abonnement Unibet Coolblue
pi_204565395
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:07 schreef freaky40 het volgende:
Excuses worden aangeboden, maar waarom en waarvoor eigenlijk? Het viel toch allemaal mee en nog meer van dat bagatelliserende gezwets? Voor de bühne geneuzel dus.
Natuurlijk is het voor de bühne, net als dat hele 'onderzoek' van het OM.
pi_204565409
Ik denk dat dit binnenkort de druppel is voor Gijp. Hij stelde gister voor het programma vooraf op te nemen, de rest ziet daar niets in. Een dergelijke excuses vind Gijp volgens mij helemaal niets.
Zou me niets verbazen wanneer hij binnenkort ermee stopt.
  donderdag 28 april 2022 @ 15:12:35 #78
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_204565422
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 14:41 schreef maxi-mus het volgende:
Maar hij biedt toch nooit zijn excuses aan? Johan buigt weer voor de centjes. (lol)

[ twitter ]
Nieuw kijkcijferrecord voor Vandaag Inside dus vanavond.
pi_204565428
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Nieuw kijkcijferrecord voor Vandaag Inside dus vanavond.
Hoeveel hadden we er gisteren?
pi_204565456
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:13 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Hoeveel hadden we er gisteren?
#9 Gem 885.000. Hoogtepunt: 1.517.000
  Forum Admin donderdag 28 april 2022 @ 15:23:21 #81
35723 crew  GGMM
pi_204565498
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:11 schreef Dutch_view het volgende:
Ik denk dat dit binnenkort de druppel is voor Gijp. Hij stelde gister voor het programma vooraf op te nemen, de rest ziet daar niets in. Een dergelijke excuses vind Gijp volgens mij helemaal niets.
Zou me niets verbazen wanneer hij binnenkort ermee stopt.
Ja die zit daar echt niet meer voor z'n plezier

Maar die zal toch z'n contract gewoon moeten uitzitten
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_204565501
Stella e-bike stopt met sponsoren…

Sinds wanneer is dat een sponsor sowieso. Ook nog nooit in reclameblok langs zien komen bij vi dus gewoon nog eentje voor de bühne
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_204565502
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:11 schreef Dutch_view het volgende:
Ik denk dat dit binnenkort de druppel is voor Gijp. Hij stelde gister voor het programma vooraf op te nemen, de rest ziet daar niets in. Een dergelijke excuses vind Gijp volgens mij helemaal niets.
Zou me niets verbazen wanneer hij binnenkort ermee stopt.
Dat denk ik ook. Begin van het einde. Sponsors lopen weg, irritaties nemen weer toe als nooit tevoren.
Allemaal cabaretteketet!
  donderdag 28 april 2022 @ 15:27:00 #84
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_204565522
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:11 schreef Dutch_view het volgende:
Ik denk dat dit binnenkort de druppel is voor Gijp. Hij stelde gister voor het programma vooraf op te nemen, de rest ziet daar niets in. Een dergelijke excuses vind Gijp volgens mij helemaal niets.
Zou me niets verbazen wanneer hij binnenkort ermee stopt.
Ah nee joh, met dit programma pakken ze zoveel poen. Wel matig dat Johan zijn excuus gaat aanbieden. Hij had dit gewoon moeten weigeren. Maar ja...even je trots opzij zetten en het geld van deze shows pakken is ook wel weer begrijpelijk.
pi_204565534
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:27 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ah nee joh, met dit programma pakken ze zoveel poen. Wel matig dat Johan zijn excuus gaat aanbieden. Hij had dit gewoon moeten weigeren. Maar ja...even je trots opzij zetten en het geld van deze shows pakken is ook wel weer begrijpelijk.
Johan heeft een pistool in zijn nek gehad van directeurtje denk ik.
Allemaal cabaretteketet!
pi_204565537
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:23 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Doe eens niet idioot.
Ik heb goed nieuws vooor jou

Ik heb mensen voor minder de onderkant van de stille oceaan laten zien🤬
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_204565539
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:23 schreef GGMM het volgende:

[..]
Ja die zit daar echt niet meer voor z'n plezier


8 ton per jaar
  Forum Admin donderdag 28 april 2022 @ 15:29:12 #88
232445 crew  Specularium
pi_204565540
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:27 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ah nee joh, met dit programma pakken ze zoveel poen. Wel matig dat Johan zijn excuus gaat aanbieden. Hij had dit gewoon moeten weigeren. Maar ja...even je trots opzij zetten en het geld van deze shows pakken is ook wel weer begrijpelijk.
Het gaat hem denk ik niet om zijn eigen geld maar dat van de 25 medewerkers van de show.
pi_204565541
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:28 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Ik heb goed nieuws vooor jou

Ik heb mensen voor minder de onderkant van de stille oceaan laten zien🤬
Is dit een bedreiging?
Allemaal cabaretteketet!
  donderdag 28 april 2022 @ 15:29:44 #90
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_204565546
Vanavond met z'n 3en een dikke middelvinger recht in de camera. Zender afdoen en lekker de kroeg in.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  donderdag 28 april 2022 @ 15:30:35 #91
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_204565550
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:29 schreef Specularium het volgende:

[..]
Het gaat hem denk ik niet om zijn eigen geld maar dat van de 25 medewerkers van de show.
Ja, dat vooral. Johan is echt een gouden vent :).
  Forum Admin donderdag 28 april 2022 @ 15:31:21 #92
232445 crew  Specularium
pi_204565554
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:30 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ja, dat vooral. Johan is echt een gouden vent :).
Dat niet maar anders waren ze na Akwasi al gestopt.
  donderdag 28 april 2022 @ 15:32:08 #93
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204565557
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:28 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Ik heb goed nieuws vooor jou

Ik heb mensen voor minder de onderkant van de stille oceaan laten zien🤬
Is het nou weer even klaar? Probeer aub normaal mee te praten of blijf weg. Wie jij waarom bedreigt is net zo goed ongepaste borrelpraat.
Laffe huichelaar
pi_204565566
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:27 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ah nee joh, met dit programma pakken ze zoveel poen. Wel matig dat Johan zijn excuus gaat aanbieden. Hij had dit gewoon moeten weigeren. Maar ja...even je trots opzij zetten en het geld van deze shows pakken is ook wel weer begrijpelijk.
Vooral hypocriet na al z'n eerdere teksten.. maar goed, dat was al wel langer bekend en ontkennen ze zelf ook niet :D
pi_204565567
OM onderzoekt uitspraken Johan Derksen, Talpa kondigt excuses aan
vandaag, 13:33
Johan Derksen, Wilfred Genee en René van der Gijp zullen vanavond live in de uitzending hun excuses aanbieden voor uitspraken die dinsdagavond zijn gedaan in de talkshow Vandaag Inside, laat producent Talpa weten.

Derksen vertelde in de uitzending dat hij in de jaren 70 een bewusteloze vrouw had gepenetreerd met een kaars. Gisteravond zwakte hij die uitspraak af door te beweren dat hij de kaars alleen tussen haar benen had gezet.

'Volstrekt ongepast'

"Het is volstrekt ongepast om dit thema, dat zo extreem gevoelig ligt, in een lacherige sfeer te benaderen. Voor slachtoffers van seksueel grensoverschrijdend gedrag moet dit een klap in het gezicht zijn geweest", aldus Talpa.

Het mediabedrijf neemt "ferm afstand" van het verhaal van Johan Derksen en van de manier waarop "dit precaire onderwerp" in de talkshow is behandeld. In een gesprek met het hele team vandaag hebben Derksen, Genee en Van der Gijp toegegeven dat ze het verkeerd hebben aangepakt, aldus Talpa.

Talpa zegt verder dat het direct stoppen van Vandaag Inside nu niet bijdraagt aan een oplossing. "In afwachting van het verloop van deze belangrijke discussie zullen wij ons beraden op eventuele verdere stappen."

OM doet onderzoek

Eerder vandaag werd bekend dat het Openbaar Ministerie een onderzoek instelt naar de uitspraken. "Duidelijk is dat hier sprake is van zeer af te keuren grensoverschrijdend gedrag", meldt het OM.

Het OM heeft een opsporingsonderzoek ingesteld. Dat onderzoek is gericht op de waarheidsvinding van mogelijk strafbare gedragingen waarover in het programma gesproken werd. Of een zaak verjaard is hangt volgens het OM af "van de aard en de context" van een strafbaar feit. Het OM roept betrokkenen op om hun verhaal te doen.

Minister van Justitie en Veiligheid Yesilgöz zegt dat seksueel geweld niet iets is om lollig over te doen. "Zeker niet als rolmodel op tv", schrijft ze op Twitter. Ze hoopt dat betrokkenen zich durven te melden bij het OM. "Want dit is niet normaal en dus moeten we met zijn allen zorgen dat dit stopt."

'Bijzonder kwetsend'

De wijze waarop er in het programma werd gesproken over het wangedrag is volgens het OM bijzonder kwetsend. "Dit kan slachtoffers van zedenfeiten ook na een lange tijd diep raken."

Derksen zei gisteravond dat hij het niet nodig vindt om nog eens excuses aan te bieden voor zijn onthulling over seksueel wangedrag. "Ik heb mij op 24-jarige leeftijd misdragen en dat spijt mij bijzonder en dat heb ik kenbaar gemaakt voor ik het verhaal vertelde", zei hij.

Vanwege de uitspraken stopt Stella Fietsen per direct als sponsor van het tv-programma, meldt persbureau ANP. De verkoper van e-bikes zegt dat het bedrijf zich "distantieert van wat er in die bewuste uitzending is voorgevallen".

Zwarte Piet

Het is niet de eerste keer dat adverteerders zich terugtrekken uit een programma met Derksen. Nadat hij in 2020 had gezegd dat het wel meeviel met racisme in Nederland, en activist Akwasi 'voor de grap' vergeleek met Zwarte Piet, haakte een aantal bedrijven af voor Veronica Inside.

Naar aanleiding van de uitlatingen deze week heeft vaste tafelgast Roos Schlikker laten weten dat ze de medewerking met Vandaag Inside heeft opgezegd. Ook experts hebben forse kritiek op de manier waarop het verhaal van Derksen aan tafel werd weggelachen.

Op verkrachting staat een gevangenisstraf van maximaal twaalf jaar. Er moet worden aangetoond dat er sprake was van "het binnendringen van het lichaam" en dat dit onder dwang is gebeurd of dat er geweld is gebruikt.

Het kabinet stelde in 2020 een wetswijziging voor waardoor alle vormen van onvrijwillige seks worden gezien als verkrachting. In die wet moet een soort "ondergrens" komen. Als iemand op grond van bijvoorbeeld (non-)verbale signalen hoort te weten dat een ander geen seks wil, maar daar geen rekening mee houdt, kan die persoon straks strafbaar worden gesteld voor "schuld aan verkrachting".

Het criterium dat alleen sprake is van verkrachting als er dwang of geweld aan te pas komt, wordt dan geschrapt. De wet moet dit voorjaar worden behandeld in de Tweede Kamer en in 2024 ingaan.

:D
pi_204565575
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:32 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Is het nou weer even klaar? Probeer aub normaal mee te praten of blijf weg. Wie jij waarom bedreigt is net zo goed ongepaste borrelpraat.
Klopt borrelpraat
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 28 april 2022 @ 15:33:55 #97
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204565581
Oh we zitten in TV. Ik ben weg.
pi_204565589
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:33 schreef maxi-mus het volgende:
Oh we zitten in TV. Ik ben weg.
Het is geen voetbalprogramma meer he! Daarom mocht Hansie Hansie Hansie er niet meer bij zijn

(en Kieft en Valentijn wel)
pi_204565595
Het feit dat Johan na alle ophef omtrent The Voice en dergelijke een verkrachting heel nonchalant op tv deelt, doet mij denken dat er bij hem een steekje loszit; hij lijkt mij verstandelijk enigszins beperkt. En vervolgens bagatelliseert hij het ook door te stellen dat dat vroeger gewoon kon zonder stil te staan bij hoe het slachtoffer--met wie hij daarna nooit meer heeft gesproken, zei hij later--zich daardoor heeft gevoeld. :{
  donderdag 28 april 2022 @ 15:35:58 #100
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204565598
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:35 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Het is geen voetbalprogramma meer he! Daarom mocht Hansie Hansie Hansie er niet meer bij zijn

(en Kieft en Valentijn wel)
Ik heb gister even gekeken na maanden. #ramptoerist..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')