Oh nooit geweten joh! Bizar van die bankstelquote:Op zondag 24 april 2022 18:44 schreef mousemicky het volgende:
Zet maar eens een zwartleren bankstel voor het raam in de volle zon (zuidkant). Dat deden mijn schoonouders. Het bankstel werd na enkele jaren lichtpaars aan de kant die alle zon ving. Idem met gordijnen, verkleuren ook. Zet daarom ook nooit een kledingrek voor het raam, of een inloopkast/kamer vol op de zon zonder gordijnen of kastdeuren, of het moet zijn dat je van verkleurde kleding houdt...
Hebben wij hier ook gehad met het parket.quote:Op zondag 24 april 2022 18:50 schreef Het_Bokje het volgende:
Klopt, mijn ouders hebben parket in de woonkamer (met ramen aan de zuidkant). Kleurverschil gigantisch (10+ jaar). Van mooi bruinrood naar flets geeloranje
Mijn Oma zei met Pasen (eieren zoeken met nichtjes et.): "Oh mijn vestje ligt te verschieten" en vouwde het op, en stopte in haar tas.
Ik ben het hiermee eens.quote:Op zondag 24 april 2022 19:47 schreef CoolGuy het volgende:
Dit is gewoon waar. Mijn moeder doet dit al zolang ik me kan herinneren, en ik (daardoor) ook.
Zo waar dit 🤣👌quote:Op zondag 24 april 2022 19:47 schreef CoolGuy het volgende:
Dit is gewoon waar. Mijn moeder doet dit al zolang ik me kan herinneren, en ik (daardoor) ook.
Exact! En ik heb er geen bezwaar tegen als men mijn ge-helicopter gadeslaat. En als ik weer eens een bakkie koffie van de salontafel tik, dan kan men mijn anjer bewonderen tussen de hangbegonia's door.quote:Op zondag 24 april 2022 21:24 schreef Cockwhale het volgende:
Wordt het maar flets, 'k ga toch niet aldoor in het donker zitten met kunstlichtkluizenaars.
Mijn moeder hetzelfde, en opa en oma ook trouwens toen ze nog leefden, altijd de gordijnen dicht zo snel het donker wasquote:Op zondag 24 april 2022 19:47 schreef CoolGuy het volgende:
Om het interieur te beschermen tegen de schadelijke effecten van UV van de duisternis ?quote:Op maandag 25 april 2022 08:39 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Mijn moeder hetzelfde, en opa en oma ook trouwens toen ze nog leefden, altijd de gordijnen dicht zo snel het donker was
Sorry OP niet gelezenquote:Op maandag 25 april 2022 09:35 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Om het interieur te beschermen tegen de schadelijke effecten van UV van de duisternis ?![]()
's avonds de gordijnen dicht doe je voor de stookkosten en/of indien je gesteld bent op privacy
quote:Op maandag 25 april 2022 08:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ah, dat kan verklaren waarom mijn buren bij elk zonnestraaltje het zonnescherm naar beneden doen.
En ik maar denken dat ze een zonneallergie of iets dergelijks hebben...
In de warmere maanden is het logischer om het te doen tegen de warmte.quote:Op maandag 25 april 2022 12:46 schreef DjVero het volgende:
[..]![]()
De tering, mijn buren ook, ja. Nooit over nagedacht dat ze het daarom doen
Zeker, maar zodra de zon ook maar een beetje schijnt, hup gaan die dingen weer naar beneden.quote:Op maandag 25 april 2022 13:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In de warmere maanden is het logischer om het te doen tegen de warmte.
Kan ook zijn omdat ze anders niks kunnen zien op het televisiescherm.quote:Op maandag 25 april 2022 13:14 schreef DjVero het volgende:
[..]
Zeker, maar zodra de zon ook maar een beetje schijnt, hup gaan die dingen weer naar beneden.
Staat aan de noordkant bij de één en in het midden bij de ander. Maar goed, blijkbaar ken jij mijn buren beter dan ikzelf.quote:Op maandag 25 april 2022 13:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kan ook zijn omdat ze anders niks kunnen zien op het televisiescherm.
Ik noem alleen redenen die mij plausibeler lijken dan een soort angst dat kleuren van ik weet niet wat in de woonkamer oiv de zon gaan verbleken. Oftewel, ik snap niet waarom mensen ineens denken te begrijpen waarom mensen overdag wel eens gordijnen of zonwering dichtdoen met de verklaring van het ‘verschieten’. En waarom het kennelijk tot nu toe altijd een raadsel was.quote:Op maandag 25 april 2022 13:18 schreef DjVero het volgende:
[..]
Staat aan de noordkant bij de één en in het midden bij de ander. Maar goed, blijkbaar ken jij mijn buren beter dan ikzelf.
Ik zal het vanavond eens vragen.
Oh, voor mijn buren zou het echt wel een plausibele reden kunnen zijn, die kleurvervaging. Het zijn echt van die Schone Schijn / Hyacinth & Richard-types. Die doen zich graag beter voor dan dat ze daadwerkelijk zijn, dus kleurvervaging kan dan een prima reden zijn. Want stel je eens voor..... ^^quote:Op maandag 25 april 2022 13:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik noem alleen redenen die mij plausibeler lijken dan een soort angst dat kleuren van ik weet niet wat in de woonkamer oiv de zon gaan verbleken. Oftewel, ik snap niet waarom mensen ineens denken te begrijpen waarom mensen overdag wel eens gordijnen of zonwering dichtdoen met de verklaring van het ‘verschieten’. En waarom het kennelijk tot nu toe altijd een raadsel was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |