Gast..quote:Op vrijdag 29 april 2022 01:01 schreef inslagenreuring het volgende:
Het is hier wel een vergaarbak van Karens en Kens hè. Onder iedere omstandigheid je eigen verantwoordelijkheid ontslaan onder de noem 'je goed recht'.
Termen als 'victim blaming' terwijl zich nog geen slachtoffer heeft gemeld.
Echt? Derksen is gewoon een klootzak, dat is ie al jaren, daarom kijk ik niet meer. Wil niet zeggen dat hij geen publiek heeft en recht op zijn mening en op uitkramen van onzin. Dat is het joh, alsof er ook maar 1 vrouw kijkt naar dit soort mannen. En zo wel, dan zegt dat wel iets over die vrouwen, toch?quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Om dezelfde reden dat ik GeenStijl lees: ik vind het prettig om niet in een bubble te leven en kennis te nemen van uiteenlopende zienswijzen. Ik erger me mateloos aan de hypercorrectheid in Hilversum. Desondanks erger ik me regelmatig aan de vrouwonvriendelijkheid van VI - dan zap ik weg. Maar wat er deze week gebeurde was van een andere orde dan een smakeloze grap.
Ja hoi.quote:
Ik vond Derksen altijd best oké.quote:Op vrijdag 29 april 2022 01:03 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Echt? Derksen is gewoon een klootzak, dat is ie al jaren, daarom kijk ik niet meer. Wil niet zeggen dat hij geen publiek heeft en recht op zijn mening en op uitkramen van onzin. Dat is het joh, alsof er ook maar 1 vrouw kijkt naar dit soort mannen. En zo wel, dan zegt dat wel iets over die vrouwen, toch?
Hij heeft geweigerd om excuses te maken en gezegd 'lik m'n reet'.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij heeft meermaals gezegd dat hij fout zat. Is je dat nou echt ontgaan?
Jij zit dan ook in zijn doelgroep als hij niet idioot uit de bocht vliegt. En dat bedoel ik NIET naar.quote:
Snap ik; het is een figuur. En inmiddels vind ik hem ook niet meer oké, dat moge duidelijk zijn.quote:
Als jij al 25 jaar kijkt dan mag ik toch wel aannemen dat je veel verhalen (anekdotes) voorbij hebt horen komen? Dan weet je ook dat die verhalen niet iedere keer hetzelfde zijn en dat daar regelmatig dingen bij verzonnen worden.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Ben dan benieuwd hoe het zit met iemand die het programma al 25 jaar kijkt
Dus hij verzint een verhaal en gaat daar dusdanig koppig over doen dat hij de boel niet meer echt kan lijmen maar de schade vooral verergert. Ergens hoop ik bijna dat het wel waar gebeurd is, want je eigen glazen in gooien, voor wat, een verzonnen verhaal? Dat zou wel echt ongekend dom zijn.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:57 schreef SpaceOddity het volgende:
Ja wat is nou waar? Of waren ze allemaal laveloos door de drank, en hebben ze een kaars tussen de benen gezet.
Wel knap als je al laveloos bent en dan 50 jaar later nog de details kunt herinneren.
Hij oogst wat hij zaait. Als dat een verkeerd gebruik van het woord karma is, so be it.quote:Op vrijdag 29 april 2022 01:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou gebruik je karma verkeerd, net als de meeste mensen overigens.
Ik zeg ook niet dat het er beter op wordt. Ik zeg dat de redenen die hij noemt niet de intentie van het verhaal waren. Zijn posts laten gewoon zien dat hij de aanleiding dus al niet heeft gezien of begrepen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:57 schreef Sodemieters het volgende:
De aanleiding maakt het alleen maar erger. Johny de Mol wordt beschuldigd van seksueel misbruik en dat gegeven moet kennelijk gebagatelliseerd worden. Dus komt er een verhaal om aan te tonen dat we allemaal wel eens zoiets gedaan hebben toen we nog jong en onbezonnen waren.
Ja goed verhaal alleen ontbreekt er een belastende verklaring van de vrouw zelf. Lijkt me vrij essentieel voor je begint te strooien met termen als "verkrachter"quote:Op vrijdag 29 april 2022 01:09 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dus hij verzint een verhaal en gaat daar dusdanig koppig over doen dat hij de boel niet meer echt kan lijmen maar de schade vooral verergert. Ergens hoop ik bijna dat het wel waar gebeurd is, want je eigen glazen in gooien, voor wat, een verzonnen verhaal? Dat zou wel echt ongekend dom zijn.
En of het waar gebeurd is of niet is niet eens meer zo relevant. Er is vooral kritiek op de hele situatie omdat hij een 'anekdote' vertelt waarbij hij een vrouw zou hebben verkracht en bewusteloos achterlaat en dat af doet als "een domme jeugdzonde" en dat daar flink om wordt gelachen. Dat alles is zo denigrerend naar vrouwen toe dat je op een shitload aan terechte kritiek kunt rekenen.
Dat is inderdaad verkeerd gebruik van het woord karma.quote:Op vrijdag 29 april 2022 01:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hij oogst wat hij zaait. Als dat een verkeerd gebruik van het woord karma is, so be it.
Je hebt gelijk. We hebben allemaal wel eens iemand vroeger verkracht.quote:Op vrijdag 29 april 2022 01:05 schreef Tengano het volgende:
Ik realiseer me net dat die woke cultuur iets is wat eigenlijk al heel lang bestaat. Vroeger heetten het Farizeeërs . Dat was het hypocriete volk die vonden dat ze zich keurig aan de regeltjes hielden en tegelijkertijd alle andere mensen veroordeelden.
Maar ondertussen hadden ze niet het vermogen hun eigen tekortkomingen te zien, in de spiegel te kijken of enige vermogenheid tot zelfreflectie. Ze zagen wel de splinter in iemand's anders oog maar niet de balk in hun eigen oog.
Misschien is er toch niet zo heel veel veranderd.
[ afbeelding ]
Een nieuwe nacht, een nieuwe dronken rant van ootje.quote:Op vrijdag 29 april 2022 01:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja dit, en dan nog even de lubach kijken over woke. Kapot maken en verder niet nadenken.
Johan moet kapot, VI moet kapot en dan is de wereld weer goed. Das de nieuwe generatie.
Heel bijzonder dit weer, en als Johan een deze dagen afgeschoten wordt, ja dat gebeurde Pim ook. En Theo, ook kapot geschoten om zijn mening. Dan zal ik elke user op hun bijdrage blijven herinneren.
Mensen leren niet, twintig jaar geleden niet, tien jaar geleden niet en nu nog niet.
Die is niet nodig, we bevinden ons niet in een rechtszaal of strafkamer. Maar als je die context graag aan houdt: Derksen geeft zelf een belastende verklaring. Hij ontkent niet, integendeel. Waar is dan precies een verklaring voor nodig van het vermeende slachtoffer?quote:Op vrijdag 29 april 2022 01:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja goed verhaal alleen ontbreekt er een belastende verklaring van de vrouw zelf. Lijkt me eem vrij essentieel voor je begint te strooien met termen als "verkrachter"
Wat is de vergelijking? Johan en Taghi?quote:Op vrijdag 29 april 2022 01:13 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Een nieuwe nacht, een nieuwe dronken rant van ootje.
Gisternacht moest nog de hele familie van Taghi uitgemoord worden, maar vandaag is ze de hoeder van de vrede.
Er is niets woke aan deze termen. Normale mensen gebruiken deze woorden in het normale leven.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:57 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat zijn geen argumenten, maar flauw geblaat met een zooi aan cliché woke begrippen zoals ''kwetsend'', ''denigrerende opmerkingen over homo's, transgenders'' & ''racisme''.
Cry me a river.
[..]
Ja wat is nou waar? Of waren ze allemaal laveloos door de drank, en hebben ze een kaars tussen de benen gezet.
Wel knap als je al laveloos bent en dan 50 jaar later nog de details kunt herinneren.
Zeker. Jouw post zijn heel, ehm, bijzonder.quote:Op vrijdag 29 april 2022 01:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat is de vergelijking? Johan en Taghi?
Bijzonder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |