abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204572192
quote:
Ophef om Johan Derksen: ‘Bekent hij nu verkrachting?’

Johan Derksen ligt zwaar onder vuur. Dat is zeker niet de eerste keer, maar deze keer heeft de presentator het wel erg bont gemaakt. Onder meer kijkers van Vandaag Inside trekken naar social media met een verbaasde vraag: bekende de presentator tijdens de talkshow gisteren nou dat hij seksueel misbruik op zijn kerfstok heeft?

Het gesprek ging, natuurlijk, over Johnny de Mol. Zijn ex Shima Kaes beschuldigt hem van mishandeling en nu is daar een andere beschuldiging van ‘ongepast’ gedrag bijgekomen. Een anonieme vrouw heeft gezegd dat zij een paar jaar geleden door De Mol is gedrogeerd met GHB en daarna door hem seksueel is misbruikt. De presentator ontkent dat met klem, maar zag zich wel genoodzaakt om zijn werkzaamheden, alhoewel tijdelijk, neer te leggen.

Bij Vandaag Inside is de hele situatie het gesprek van de dag. Derksen zei al dat hij de zaak ‘heel erg vindt stinken’. Toen het eenmaal over de nieuwe beschuldiging ging, maakte Derksen ook nog een misplaatste grap: „Er wordt gezegd dat hij iemand heeft gedrogeerd, met GHB geloof ik, wat Bill Cosby ook succesvol gebruikte. Ik zou wel zo’n flesje mee naar huis willen, maar dat terzijde.” Wilfred Genee kan er niet om lachen en kijkt met een emotieloos gezicht naar Derksen. „Jij vindt het geen leuke grap?”, vraagt hij hem dan. Genee: „Ik hoef toch niet al jouw grappen leuk te vinden?” En vanaf daar gaat het allemaal bergafwaarts.

Johan Derksen in Vandaag Inside over kaars
„Johnny heeft wild geleefd, maar we hebben allemaal onze tijden gehad”, zegt Genee over mogelijke ‘jeugdzondes’ van de HLF8-presentator, zoals de Vandaag Inside-heren het graag noemen. „Wil je niet generaliseren? Ik wil hier graag buiten blijven”, zegt Derksen nog. En dan komt het eruit: „Als ik daar aan terugdenk, Wilfred, je schaamt je kapot. Heel smerig verhaal hoor, maar dat soort dingen gebeuren.”

Dan begint Johan Derksen een verhaal over zijn jongere jaren, toen hij met de keeper van Veendam op stap was, met „twee juffrouwen”. In de studio klinkt hard gelach en René van der Gijp vraagt: „Wanneer was dat, 1936?” Derksen kijkt ietwat verontwaardigd, maar gaat verder met zijn verhaal. „We zijn op stap, dronken, en we gaan mee naar die woning. En die juffrouwen zijn zo dronken, die kotsen ons helemaal onder. We zijn weggegaan en die juffrouw lag bewusteloos op een bank, en er stond zo’n grote kaars, die hebben we erin gestopt en zijn we weggegaan.” Van der Gijp en tafelgast Steven Brunswijk barsten in lachen uit. Eerstgenoemde wil ook nog weten of ze de kaars ‘aan hebben gedaan’.

Derksen: „Daar zou je nu gevangenisstraf voor krijgen.” Ook meldde hij nog dat hij er niet trots op is, „maar dat soort dingen gebeuren als je jong bent”. Volgens de presentator hebben we namelijk allemaal „onze jeugdzondes”. „Nu ook, met dit soort beschuldigingen (richting De Mol, red.), het gaat wel erg ver terug. Het is een groot verschil of je 73 bent of 22, hé?”

En ook in de studio blijven de grappen komen. Van der Gijp: „Ze heeft nog geluk gehad, hé. Voor hetzelfde geld stond er een honkbalknuppel in de hoek.” Brunswijk wil op zijn beurt weten hoe groot de kaars was. „Dat was een flinke kaars”, aldus Derksen. „Een officier van justitie zou dit, technisch gezien, als verkrachting kunnen uitleggen.”

Kijkers verontwaardigd

Alhoewel er in de studio van Vandaag Inside maar wat lollig over wordt gedaan, zijn kijkers het daar niet mee eens. Sterker nog: ze zijn verontwaardigd en trekken naar social media om hun verbazing te uiten. Zo tweet één kijker een aantal keer „Johan Derksen heeft iemand verkracht”, met een stuk uit een artikel erbij.

Een ander verwijst naar de opmerking dat iedereen ‘jeugdzondes’ heeft: „Nee Johan, ik stak nooit een kaars in een bewusteloze man zijn aars.”

https://www.metronieuws.n(...)hij-nu-verkrachting/

twitter
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204572195
Fipo @fetX
pi_204572196
Topic titel slaat ook nergens op.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_204572201
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:34 schreef Smegma. het volgende:
De ophef over de Akwasi-grap vond ik overdreven, net als eerder Renate van der Gijp. Dat waren grappen die de overgevoelige, humorloze medemens op de kast kreeg. Nu is het wat mij betreft terecht dat de stekker eruit lijkt te gaan bij VI. Dit heeft niet veel te maken met woke, of met opschuivende normen. Een kaars in een bewusteloze vrouw steken is op geen enkele manier in orde en goed te praten.

Gelukkig zijn er al wat jaren alternatieven voor lineaire tv. Een goed boek, of streaming.
Een boek lezen, goed idee. Voor wie VI zal missen:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 28 april 2022 @ 23:42:58 #5
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204572210
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik begrijp niet waar je op doelt.
Jij en nog een aantal anderen hier lijken je aandacht heel erg te richten op of hij dat wel of niet daadwerkelijk zou hebben gedaan. Daar gaat het echter niet meer om. Als Derksen dit in een andere context, met een andere intentie en in een andere vorm zou hebben verpakt dan zou daar niet zoveel ophef over ontstaan zijn. Of deze vrouw wel of niet verkracht zou zijn is niet eens het voornaamste pijnpunt meer, dat is dat hij dat in dit programma met een voorzichtige glimlach vertelt en er om gegierd en gebruld wordt. Dat is waar mensen voornamelijk over vallen, alsof het bijna een prestatie is waar hij zekere roem mee verdient.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poem_ op 29-04-2022 00:54:50 ]
  donderdag 28 april 2022 @ 23:43:12 #6
130755 Kinga
versier hier
pi_204572213
Is er ook maar IEMAND die gelooft dat dit een lulverhaal was? Ze draaien het wel schitterend opeens, dat het verzonnen was.. dan snappen ze werkelijk het punt niet. Maar daar zal je wel vrouw voor moeten zijn. Als je zo'n verhaal verzint als grapje met je maten, dan ben je ook gewoon ziek.

Men are trash.
pi_204572215
Ze gaan echt niet stoppen. 😂
  donderdag 28 april 2022 @ 23:43:41 #8
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_204572216
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:43 schreef Kinga het volgende:

Men are trash.
#nietmijnmannelijkheid
pi_204572218
quote:
Is er ook maar IEMAND die gelooft dat dit een lulverhaal was? Ze draaien het wel schitterend opeens, dat het verzonnen was.. dan snappen ze werkelijk het punt niet. Maar daar zal je wel vrouw voor moeten zijn. Als je zo'n verhaal verzint als grapje met je maten, dan ben je ook gewoon ziek.

Men are trash.
Amen
pi_204572219
quote:

Men are trash.
Lekker alleen met vrouwen omgaan dan. Geen man zal je missen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 28 april 2022 @ 23:44:41 #11
319979 Fok-it
All is well
pi_204572224
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:43 schreef Eikenbomen het volgende:
Ze gaan echt niet stoppen. 😂
Denk Johan wel. Wilfred en Rene samen met iemand anders
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_204572227
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:37 schreef Poem_ het volgende:
Nee, het format is ook bedoeld voor kwetsbare momenten, introspectie en 'heart-to-heart' gesprekken zeker. Vandaar ook de stille reactie van het publiek en de andere tafelgasten. Hou toch op.
Zeker niet inderdaad. Het format is bedoeld voor kijkers die ook wel eens wat anders willen zien dan alleen politiek correct geouwehoer. Kijkers die weten dat verhalen van Derksen en Gijp vrijwel altijd deels uit verzinsels bestaat.

Weet je de aanleiding waarom hij dat verhaal besloot te vertellen? Of moet je dat eerst even opzoeken omdat je het programma verder ook nooit kijkt?
pi_204572229

[ Bericht 100% gewijzigd door mother_mercury op 28-04-2022 23:46:05 ]
  donderdag 28 april 2022 @ 23:45:02 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204572231
quote:

Men are trash.
Gelukkig kun jij wel goed nuanceren en heb je meer dan voldoende zelfreflectie :)
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_204572242
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:44 schreef Fok-it het volgende:
Denk Johan wel. Wilfred en Rene samen met iemand anders
Gewoon weer lekker terug naar voormalig VI, maandag en vrijdag. Willempie Kieft op de plek van Derksen eventueel.Lijkt me op zich ook een prima oplossing.
pi_204572245
De bloeddorst om die man kapot te maken hier is gewoon eng, hij stapt op.
Om doet onderzoek.

Maar voor veel users hier is dat blijkbaar niet genoeg, ik krijg daar serieus beelden bij als bij Pim Fortuin.
Of bij lynchpartijen in de VS, heksenjachten.

Relax een beetje.
pi_204572247
quote:

Men are trash.

[ Bericht 1% gewijzigd door mother_mercury op 28-04-2022 23:48:20 (Geen zin in) ]
pi_204572251
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:42 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Jij en nog een aantal anderen hier lijken je aandacht heel erg te richten op of hij dat wel of niet daadwerkelijk zou hebben gedaan. Daar gaat het echter niet meer om. Als Derksen dit in een andere context, met een andere intentie en in een andere vorm zou hebben verpakt dan zou daar niet zoveel ophef over ontstaan zijn. Of deze vrouw wel of niet verkracht zou zijn is niet eens het voornaamste pijnpunt meer, dat is dat hij dat in dit programma met een voorzichtige glimlach vertelt en er om gegierd en gebruld wordt. Dat is waar mensen voornamelijk over vallen, alsof het bijna een prestatie is waar hij zekere roem mee verdiend.
Nee, ik vind het onzin om het programma van de buis te halen en daarop verwijt iemand mij dat ik dus een verkrachter op TV wil houden. En dat vind ik oneigenlijk, want niemand hier weet of hij nu wel of niet een verkrachter is.
pi_204572253
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dus morgenavond gaan we hem lynchen? Of kogel door de kop?
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Daarom morgen gaan we hem vierdelen. Kapot moet die, en de rest ook.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ophangen die Derksen! Kapot moet die.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 28 april 2022 @ 23:47:37 #20
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204572257
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:43 schreef Smegma. het volgende:

[..]
#nietmijnmannelijkheid
#metoo
pi_204572268
Voor iedereen die verbolgen is, vraag je eens af wat je ervan zou vinden indien Humbert Tan aan tafel exact hetzelfde verhaal lachend zou hebben opgebiecht.
  donderdag 28 april 2022 @ 23:49:09 #22
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204572272
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:47 schreef Salina het volgende:

[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  donderdag 28 april 2022 @ 23:49:26 #23
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_204572277
quote:

Men are trash.
_O-

Hoe dom kan je zijn zeg.
  donderdag 28 april 2022 @ 23:49:33 #24
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204572278
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:44 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Zeker niet inderdaad. Het format is bedoeld voor kijkers die ook wel eens wat anders willen zien dan alleen politiek correct geouwehoer.
Bedankt. Dit wist ik nog niet.

quote:
Weet je de aanleiding waarom hij dat verhaal besloot te vertellen? Of moet je dat eerst even opzoeken omdat je het programma verder ook nooit kijkt?
Er werd om gebruld van het lachen, Derksen keek niet op of om, maar stiekem vond iedereen het totaal niet oké. Ofzo. Goed verhaal.
  donderdag 28 april 2022 @ 23:49:49 #25
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204572279
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:46 schreef ootjekatootje het volgende:
De bloeddorst om die man kapot te maken hier is gewoon eng, hij stapt op.
Om doet onderzoek.

Maar voor veel users hier is dat blijkbaar niet genoeg, ik krijg daar serieus beelden bij als bij Pim Fortuin.
Of bij lynchpartijen in de VS, heksenjachten.

Relax een beetje.
Overdrijf niet zo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')