Voor een zacht prijsje was hij van mij . Ik heb hem lekker schoongesopt, en ga binnenkort een nieuw baasje voor hem zoeken
  zaterdag 29 maart 2003 @ 19:03:54 #124
11923 I.R.Baboon
pi_9453639
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 11:27 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Hmm valt toch weer tegen.
Wie heeft trouwens Zelda II uitgespeeld? Ik krijg het zelfs nog niet voor elkaar om die hamer te krijgen

Ik kon er ook niks van. Maar ik ken wel mensen die het uitgespeeld hebben. En dat was nog voor het walkthroughtijdperk.
  zaterdag 29 maart 2003 @ 19:13:29 #125
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_9453799
Ik zal volgende week Zelda II eens ff uitspelen Zonder walkthrough
  zaterdag 29 maart 2003 @ 21:02:46 #126
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_9455245
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 19:01 schreef Lexie het volgende:
Vanmiddag even naar een soort tweedehands winkel geweest. Daar zag ik opeens een vies en verlaten NESje liggen. Alhoewel ik me had voorgenomen even niks te kopen, kon ik het hem niet aandoen om hem daar te laten liggen.
Voor een zacht prijsje was hij van mij . Ik heb hem lekker schoongesopt, en ga binnenkort een nieuw baasje voor hem zoeken
HULDE
  zondag 30 maart 2003 @ 11:06:00 #127
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_9460943
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 19:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik zal volgende week Zelda II eens ff uitspelen Zonder walkthrough
Dan wens ik je heel veel succes. Want dat spel is ECHT moeilijk. Maar wel zwaar heerschend
Porcupine Tee - Normal
pi_9489953
Net voor 45¤ inc verzendkosten Zelda 1 & 2 beide Mint & Compleet binnen..

Ik heb nu een Zelda 2 met boekje over.. iemand?

maandag 31 maart 2003 @ 20:35:28 #129
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_9492176
quote:
Op maandag 31 maart 2003 19:23 schreef JoostW het volgende:
Net voor 45¤ inc verzendkosten Zelda 1 & 2 beide Mint & Compleet binnen..

Ik heb nu een Zelda 2 met boekje over.. iemand?

Alleen het boekje
pi_9495336
quote:
Op maandag 31 maart 2003 20:35 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Alleen het boekje

pi_9618980
Vorige week, zonder ervaring en zonder walkthrough, Zelda II uitgespeeld in 1,5 dag
pi_9798406
ff kicken hoor
Nes,Snes,n64,Xbox,Gamecube!
  dinsdag 15 april 2003 @ 17:58:33 #133
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_9798772
quote:
Op zondag 6 april 2003 17:03 schreef defpaul het volgende:
Vorige week, zonder ervaring en zonder walkthrough, Zelda II uitgespeeld in 1,5 dag
Als dat echt waar is Ik heb gehoord dat ie nogal moeilijk is nl
  dinsdag 15 april 2003 @ 17:59:14 #134
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_9798785
Ik heb besloten om mijn NES weer aan te sluiten. En er dan nog een kopen voor de verzameling. Die moet dan natuurlijk wel NIEUW in doos zijn (het mag wat kosten ja)
pi_9801636
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 17:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb besloten om mijn NES weer aan te sluiten. En er dan nog een kopen voor de verzameling. Die moet dan natuurlijk wel NIEUW in doos zijn (het mag wat kosten ja)
Heb je je Zelda nog niet getest?
  dinsdag 15 april 2003 @ 20:25:40 #136
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_9802448
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 19:57 schreef Lexie het volgende:

[..]

Heb je je Zelda nog niet getest?

Ik vertrouw dat ie het doet... Maar ik heb ook geen tijd
  dinsdag 15 april 2003 @ 22:45:11 #137
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_9804377
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 17:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Een nieuw in doos NES? No way dat je die ooit vind man.
  dinsdag 15 april 2003 @ 22:50:12 #138
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_9804536
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 22:45 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Een nieuw in doos NES? No way dat je die ooit vind man.

Nou ja, nieuwstaat bedoel ik ook
pi_9804602
Eigenlijk had je gewoon toen dat de nes uitkwam een stuk of 5 moeten kopen en luchtdicht laten sealen. Zelfde geld voor Zelda 1 en 2 eigenlijk,

En dan gewoon 20 jaar later verkopen wedden dat je dan geld verdiend.

dinsdag 15 april 2003 @ 22:54:45 #140
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_9804651

Nee hoor... Een NES kostte destijds 300 gulden voor het Action Set

Nu krijg je er zo'n 50 tot 75 euro voor terug

pi_9804688
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 22:54 schreef Notorious_Roy het volgende:

Een gesealde Zelda brengt wel meer op dan wat hij destijds kostte volgens mij.
pi_9804701
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 22:54 schreef Notorious_Roy het volgende:

300 gulden?? Toch wel wat minder hoor nou jah ik heb er zo'n 150 tot 200 gulden voor betaald. Maar ik denk dat een serieuze verzamelaar toch wel geld over heeft voor een nog nooit gebruikte nes gesealed en al met alles in super staat!

Maarja...

pi_9805263
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 22:56 schreef ShadoW17 het volgende:

[..]

300 gulden?? Toch wel wat minder hoor nou jah ik heb er zo'n 150 tot 200 gulden voor betaald. Maar ik denk dat een serieuze verzamelaar toch wel geld over heeft voor een nog nooit gebruikte nes gesealed en al met alles in super staat!

Maarja...

299 gulden voor de Action set. Heb recentelijk nog een kassabon ervan gezien...
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  dinsdag 15 april 2003 @ 23:25:43 #144
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_9805343
Ja, 299 inderdaad Ik heb hem gekregen in groep 5 (toen was ik 8 of 9 ofzo)
pi_9805500
Als je de inflatie meerekent was hij destijds dus duurder dan dat een Cube Metroid Prime pack met 50 euro kortingsbon tegenwoordig is...!
pi_9814093
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 23:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja, 299 inderdaad Ik heb hem gekregen in groep 5 (toen was ik 8 of 9 ofzo)
Ik heb alle 300 guldentjes op moeten sparen . Ik was ook erg trots toen ik hem eenmaal had. Het duurde helaas wel een tijdje totdat ik ermee kon spelen aangezien mijn vader het eerste (half) uur duck-hunt zat te spelen .
  woensdag 16 april 2003 @ 19:16:10 #147
11923 I.R.Baboon
pi_9822762
Ik was vandaag bezig met super mario bros 1 en toen wilde ik even kijken waar die warps ook al weer zaten. Dus pakte ik mijn doos met oude nintendo-magazines en daarin kwam ik ook een oude reclamefoler uit 1991 tegen of zo. Een zapper kostte gewoon 100 gulden! Een advantage-controller 139, en de kale nintendo 199. Met SMB/duckhunt en zapper 299.
En al die spellen kostten gewoon ook even veel als dat ze nu kosten, alleen werd er toen volgens mij veel minder afgeprijsd.
  woensdag 16 april 2003 @ 20:31:29 #148
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_9824755
quote:
Op woensdag 16 april 2003 19:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik was vandaag bezig met super mario bros 1 en toen wilde ik even kijken waar die warps ook al weer zaten. Dus pakte ik mijn doos met oude nintendo-magazines en daarin kwam ik ook een oude reclamefoler uit 1991 tegen of zo. Een zapper kostte gewoon 100 gulden! Een advantage-controller 139, en de kale nintendo 199. Met SMB/duckhunt en zapper 299.
En al die spellen kostten gewoon ook even veel als dat ze nu kosten, alleen werd er toen volgens mij veel minder afgeprijsd.
Ja, dat zijn nog eens prijzen Maar de markt was nog echt nieuw toen en gamers waren nog niet echt veel gewend
pi_9943702
quote:
pi_9944565
quote:
Spellen waren toen Fl. 99,- weet ik nog van Kirby's Adventure
  dinsdag 22 april 2003 @ 21:14:28 #151
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_9945140
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 20:55 schreef ShadoW17 het volgende:

[..]

Spellen waren toen Fl. 99,- weet ik nog van Kirby's Adventure

Mario Bros. 2 => 129 Gulden
pi_9945186
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 21:14 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Mario Bros. 2 => 129 Gulden

Mario 3 fl149,- . Maar dat is helemaal geen geld voor de uren plezier die je van dat spel kon beleven. Er zijn tegenwoordig maar heel weinig spellen waarvan ik hetzelfde kan zeggen.
  woensdag 23 april 2003 @ 12:17:04 #153
17982 Gunhappy
I might be wrong
pi_9957044
Goh, ik weet nog wel dat Maniac Mansion 189 gulden kostte...
Let's go down the waterfall / Have ourselves a good time / It's nothing at all
  woensdag 23 april 2003 @ 12:18:48 #154
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_9957092
quote:
Op woensdag 23 april 2003 12:17 schreef Gunhappy het volgende:
Goh, ik weet nog wel dat Maniac Mansion 189 gulden kostte...
Dat was toch import?
  woensdag 23 april 2003 @ 19:35:12 #155
17982 Gunhappy
I might be wrong
pi_9967515
Nee, niet eens. Gewoon de adviesprijs.. Heb nog steeds wel een foldertje hier liggen om het te bewijzen, maar ja, heb natuurlijk weer geen scanner.
Let's go down the waterfall / Have ourselves a good time / It's nothing at all
pi_9967734
quote:
Op woensdag 23 april 2003 19:35 schreef Gunhappy het volgende:
Nee, niet eens. Gewoon de adviesprijs.. Heb nog steeds wel een foldertje hier liggen om het te bewijzen, maar ja, heb natuurlijk weer geen scanner.
Zoveel ja? hmm iig Kirby was 99,- heb het bonnetje nog gevonden
pi_9968981
ik heb hier een Turtles 2 met kassabon: 179 gulden nieuwprijs, Maniac Mansion was inderdaad 189 gulden, dat herinner ik me nog dat dat klopt.
pi_9970666
Castlevania was ook iets van 179 gulden
pi_10152682
quote:
Ik heb op koninginnedag een NES met mario/duckhunt,2 controllers,een zapper en de boekjes van het control deck,de zapper en mario/duckhuntspelletje in echt prachtige staat voor de prachtige prijs van 7.50
pi_10153063
Toen was de concurentie ook veel minder je had Nintendo en uuuuh op hele grote afstand Sega met z'n Mastersystem. Her en der nog een verdwaalde Atari 7800 en that's it volgens mij. Bij de NES die ik een tijdje terug kocht zat nog een bon. fl 89,- in 1996 (wie kocht er toen nog een NES?! )
!
  vrijdag 2 mei 2003 @ 12:02:12 #161
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_10153216
Nog even over Zelda 2... die heb ik jaren geleden een keer gehuurd en uitgespeeld. Naar mijn herinnering was ie niet zo super moeilijk als hier wordt beweerd. Ook niet makkelijk natuurlijk, maar het kwam vooral neer op veel zoeken en goed op alle aanwijzingen letten.
Ik had toendertijd (basisschool) in ieder geval meer moeite met Zelda 1.
pi_10154064
mensen die mij kunnen zeggen waar nog winkels liggen die NES games verkopen????

liefst ergens in limburg

pi_10158483
Foregames -> www.foregames.nl

Weet niet wat ze in de winkel hebben, maar tis denk ik redelijk bij je in de buurt

!
  zaterdag 3 mei 2003 @ 00:03:00 #164
11923 I.R.Baboon
pi_10171077
Ik was gisteren bij de platenkoning (www.platenkoning.com) in amsterdam. Had veel spellen, maar niet goedkoop (goedkoopsten 12 euro, en vele spellen duurder). Ze hadden ook nog een originele nes cleaning kit in verpakking, en die was vrij duur maar misschien toch wel de moeite v.h. kopen waard...
  zaterdag 3 mei 2003 @ 00:19:00 #165
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_10171444
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 00:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik was gisteren bij de platenkoning (www.platenkoning.com) in amsterdam. Had veel spellen, maar niet goedkoop (goedkoopsten 12 euro, en vele spellen duurder). Ze hadden ook nog een originele nes cleaning kit in verpakking, en die was vrij duur maar misschien toch wel de moeite v.h. kopen waard...
Cleaning kits zijn bagger. Worden zelfs afgeraden door Nintendo (en niet omdat het third party is)...
  zaterdag 3 mei 2003 @ 14:32:46 #166
16389 Marinus
Paper! Snow! A ghost!!
pi_10178547
Ben de laatste paar dagen weer beetje Gradius aan het spelen. Dat is echt een geweldig spel in combinatie met de NES Advantage
  zaterdag 3 mei 2003 @ 14:41:49 #167
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_10178741
Kan iemand me helpen ? Ik zit vast in Super Mario 3, Wereld 6- Level 5.

Het is steeds een constante herhaling, iemand tips ?

"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_10181485
ik heb eindelijk Totally Rad voor m'n NES, die is pas vet :-)
  donderdag 8 mei 2003 @ 17:44:46 #169
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_10302310

Zojuist binnen:
Dragon Warrior 1

donderdag 8 mei 2003 @ 18:04:51 #170
52277 SDSNATCHERII
I CUM.. YOU GO.
pi_10302832
Kijk eens wat ik vandaag heb gekregen,
ben helemaal superblij vette lading games dit zijn ze

Foto 1:
- The Legend of Zelda
- Puzznic
- Ghost'N Goblins
- Batman - The video game
- Super Mario Bros
- Blue Shadow
- Cartoon Workshop
- Dragons Lair
- Double Dragon II
- The Goonies II
- Simon's Quest - Castlevania 2
- Solstice
Foto 2:
- The Battle of Olympus
- Megaman 2
- Mission Impossible
- Roadblasters
- Rad Gravity
- The Simpsons - Bart Vs The Space Mutans
- Swamp Thing
- Robinhood - Prince of Thieves
- Dream Master
- The Legend of Lost City (VAN MB!! )
- A boy and his Blob - Trouble on Blobolonia
- Turtels - The Manhattan Project
Foto 3:
- The Terminator
- Arch Rivals
- Kickle Cubicle
- Mario & Yoshi
- Wizards & Wariors III
- Total Recall
- Gargoyles Quest II

zaten ook nog 2 converters bij, voor de Super Nintendo.
+ Snes spel.

donderdag 8 mei 2003 @ 18:07:51 #171
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_10302895
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 18:04 schreef SDSNATCHERII het volgende:
Kijk eens wat ik vandaag heb gekregen,
ben helemaal superblij vette lading games dit zijn ze
Allemaal zonder beschermhoesje?
  donderdag 8 mei 2003 @ 18:11:40 #172
52277 SDSNATCHERII
I CUM.. YOU GO.
pi_10302983
helft met bescherm hoesje maar die heb ik even van afgehaald.
verder wel zonder boekje of doosje.
maar het kon zeker voor de prijs die ik er voor betaald heb, geloof me maar.

kan het 4dubbele wel er voor krijgen volgens mij. als ik ze los zou gaan verkopen. (niet dat ik dat doe, is voor me collectie )

pi_10377019
Mensen mijn hele NES collectie gaat weg!! Nog 42 minuten. Moest het hier toch ook maar even posten... http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3022851587&category=11028
(met oa Zelda 2 en Faxandu)

Groeten,
Paul

maandag 12 mei 2003 @ 16:05:59 #174
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_10377408
quote:
Op maandag 12 mei 2003 15:53 schreef defpaul het volgende:
Mensen mijn hele NES collectie gaat weg!! Nog 42 minuten. Moest het hier toch ook maar even posten... http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3022851587&category=11028
(met oa Zelda 2 en Faxandu)

Groeten,
Paul

Als hij niet weg gaat mail mij, ik heb interesse in enkele losse dingen En geloof mij, ik ben bereid daarvoor te betalen
pi_10385682
Yo Roy,

Hij staat nu eerst nog een keer voor 3 dagen op Ebay. Mocht een koop in 1x niet gaan lukken dan ga ik inderdaad los verkopen en zal ik je op de hoogte houden.

Ik vind het trouwens echt een mooie prijs; alleen de games al gaan voor gemiddeld 5 euro weg waaronder enkele toppers met boekje. En dan krijg je nog een megatrits aan extra's erbij. Hmm als ik het zo lees krijg ik alweer spijt

maandag 12 mei 2003 @ 21:56:54 #176
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_10385996
Nou, het zit zo. Er zijn maar een paar dingen die ik eventueel zou willen hebben En om alles te kopen voor die paar dingen, neuh

Maar ik hoor het wel via mail (notorious_roy@fok.nl). Dan kunnen we het hier weer over NES Games en spullen hebben!

pi_10394526
Mijn verzameling werd beetje te duur..

Ik heb nu puur spellen liggen die ik leuk vind.. veel-al wel compleet.. zoals Kirby, Isolated Warrior, A Boy and His Blob, Chip 'n Dale, Bart Simsons vs The World, Bart Simsons vs Spacemutants.. verder nog een stuk of 20 losse spellen.. wat megamans etc.

Heb SMB 1/2/3 compleet.. en dan heb ik het over SMB1 zonder duckhunt!

[Dit bericht is gewijzigd door JoostW op 13-05-2003 11:53]

dinsdag 13 mei 2003 @ 12:47:53 #178
35514 anima
nigga stole my yoshi
pi_10396037
jeeeeee

net een werkende NES gehad met 2 controllers en 3 games.
en dit alles voor het psx spel rollcage

>>>>Fotoboek<<<<
Ik geloof niet in God, maar ik geloof wel dat er iets is, citeerde Harry de halve wereld bevolking
pi_10396797
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 11:48 schreef JoostW het volgende:
Heb SMB 1/2/3 compleet.. en dan heb ik het over SMB1 zonder duckhunt!
Heb je ook Duckhunt zonder Mario? (ik wel, helaas niet compleet)
pi_10397712
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 13:10 schreef Kiff het volgende:

[..]

Heb je ook Duckhunt zonder Mario? (ik wel, helaas niet compleet)

Nope.

Ik heb nog wel SMB1 (zonder DH dus) handleidingen over.

dinsdag 13 mei 2003 @ 13:42:49 #181
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_10397780
Handelen per mail of in V&A Aub
pi_10397820
Is het trouwens iemand hier gelukt om de Teenage Mutant Hero Turtles uit te spelen?
Ask me no questions and I'll tell you no lies
pi_10398244
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 13:44 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
Is het trouwens iemand hier gelukt om de Teenage Mutant Hero Turtles uit te spelen?
Dat spel is echt gaaf, alleen wel beremoeilijk, het is me destijds nooit gelukt. Binnenkort weer eens proberen hoe ver ik kom
  dinsdag 13 mei 2003 @ 16:22:38 #184
16389 Marinus
Paper! Snow! A ghost!!
pi_10402242
quote:
Ik ben ooit op het vliegveld gekomen (wel met GameGenie ) maar toen op een gegeven moment in een of andere lavaput gesprongen waar ik niet meer uit kwam
pi_10406542
quote:
Nee, moet je me nou weer aan die pijnlijke herrinering laten denken .
  dinsdag 13 mei 2003 @ 20:33:49 #186
30961 Knaller
knalt er op los
pi_10408336
Ik kan me herinneren dat ik een keer Teenage Mutant Hero Turtles heb uitgespeeld ja...
"A single rose can be my garden, a single friend my world."
pi_10410246
quote:
Deel 1 niet, deel 2 heb ik in 3 dagen uitgespeeld, deel 3 in een week of 2 (omgebouwde NES had ik toen)
  dinsdag 13 mei 2003 @ 22:04:08 #188
35514 anima
nigga stole my yoshi
pi_10410727
ik heb net mijn nes binnen. dus ik denk aansluiten dat ding. maar ja dat gaat via zon oude coax kabel aansluiting. maar ik krijg gewoon geen beeld. moet dat niet via het video signaal ofzo. of is die nou net in 5 min kapot gegaan :S
>>>>Fotoboek<<<<
Ik geloof niet in God, maar ik geloof wel dat er iets is, citeerde Harry de halve wereld bevolking
  dinsdag 13 mei 2003 @ 22:08:13 #189
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_10410844
Je moet een aparte zender ervoor opzoeken, een aparte frequentie dus. Net als voor sommige VideoRecorders dus
  woensdag 14 mei 2003 @ 20:23:07 #190
35514 anima
nigga stole my yoshi
pi_10433239
beeld heb ik ondertussen alleen er is best wel veel storing. iemand een idee waar dit aan kan liggen?
>>>>Fotoboek<<<<
pi_10433263
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 20:23 schreef anima het volgende:
beeld heb ik ondertussen alleen er is best wel veel storing. iemand een idee waar dit aan kan liggen?
De TV-antenne eruit halen kan misschien helpen.
  woensdag 14 mei 2003 @ 20:38:45 #192
35514 anima
nigga stole my yoshi
pi_10433554
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 20:25 schreef Navelpluisje het volgende:

[..]

De TV-antenne eruit halen kan misschien helpen.

ja dan wordt het beeld alleen maar slechter... leidt zelf tot een en al storing

of kan hier iets uit herleid worden

[Dit bericht is gewijzigd door anima op 14-05-2003 20:44]

>>>>Fotoboek<<<<
  vrijdag 16 mei 2003 @ 10:24:10 #193
3415 Webby
1 omhoog!
pi_10467856
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
pi_10481240
Kent iemand dit spel?

