abonnement Unibet Coolblue
pi_204601104
De EBU overtreft zichzelf. Wie had kunnen denken dat ze zoveel aan materiaal en informatie vrij zou geven.
  Moderator zondag 1 mei 2022 @ 19:18:02 #27
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204601117
Arme Ihor, die nu ook weer optredens heeft in Italie met Go_A. Ook 4 mei tweede rehearsal met Kalush en dan bevrijdingsdag in Nederland op 5 mei.
pi_204601153
quote:
9s.gif Op zondag 1 mei 2022 19:18 schreef Momo het volgende:
Arme Ihor, die nu ook weer optredens heeft in Italie met Go_A. Ook 4 mei tweede rehearsal met Kalush en dan bevrijdingsdag in Nederland op 5 mei.
Die vliegt even op en neer van Turijn naar Groningen? :o

(Ik ga 5 mei trouwens naar het bevrijdingsfestival. Als ik door alle drukte heen kom, kan ik wel even kijken of hij er ook echt is)
  Moderator zondag 1 mei 2022 @ 19:26:12 #29
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204601216
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 19:21 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Die vliegt even op en neer van Turijn naar Groningen? :o

(Ik ga 5 mei trouwens naar het bevrijdingsfestival. Als ik door alle drukte heen kom, kan ik wel even kijken of hij er ook echt is)
Hij was er wel bij in Den Haag en nu ook in Rome en hij speelt ook meerdere instrumenten tijdens hun show, dus ze kunnen hem niet zo maar missen.
pi_204601341
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 19:26 schreef Momo het volgende:

[..]
Hij was er wel bij in Den Haag en nu ook in Rome en hij speelt ook meerdere instrumenten tijdens hun show, dus ze kunnen hem niet zo maar missen.
Ik kan me niet voorstellen dat hij voor een kleine schnabbel even op en neer gaat vliegen. Ik weet ook eigenlijk niet of je hier wel toestemming voor krijgt.
pi_204602063
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 19:38 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik kan me niet voorstellen dat hij voor een kleine schnabbel even op en neer gaat vliegen. Ik weet ook eigenlijk niet of je hier wel toestemming voor krijgt.
Gerard Joling deed het jaren terug ook
  zondag 1 mei 2022 @ 20:40:59 #32
2681 Dave
Aardig op drave
pi_204602073
twitter

Hier staat een link naar een krantenartikel, waar kennelijk in staat dat de bogen wel bewogen gaan worden, maar alleen voor gasten/intervalacts maar niet voor de deelnemers omdat het met de hand moet. (Als ik Google translate mag geloven)
:o)
  zondag 1 mei 2022 @ 20:41:56 #33
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204602091
^ Dan hadden ze toch beter de bogen standaard op Led kunnen laten staan :') Wtffffff, ik snap er niks van
pi_204602115
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2022 20:40 schreef Dave het volgende:
[ twitter ]
Hier staat een link naar een krantenartikel, waar kennelijk in staat dat de bogen wel bewogen gaan worden, maar alleen voor gasten/intervalacts maar niet voor de deelnemers omdat het met de hand moet. (Als ik Google translate mag geloven)
Kunnen ze hem dan niet beter permanent op de LED-kant zetten?

Edit: dat zei Molloot dus ook.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204602194
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2022 20:40 schreef Dave het volgende:
[ twitter ]
Hier staat een link naar een krantenartikel, waar kennelijk in staat dat de bogen wel bewogen gaan worden, maar alleen voor gasten/intervalacts maar niet voor de deelnemers omdat het met de hand moet. (Als ik Google translate mag geloven)
Het wordt weer tijd voor een gifje van onze grote vriend



[ Bericht 0% gewijzigd door NailQueen op 01-05-2022 22:36:41 ]
pi_204602221
Opvallend veel positieve reacties op Griekenland in de sociale media trouwens. Ik vond het zelf redelijk in lijn met hoe je zou verwachten dat zo’n nummer gestaged wordt, maar blijkbaar komt dat erg goed over.

Ook Armeni valt wel goed. Dat begrijp ik wel, want dit blijft uiteraard goed hangen. Leuk liedje en leuke zangeres erbij en gaan met die banaan. Ik vraag me alleen af of ze nog meer impact zouden maken met teksten op dat wc-papier. Vergelijkbaar met Itali 2018. Met de situatie in Oekrane en potentile dreiging richting Armeni kan je zo eenvoudig scoren.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204602257
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 20:41 schreef molloot200 het volgende:
^ Dan hadden ze toch beter de bogen standaard op Led kunnen laten staan :') Wtffffff, ik snap er niks van
Dan kunnen alle belichtingsplannen van Nederland (o.a.) regelrecht de prullenbak in. Want aan de ledkant zijn niet de spots die nu heel erg bepalend zijn. Dus…. Wat mij betreft blijft het zo. 😊
pi_204602310
Fijn dat het podium wel gedraaid kan worden voor de interval acts zoals Mika en Laura Pausini, die zijn natuurlijk veel belangrijker dan de deelnemende landen
pi_204602354
Of had de helft LED en de bovenste helft licht gedaan in plaats van dat mini stukje?


Hier bijv. nog 2 extra bogen blauw, dat was al zoveel mooier geweest en ook beter in beeld te brengen.

Waaaaarom. ;(

[ Bericht 70% gewijzigd door Em31 op 01-05-2022 21:19:35 ]
  zondag 1 mei 2022 @ 21:41:58 #40
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204603028
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 20:51 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Dan kunnen alle belichtingsplannen van Nederland (o.a.) regelrecht de prullenbak in. Want aan de ledkant zijn niet de spots die nu heel erg bepalend zijn. Dus…. Wat mij betreft blijft het zo. 😊
Nee, voor de totale show is de LED-kant gewoon handiger. Qua afwisseling van beeld en zo. Dan gaat daar mijn voorkeur naar uit dan dat Nederland z'n zin krijgt eigenlijk.
pi_204603070
Gebruikt S10 eigenlijk de leds? Is niet goed te zien toch?
  zondag 1 mei 2022 @ 21:57:03 #42
2681 Dave
Aardig op drave
pi_204603169
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 21:46 schreef Mlita het volgende:
Gebruikt S10 eigenlijk de leds? Is niet goed te zien toch?
Ja, gouden bolletjes.

:o)
pi_204603249
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2022 20:49 schreef Fred_B het volgende:
Opvallend veel positieve reacties op Griekenland in de sociale media trouwens. Ik vond het zelf redelijk in lijn met hoe je zou verwachten dat zo’n nummer gestaged wordt, maar blijkbaar komt dat erg goed over.

Ook Armeni valt wel goed. Dat begrijp ik wel, want dit blijft uiteraard goed hangen. Leuk liedje en leuke zangeres erbij en gaan met die banaan. Ik vraag me alleen af of ze nog meer impact zouden maken met teksten op dat wc-papier. Vergelijkbaar met Itali 2018. Met de situatie in Oekrane en potentile dreiging richting Armeni kan je zo eenvoudig scoren.
Lees dat ook veel ja. Ook dat Griekenland Nederland zou overschaduwen.

Bij Armeni heb ik echt zo’n Denemarken 2019 gevoel. :D
leven zoals het leven is
  Moderator zondag 1 mei 2022 @ 22:07:31 #44
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204603265
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 21:41 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Nee, voor de totale show is de LED-kant gewoon handiger. Qua afwisseling van beeld en zo. Dan gaat daar mijn voorkeur naar uit dan dat Nederland z'n zin krijgt eigenlijk.
Is niet een kwestie van je zin niet krijgen. Die spotlights ZIJN hun vormgeving. En die kun je met geen mogelijkheid vervangen met een beeld op een ledscherm. En ook niet met lampen van elders in het decor.
Er is vast over nagedacht om het op deze manier te doen en niet andersom. De ledschermen geven een achtergrond, maar zijn veel minder bepalend voor een lichtplan. En makkelijker te vervangen qua sfeerbeeld door de spotlight die immers in allerlei kleuren kunnen schijnen.

Dus nee, de LED-kant is niet per se handiger. Als dat zo was, hadden ze die namelijk wel voor gezet, zeker nu blijkt dat het handmatig wel gedraaid kan worden (maar nooit binnen de 40 seconden changement tijd die tussen de liedjes beschikbaar is).
pi_204603281
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 20:54 schreef Funhouse het volgende:
Fijn dat het podium wel gedraaid kan worden voor de interval acts zoals Mika en Laura Pausini, die zijn natuurlijk veel belangrijker dan de deelnemende landen
Dan te bedenken dat Diodato en Il Volo dit niet eens nodig hebben.
  Moderator zondag 1 mei 2022 @ 22:10:58 #47
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204603301
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 22:07 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Is niet een kwestie van je zin niet krijgen. Die spotlights ZIJN hun vormgeving. En die kun je met geen mogelijkheid vervangen met een beeld op een ledscherm. En ook niet met lampen van elders in het decor.
Er is vast over nagedacht om het op deze manier te doen en niet andersom. De ledschermen geven een achtergrond, maar zijn veel minder bepalend voor een lichtplan. En makkelijker te vervangen qua sfeerbeeld door de spotlight die immers in allerlei kleuren kunnen schijnen.

Dus nee, de LED-kant is niet per se handiger. Als dat zo was, hadden ze die namelijk wel voor gezet, zeker nu blijkt dat het handmatig wel gedraaid kan worden (maar nooit binnen de 40 seconden changement tijd die tussen de liedjes beschikbaar is).
Maar er zijn nu landen met halve graphics. Oekrane kunnen hun animaties niet laten zien. Hey Ho Lets Go kwam niet volledig om het scherm, Saudade ook niet. Het gewoon schandalig dat dit zo gaat. Je kunt dat niet zomaar allemaal negeren.
pi_204603311
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 20:54 schreef Funhouse het volgende:
Fijn dat het podium wel gedraaid kan worden voor de interval acts zoals Mika en Laura Pausini, die zijn natuurlijk veel belangrijker dan de deelnemende landen
Zuur is het wel inderdaad, maar ik denk niet dat ze in de tijd van de postcards die bogen kunnen draaien (van zwart naar het led scherm en andersom). Voor de interval acts krijg je daarvoor eerst nog een recap van 6 minuten. Misschien dat dat wel genoeg tijd is.
leven zoals het leven is
pi_204603331
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 22:07 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Is niet een kwestie van je zin niet krijgen. Die spotlights ZIJN hun vormgeving. En die kun je met geen mogelijkheid vervangen met een beeld op een ledscherm. En ook niet met lampen van elders in het decor.
Er is vast over nagedacht om het op deze manier te doen en niet andersom. De ledschermen geven een achtergrond, maar zijn veel minder bepalend voor een lichtplan. En makkelijker te vervangen qua sfeerbeeld door de spotlight die immers in allerlei kleuren kunnen schijnen.

Dus nee, de LED-kant is niet per se handiger. Als dat zo was, hadden ze die namelijk wel voor gezet, zeker nu blijkt dat het handmatig wel gedraaid kan worden (maar nooit binnen de 40 seconden changement tijd die tussen de liedjes beschikbaar is).
Dat het blijkbaar een bewuste keuze is om het zo te laten is op zich wel opvallend ja.
pi_204603347
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 22:10 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar er zijn nu landen met halve graphics. Oekrane kunnen hun animaties niet laten zien. Hey Ho Lets Go kwam niet volledig om het scherm, Saudade ook niet. Het gewoon schandalig dat dit zo gaat. Je kunt dat niet zomaar allemaal negeren.
Ik zeg ook niet dat het niet enorm K*T is dat het decor in feite nog maar een kwart van de mogelijkheden heeft die het oorspronkelijk zou hebben. Want dat is zeker zo. Maar er is echt wel een afweging gemaakt om voor deze opstelling te kiezen en niet andersom. En dat heeft te maken met het feit dat het vele male lastiger is om een toneelbeeld dat uitgaat van de spotjeskant om te zetten naar iets met de LEDkant, dan andersom. Want believe me, dan hadden ze daar wel voor gekozen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')