Even geïnstalleerd. Bij mij duurde het een minuutje?quote:Op zondag 29 mei 2022 02:28 schreef wdn het volgende:
Ik kwam net dit tegen:
ER Companion a fully offline map, tracker, build planer and guide for Elden Ring
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Downloaden duurt evenUurtje zo te zien
39 minuten was het uiteindelijkquote:Op zondag 29 mei 2022 12:05 schreef ems. het volgende:
[..]
Even geïnstalleerd. Bij mij duurde het een minuutje?
Vond haar echt heel simpel maar gebruikte ook mimic en RoB. Great stars heb ik ook gebruikt en nu brick hammer en giant hammer maar heb nog geen 60 STR.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 11:16 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik vind STR weapons niet vaak echt spectaculair bijzonder, hoewel ik er zelf ook mee speel, ik gebruik de Large Club en de Great Star, en de staff die Erdtree's hebben, die heeft een holy ground Stomp die echt gehakt van groepjes maakt.
Malenia was een probleem. Maar heb m'n schild gedropt, en twee clubs met bleed gebruikt, jump attacks en heel agressief gespeeld samen met m'n Mimic haar keihard geownd. Die flurry move van d'r is complete bullshit, maar met die bloodhound sidestep kom je er goed weg. Haar eerste fase heeft ze me amper kunnen raken, had d'r in 30 seconden neer omdat ik 2 bleed wapens gebruikte en m'n mimic ook, en dan speel je opeens een heel ander gevecht.
Echt cool gevecht, eigenlijk, maar met een standaard pve build kom je er niet doorheen
Nu laat ik me daar graag summonen om anderen te helpen.
Krijg ik niet verslagen.quote:
De kunst is om te voorkomen dat ze aan het gevecht toekomt, denk ik. Agressief spelen en geen schild, en niet geraakt worden. Dat lifesteal is dramatisch, maar als ze je niet raakt, dan is ze eigenlijk een lichtgewicht qua HP. Ik heb wel ondertussen 35 endurance en de Cleanrot armor set aan, en die Talisman om je immuniteit omhoog te krikken, dat scheelt een slok op een borrel.quote:Op zondag 29 mei 2022 17:16 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Krijg ik niet verslagen.
Die eerste fase is me al 10 keer of vaker gelukt, en die tweede gaat heel lang goed totdat ik die scarlet rot krijg.
Oja ik ben lvl 155 met een STR build.
Ik heb die nog niet gezien, misschien vanavondquote:Op zondag 29 mei 2022 16:58 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Vond haar echt heel simpel maar gebruikte ook mimic en RoB. Great stars heb ik ook gebruikt en nu brick hammer en giant hammer maar heb nog geen 60 STR.
Dat zwaard van de end boss is ook wel nice trouwens.
Als ze omhoog springt en in die oranje bloem neerstort raak ik al 75% van m'n HP kwijt en de scarlet rot teller staat dan ook boven de helft.quote:Op zondag 29 mei 2022 17:32 schreef Marsenal het volgende:
[..]
De kunst is om te voorkomen dat ze aan het gevecht toekomt, denk ik. Agressief spelen en geen schild, en niet geraakt worden. Dat lifesteal is dramatisch, maar als ze je niet raakt, dan is ze eigenlijk een lichtgewicht qua HP. Ik heb wel ondertussen 35 endurance en de Cleanrot armor set aan, en die Talisman om je immuniteit omhoog te krikken, dat scheelt een slok op een borrel.
Het is maar goed dat deze optioneel is, wat een kutwijf
Voor de lichtflitsen moet je blijven rennen dan missen ze allemaal. Alle aanvallen zijn te dodgen op eoa wijze, zolang je stamina genoeg hebt (en niet te zwaar equiped bent)quote:Op zondag 29 mei 2022 20:14 schreef Ixnay het volgende:
Het blijft apart dat sommige mensen bepaalde bazen heel moeilijk vinden die anderen simpel vinden, maar bij andere bazen is dat andersom. Ik denk dat dat te maken heeft met wat voor build je hebt.
Ik hoor veel mensen over Godskin Duo dat die zo moeilijk was, maar hij kwam op mijn pad toen ik niet was voorbereid op een baas en nog versloeg ik hem de eerste poging met hooguit 3 flasks.
Malekith heb ik wel 30 pogingen over gedaan. Alles geprobeerd. Uiteindelijk lukte het allemaal omdat ik heel vaak puur geluk op het juiste moment wist te parryen.
Die draken Fortisax en Placidusax (vast verkeerd geschreven) waren ook 1 en 2 pogingen.
Het enige dat ik nog voor de platinum moet zijn Malenia en Elden Beast.
Die laatste heeft ook een aanval waar je niets tegen kunt doen. Het is zo'n holy aanval van boven en er komen lichtflitsen schuin naar beneden van alle kanten. Je kunt wegduiken, maar die flitsen bewegen mee. Het maakt niet uit of je beweegt of stilstaat. Dat eerste deel van dat gevecht is trouwens vrij makkelijk met een fire attribute.
RoB is easy mode met niet R2 maar L2 en dan wat talisman te dragen zoals extra blood dmg en attack dmg omhoog en bijv. die white mask.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 14:59 schreef Ixnay het volgende:
Malenia eindelijk verslagen. Met een wapen genaamd Rivers of Blood is het te doen. Die heeft een R2 aanval die heel effectief is bij haar. Zoals al eerder gezegd werd moet je in die eerste fase veel risico nemen en heel agressief aanvallen. Alleen stoppen om je stamina op te laten lopen en tegelijk te healen. In de tussentijd moet je Mimic Tear haar bezighouden. Geef haar geen moment om aan te vallen.
Als je snel door die eerste fase bent heeft je mimic tear nog minstens de helft van zijn HP. Vervolgens bij die 2e fase vluchten als ze die aanval doet met die bloem of als je je scarlet rot meter ziet oplopen. Altijd zorgen dat je op 80% HP ofzo zit. Ook is het handig als je armor en attributes hebben met veel immunity en die je beschermen tegen rot.
Ik denk dat van de moeilijkste bazen uit From games dat deze wel in mijn persoonlijke top 5 hoort.
Ik heb mijn STR build voor een Arcane build ingeruild. Dat kan met die Sacred Tear. Anders kun je Rivers of Blood niet gebruiken.
Radagon en Elden Beast waren beide goed te doen. Radagon is gewoon kwestie van Fire attributes op je wapen gebruiken. Pierce wapens bleken ook effectief te zijn. Verdedigen vooral tegen holy, ook Elden Beast gebruikt deze in de 2e fase van het gevecht. De patronen van deze baas bleken achteraf best easy te zijn. Voor dit gevecht ben ik wel weer terug naar een STR/DEX build gegaan.
Kort samengevat: Platinum is binnen.
Topquote:Op vrijdag 3 juni 2022 14:59 schreef Ixnay het volgende:
Malenia eindelijk verslagen. Met een wapen genaamd Rivers of Blood is het te doen. Die heeft een R2 aanval die heel effectief is bij haar. Zoals al eerder gezegd werd moet je in die eerste fase veel risico nemen en heel agressief aanvallen. Alleen stoppen om je stamina op te laten lopen en tegelijk te healen. In de tussentijd moet je Mimic Tear haar bezighouden. Geef haar geen moment om aan te vallen.
Als je snel door die eerste fase bent heeft je mimic tear nog minstens de helft van zijn HP. Vervolgens bij die 2e fase vluchten als ze die aanval doet met die bloem of als je je scarlet rot meter ziet oplopen. Altijd zorgen dat je op 80% HP ofzo zit. Ook is het handig als je armor en attributes hebben met veel immunity en die je beschermen tegen rot.
Ik denk dat van de moeilijkste bazen uit From games dat deze wel in mijn persoonlijke top 5 hoort.
Ik heb mijn STR build voor een Arcane build ingeruild. Dat kan met die Sacred Tear. Anders kun je Rivers of Blood niet gebruiken.
Radagon en Elden Beast waren beide goed te doen. Radagon is gewoon kwestie van Fire attributes op je wapen gebruiken. Pierce wapens bleken ook effectief te zijn. Verdedigen vooral tegen holy, ook Elden Beast gebruikt deze in de 2e fase van het gevecht. De patronen van deze baas bleken achteraf best easy te zijn. Voor dit gevecht ben ik wel weer terug naar een STR/DEX build gegaan.
Kort samengevat: Platinum is binnen.
Niet alleen talismans... Bell bearers en spirit ashes.quote:Op woensdag 8 juni 2022 10:23 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Uitgespeeld. Radagon was een cool gevecht wat zodra je oplet goed te doen is. Beetje zoals Artorias, wat ikzelf de leukste type gevechten vindt. Elden Beast was meh, vooral omdat je zoveel afstand moet afleggen steeds, en soms is het heel lastig te zien wat hij van plan is, en op wie hij aggro'd.
Mijn vaste coop-partner worstelt ermee. Hij heeft een INT/DEX build, en heeft in het spel veel geleund op ranged magic en halve cheese strategieën, en die vlieger gaat net zoals met Malenia nu niet zo makkelijk op. Ik begin pas aan NG+ zodra hij ook kan, dus nu is het afwachten totdat hij zijn shit op orde heeft, in de tussentijd maar Talismannetjes opsporen.![]()
Effe keihard in z'n gezicht gezegd dat ie gudder moet gitten, feckin casual
Heb 48 van iedere smithing stone bij elkaar gegrindquote:Op woensdag 8 juni 2022 10:44 schreef wdn het volgende:
[..]
Niet alleen talismans... Bell bearers en spirit ashes.
Zorg dat je upgrades voor wapens en spirit ashes in je inventory heb en begin vast met voor elke stat 2, 3 of meer wapens te upgraden naar +9.
Ik had dat niet gedaan en merk dat het te weinig is. Somber smithing stones is wel genoeg maar de gewone kan je beter wat meer van hebben. Gaat heel snel om een gewoon wapen up te graden naar +24quote:Op woensdag 8 juni 2022 10:47 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Heb 48 van iedere smithing stone bij elkaar gegrind
Ja kut is dat, je wilt zeker in NG+ lekker experimenteren met wapens enzo, dan is een buffertje wel lekker.quote:Op woensdag 8 juni 2022 10:56 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik had dat niet gedaan en merk dat het te weinig is. Somber smithing stones is wel genoeg maar de gewone kan je beter wat meer van hebben. Gaat heel snel om een gewoon wapen up te graden naar +24
Helaas ondervind ik dat nu in NG+. En je moet daar ook opnieuw alle bell bearings halen.
Ja daaromquote:Op woensdag 8 juni 2022 11:42 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja kut is dat, je wilt zeker in NG+ lekker experimenteren met wapens enzo, dan is een buffertje wel lekker.
Oei, 100 van elk, dan moet ik weer een paar keer een wandeling in de Haligtree maken, het kan wel, maar ik heb 'm nu te vaak gedaanquote:Op woensdag 8 juni 2022 12:30 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja daarom
2, 3 wapens per stat (/per class) is wel handig
Ik zou voor 100 stenen gaan (dat nummer kom ik geregeld tegen op andere plekken)
Maar je kunt levels 1 t/m 4 (of zelfs t/m 6) best overslaan; die Bellbearers zijn in ng+ snel gevonden.
Plus je komt die stenen toch ook weer tegen in ng+.
Is een beetje afhankelijk van wat je wel spelen in ng+ lijkt me maar mijn doel was om dat met elk wapen te kunnen spelen.
Ja ik ben druk bezig zelfquote:Op woensdag 8 juni 2022 14:50 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Oei, 100 van elk, dan moet ik weer een paar keer een wandeling in de Haligtree maken, het kan wel, maar ik heb 'm nu te vaak gedaan
Ik denk dat het de bedoeling van de game is dat je je stats gaat rebuilden met die sacred tear, omdat sommige bazen bijna niet te doen zijn met een bepaalde build.quote:Op woensdag 8 juni 2022 10:23 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Uitgespeeld. Radagon was een cool gevecht wat zodra je oplet goed te doen is. Beetje zoals Artorias, wat ikzelf de leukste type gevechten vindt. Elden Beast was meh, vooral omdat je zoveel afstand moet afleggen steeds, en soms is het heel lastig te zien wat hij van plan is, en op wie hij aggro'd.
Mijn vaste coop-partner worstelt ermee. Hij heeft een INT/DEX build, en heeft in het spel veel geleund op ranged magic en halve cheese strategieën, en die vlieger gaat net zoals met Malenia nu niet zo makkelijk op. Ik begin pas aan NG+ zodra hij ook kan, dus nu is het afwachten totdat hij zijn shit op orde heeft, in de tussentijd maar Talismannetjes opsporen.![]()
Effe keihard in z'n gezicht gezegd dat ie gudder moet gitten, feckin casual
Je krijgt er genoeg inderdaad, ik heb ook al twee keer gerespecced voor een bossfight. Maar ja, ondertussen heb je lui die met een lvl 1 tandenstoker Malenia kapotkrassenquote:Op donderdag 9 juni 2022 16:47 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik denk dat het de bedoeling van de game is dat je je stats gaat rebuilden met die sacred tear, omdat sommige bazen bijna niet te doen zijn met een bepaalde build.
Er zijn blijkbaar mensen die zo'n hele game uitspelen zonder schade op te lopen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 17:50 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Je krijgt er genoeg inderdaad, ik heb ook al twee keer gerespecced voor een bossfight. Maar ja, ondertussen heb je lui die met een lvl 1 tandenstoker Malenia kapotkrassen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |