Precies. Belasting op auto's is in NL nu eenmaal rete hoog.quote:Op maandag 2 mei 2022 20:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo'n Land Cruiser kost in Oekrane waarschijnlijk net zo veel als een vijfdehands Opel Vectra uit 1992 met meer dan 800.000 km op de teller in Nederland. En dat is dan nog zonder de BPM bij de prijs van die Vectra er bij geteld...
Ik heb me er de ogen uitgekeken toen ik in Kiev was de eerste keer. Klein beetje corruptie hier en daar helpt natuurlijk wel.quote:Op maandag 2 mei 2022 20:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hah, moet hij eens een keertje naar Mandarin Plaza in Kyiv gaan (als het er nog staat tenminste na de afgelopen maanden), dan krijgt hij pas echt een schok.
Ik zag 10 jaar geleden in Kyiv al meer topklasse BMW's, Merc's en Audi's dan ik ooit in Nederland had gezien, overigens.
Wat een figuren. Wat zou de redenatie hierachter zijn? "Als je een dure auto kunt betalen, hoef je ook niet te vluchten voor oorlog" ofzo.quote:Op maandag 2 mei 2022 20:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Sommigen doen er nog een schepje bovenop.
[ twitter ]
Wij Nederlanders zijn geen dure auto's gewend omdat zelfs afgeragde tweedehands middenklassertjes uit de jaren negentig in Nederland duurder zijn dan een Bentley of Maybach in een grotemensenland.quote:
In Oekraine ook, hoor. Een Toyota Prado 2022 model kost 72.000 euro, 2e hands met 43.000 kmquote:Op maandag 2 mei 2022 21:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies. Belasting op auto's is in NL nu eenmaal rete hoog.
Aan belasting?quote:Op maandag 2 mei 2022 21:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In Oekraine ook, hoor. Een Toyota Prado 2022 model kost 72.000 euro, 2e hands met 43.000 km
https://www.ooyyo.com/ukr(...)3355B10A31D6617F286/
Wat is een "grotemensenland"?quote:Op maandag 2 mei 2022 21:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wij Nederlanders zijn geen dure auto's gewend omdat zelfs afgeragde tweedehands middenklassertjes uit de jaren negentig in Nederland duurder zijn dan een Bentley of Maybach in een grotemensenland.
De gemiddelde leeftijd van het Nederlandse wagenpark is een stuk hoger dan die van de wagenparken in andere Europese landen.
Belgi, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, dat soort landen.quote:
Moet jij eens een auto in Denemarken gaan kopen. Gaan we daarna kijken wie er nog klaagtquote:Op maandag 2 mei 2022 21:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Belgi, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, dat soort landen.
Ik bedoelde niet welke landen volgens jou "grotemensenlanden" zijn, maar wat het is. Dus: wat is de definitie daarvan?quote:Op maandag 2 mei 2022 21:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Belgie??quote:Op maandag 2 mei 2022 21:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Autos zijn in Oekraine niet (veel) goedkoper dan in Nederland. Het importeren van (vooral Amerikaanse) schade autos en het zelf oplappen is populair.quote:Op maandag 2 mei 2022 20:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo'n Land Cruiser kost in Oekrane waarschijnlijk net zo veel als een vijfdehands Opel Vectra uit 1992 met meer dan 800.000 km op de teller in Nederland. En dat is dan nog zonder de BPM bij de prijs van die Vectra er bij geteld...
Daar liggen de salarissen dan ook wel wat hoger dan in het supergave nederlandje...quote:Op maandag 2 mei 2022 21:21 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Moet jij eens een auto in Denemarken gaan kopen. Gaan we daarna kijken wie er nog klaagt
Het is een ingewikkeld probleem. Politici zijn over het algemeen niet bijster intelligent. Smijten met geld kan gelukkig iedereen.quote:Op maandag 2 mei 2022 21:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Schrik altijd van die puinhopen in grote Amerikaanse steden,[ twitter ]
Volgens mij is het niet echt een gift van Amerika en is het de bedoeling dat Oekraine op termijn gaat terugbetalen. Het is geen liefdadigheid.quote:Op maandag 2 mei 2022 21:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Lend-lease inderdaad.quote:Op maandag 2 mei 2022 21:28 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet echt een gift van Amerika en is het de bedoeling dat Oekraine op termijn gaat terugbetalen. Het is geen liefdadigheid.
Zou deze man zijn eigen onzin zelf ook geloven?quote:
Je kan nog zoveel geld hebben maar met gigantisch veel politici die dat liever uitgeven aan wapens dan aan een degelijk sociaal vangnet en geestelijke gezondheidszorg krijg je dit.quote:Op maandag 2 mei 2022 21:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Er is nog 500 miljard dollar aan Russische centrale tegoeden bevroren. In een pennenstreek is de schuld met de VS verrekend.quote:Op maandag 2 mei 2022 21:28 schreef Joppiez het volgende:
Volgens mij is het niet echt een gift van Amerika en is het de bedoeling dat Oekraine op termijn gaat terugbetalen. Het is geen liefdadigheid.
En dat zijn 'gewoon' de junks. Met alle gevolgen van dien natuurlijk.quote:Op maandag 2 mei 2022 21:24 schreef Lospedrosa het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |