abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 januari 2023 @ 08:44:52 #201
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_207478602
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 08:33 schreef K44S het volgende:

[..]
Goed om te weten.

volgende vraag:
Hoe voorkom je dat je steeds opnieuw een sterke vijand moet verslaan? Als ik naar een level-up punt ga, dan moet ik alles weer opnieuw doen. Blijft dit zo?
Alleen bosses en great enemies respawnen niet.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_207478650
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 08:33 schreef K44S het volgende:

[..]
Goed om te weten.

volgende vraag:
Hoe voorkom je dat je steeds opnieuw een sterke vijand moet verslaan? Als ik naar een level-up punt ga, dan moet ik alles weer opnieuw doen. Blijft dit zo?
Dat blijft wel zo trouwens. Elke keer als je naar zo'n site of grace gaat om te rusten dan respawnt alles behalve, zoals gezegd, de bosses enzo.

Dus die sterke vijand valt wel mee wat betreft sterkte in vergelijking met die bosses :P Hoewel je later in het spel wel mobs krijgt die imo vervelender zijn dan sommige bosses.
Conscience do cost.
  maandag 9 januari 2023 @ 08:57:32 #203
416020 K44S
The bearded man
pi_207478691
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 08:52 schreef ems. het volgende:

[..]
Dat blijft wel zo trouwens. Elke keer als je naar zo'n site of grace gaat om te rusten dan respawnt alles behalve, zoals gezegd, de bosses enzo.

Dus die sterke vijand valt wel mee wat betreft sterkte in vergelijking met die bosses :P Hoewel je later in het spel wel mobs krijgt die imo vervelender zijn dan sommige bosses.
Dacht ik al, elke keer wanneer ik sterker wou worden bij zo'n grace kwam alles weer terug. Geen mogelijkheid om iets te saven of wat ook.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_207478989
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 08:57 schreef K44S het volgende:

[..]
Dacht ik al, elke keer wanneer ik sterker wou worden bij zo'n grace kwam alles weer terug. Geen mogelijkheid om iets te saven of wat ook.
Klopt. Dat maakt meteen ook een van de coole doch lastige beslissingen die je constant moet nemen in Elden Ring. Ga je terug naar een site of grace die je al kent om je runes te gebruiken of zet je nog even door in de hoop een nieuwe grace te vinden maar met het risico om onderweg alles te verliezen?

Als het goed is wordt je ook zelf langzaam steeds beter (niet alleen ingame) dus enemies waar je in het begin meermaals op vast liep worden steeds makkelijker.
Conscience do cost.
  donderdag 12 januari 2023 @ 09:20:11 #205
416020 K44S
The bearded man
pi_207521974
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 09:25 schreef ems. het volgende:

[..]
Klopt. Dat maakt meteen ook een van de coole doch lastige beslissingen die je constant moet nemen in Elden Ring. Ga je terug naar een site of grace die je al kent om je runes te gebruiken of zet je nog even door in de hoop een nieuwe grace te vinden maar met het risico om onderweg alles te verliezen?

Als het goed is wordt je ook zelf langzaam steeds beter (niet alleen ingame) dus enemies waar je in het begin meermaals op vast liep worden steeds makkelijker.
Interessant en tevens frustrerend hahah.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_207538910
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 09:20 schreef K44S het volgende:

[..]
Interessant en tevens frustrerend hahah.
En tevens hetgeen wat het memorabel maakt als je je erdoorheen kan zetten ;)

Ik ben trouwens zelf ook maar eens een 2e character begonnen. Samurai. Maar vooralsnog is het voor mijn gevoel wel een stuk moeilijker dan mijn massive greatsword-build. Sowieso had ik het idee dat die een beetje sleeper-OP was.
Conscience do cost.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 12:23:10 #207
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207538970
Samurai was wel de beste start voor een Bleed build.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 12:50:13 #208
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_207539343
Bleed _O_

Zelfs de eindbaas was daar niet tegen bestand. En zelfs d blood boss Mog 2 niet al was ie nog minder bestand tegen een glitch :+
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_207600585
Ondertussen gaat het prima met mijn samurai :+ Nu richting Raya Lucaria zonder echte problemen.

Wat ik een beetje mis is de gear. Weinig redenen om te switchen van die katana die je in het begin krijgt tot RoB veel later. Bij mijn vorige char zat daar toch wel wat meer opties tot variatie in.
Conscience do cost.
pi_207600660
Wat is de makkelijkste meest OP class etc? Wil toch weer eens wagen eraan, heb gekocht en uurtje of 10 gespeeld, maar snel de interesse verloren omdat het gewoon niet lukte.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2023 17:37:27 ]
  Moderator dinsdag 17 januari 2023 @ 17:54:40 #211
1424 crew  Jimbo
Grtrunka
pi_207600833
makkelijkste klasse is 'git gud'
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  dinsdag 17 januari 2023 @ 18:35:00 #212
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_207601318
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 17:37 schreef streamjohan het volgende:
Wat is de makkelijkste meest OP class etc? Wil toch weer eens wagen eraan, heb gekocht en uurtje of 10 gespeeld, maar snel de interesse verloren omdat het gewoon niet lukte.
Er is een tutorial video die je in een paar uur vrij sterk maakt. Een soort easy mode route naar handige items. Heb even geen zin om die video te zoeken in m'n archieven maar misschien heeft @StateOfMind hem sneller gevonden.

Daarnaast kun je levelen door in de buurt van monsters te staan die elkaar afmaken. Bijvoorbeeld de beer en de wolven vlakbij de eerste warpzone, of de ridders met weerwolven bij de brug naar het kasteel van Rahdahn.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  dinsdag 17 januari 2023 @ 18:35:28 #213
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_207601323
Verder een wapen met bleed.

Sowieso een wapen met bleed.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 19:28:33 #214
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207602105
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 18:35 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Er is een tutorial video die je in een paar uur vrij sterk maakt. Een soort easy mode route naar handige items. Heb even geen zin om die video te zoeken in m'n archieven maar misschien heeft @:StateOfMind hem sneller gevonden.

Daarnaast kun je levelen door in de buurt van monsters te staan die elkaar afmaken. Bijvoorbeeld de beer en de wolven vlakbij de eerste warpzone, of de ridders met weerwolven bij de brug naar het kasteel van Rahdahn.
Ben even in mijn YouTube geschiedenis gedoken en heb er een paar gevonden, waaronder een van d Soulsborne figuren: Vaativydia.

Zal ze hieronder plaatsen.

A murky, forgotten land.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 19:29:38 #215
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207602118
Dat moet je iig in het begin erdoorheen helpen.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 19:29:55 #216
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_207602125
Die onderste bedoel ik inderdaad. Heeft mij echt geholpen nadat ik maar wat zat aan te kloten.
pi_207605205
Beste tip die ik kan geven, zonder de mechanics te gamen is om gewoon extreem rustig aan te spelen. Veel sneaken. Veel vechten met mobs (niet zozeer 'grinden' maar gewoon oefenen). Dit geeft zowel jezelf als je character ervaring :) Goed de kat uit de boom kijken, om hoekjes gluren.

En Elden Ring is allicht wat meer hardcore dan het gros van de andere games maar de flexibiliteit die de open world biedt geeft je eigenlijk altijd wel iets anders te doen als je ergens tegen een difficulty-spike aanloopt. Als iets te moeilijk is kom je gewoon later terug. Jezelf frustreren door 20x dood te gaan op hetzelfde punt hoeft (bijna :P ) niet.

Oh, en google gewoon dingen. Als je in een dungeon zit en je komt niet voorbij een baas 'cheat' dan en check even wat de tactics zijn om hem te verslaan. Voor het ongeoefende oog is het in het begin soms lastig te doorgronden wat de zwakheden zijn. Doe jezelf een plezier luister naar anderen die het al eerder hebben gedaan.

In het begin is het moeilijk maar als je even door kan zetten zal je zien dat je op een gegeven moment in de flow komt en dat, hoewel het nog steeds een bovengemiddeld moeilijke game is, het bijna wel gewoon allemaal goed te doen is.
Conscience do cost.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 23:21:28 #218
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_207606428
Alleen die smurfen. Daar had ik altijd last van. Zeker als ze met z'n drien zijn. }:|
  dinsdag 17 januari 2023 @ 23:28:27 #219
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_207606507
quote:
18s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 23:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Alleen die smurfen. Daar had ik altijd last van. Zeker als ze met z'n drien zijn. }:|
Met een zwaar crush wapen oid wel ez
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  FOK!Fotograaf woensdag 18 januari 2023 @ 11:46:45 #220
364681 over_hedge
pi_207610008
Hier al mensen die met mods spelen?

Gister voor het eerst mee zitten spelen. Maar wel tof want nu kan ik eindelijk het spel in ultra wide spelen. Dat is wel echt tof
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 18 januari 2023 @ 11:48:05 #221
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207610019
quote:
18s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 23:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Oh die Crystalized krengen :r
A murky, forgotten land.
pi_207820933
Mooi spel maar ik snap er werkelijk geen zak van..
In het begin wordt het in een open wereld gegooid, normaal krijg je dan wel te horen wat je moet doen maar hier is het zoals in het echte leven: geen duidelijke quest of routes.. je moet zelf maar uitzoeken hoe je verder moet en wat je moet doen om het spel te eindigen.

En dan heb je op een gegeven moment wat bosses verslagen, krijg je een halve medaille, geen idee waar de andere helft te vinden is.
Dus dan ga je maar Googlen (Map Genie is geweldig voor dit soort spellen), heb je gevonden waar de andere helft ligt maar daar kan je niet komen zonder eerst een andere quest te doen.
En om die quest te doen moet je ook weer eerst andere dingen hebben gedaan maar je hebt geen idee wat...

Het zal ook vast aan mij liggen.
Ik hou van open werereld spellen maar iets meer aanwijzingen over wat je moet doen en waar je heen moet zou ik toch wel fijn vinden.

Doet iedereen maar wat tot ze uiteindelijk bij de eindbaas komen of gebruiken jullie meer logica en weten jullie wel wat te doen?
  donderdag 2 februari 2023 @ 15:50:12 #223
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207821104
Welkom in de wereld van Soulsborne games en From Software.
Een genre an sich.

Waar je in het diepe wordt gegooid met minieme uitleg en je alles zelf uit mag zoeken *O*

Uiteindelijk vind je alles wel door exploratie.

Stelregel is: wordt je ergens keer op keer kansloos verslagen en doe jij weinig damage, dan kun je beter eerst een andere richting op gaan.

En, leer van je fouten, en wees niet te overhaast en stoutmoedig.
Dat wordt genadeloos afgestraft.
A murky, forgotten land.
pi_207821192
quote:
11s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:30 schreef SiGNe het volgende:
Mooi spel maar ik snap er werkelijk geen zak van..
In het begin wordt het in een open wereld gegooid, normaal krijg je dan wel te horen wat je moet doen maar hier is het zoals in het echte leven: geen duidelijke quest of routes.. je moet zelf maar uitzoeken hoe je verder moet en wat je moet doen om het spel te eindigen.

En dan heb je op een gegeven moment wat bosses verslagen, krijg je een halve medaille, geen idee waar de andere helft te vinden is.
Dus dan ga je maar Googlen (Map Genie is geweldig voor dit soort spellen), heb je gevonden waar de andere helft ligt maar daar kan je niet komen zonder eerst een andere quest te doen.
En om die quest te doen moet je ook weer eerst andere dingen hebben gedaan maar je hebt geen idee wat...

Het zal ook vast aan mij liggen.
Ik hou van open werereld spellen maar iets meer aanwijzingen over wat je moet doen en waar je heen moet zou ik toch wel fijn vinden.

Doet iedereen maar wat tot ze uiteindelijk bij de eindbaas komen of gebruiken jullie meer logica en weten jullie wel wat te doen?
Ligt idd aan jou :D Niet dat dat wat negatiefs is. Want zo heeft iedereen zijn eigen smaak. En als jij het leuker had gevonden als je wel markers etc krijgt dan is dat helemaal prima :P

Ze vertellen je: je moet naar die grote boom. Hoe je dat doet moet je helemaal zelf uitzoeken ja. De kampvuur dingen wijzen wel een bepaalde kant op.

Ik zelf doe geen guides. Vind ik niet leuk. Maar als je dat wel leuk vind zou ik gewoon ff google. Dan is alles te vinden

Oh en praat met alle npc die je langskomt. Die geven ook veel hints. Of quests, Goed opletten wat ze zeggen alleen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 2 februari 2023 @ 16:10:20 #225
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207821349
Enne, git gud :7
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')