abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204930958
Wij hebben deze spiegel:

Dat is een combi van direct en indirect licht. Voor mij (visueel gehandicapt met -6) prima te doen om me hierbij op te maken. We hebben hiernaast nog spotjes in het plafond en ledlampjes rond het verlaagde plafond (dit geeft heel zacht licht, daar heb je niks aan voor opmaken).
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 1 juni 2022 @ 10:55:58 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204930960
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 10:25 schreef MaJo het volgende:

[..]
Hehe, just kidding _O-

Maarre @:Leandra @:Puala @:Claudia_x @:SQ @:Tink89 @:Seven @:yinu @:Laziness wat denken jullie?
Ik denk dat ik ook geen make-up gebruik, het was al niet veel maar sinds corona denk ik er helemaal niet meer aan (plus dat ik iedere keer irritatie krijg van mascara en dat toch al het enige was dat ik gebruikte) :@

Verder is het afhankelijk van de kleur tegels erachter, bij ons zijn die wit, als ik het licht ook op (fel) wit zet kun je volgens mij een operatie uitvoeren in de badkamer :')

Ik maak vanmiddag even foto's voor je.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204931210
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 10:25 schreef MaJo het volgende:

[..]
Hehe, just kidding _O-

Maarre @:Leandra @:Puala @:Claudia_x @:SQ @:Tink89 @:Seven @:yinu @:Laziness wat denken jullie?
Indirect is prima joh, dat is meer dan voldoende :Y
  Moderator woensdag 1 juni 2022 @ 11:32:33 #179
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204931296
Ok, indirect it is *O* Volgende vraag: het meubel wordt 80cm breed. Doe je dan een spiegel van 60x60 of 70x70 erboven?

Edit of zelfs 80x80?

[ Bericht 6% gewijzigd door MaJo op 01-06-2022 11:41:38 ]
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 1 juni 2022 @ 11:41:24 #180
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204931387
Ik vind die onderste juist mooier, en dan lekker groot O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator woensdag 1 juni 2022 @ 11:42:52 #181
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204931402
Gulden middenweg is trouwens deze:

Lichtdoorlatende rand van 15mm en verder indirect licht.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204931871
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 09:57 schreef MaJo het volgende:
Weer een dilemma: spiegels. Indirecte verlichting of verlichting in de spiegel?

[ afbeelding ]

of

[ afbeelding ]

De onderste is alleen in 60x60 verkrijgbaar, de bovenste zowel in 60x60 als 70x70
Wij hebben exact de bovenste volgens mij in 60x60 variant. Heeft deze ook een matzwarte rand rondom?

We zijn er erg tevreden mee, ik vind 60x60 wel mooi bescheiden. Maar wij hebben dan ook een tv in de woonkamer die verkocht werd als camping tv omdat hij zo klein is, dus wij stellen misschien andere prioriteiten. :+

(hoezo is 32 inch een camping tv trouwens }:| )
  Moderator woensdag 1 juni 2022 @ 12:55:11 #183
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204932043
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 12:35 schreef archito het volgende:

[..]
Wij hebben exact de bovenste volgens mij in 60x60 variant. Heeft deze ook een matzwarte rand rondom?

We zijn er erg tevreden mee, ik vind 60x60 wel mooi bescheiden. Maar wij hebben dan ook een tv in de woonkamer die verkocht werd als camping tv omdat hij zo klein is, dus wij stellen misschien andere prioriteiten. :+

(hoezo is 32 inch een camping tv trouwens }:| )
Je hebt toen eerder een linkje gestuurd en die vond ik meteen mooi, inderdaad met een matzwarte rand eromheen :Y

Voor mij hoeft het ook allemaal niet heel erg groot (en 32 inch als camping tv lijkt me inderdaad wat overdreven :D )
pi_204932086
Onze nieuwe achterburen hebben echt een enorme ronde spiegel in hun badkamer opgehangen en daar staat het echt geweldig, het is echt iets dat hun badkamer echt afmaakt. Maar dat is een inpandige badkamer, waar zo’n groot spiegelend oppervlak echt wel meehelpt om de ruimte wat lichter te maken.

Ik vind de opstelling hier https://sanidump.eu/tips-voor-de-beste-badkamerspiegel/ in de foto in het midden echt heel fraai, met het meubel deels voor de ronde spiegel, maar daar moet je wel de ruimte voor hebben (en van poetsen houden)
pi_204932311
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 12:55 schreef MaJo het volgende:

[..]
Je hebt toen eerder een linkje gestuurd en die vond ik meteen mooi, inderdaad met een matzwarte rand eromheen :Y

Voor mij hoeft het ook allemaal niet heel erg groot (en 32 inch als camping tv lijkt me inderdaad wat overdreven :D )
Ik ben zelf niet zo groot (understatement) en bij een kleinere ronde spiegel zou ik waarschijnlijk het probleem hebben dat ik alleen het onderste rondinkje kan gebruiken _O-. Wat dat betreft is die optie van Doedezemaar in dat linkje wel fantastisch. Het midden van de ronde spiegel komt dan niet zo heel hoog te zitten en geeft een speels effect.

Overigens denk ik dat die in het derde plaatje van het linkje wel mooi in verhouding is met het meubel. Lijkt net 10 cm kleiner dan het meubel, zo op het oog. Als de spiegel kleiner is, geeft dat denk ik wel een raar effect.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 1 juni 2022 @ 13:28:27 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204932385
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 11:32 schreef MaJo het volgende:
Ok, indirect it is *O* Volgende vraag: het meubel wordt 80cm breed. Doe je dan een spiegel van 60x60 of 70x70 erboven?

Edit of zelfs 80x80?
Wij hebben wastafels van 100 cm en de (ronde) spiegel boven de wastafel heeft ook een doorsnee van 100 cm.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:09:04 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204936709
Vanmiddag werd vanavond, foto zonder licht aan, foto met wit licht aan op de meest gedimde stand, foto op de felste stand.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan natuurlijk wel zijn dat de camera van de telefoon is gaan compenseren toen het licht veranderde.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator woensdag 1 juni 2022 @ 23:00:56 #188
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204938419
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 12:58 schreef Doedezemaar het volgende:
Onze nieuwe achterburen hebben echt een enorme ronde spiegel in hun badkamer opgehangen en daar staat het echt geweldig, het is echt iets dat hun badkamer echt afmaakt. Maar dat is een inpandige badkamer, waar zo’n groot spiegelend oppervlak echt wel meehelpt om de ruimte wat lichter te maken.

Ik vind de opstelling hier https://sanidump.eu/tips-voor-de-beste-badkamerspiegel/ in de foto in het midden echt heel fraai, met het meubel deels voor de ronde spiegel, maar daar moet je wel de ruimte voor hebben (en van poetsen houden)
Die spiegel lager is tof ja, net een ondergaande zon O+ Onze badkamer is ook geheel inpandig maar wel met een dakraam. Wat natuurlijk wel scheelt is dat waar de spiegel komt het hoogste deel van de badkamer is, dus het kan denk ik wel een grote spiegel handelen :)

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:22 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik ben zelf niet zo groot (understatement) en bij een kleinere ronde spiegel zou ik waarschijnlijk het probleem hebben dat ik alleen het onderste rondinkje kan gebruiken _O-. Wat dat betreft is die optie van Doedezemaar in dat linkje wel fantastisch. Het midden van de ronde spiegel komt dan niet zo heel hoog te zitten en geeft een speels effect.

Overigens denk ik dat die in het derde plaatje van het linkje wel mooi in verhouding is met het meubel. Lijkt net 10 cm kleiner dan het meubel, zo op het oog. Als de spiegel kleiner is, geeft dat denk ik wel een raar effect.
Ik ben het met je eens dat het waarschijnlijk wel mooi is als het recht uitlijnt :Y Zelf ben ik ruim 1.80 en man 1.90 dus daar hoeven we het niet voor te doen :)

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:09 schreef Leandra het volgende:
Vanmiddag werd vanavond, foto zonder licht aan, foto met wit licht aan op de meest gedimde stand, foto op de felste stand.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan natuurlijk wel zijn dat de camera van de telefoon is gaan compenseren toen het licht veranderde.
Thanks! _O_ Ik vind de felheid nog wel meevallen op de onderste foto. Wij krijgen ook witte tegels erachter dus was even bang dat het dan inderdaad super zou reflecteren maar dat valt mee :)

Morgen zal ik een uitgebreid verslag posten van vandaag, ons bezoekje aan de leverancier om deuren te bekijken werd afgekapt omdat Aapie voor het eerst sinds hij een dreumes is een poeppak had die tot zijn schouders zat :X En ja, dat gebeurde daar ter plekke _O- We zijn dus eerst langs mijn ouders gegaan om hem daar te badderen en blijven hangen om te eten. Nu te moe om foto's en dergelijke up te loaden maar het huis begint al echt mooi te worden O+ Morgen meer!
  Moderator donderdag 2 juni 2022 @ 15:17:48 #189
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204942816
Zo, even tijd voor de update. Boven zijn ze gewoon al bijna klaar met de plafonds :o O+

Slaapkamer:

Aapie's kamer:

Zullen we het zo houden? _O-

Kantoor:

Chillkamer:

Het lichtplan van de badkamer meteen uitgevoerd:

Het zijn trouwens 5 lichtpunten geworden: boven de wasbak, 1 boven de douche, 2 boven het bad en 1 boven het toilet. Dat was volgens de elektricien meer dan genoeg :)

Schrootjes bij de trap zijn nu weg en meteen mooi gestuct:

In de woonkamer zijn de tegeltjes onder het laminaat nu ook weg:

Manlief stofzuigt de kamer even:

En Aapie ging weer even het veld op achter, dit keer met ons huis op de achtergrond O+

De elektricien heeft alle punten al geplaatst, dus dat gaat ook voorspoedig. Nu even een paar dagen niks en dan gaan ze maandag weer verder met stucen en daarna de badkamer.

Accenttegels van de badkamer zijn nu (net als die van het toilet) vertraagd tot eind juni dus dat is minder. De aannemer heeft al aangegeven dat hij een nooddouche zou plaatsen als de badkamer dan niet af is dus dat is netjes ^O^

Schilder is nog de vraag of dat gaat lukken, dat wachten we nog even af.

Verdere planning:
15/16 juni: infrezen vloerverwarming
20-24 juni: plaatsen pvc vloer beneden
27 juni: renovatie trappetje en laminaat boven
28 juni: leveren gordijnen
29 juni: verhuizing

Wat gaat het nu snel opeens :s)
  donderdag 2 juni 2022 @ 18:42:45 #190
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204944181
Schilderen kost volgens je vorige pagina 4000 euro, toch? Zou je niet een verfspuit scoren en met een zooi vrienden een weekend schilderen? Het is echt zo klaar...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator donderdag 2 juni 2022 @ 18:51:51 #191
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204944265
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 18:42 schreef Tink89 het volgende:
Schilderen kost volgens je vorige pagina 4000 euro, toch? Zou je niet een verfspuit scoren en met een zooi vrienden een weekend schilderen? Het is echt zo klaar...
Hebben we ook aan gedacht maar er zijn veel hoge stukken waarvoor je weer een steiger nodig hebt en ook schuin, dus je doet het niet allemaal even makkelijk. En dan kun je het beter in 1x laten doen. Maar het is nog steeds een optie om het budget zo nog een beetje in bedwang te houden :Y
pi_204944653
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 18:51 schreef MaJo het volgende:

[..]
Hebben we ook aan gedacht maar er zijn veel hoge stukken waarvoor je weer een steiger nodig hebt en ook schuin, dus je doet het niet allemaal even makkelijk. En dan kun je het beter in 1x laten doen. Maar het is nog steeds een optie om het budget zo nog een beetje in bedwang te houden :Y
En je moet vers gestuukte muren goed voorbewerken, o.a. door ze in de hoeken in te snijden en te kitten. Ik vind het uitbesteden een slimme keuze! Accenten kun je straks prima zelf aanbrengen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204945288
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 15:17 schreef MaJo het volgende:

Aapie's kamer:

[ afbeelding ]

Zullen we het zo houden? _O-

Geel met blauw, prima toch? :+
  donderdag 2 juni 2022 @ 20:25:26 #194
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204945329
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 19:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En je moet vers gestuukte muren goed voorbewerken, o.a. door ze in de hoeken in te snijden en te kitten. Ik vind het uitbesteden een slimme keuze! Accenten kun je straks prima zelf aanbrengen.
Wij hebben plafonds en muren laten stucen en er daarna 3 lagen latex op gezet. Geen extra voorbereidingen nodig.
pi_204945349
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 20:25 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Wij hebben plafonds en muren laten stucen en er daarna 3 lagen latex op gezet. Geen extra voorbereidingen nodig.
Dat is een keuze. Hier is alles ingesneden, 2x in de voorstrijk gegaan, gekit en daarna pas in de latex gegaan. Vrij gebruikelijk de voorstrijk na nieuw stukadoorsvakwerk ;)
  donderdag 2 juni 2022 @ 20:46:16 #196
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204945531
Maar waarom moet je insnijden dan?
  Moderator donderdag 2 juni 2022 @ 20:48:38 #197
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204945551
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 20:21 schreef yinu het volgende:

[..]
Geel met blauw, prima toch? :+
Precies wat ik dacht :+

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 19:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
We willen gewoon ook eens dat het mooi gebeurt. We laten alles mooi maken, de plafonds, de vloeren, de badkamer, nieuw toilet. Dan vind ik het helemaal af als het allemaal mooi strak geverfd is. Tot nu toe hebben we ook altijd alles geschilderd maar in elke kamer zit er wel een randje die niet helemaal strak is of een beetje verf op het plafond. Wij willen het nu gewoon helemaal mooi en af hebben O+

Vakmensen zijn hier gewoon beter in. Het is net als met verhuizen. Kunnen we het zelf? Ja hoor, maar een verhuizer kan het beter, sneller, efficiėnter en het geeft ons minder stress :)
pi_204945813
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 20:46 schreef Tink89 het volgende:
Maar waarom moet je insnijden dan?
Om de kans op scheuren te verkleinen, aangezien een woning werkt en stukwerk niet flexibel is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204946538
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 21:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Om de kans op scheuren te verkleinen, aangezien een woning werkt en stukwerk niet flexibel is.
Inderdaad, met nadruk op verkleinen. Scheuren zul je sowieso wel krijgen, in het begin heel irritant maar de acceptatie volgt op termijn. 😜

Zeker op plekken waar nieuwe wanden zijn gezet met hout of gipsblokken krijg je krimpscheuren e.d.

Bij overgangen tussen muren en plafonds zorgt insnijden ervoor dat de scheur achter de kit blijft of hooguit recht scheurt wat je weer kan kitten. Doe je dat niet dan kan de scheur naar beneden gaan omdat een stuk muurstucwerk aan het plafond blijft hangen.
  Moderator donderdag 2 juni 2022 @ 23:04:17 #200
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204946879
Goed om te weten ^O^ In ons huidige huis hebben we een paar fikse scheuren in de muren. Wij hebben het ook meteen geschilderd nadat het gestuct was, niet gehinderd door enige kennis :+ maar dat is inderdaad wel goed te zien nu. Het schilderwerk laat na 12 jaar op bepaalde stukken nog steeds los, zou dat er ook mee te maken hebben? :@ Tijdens het verven trokken we hele stukken stucwerk mee :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')