abonnement Unibet Coolblue
  zondag 1 mei 2022 @ 11:21:28 #151
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204596243
Ik betaal nooit met een pinpas, of online.
Ik laat daarom ook nooit pakketjes bezorgen maar koop alles in de winkels, met gepind geld uit de bankautomaat en nooit met de pin ter plaatsen.

Daar in de EU zijn ze bezig contant geld af te schaffen ,dat doen ze pas zodra bijna niemand meer met cash betaald, zodat er geen maatschappelijk onrust plaatsvind.

En dan beginnen ze aan zo'n punten systeem op CO2.. Dat je bijvoorbeeld maar 1 stukje vlees kan kopen, of maximaal 1 vliegreis.. De rabobank is nu al met zo'n systeem bezig, en uiteindelijk zullen we straks geen enkel vrijheid meer kennen door dat online gedoe.

Doe mij maar een ouderwetse winkel, met ouderwets geld.
  zondag 1 mei 2022 @ 11:24:19 #152
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_204596268
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:36 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Jumbo, Dirk, HEMA kan ik met mijn amex betalen.
Wel apart dat die bedrijven gewoon commissiekosten gaan betalen wanneer ze ook de volle mep kunnen krijgen.

Kom zelf uit de horeca, maar debit cards waren daar een zeldzaam gegeven. Credit cards (Amex bij de Amerikanen) was wat daar de klok sloeg.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_204596278
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:38 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Omdat het gewoon prima werkt, ik hoef al die nieuwe rotzooi niet.
Maar je kunt straks wel met je "normale" pasje een kop koffie bij Starbucks in New York afrekenen!
Dat noem ik nog eens een verrijking van het leven.

Is een nieuwe stap richting "betalen voor je eigen geld". We worden geruisloos richting het systeem van de creditcards gemanoeuvreerd waarbij het opnemen van contant geld schreeuwend duur is.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_204596290
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:21 schreef BMW1993 het volgende:
Ik betaal nooit met een pinpas, of online.
Ik laat daarom ook nooit pakketjes bezorgen maar koop alles in de winkels, met gepind geld uit de bankautomaat en nooit met de pin ter plaatsen.

Daar in de EU zijn ze bezig contant geld af te schaffen ,dat doen ze pas zodra bijna niemand meer met cash betaald, zodat er geen maatschappelijk onrust plaatsvind.

En dan beginnen ze aan zo'n punten systeem op CO2.. Dat je bijvoorbeeld maar 1 stukje vlees kan kopen, of maximaal 1 vliegreis.. De rabobank is nu al met zo'n systeem bezig, en uiteindelijk zullen we straks geen enkel vrijheid meer kennen door dat online gedoe.

Doe mij maar een ouderwetse winkel, met ouderwets geld.
Kneus gespot _O-

Tis toch wat dat wappie zijn, constant in angst moeten leven en je in bochten wringen die je leven moeilijk maken. Hoe triest leven heb je dan haha.
pi_204596330
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wel apart dat die bedrijven gewoon commissiekosten gaan betalen wanneer ze ook de volle mep kunnen krijgen.

Kom zelf uit de horeca, maar debit cards waren daar een zeldzaam gegeven. Credit cards (Amex bij de Amerikanen) was wat daar de klok sloeg.
Bij steeds meer bedrijven kun je nu ook online bestellen, waar vaak nog veel hogere kosten aan verbonden zijn. Ter vergelijking: Amazon steekt tegenwoordig 34% van het bedrag in eigen zak. Dus moeten er steeds meer kosten verrekend worden. Bij de supermarkten nu nog relatief weinig, maar daar kun je ook steeds vaker "gratis" laten bezorgen.
  zondag 1 mei 2022 @ 11:46:49 #156
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_204596412
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:07 schreef raptorix het volgende:

[..]
Een pintransactie loopt in Nederland via een onafhankelijk systeem, hierbij hebben de winkels geen inzicht in klantdata, banken uiteraard wel maar die mogen deze gegevens niet gebruiken op persoonsniveau, mocht een andere partij dit gaan faciliteren weet ik niet of dit gegarandeerd is.
Maestro is van Mastercard. Dit wordt nu Mastercard. Blijft dus dezelfde partij. Of is dit niet waar je op doelt?
Krekker is de bom!
  zondag 1 mei 2022 @ 11:49:24 #157
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_204596429
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:08 schreef EinarBoe het volgende:
Het concept van de debit-card is dat het geld al op je rekening moet staan, bij een creditcard hoeft het niet. Een creditcard is daarmee in principe gewoon een stuk sneller, je doet een aankoop, de creditcardmaatschappij noteert de aankoop, en doorrr.

Bij het pinsysteem werkt het anders - het geld moet daadwerkelijk op je rekening staan. Er wordt dus gecheckt of het geld er wel is.
Maar, omdat banken niet de hele tijd bedragen over en weer willen pingpongen, wordt het geld niet direct afgeschreven - het wordt enkel 'voorlopig afgeschreven' (en nog niet bijgeschreven). Aan het einde van de dag stuurt Maestro alle transacties van de vorige dag door, verrekent het nettoresultaat tussen de banken - die schuiven dan onderling een beetje met het geld - en dan worden de betalingen gefinaliseerd op de persoonlijke rekeningen.
Dat is een redelijk omslachtig systeem, zeker als mensen het geld direct willen hebben. Om dit probleem te verhelpen, is iDeal bedacht - alle goedgekeurde banken in Nederland die elkaar vertrouwen, doen hieraan mee. Het geld dat je via iDeal overboekt wordt rechtstreeks op de rekening van de ander bijgeschreven, volgens mij voorgeschoten door je eigen bank - volgens mij wordt nog steeds het nettoverschil tussen de banken op een specifiek moment pas overgeboekt.

Verder geen idee wat de specificaties zijn van een normaal debit-cardsysteem. Maar bovenstaande is grofweg wat het probleem is met het huidige Maestro-concept.
Het enige wat mij dus niet duidelijk wordt is het "achter-de-schermen" (technische verschil tussen Mastercard-Maestro debitcard en de regulier Mastercard debitcard) m.b.t. de reguliere winkel-betalingen en bankopnames. M.b.t. online betalingen heb ik wel een idee wat de verschillen zijn. Jij enig idee m.b.t. de winkelbetalingen en bankopnames? (Maestro debitcard vs Mastercard debitcard)?
Krekker is de bom!
pi_204596452
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:49 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Het enige wat mij dus niet duidelijk wordt is het "achter-de-schermen" (technische verschil tussen Mastercard-Maestro debitcard en de regulier Mastercard debitcard) m.b.t. de reguliere winkel-betalingen en bankopnames. M.b.t. online betalingen heb ik wel een idee wat de verschillen zijn. Jij enig idee m.b.t. de winkelbetalingen en bankopnames? (Maestro debitcard vs Mastercard debitcard)?
Bij iDeal krijgt het bedrijf de garantie dat het bedrag meteen overgemaakt wordt en jij het bedrag niet terug kunt laten storten. Bij een credit card is alles "onder voorbehoud".

Bij Nederlandse pinautomaten, winkels of webwinkels is er geen verschil, maar je kunt in het buitenland straks ook betalen met alleen het kaartnummer en eventueel een handtekening of de vervaldatum.
pi_204596604
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:53 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Bij iDeal krijgt het bedrijf de garantie dat het bedrag meteen overgemaakt wordt en jij het bedrag niet terug kunt laten storten. Bij een credit card is alles "onder voorbehoud".

Bij Nederlandse pinautomaten, winkels of webwinkels is er geen verschil, maar je kunt in het buitenland straks ook betalen met alleen het kaartnummer en eventueel een handtekening of de vervaldatum.
Oh dat klinkt echt als een enorme verbetering qua veiligheid :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 1 mei 2022 @ 12:25:47 #160
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204596804
Kun je straks overal en alle$ betalen >:)

pi_204596915
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 12:07 schreef raptorix het volgende:

[..]
Oh dat klinkt echt als een enorme verbetering qua veiligheid :')
Bij credit cards is het zo, dat hoe meer informatie je verstrekt over de betaler, hoe minder commissie je hoeft te betalen. Dus bijvoorbeeld 10% als je alleen het credit nummer verstrekt en maar 1% als je ook de naam, kaartnummer, vervaldatum, geboortedatum, handtekening en social security nummer (gaat niet werken in Nederland) verstrekt. En het hangt natuurlijk ook af van de grootte van het bedrijf: hoe groter, hoe soepeler.
  zondag 1 mei 2022 @ 12:36:12 #162
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_204596920
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:21 schreef BMW1993 het volgende:
Ik betaal nooit met een pinpas, of online.
Ik laat daarom ook nooit pakketjes bezorgen maar koop alles in de winkels, met gepind geld uit de bankautomaat en nooit met de pin ter plaatsen.

Daar in de EU zijn ze bezig contant geld af te schaffen ,dat doen ze pas zodra bijna niemand meer met cash betaald, zodat er geen maatschappelijk onrust plaatsvind.

En dan beginnen ze aan zo'n punten systeem op CO2.. Dat je bijvoorbeeld maar 1 stukje vlees kan kopen, of maximaal 1 vliegreis.. De rabobank is nu al met zo'n systeem bezig, en uiteindelijk zullen we straks geen enkel vrijheid meer kennen door dat online gedoe.

Doe mij maar een ouderwetse winkel, met ouderwets geld.
Ja want ten tijde van het communisme in Oost-Europa moest men natuurlijk eerst dergelijke technologische ontwikkelingen doorvoeren alvorens men een vergelijkbaar systeem werkend had als het systeem wat jij nu omschrijft...

Mijn punt: wanneer men echt iets wil doorvoeren is men daarvoor niet afhankelijk van de technologische ontwikkelingen die jij omschrijft. Men zal deze ontwikkelingen natuurlijk in het eigen voordeel gebruiken, wanneer aanwezig, maar wanneer niet aanwezig, voert men het wel op andere wijze door.

Het gaat vooral op de denkwijze die klaar moet zijn gestoomd alvorens men zoiets kan doorvoeren (bijv. denkwijze dat we echt ALLES moeten doen om CO2-uitstoot tegen te gaan etc). En niet om de technologische ontwikkeling die puur als hulpmiddel dient.
Krekker is de bom!
  zondag 1 mei 2022 @ 12:37:15 #163
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_204596932
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:33 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
In feite is er niet zoiets als een "normale pinpas", er zijn diverse betaalproviders die weer diverse betaalsystemen aanbieden, waaronder bij via de bankpas. Het Nederlandse pinnen werd doorgaans aangeboden door Maestro (onderdeel, of zeg maar een apart label van Mastercard).

Naast Mastercard heb je bijvoorbeeld ook Visa en nog een aantal providers. Deze providers bieden niet alleen credit cards aan, maar ook debit cards, die wat betreft gebruik in winkels en pinautomaten, nauwelijks verschillen van de kaart die door het Mastercard-Maestro-label wordt aangeboden.

Maestro werd vooral in Europa gebruikt, maar de laatste jaren eigenlijk bijna alleen nog maar in Nederland en Belgie. Debitcards daarentegen (aangeboden door diverse providers, waaronder Mastercard), worden nagenoeg overal ter wereld overal geaccepteerd, behalve in Nederland in de Albert Heijn :').

Dat jij in de VS nergens "normaal kon pinnen", komt waarschijnlijk omdat jouw Maestro kaart nergens werd ondersteund. Dat wil niet zeggen dat je per se een credit card nodig had. Debit card zou waarschijnlijk ook volstaan.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2095506
Pinnen kon overigens bijna overal , alleen pinbetalingen in winkels/restaurants was soms wat minder makkelijk.
Ik ga eens informeren als ik weer die kant opga.
Creditcard opgezegd ivm COVID , als ik door zo een debitcard geen CC meer hoef aan te schaffen is dat alleen maart een win/win.
Ik ben inmiddels overleden
pi_204601348
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
Een credit card transactie vereist het nummer van de kaart en een handtekening. Nog steeds.

Nou is dat slecht elektronisch te verwerken. En super onveilig, want er is niemand die die handtekeningen gaat controleren. Als je gewoon een kruisje zet wordt het geld ook gewoon van je rekening geschreven.

In plaats van die handtekening vragen ze online daarom de vervaldatum die op de kaart staat. Niet optimaal, maar die wijzigt periodiek, dus beter dan niets. Maar nog steeds belachelijk onveilig. Dus om de gebruikers en credit card maatschappijen (die uiteraard veel claims krijgen) tegemoet te komen, kun je tegenwoordig met een credit card in de winkel ook steeds vaker je pincode gebruiken. Die zit op de kaart, dus dat is ook niet optimaal, maar vele malen veiliger dan een handtekening waar niemand naar kijkt.

Maar, ook pinnen werkt niet online. Dus hebben wij een betalingssysteem waarbij je de transactie kunt valideren met je bankrekenmachientje of de betaalapp van die bank. Dat is aardig veilig. Maar ja, dat werkt niet met een credit card.
Hoe lang heb jij al geen creditcard meer gebruikt?

Dit slaat echt nergens op.
pi_204601425
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
Een credit card transactie vereist het nummer van de kaart en een handtekening. Nog steeds.

Nou is dat slecht elektronisch te verwerken. En super onveilig, want er is niemand die die handtekeningen gaat controleren. Als je gewoon een kruisje zet wordt het geld ook gewoon van je rekening geschreven.

In plaats van die handtekening vragen ze online daarom de vervaldatum die op de kaart staat. Niet optimaal, maar die wijzigt periodiek, dus beter dan niets. Maar nog steeds belachelijk onveilig. Dus om de gebruikers en credit card maatschappijen (die uiteraard veel claims krijgen) tegemoet te komen, kun je tegenwoordig met een credit card in de winkel ook steeds vaker je pincode gebruiken. Die zit op de kaart, dus dat is ook niet optimaal, maar vele malen veiliger dan een handtekening waar niemand naar kijkt.

Maar, ook pinnen werkt niet online. Dus hebben wij een betalingssysteem waarbij je de transactie kunt valideren met je bankrekenmachientje of de betaalapp van die bank. Dat is aardig veilig. Maar ja, dat werkt niet met een credit card.
Het is simpel
Bij een fysieke betaling dient de handtekening gecontroleerd te worden door de winkelier, restauranthouder, hotel etc. Je hebt gelijk dat dit slecht gebeurt maar dat is volledig het risico van de verkoper. Als de houder van de rekening de betaling weigert en de handtekeningen komen niet overeen dan betaalt de creditcardmaatschappij niet uit. Dus het is niet onveilig (voor ons de klant)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 1 mei 2022 @ 19:55:51 #166
74056 crew  ToT
pi_204601465
Uiteraard een goed excuus om je maandelijkse kosten meteen omhoog te gaan gooien.(Ik zag laatst een gesloten topic van dat ABN-AMRO die kosten al met 50% gaat verhogen?)
  Moderator zondag 1 mei 2022 @ 19:58:21 #167
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204601477
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:21 schreef BMW1993 het volgende:
Ik betaal nooit met een pinpas, of online.
Ik laat daarom ook nooit pakketjes bezorgen maar koop alles in de winkels, met gepind geld uit de bankautomaat en nooit met de pin ter plaatsen.

Daar in de EU zijn ze bezig contant geld af te schaffen ,dat doen ze pas zodra bijna niemand meer met cash betaald, zodat er geen maatschappelijk onrust plaatsvind.

En dan beginnen ze aan zo'n punten systeem op CO2.. Dat je bijvoorbeeld maar 1 stukje vlees kan kopen, of maximaal 1 vliegreis.. De rabobank is nu al met zo'n systeem bezig, en uiteindelijk zullen we straks geen enkel vrijheid meer kennen door dat online gedoe.

Doe mij maar een ouderwetse winkel, met ouderwets geld.
Je hebt toch wel met contant geld een flinke voorraad alu folie gekocht, hoop ik?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204601549
Dan kan ik mijn aparte creditcard eindelijk de deur uitdoen. Prima ^O^
pi_204603027
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 20:06 schreef Jojoke het volgende:
Dan kan ik mijn aparte creditcard eindelijk de deur uitdoen. Prima ^O^
Het is geen vervanger van je creditcard hoor.
pi_204603935
Het werd onderhand eens tijd, welkom in 2001 Nederland _O- :')
  maandag 2 mei 2022 @ 00:00:20 #171
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_204604056
Kan ik daarmee nog gewoon pinnen bij de Aldi en Lidl?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_204604153
Ik draag nog zakken met dukaten bij me. Wat betekent dat voor mij?
pi_204604156
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 00:00 schreef superniger het volgende:
Kan ik daarmee nog gewoon pinnen bij de Aldi en Lidl?
nee, daar heb je een dongle voor nodig
  maandag 2 mei 2022 @ 14:12:39 #174
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_204607466
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:11 schreef trotse_wappie het volgende:
Cash is king
Dit :7

Maar betekent dit dat bankpasjes straks een kaartnummer met reliëf erop hebben staan net zoals bij een creditcard? :?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_204607810
Banken zetten op dit moment in op een snelle verhoging van de kosten van een betaalrekening. Een bedrag van 30 a 40 euro per jaar begint normaal te worden en dat is vergelijkbaar met een goedkope creditcard.

Ga er maar vanuit dat men de bedragen zal laten door stijgen tot het niveau van de duurdere cards, ik heb er op dit moment één van 150 euro per jaar maar ze zijn er nog veel duurder.

Verder vind ik het opvallend dat in de berichtgeving gedaan wordt alsof ons huidige systeem hopeloos achterhaald is. Wel grappig dan dat de chipknip die wij ooit hadden inmiddels een sexy opvolger krijgt in de vorm van een prepaid creditcard. Verschil is dat deze een paar tientjes per jaar kost en opgewaardeerd moet worden met een ouderwetse overboeking. Kwestie van perceptie maar in mijn beleving een slechtere kopie van een systeem dat wij ruim 25 jaargeleden al hadden.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  maandag 2 mei 2022 @ 15:08:37 #176
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_204607923
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 14:54 schreef quo_ het volgende:

Verder vind ik het opvallend dat in de berichtgeving gedaan wordt alsof ons huidige systeem hopeloos achterhaald is. Wel grappig dan dat de chipknip die wij ooit hadden inmiddels een sexy opvolger krijgt in de vorm van een prepaid creditcard. Verschil is dat deze een paar tientjes per jaar kost en opgewaardeerd moet worden met een ouderwetse overboeking. Kwestie van perceptie maar in mijn beleving een slechtere kopie van een systeem dat wij ruim 25 jaargeleden al hadden.
quote:
Ondanks één groot voordeel voor de consument, voor het betalen van kleine bedragen had je geen contant geld meer nodig, waren er ook duidelijke nadelen. Het opladen van de chipknip moest bij speciale automaten, die zeker in de beginjaren niet heel rijkelijk verspreid waren.

Daarnaast was het bekijken van het saldo ook alleen mogelijk bij deze zelfde automaten of met speciale chiplezers.

Vervelend voor consumenten die bij de benzinepomp iets wilden chippen en er tot hun eigen verbazing en schaamte achter kwamen dat het saldo niet toereikend was, om vervolgens toch te moeten pinnen, inclusief de transactiekosten van een aantal centen.


Doorheen gedrukt
In 2007 zei Steef Peters, destijds nog hoogleraar aan de Vrije Universiteit, in Trouw dat de chipknip geen toekomst had. Hij sprak woorden met een zekere voorspellende waarde: "je bent aan het investeren in iets dat verdwijnt".

Peters wees nadrukkelijk op de nadelen voor de consument en zei dat er te veel bezwaren kleefden aan het systeem. Het was er, zo stelde hij, "doorheen gedrukt omdat het gemakkelijk en goedkoop is voor aanbieders". Het was niet ontstaan vanuit de wens van de klant.

Woorden waar hij nog altijd achter staat, misschien des te meer nu hij het gelijk aan zijn kant heeft. "Men wilde geen geld uitgeven aan een andere netwerkstructuur om de betalingen goedkoper te maken. Het is bedacht om het probleem van banken op te lossen", benadrukt hij nog eens.

Het belangrijkste voordeel van de chipknip ten opzichte van de pinpas verdween eigenlijk toen het eenvoudiger werd een dataverbinding met de banken te leggen en het pinnen als gevolg daarvan veel goedkoper werd. Daardoor konden steeds meer winkeliers het pinnen toch gratis aanbieden, ook bij kleinere bedragen.

"Sinds de campagne 'een klein bedrag, pinnen mag' verdween dat voordeel van de chipknip eigenlijk helemaal", aldus Boudewijn.

https://www.nu.nl/weekend/3950837/chipknip-1995---2014.html
Krekker is de bom!
pi_204608413
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 14:54 schreef quo_ het volgende:
Verder vind ik het opvallend dat in de berichtgeving gedaan wordt alsof ons huidige systeem hopeloos achterhaald is. Wel grappig dan dat de chipknip die wij ooit hadden inmiddels een sexy opvolger krijgt in de vorm van een prepaid creditcard. Verschil is dat deze een paar tientjes per jaar kost en opgewaardeerd moet worden met een ouderwetse overboeking. Kwestie van perceptie maar in mijn beleving een slechtere kopie van een systeem dat wij ruim 25 jaargeleden al hadden.
Probleem was dat er twee systemen waren: Chipknip en Chipper en die konden niet overal gebruikt worden.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204608812
Dus als ik het begrijp dan wordt de nieuwe debit-card een soort van een portemonnee waar zakgeld in komt.

Zou ideaal zijn als je betaalrekening kunt onderscheiden van een zakgeldrekening.

Vaste lasten via betaalrekening. Rest zelf beslissen wat je doet. Zo hou je je poen in een duidelijk overzicht.
pi_204609164
quote:
Maestro is een betaalmerk van MasterCard Worldwide. In veel Europese landen is het mogelijk om online via Maestro te betalen. Dit is veilig en werkt eenvoudig. Met Maestro gebruikt u uw betaalpas als creditcard. Het verschil is dat bij een betaling via Maestro het geld direct van uw rekening wordt afgeschreven en bij betaling met een creditcard pas aan het eind van de kalendermaand waarin de aankoop wordt gedaan. Om via Maestro online te kunnen betalen heeft u een 12-cijferig kaartnummer nodig. Dit nummer wordt door de Nederlandse banken nog niet aan klanten verstrekt. Daardoor is het voor Nederlandse houders van een betaalpas nog niet mogelijk om online via Maestro te betalen.
Maestro zou gewoon gebruikt kunnen worden om online mee te betalen dus dat is het probleem niet. Het is puur Mastercard en Visa die afscheid nemen van Maestro en V-pay omdat hun reguliere netwerk wereldwijd veel groter is. Puur een efficiëntieslag en uiteindelijk ook beter voor ons dat we niet zo op een eilandje zitten t.o.v. de rest van de wereld.

quote:
Maar: Maestro en Vpay zijn verouderd
Beperkingen kom je pas tegen als je in een webwinkel wilt afrekenen. Daar zijn Maestro en Vpay niet voor gemaakt. Daarom hebben de Nederlandse banken iDeal opgericht, zodat je toch makkelijk online kunt betalen met je Nederlandse bankrekening.
Dit klopt dus niet. Waarschijnlijk wilden de banken gewoon zelf een systeem opzetten buiten MC/Visa om.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_204609536
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 17:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:


[..]
Dit klopt dus niet. Waarschijnlijk wilden de banken gewoon zelf een systeem opzetten buiten MC/Visa om.
En die aanname klopt dus niet want de banken kiezen dus weer voor MC
pi_204609656
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 18:04 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
En die aanname klopt dus niet want de banken kiezen dus weer voor MC
Nee, MC/Visa stoppen gewoon met Maestro/V-pay. De banken hebben niks te willen wat dat betreft.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_204609671
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 18:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nee, MC/Visa stoppen gewoon met Maestro/V-pay. De banken hebben niks te willen wat dat betreft.
Ah ok dus de OP klopt niet. Waar komen de nieuwe kaarten vandaan en wie biedt het netwerk aan?
pi_204609717
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 01:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee. Niet als het gaat om creditcards en die vallen niet onder dit systeem. Er is geen groot verschil tussen debit cards en credit cards, niet in laatste posten de kosten die doorberekent worden aan de winkelier.
Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat AH wel Visa en Mastercard debitcards gaat accepteren en niet de creditcards.
Edensnator over 'n out
  Moderator maandag 2 mei 2022 @ 18:39:51 #184
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204609793
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 18:30 schreef Edensnator het volgende:

[..]
Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat AH wel Visa en Mastercard debitcards gaat accepteren en niet de creditcards.
Dat zou geen enkel probleem zijn, ze zijn tenslotte niet hetzelfde en bij een betwiste betaling is de kans groot dat AH bij een credit card een probleem heeft terwijl een debit card hetzelfde functioneert als de huidige betaalpas
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204609904
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 18:30 schreef Edensnator het volgende:

[..]
Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat AH wel Visa en Mastercard debitcards gaat accepteren en niet de creditcards.
De creditcard was voor de winkelier duur en had voor reguliere producten geen toegevoegde waarde. Daarom weigeren winkeliers de creditcard.
Consumenten halen wel geld uit de muur met de reguliere betaal pas, maar niet met een creditcard. Beide passen bieden het aan alleen de ene methode is 'gratis' en de andere methode kost meteen een paar euro.
pi_204610250
Ik dacht dat ik al vrijwel mijn hele leven een debetkaart gebruikte.
Ik doe bij voorkeur zo min mogelijk op krediet.

Hopelijk zijn de internationale betalingen veilig.
En hopelijk kost het me niets extra, maar dat zal gezien de hedendaagse attitude van banken wel weer niet.

[ Bericht 41% gewijzigd door Tanatos op 02-05-2022 19:31:33 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204610503
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 18:10 schreef qajariaq het volgende:
Geef je met betalen via QR opeens dan meer weg dan via ideal, je pinpas of een tikkie? Op je pinpas staat zelfs je bankrekening, bij een tikkie niet.

Ik zie het probleem niet zo en zie zelfs mogelijkheden voor b.v. een kleine sport kantine voor wie een pinnen geen optie is vanwege te klein. Gewoon een qr code erbij op de prijslijst en iedereen kan simpel betalen.
Enkel betalingsmogelijkheden met smartphones is een waardeloos concept.
Ik wens niet te betalen met een smartphone.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator maandag 2 mei 2022 @ 19:55:18 #188
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204610520
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 19:26 schreef Tanatos het volgende:
Ik dacht dat ik al vrijwel mijn hele leven een debetkaart gebruikte.
Ik doe bij voorkeur zo min mogelijk op krediet.

Hopelijk zijn de internationale betalingen veilig.
En hopelijk kost het me niets extra, maar dat zal gezien de hedendaagse attitude van banken wel weer niet.

Dat is ook zo alleen nu gaat het officieel een debitcard heten :D

En dan kan je ook creditcard betalingen er mee doen. Als men debitcards accepteert, natuurlijk, dat is ook niet altijd het geval.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 2 mei 2022 @ 20:05:25 #189
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204610586
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, die nemen dan een 2e CC, en een 3e, en een 4e, en weten dan niet meer hoe ze de schulden afbetaald moeten krijgen. Daar leven ze vaak van paycheck tot paycheck. Maar dat komt omdat dat hele systeem anders is, want daar draait alles om je credit-rating.

Dat heb je hier echter niet.
En het vervelende is dat je eerst schulden moet maken om een credit rating te krijgen
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_204610698
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 19:52 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Enkel betalingsmogelijkheden met smartphones is een waardeloos concept.
Ik wens niet te betalen met een smartphone.
beetje stellig: is waardeloos of vind jij dat maar mag een ander er een eigen mening over hebben?

Voor normaal betalen in een winkel wil ik ook geen phone inzetten. Echter onderling met vrienden of bij een kleine sportkantine (koffiekamer, geen verkapte kroeg) vind ik het prima om met een tikkie of iets wat er op lijkt te betalen.
  maandag 2 mei 2022 @ 20:27:34 #191
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_204610761
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 18:22 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ah ok dus de OP klopt niet. Waar komen de nieuwe kaarten vandaan en wie biedt het netwerk aan?
Dezelfde providers die de ouder kaart(en) aanboden. De nieuwe kaarten zijn ook niet echt bepaald nieuw maar bestaan al jaren.
Krekker is de bom!
pi_204610780
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 20:19 schreef qajariaq het volgende:

[..]
beetje stellig: is waardeloos of vind jij dat maar mag een ander er een eigen mening over hebben?

Voor normaal betalen in een winkel wil ik ook geen phone inzetten. Echter onderling met vrienden of bij een kleine sportkantine (koffiekamer, geen verkapte kroeg) vind ik het prima om met een tikkie of iets wat er op lijkt te betalen.
Dat is idd stellig, maar ik wens niet gedwongen te worden betalingen te doen met een zakcomputer waarvan het verdienmodel is bebaseerd op het schenden van mijn (mensenrecht op) privacy.
Daarnaast heb ik vrijwel altijd wat cash geld bij me.
Ik laat daarentegen regelmatig mijn smartphones thuis.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204610826
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:17 schreef Edensnator het volgende:
Dan wordt Albert Heijn eindelijk eens gedwongen Visa en Mastercard te accepteren. Daar stoor ik me al een paar jaar aan.
Ik heb een Mastercard creditcard volgens mij en die werkt gewoon bij de AH (Bij de zelfscan dingen iig). Zou het per locatie verschillen? :s)

Als ze komen bezorgen werkt een cc dan weer niet volgens mij
pi_204610848
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, natuurlijk, geef Apple of Google controle over je betalingen, wat could possibly go wrong...
Nou?

Nu zitten al je betalingen bij je bank. Met Google/Apple pay kan je het spreiden :P
pi_204610867
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 20:35 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Nou?

Nu zitten al je betalingen bij je bank. Met Google/Apple pay kan je het spreiden :P
Nog meer data naar apple of google is eerder concentratie dan spreiding.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator maandag 2 mei 2022 @ 20:46:16 #196
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204610926
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 20:35 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Nou?

Nu zitten al je betalingen bij je bank. Met Google/Apple pay kan je het spreiden :P
Nee? Met Google of Apple concentreer je alles in een wallet, volgens mij is dat het tegenovergestelde van spreiden.

Nou ja, je spreid de toegang tot je betalingen over meerdere bedrijven die daar dan hun producten op kunnen verkopen aan jou. Dat dan weer wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 2 mei 2022 @ 20:51:16 #197
45833 crew  Fogel
pi_204611015
Nederland, eindelijk de steentijd uit qua plastic *G*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_204611035
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 20:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee? Met Google of Apple concentreer je alles in een wallet, volgens mij is dat het tegenovergestelde van spreiden.

Nou ja, je spreid de toegang tot je betalingen over meerdere bedrijven die daar dan hun producten op kunnen verkopen aan jou. Dat dan weer wel.
Dat 2e bedoel ik.

Maar goed, als je een Apple of Android telefoon bij je hebt dan weet Google/Apple natuurlijk ook waar je bent door Wifi/Bluetooth/GPS te scannen.

Dan moet je telefoon thuis achterlaten en dat kan ik sowieso niet want heb mobiel gewoon nodig voor werk/authenticatie etc.
  Moderator maandag 2 mei 2022 @ 20:54:29 #199
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204611060
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 20:52 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Dat 2e bedoel ik.

Maar goed, als je een Apple of Android telefoon bij je hebt dan weet Google/Apple natuurlijk ook waar je bent door Wifi/Bluetooth/GPS te scannen.

Dan moet je telefoon thuis achterlaten en dat kan ik sowieso niet want heb mobiel gewoon nodig voor werk/authenticatie etc.
Weten waar je bent is toch een andere orde van grootte dan weten wat je uitgeeft en aan wat. Maar dat is mischien een andere discussie :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204611141
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 20:51 schreef Fogel het volgende:
Nederland, eindelijk de steentijd uit qua plastic *G*
Terug de steentijd IN, bedoel je waarschijnlijk :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')