Big nose the caveman

het is een gouden cartridge
ik heb ook al aardig wat games en neus ook altijd op marktplaats en e-bay
maar deze ben ik nog nooit tegen gekomen
is dit een rare?

Now you're playing with Power!
  vrijdag 16 mei 2003 @ 20:24:03 #195
11923 I.R.Baboon
pi_10481328
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 20:38 schreef anima het volgende:

[..]

ja dan wordt het beeld alleen maar slechter... leidt zelf tot een en al storing

of kan hier iets uit herleid worden

Je kunt proberen om het schakelaartje achterop van 3 naar 4 te zetten (of andersom) het dan nog eens te proberen. Misschien vind je die zender dan wel. Anders moet je misschien een nieuwe kabel van de NES naar de antenne kopen want daar kan ook storing in zitten.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 20:33:09 #196
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_10481498
Je kunt ook je nes op een scartblokje aansluiten via de twee tulpaansluitingen aan de zijkant van de NES.
pi_10493880
Dit spel dit is echt een goeie
pasgeleden een paar uurtjes zoet mee geweest

Deze game zie je ook niet vaak is dit een rare?

zaterdag 17 mei 2003 @ 17:29:54 #198
16389 Marinus
Paper! Snow! A ghost!!
pi_10494553
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 16:52 schreef -giovanni- het volgende:
Dit spel dit is echt een goeie
pasgeleden een paar uurtjes zoet mee geweest

Deze game zie je ook niet vaak is dit een rare?

[afbeelding]

Felix!! Weet je hoe tof dat spel is! Dan kun je allemaal van die dingen verzamelen en dan kun je in steeds coolere dingen veranderen. Kweet nog dat je een tank en een ufo enzo kan worden!! Waaah!!
pi_10524613
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 17:29 schreef Marinus het volgende:

[..]

Felix!! Weet je hoe tof dat spel is! Dan kun je allemaal van die dingen verzamelen en dan kun je in steeds coolere dingen veranderen. Kweet nog dat je een tank en een ufo enzo kan worden!! Waaah!!

inderdaad een superspel
ik las laatst een advertentie op marktplaats dat iemand dit spel al een jaar aan het zoeken was.
dus ik wilde weten of dit een rare is
en die gouden cassette van big nose ook.
  maandag 19 mei 2003 @ 11:00:37 #200
55493 Drama
AMF - Crew
pi_10528337
Hallo, ik ben nieuw hier! Ik kijk al een aardig tijdje mee, maar heb nu toch maar een account aangemaakt.

Wat betreft rare-games voor de NES: ik heb op internet een lijst gevonden met (ik geloof) alle spellen voor de NES en daar achter de rare-factor. Het staat geordend op alfabetische volgorde van de maatschappij, dan pas van het spel, wat wel enigszins irritant is, maar met de zoek-functie kom je een heel eind. Felix the Cat was trouwens een 'B+', oftewel: zeldzamer dan een zeldzame game, maar op zich nog wel te vinden.

Link:
http://www.atarihq.com/tsr/nesrarec.txt

Sig Heil
  maandag 19 mei 2003 @ 11:02:20 #201
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_10528380
Is dat een amerikaanse of een europese lijst? Er zit nogal wat verschil in.

Oh en welkom!

maandag 19 mei 2003 @ 11:08:03 #202
55493 Drama
AMF - Crew
pi_10528513
Hmm... Ik denk een Amerikaans lijst, aangezien er ook spellen als Final Fantasy tussenstaan, die dus alleen in Japan en de VS zijn uitgekomen... De lijst komt ook van een Amerikaanse site.
Sig Heil
pi_10558598
Hoi, heeft iemand van jullie het zapper spel 'To The Earth' wel eens gespeeld? Ik zojuist voor het eerst en het is tyfusmoeilijk dus....
De info uit de zapperfaq geeft dat ook al aan... Iemand die er positievere ervaringen mee heeft?

--

+-------+-----------------------------------------------------------------+
| 18.00 | To The Earth |
| | Publisher: Nintendo |
| | Release: April, 1990 |
| | Control: Zapper Required |

+-------+--------------------------------------------------------------+
| 18.01 | Synopsis |

"Earth is in your hands. Save it!" Says the intro. Well I'm sorry, Earth
is doomed because I can't hit a damn thing! Ships zoom from the center of
the screen outwards to the edge (3D effect) really fast and you must shoot
them. Except it is near impossible! Add that with the fact they shoot
really fast, really hard to hit missles and you're done for! Even standing
close to the screen doesn't help! Even with a mouse in an emulator doesn't
help! Its hopeless.

pi_10564605
die lijst is Amerikaans
want er staat geloof ik een A-tje bij pacman
toevallig heb ik pacman maar die lijkt mij niet echt rare
  dinsdag 3 juni 2003 @ 17:45:06 #205
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_10856826
Wie weet er hoeveel Metal Gear 1 waard is? Zo ongeveer? Card Only?
pi_10866408
Edit: Nee. Geen Kazaa

[Dit bericht is gewijzigd door Notorious_Roy op 03-06-2003 23:31]

dinsdag 3 juni 2003 @ 23:44:06 #207
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_10867221
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 23:14 schreef carmencarmencarmen het volgende:
Edit: Nee. Geen Kazaa
Jemig zeg. NES games kosten geen drol en dan ga je ze downloaden?
pi_10883169
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 23:44 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Jemig zeg. NES games kosten geen drol en dan ga je ze downloaden?

Wat ik weleens doe is voordat ik een spel koop even een rommetje bekijken of het spel de moeite waard is
pi_10899325
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 13:00 schreef Kiff het volgende:
Hoi, heeft iemand van jullie het zapper spel 'To The Earth' wel eens gespeeld? Ik zojuist voor het eerst en het is tyfusmoeilijk dus....
De info uit de zapperfaq geeft dat ook al aan... Iemand die er positievere ervaringen mee heeft?

--

| 18.00 | To The Earth |
| | Publisher: Nintendo |
| | Release: April, 1990 |
| | Control: Zapper Required |

| 18.01 | Synopsis |

"Earth is in your hands. Save it!" Says the intro. Well I'm sorry, Earth
is doomed because I can't hit a damn thing! Ships zoom from the center of
the screen outwards to the edge (3D effect) really fast and you must shoot
them. Except it is near impossible! Add that with the fact they shoot
really fast, really hard to hit missles and you're done for! Even standing
close to the screen doesn't help! Even with a mouse in an emulator doesn't
help! Its hopeless.

Ik had hem, en heb hem met Zapper gespeeld..

Nog steeds godse moeilijk..

pi_10918977
zo, ik was net weer eens Star Wars aan het spelen en dit keer vrij serieus proberend om ver te komen. Het blijft een geweldig spel, dit keer kwam ik tot in de thrash compacter (ofzoiets heette het geloof ik... ), da's nog maar iets van 22%. Ooit, vroeger, heb ik hem uitgespeeld. Binnenkort maar weer eens proberen om verder te komen.
Star Wars op de NES PLEDGE YOUR ALLEGIANCE
  donderdag 5 juni 2003 @ 23:47:32 #211
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_10919152
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 23:40 schreef Kiff het volgende:
zo, ik was net weer eens Star Wars aan het spelen en dit keer vrij serieus proberend om ver te komen. Het blijft een geweldig spel, dit keer kwam ik tot in de thrash compacter (ofzoiets heette het geloof ik... ), da's nog maar iets van 22%. Ooit, vroeger, heb ik hem uitgespeeld. Binnenkort maar weer eens proberen om verder te komen.
Star Wars op de NES PLEDGE YOUR ALLEGIANCE
Ik heb die op de NES en op de Gameboy.
pi_10919491
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 23:47 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Ik heb die op de NES en op de Gameboy.

De GB versie ken ik niet, is dat hetzelfde spel dan? Ik heb 2 verschillende Starwars spellen voor de NES en drie voor de SNES.
  vrijdag 6 juni 2003 @ 00:16:25 #213
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_10919788
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 00:01 schreef Kiff het volgende:

[..]

De GB versie ken ik niet, is dat hetzelfde spel dan? Ik heb 2 verschillende Starwars spellen voor de NES en drie voor de SNES.

Tis een port van de NES versie. Hij is er overigens ook op de Sega 8bit of op de gamegear. Exact zelfde spel.
pi_10919997
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 00:16 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Tis een port van de NES versie. Hij is er overigens ook op de Sega 8bit of op de gamegear. Exact zelfde spel.

VET! Die moet ik zien te kopen dus, of op GG of op SMS! Kan ik hem portabel spelen! (jaja, ik heb zo'n mastergear ding!)
  vrijdag 6 juni 2003 @ 00:33:17 #215
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_10920082
Kheb het ff met mijn verzameling backups nagekeken, tis Sega Master System versie, graphics zijn net iets mooier dan de NES versie, spel is verder identiek.
  vrijdag 6 juni 2003 @ 09:03:00 #216
11923 I.R.Baboon
pi_10923160
Hmm, ik heb ook star wars hier, maar wist niet of ie leuk was.

Moet die cardrigde nog wel eens goed schoonmaken want het is een van de weinige spellen die het nog steeds niet doet.

vrijdag 6 juni 2003 @ 10:12:47 #217
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_10924395
Ik vind hem zelf ook niet zo geweldig, maar ik heb nou eenmaal een hekel aan platform games (behalve Metroid)
pi_10924474
De voornaamste reden dat ik hem geweldig vind is jeugdsentiment hoor.... misschien als je hem nu leert kennen dat het compleet waardeloos is. Zeker als je nieuwere spellen gewend bent. Voor mij zijn de spellen die ik vroeger had simpelweg nu nog steeds het tofste. Naast Star Wars vind ik Totally Rad helemaal geweldig
(I.R., je weet hoe je het beste schoon kunt maken neem ik aan?)
  woensdag 11 juni 2003 @ 07:45:22 #219
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11025074
http://homepage.mac.com/mrspleen/.Movies/ben_mario_piano.mpeg

InsideGamer:

quote:
Super Mario Bros deuntjes op je piano

11-06-2003 | Jakob Dieckmann

Tussen al het serieuze nieuws hebben we vandaag eens wat luchtige content voor je. Nostalgie ten top

Ofschoon deze game al bijna twintig jaar oud is zullen vele gamers dit meesterwerk een warm hart toedragen. Super Mario Bros was destijds dan ook een hele nieuwe ervaring voor gamers. Het was de launchetitel van de NES. Vele jaren later zijn er nog genoeg gamers die enthousiast kunnen worden van een screenshot of een deuntje uit deeltje één van de Mario reeks. IGN zette onlangs dit spel zelfs op de eerste plaats in haar IGN top 100 aller tijden.

Vandaag kwamen we een leuk filmpje tegen van ene Ben die de fameuse Nintendo deuntjes op zijn piano speelt. Alle Nintendofans kunnen hun zakdoekjes weer tevoorschijn halen en met weemoed terugdenken aan die goeie ouwe tijd.

pi_11025834
Haha die gekke jap!! Wel vet cool dat ie dat zo speelt die mario deuntjes!
<<< Click here for free 24/7 pr0n daily updates >>>
pi_11064193
Megaman 1tm 6

Die ownde pas op de NES

donderdag 12 juni 2003 @ 17:41:12 #222
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11064905
Ik heb MegaMan 2 liggen. Wil ze op zich wel allemaal, maar zijn er teveel voor mijn budget
pi_11065361
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 17:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb MegaMan 2 liggen. Wil ze op zich wel allemaal, maar zijn er teveel voor mijn budget
ik heb nog een megaman 1 over, die wil ik wel ruilen voor een 5, 6 of 7 (7 is voor snes)
pi_11065502
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 18:02 schreef Kiff het volgende:

[..]

ik heb nog een megaman 1 over, die wil ik wel ruilen voor een 5, 6 of 7 (7 is voor snes)

compleet?
pi_11065653
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 18:08 schreef Lexie het volgende:

[..]

compleet?

7 ken ik nie eens
pi_11074519
wat is eigenlijk de prijs van een megaman
ik zou het niet weten maar wat me wel opvalt is dat megaman 2 wel veel in omloop is volgens mij
  vrijdag 13 juni 2003 @ 00:46:46 #227
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11075607
MegaMan 2 inderdaad is erg veel te krijgen
pi_11078004
megaman 2 vind ik ook wel vet eigenlijk
1 nie zo maar de rest is egt cool
  vrijdag 13 juni 2003 @ 10:24:22 #229
11923 I.R.Baboon
pi_11079638
Ik had megaman 2 en 4, en wil ze graag weer terug, alleen vind ik ze nou gewoon te duur. Zeker omdat het helemaal niet van zulke zeldzame spellen zijn.
pi_11083101
Heb 10 euro betaald voor mijn Megaman 2, ach ... als je het echt een goed spel vind is dat toch niet teveel? Het kan wel goedkoper maar dan moet je moeite doen, rommelmarkten afstruinen enzo.
!
pi_11084757
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 18:08 schreef Lexie het volgende:

[..]

compleet?

nee, cartridge alleen. Heb nog wel een 2 compleet in mint conditie.
pi_11090606
Haha na een tijdje wachten komt ie morgen toch binnen:

260 SPELLEN IN 1 VOOR DE NES

dat wordt weer eventjes ouderwets lang spelplezier.
alleen ik hoop dat dit de PAL versie is.
Die gozer zei van wel,dus dat wordt ff lekker ouderwets gamen

vrijdag 13 juni 2003 @ 17:29:43 #233
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_11091181
God, zo'n ding heb ik ook, zit in een neptendo ingebouwd vaak. Die dingen zijn echt slecht.
  vrijdag 13 juni 2003 @ 17:33:45 #234
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11091276
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 16:59 schreef -giovanni- het volgende:
Haha na een tijdje wachten komt ie morgen toch binnen:

260 SPELLEN IN 1 VOOR DE NES

dat wordt weer eventjes ouderwets lang spelplezier.
alleen ik hoop dat dit de PAL versie is.
Die gozer zei van wel,dus dat wordt ff lekker ouderwets gamen

Heb ik ook ooit gehad... 260 games, waarvan er maar 3 verschillende zijn eigenlijk De rest is allemaal hetzelfde maar net iets anders
pi_11118384
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 17:33 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Heb ik ook ooit gehad... 260 games, waarvan er maar 3 verschillende zijn eigenlijk De rest is allemaal hetzelfde maar net iets anders

Ja dat ken ik nog wel van die gameboy cardridges met 100 spellen en dan maar 3 verschillende.
bv)donkey kong
kong donkey
super donkey kong
super donkey
enz enz..........
  zondag 15 juni 2003 @ 08:44:28 #236
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_11118444
Ik heb er ook een gehad, hij ligt nog op zolder... ff uit m'n koppie wel games ik had/heb:

Megaman 2, 3
SMB 1,2,3
Duck Hunt (alleen de zapper werkt niet meer)
RoboCop 2
Flintstones
Felix the cat
Chip 'n Dale Rescue Rangers
Kirby

volgens mij was dat het alweer.

Overigens was in ik 98/99 druk bezig met het downen van die rommetjes van het internet dus ik heb nou tonnen Nes en Snes games (en ook Sega 16 bit)
In principe kan ik m'n hele jeugd weer overspelen op m'n compi

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_11177841
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 17:29 schreef Khadgar het volgende:
God, zo'n ding heb ik ook, zit in een neptendo ingebouwd vaak. Die dingen zijn echt slecht.
Nou kaghdar je hebt gelijk slechte kwaliteit.
Hij doet het niet.
Ik heb hem al grondig gereinigd met reinigings alchohol maar dat helpt niks
waarschijnlijk is er iets doorgebrand want hij knippert en stoort terwijl mijn andere spellen het wel doen op mijn beide nessen.

iemand enig idee hoe dit aan te pakken?

-hoe de verkoper aan te pakken om mijn geld terug te krijgen?
-Hoe dit te repareren?

pi_11177856
sorry voor het fout spellen van je naam
pi_11179929
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 20:35 schreef -giovanni- het volgende:

[..]

Nou kaghdar je hebt gelijk slechte kwaliteit.
Hij doet het niet.
Ik heb hem al grondig gereinigd met reinigings alchohol maar dat helpt niks
waarschijnlijk is er iets doorgebrand want hij knippert en stoort terwijl mijn andere spellen het wel doen op mijn beide nessen.

iemand enig idee hoe dit aan te pakken?

-hoe de verkoper aan te pakken om mijn geld terug te krijgen?
-Hoe dit te repareren?

Heb je daar niet een soort van converter voor nodig?
Ik heb namelijk een 371 in 1 en daar zit er wel 1 op.

Hoe de verkoper aan te pakken?
Waar heb je het gekocht? (Ebay, marktplaats?)

dinsdag 17 juni 2003 @ 22:50:29 #240
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_11180871
ja vaak zijn dat buitenlandse games uit de states en daar heb je een omgebouwde nes voor nodig
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_11184072
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 22:09 schreef FilmFanaat het volgende:

[..]

Heb je daar niet een soort van converter voor nodig?
Ik heb namelijk een 371 in 1 en daar zit er wel 1 op.

Hoe de verkoper aan te pakken?
Waar heb je het gekocht? (Ebay, marktplaats?)

Hij vertelde dat hij hem altijd op zijn eigen nes had gespeeld en die was PAL
maar tis al geregeld hij stort het geld terug
pi_11186513
Heb je je console omgebouwd zodat hij ook US spellen kan spelen?
anders heppie namelijk idd een converter nodig.
pi_11199436
nee is niet omgebouwd is een PAL versie
  dinsdag 24 juni 2003 @ 12:09:47 #244
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11339443
Vandaag binnen:

De doos is nog 100 % en de MAX werkt !

pi_11341834
Hoewel de Max best koel is, prefereer ik toch een gewone controller met powergrips
  dinsdag 24 juni 2003 @ 13:46:36 #246
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11342023
Powergrips?

Foto !

dinsdag 24 juni 2003 @ 14:47:59 #247
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_11343688
Kheb nog een advantage, met doos en handleiding....maar ik heb er nooit veel gedaan...beetje lomp ding. Maar natuurlijk wel heerschend voor de verzameling
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 24 juni 2003 @ 14:50:46 #248
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11343768
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 14:47 schreef StarGazer het volgende:
Kheb nog een advantage, met doos en handleiding....maar ik heb er nooit veel gedaan...beetje lomp ding. Maar natuurlijk wel heerschend voor de verzameling
Die heb ik uiteraard ook. Alleen geopend om te testen
  woensdag 16 juli 2003 @ 00:28:11 #249
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_11799313
De Famicom (ook wel NES) genoemd bestaat 20 jaar! Hier een linkje naar een 'special' van GameSpy.

http://www.gamespy.com/articles/july03/famicom/

pi_11799655
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 00:28 schreef chibibo het volgende:
De Famicom (ook wel NES) genoemd bestaat 20 jaar! Hier een linkje naar een 'special' van GameSpy.

Een hoeraatje voor de redder van de thuisgamemarkt!

Hiep hiep hoera! .

woensdag 16 juli 2003 @ 10:46:23 #251
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11803772
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 00:28 schreef chibibo het volgende:

Oud nieuws

In september gaan ze stoppen met de productie van het almachtige apparaat

pi_11806689
"Many of the facts mentioned in Days 1 and 3 of this feature were first cited in David Sheff's Game Over, an excellent history of Nintendo's video game business (ISBN 0966961706). Ten years after its initial publication, it remains recommended reading for any Nintendophile. "

Dat boek (Game Over - How Nintendo Conquered The World) heerst zo hard! Ik ben het nu aan het lezen en het is verslavender dan menig NES spel zelf. Wie heeft het ook gelezen?

(Roy, weet je al wat Powergrips zijn? Of moet ik nog even een plaatje zoeken?)

woensdag 16 juli 2003 @ 13:55:16 #253
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11808380
Zoek maar een plaatje

En dat boek ga ik ook maar eens zoeken

pi_11808693
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 10:46 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Oud nieuws

In september gaan ze stoppen met de productie van het almachtige apparaat

Wordt dat ding nog steeds gemaakt dan?
pi_11809473
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 12:48 schreef Kiff het volgende:
"Many of the facts mentioned in Days 1 and 3 of this feature were first cited in David Sheff's Game Over, an excellent history of Nintendo's video game business (ISBN 0966961706). Ten years after its initial publication, it remains recommended reading for any Nintendophile. "

Dat boek (Game Over - How Nintendo Conquered The World) heerst zo hard! Ik ben het nu aan het lezen en het is verslavender dan menig NES spel zelf. Wie heeft het ook gelezen?

(Roy, weet je al wat Powergrips zijn? Of moet ik nog even een plaatje zoeken?)

*meldt*

Ik heb het boek helemaal gelezen . Ik heb het een keer gratis bij een Engels gamemagazine gekregen. Is wel leuk om de hele ontwikkeling te zien, en te lezen hoe het er achter de schermen allemaal aan toe is gegaan .

woensdag 16 juli 2003 @ 18:34:50 #256
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_11815222
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 10:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Oud nieuws
En ons niks vertellen?
  woensdag 16 juli 2003 @ 18:48:41 #257
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11815557
Kijk eens een paar pagina's terug

Ik weet zeker dat ik het ergens gepost heb

Wie maakt deel 3?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')