abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204554602
Vroeger kocht (en kreeg) ik veel kleding van de Dirk, Aldi, Lidl etc. Super slechte kwaliteit. Als tiener kocht ik veel bij The Sting, H&M, Primark, Decathlon etc. maar dat is niet veel beter. De pasvormen zijn vaak ook slecht en lelijk.

Nu heb ik een degelijk salaris en heb ik duurdere kleding gekocht. Maar helaas merk ik dat veel toch snel lelijk wordt of zelfs in nog geen maand (week) stuk gaat. (Freddy Pantroom, AYBL, Stronger Label, Gymshark, Nike Tanjun, UGG Australia)

Ik vraag mij af wat fatsoenlijke kledingmerken zijn die wél kleding produceren die lang mee gaat? (Bij voorkeur ook ethisch geproduceerd. Ik kan alles wel van Vinted plukken zodat dat niet ter sprake komt, maar dan blijf je nog wel met de kwaliteit zitten.)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2022 15:12:38 ]
pi_204554938
Stone Island vriend!
pindazakje
pi_204555065
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:40 schreef Hyaenidae het volgende:
Stone Island vriend!
Daar zie je werkelijk alleen maar proleten in.
pi_204555076
Scotch and soda heeft wel gewoon normaal spul voor een normale prijs.
pi_204555086
Naja, niet-fast-fashion. Ik vind het bij deze moeilijk, maar hun kleding is een stuk duurzamer (je kan er lang mee doen), en is van hele goede (Japanse) kwaliteit:

Uniqlo :)

Ze hebben winkels in Amsterdam en Den Haag voor zover ik weet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 27-04-2022 15:03:33 ]
pi_204555118
Voor wat nettere kleding kan je goed bij WE terecht, Uniqlo zoals voornoemd, maar ook bijvoorbeeld C&A heeft best degelijke kleding voor een lage prijs.
pi_204555223
Weten jullie zeker dat Uniqlo “deugt”? Problemen als dat de maattabelen niet kloppen herken ik van (andere) FF-merken:
https://nl.trustpilot.com/review/uniqlo.eu

Echter, ik woon dicht bij Den Haag/Grote Markt en ga deze winkel wel op mijn lijstje zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2022 15:20:39 ]
pi_204555498
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 15:20 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
Weten jullie zeker dat Uniqlo “deugt”? Problemen als dat de maattabelen niet kloppen herken ik van (andere) FF-merken:
https://nl.trustpilot.com/review/uniqlo.eu

Echter, ik woon dicht bij Den Haag/Grote Markt en ga deze winkel wel op mijn lijstje zetten.
Dit zijn klachten over de klantenservice en voornamelijk van de webshop die Europees ingeregeld is (en daarom bagger webshop).

Je kan beter naar de winkel gaan en de tijd nemen om te passen en te voelen, dan ga je het vanzelf waarderen :Y (of niet)

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 27-04-2022 15:48:30 ]
pi_204555832
Maar tussen kleding van hetzelfde merk kan ook veel verschil zitten in kwaliteit.
Ik heb een tommy hilfinger trui die al jaren mooi blijft, maar ook een andere die er na een paar keer wassen niet meer uitzag en ik dus ook niet meer aan doe.
pindazakje
pi_204555934
Je kunt ook eens kijken bij COS of Arket.
pi_204556353
Prada :)
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  woensdag 27 april 2022 @ 18:05:17 #12
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_204556761
Wat doe je in godsnaam met de kleding dat het al zo snel stuk gaat? Welk wasprogramma gebruik je? Of draag je de stukken dagelijks en wissel je weinig van outfit. Ik herken het probleem eigenlijk niet zo goed.
  woensdag 27 april 2022 @ 18:46:41 #13
208890 June.
Seriously?
pi_204557122
Ik moet de stof vaak voelen, dan weet ik meteen of het kwaliteit is ja of nee. Koop vaak dingen van katoen, wol, zijde, viscose. Een vest van acryl gaat supersnel pillen. Ook kijk ik hoe het item gemaakt is, als bij een gestreept/geblokt shirt de lijnen niet in elkaar overlopen koop ik het niet.

Helaas is duurder niet altijd beter.. Je ziet van mijlenver al dat UGGS niet lang mooi blijven.
Shine bright like a diamond.
pi_204557187
Je kleding gewoon op straat kunnen kopen en dan nog beginnen te zeuren :')

Dieptriest.
Google is your friend, abuse your friends
pi_204557887
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 18:05 schreef rosita1 het volgende:
Wat doe je in godsnaam met de kleding dat het al zo snel stuk gaat? Welk wasprogramma gebruik je? Of draag je de stukken dagelijks en wissel je weinig van outfit. Ik herken het probleem eigenlijk niet zo goed.
Van sommige merken is het voor mij ook een raadsel, al zal bv. Stronger ook wel overhyped zijn. Ik kijk altijd op de labels hoe je het moet wassen en volg de instructies op. En ik heb gelukkig wel genoeg kleding om te kunnen wisselen :')
pi_204557897
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 18:46 schreef June. het volgende:

Helaas is duurder niet altijd beter.. Je ziet van mijlenver al dat UGGS niet lang mooi blijven.
Haha ik las ergens dat het "een dure pantoffel voor op straat" is. Bij alle paren die ik had kwam er na een tijd een gaatje in de teen! Nog los van dat de schacht lelijke looprimpels krijgt waardoor die inzakt.
pi_204558419
Kijk in de goodonyou app voor duurzaamheid. Daar komt bijvoorbeeld armed angels goed eruit, daar heb ik een paar fijne stukken van.
pi_204558624
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:52 schreef MevrouwPuff het volgende:
Kijk in de goodonyou app voor duurzaamheid. Daar komt bijvoorbeeld armed angels goed eruit, daar heb ik een paar fijne stukken van.
Armed Angels is tof :Y Ik vind alleen niet dat al hun t-shirts van even goede kwaliteit zijn (dunne stof, viel bij mij vrij snel gaatjes in) maar heb ook wel truien die wel weer beter/dikker zijn :)

Ik ben momenteel ook groot fan van TwoThirds voor bovenkleding en van Kuyichi voor jeans. Nu ben ik wel vrouw, en de ervaring is wel dat er voor mij vaak meer leuks te vinden is dan voor mijn vriend.
Voor spijkerbroeken zou je ook nog kunnen kijken bij MUDjeans. NL bedrijf dat ook veel aan recycling doet.

Shoplikeyougiveadamn.nl is ook een handige site, daarin vind je een overzicht van duurzame/eerlijke merken.
pi_204561299
Fred Perry.
afspraak tandarts verzetten
pi_204561307
Barbour.
pi_204561308
Norse Projects
pi_204561312
Arc'teryx
pi_204563640
Hackett London.
pi_204563739
Ik ben fan van ArmedAngels voor truien en zomertopjes (ik herken de opmerking hierboven dat de shirts wat dunner zijn) en Kuyichi voor jeans. En haal toch veel van Vinted. Daar kun je goede kwaliteit vinden voor een schappelijke prijs. Ik haal daar veel Repeat (cashmere) en knit-ed (wel alles nieuw met prijskaartje of nieuw zonder prijskaartje). Maar dus ook ArmedAngels en Kuyichi.

Ik ben een vrouw overigens.
pi_204564354
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2022 15:03 schreef Erasmus het volgende:
Naja, niet-fast-fashion. Ik vind het bij deze moeilijk, maar hun kleding is een stuk duurzamer (je kan er lang mee doen), en is van hele goede (Japanse) kwaliteit:

Zal best dat ze prima stoffen hebben, maar die pasvormen :') Daar kun je als man direct je ballen bij inleveren:

:')
pi_204564456
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 13:29 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Zal best dat ze prima stoffen hebben, maar die pasvormen :') Daar kun je als man direct je ballen bij inleveren:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ah, je kent hun hele assortiment uit je hoofd? Knap hoor.

Zoals ieder merk heeft ook Uniqlo lelijke kleding, maar ik ga voor goed uitziende kleding met de betere pasvormen. :P Die bestaan ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 28-04-2022 13:37:36 ]
pi_204564496
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2022 13:37 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ah, je kent hun hele assortiment uit je hoofd? Knap hoor.

Zoals ieder merk heeft ook Uniqlo lelijke kleding, maar ik ga voor goed uitziende kleding met de betere pasvormen. :P Die bestaan ook.
Ik chargeer natuurlijk, maar het is mij wat te soyboy.

No Label ben ik wel fan van overigens. Goed spul ook en via Otrium goedkoper te krijgen.
pi_204564812
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:25 schreef MeisPluis het volgende:
Ik ben fan van ArmedAngels voor truien en zomertopjes (ik herken de opmerking hierboven dat de shirts wat dunner zijn) en Kuyichi voor jeans. En haal toch veel van Vinted. Daar kun je goede kwaliteit vinden voor een schappelijke prijs. Ik haal daar veel Repeat (cashmere) en knit-ed (wel alles nieuw met prijskaartje of nieuw zonder prijskaartje). Maar dus ook ArmedAngels en Kuyichi.

Ik ben een vrouw overigens.
Er is ongelofelijk veel fake te vinden op Vinted. Ik zou daar - voor nieuwe kleren - weinig vertrouwen in hebben. Of er nou een kaartje aan zit of niet.
pi_204565139
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 14:05 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Er is ongelofelijk veel fake te vinden op Vinted. Ik zou daar - voor nieuwe kleren - weinig vertrouwen in hebben. Of er nou een kaartje aan zit of niet.
Ik koop denk ik niet de merken die veel mensen dragen / willen. Ik heb inmiddels 5 Repeat cashmere truien gekocht, en die zijn iig echt kasjmier en de kwaliteit is echt heel goed.
En alle kuyichi zijn zover ik kan zien ook allemaal echt - daar komt ook te weinig van online om veel fake verkocht te worden.

Ik geloof overigens meteen dat er bepaalde merken zijn die veel worden nagemaakt en als echt verkocht.

Ik koop overigens nooit bij mensen die heel veel van hetzelfde merk hebben met kaartjes eraan. Dan moet ik meteen denken aan heling of zo ...
pi_204566721
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2022 15:03 schreef Erasmus het volgende:

Ik dacht dat de Uniqlo niet anders was dan een Primark maar ik ben er nooit binnen gestapt dus het zal wel niet.

Heb je hier niet waar ik woon en de Primark heet hier Pennies. Voor ondergoed en schoenen ga ik nogal eens naar SportsDirect.

Marks en Spencer vind ik niks leuks tussen zitten, is in Nederland volgens mij inmiddels failliet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204566733
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 13:29 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Doet nogal pijn als je een stijfje krijgt :D
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204567167
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 14:05 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Klopt, daarom altijd naar alle details vragen als mensen het al niet zelf op de foto zetten. Willen ze geen maat of kaartjes tonen dan koop ik het niet. Duurder dan een paar tientjes koop ik ook niet op Vinted.
pi_204590757
Byborre :7
Faka G
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')