abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 april 2022 @ 17:06:47 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204529145
https://www.telegraaf.nl/(...)-is-dit-niet-verteld

Niet erg handig om dit op deze manier te regelen,
quote:
LAUWERSOOG - Oekraïense vluchtelingen staan doodsangsten uit in hun tijdelijke woningen in Lauwersoog omdat het naast het oefenterrein van defensie ligt.

Door de oorlogsgeluiden wanen ze zich in hun thuisland Oekraïne.
Dagelijks worden ze opgeschrikt door de Nederlandse militairen die op de schietbaan en oefenterrein Marnewaard aan het trainen zijn.
Die mensen schrikken al van een klappende luchtballon

quote:
We begrijpen dat deze woningen dichtbij het oefenterrein staan waar oorlogsgeluiden te horen zijn. De Oekraïners reageren echter begripvol als de situatie uitgelegd wordt.

Dat er geoefend moet worden zodat wij ons kunnen verdedigen als dat nodig is", verklaarde burgemeester Henk Jan Bolding eerder.

De vluchtelingen stellen niet van tevoren te zijn ingelicht. ,,Ons werd verteld dat we naar de mooiste plek gingen." De vrouwen zijn er verbaasd over. ,,Waarom heeft de burgemeester ons dit niet verteld?", vraagt Ruslana.
quote:
Aan tafel in een van de huisjes zitten de vrouwen verslagen bijeen. ,,Uit het niets hoorden wij overdag schoten. Wij en de kinderen waren in alle staten", vertelt Ruslana die met haar 5-jarige dochtertje Sonja en haar moeder Lilia (52) is gevlucht.

Op haar telefoon toont ze een filmpje waarop de oefeningen van de militairen te horen zijn.

Donderdagnacht werden ze opgeschrikt door een knal en mitrailleurvuur. ,,Ik zat rechtop in bed, wist niet waar ik was, een moment dacht ik dat ik in Oekraïne was.
Ik wilde met mijn dochtertje naar de schuilkelder."
De 38-jarige Alona heeft kippenvel op haar armen en moet huilen. ,,Ik heb mijn zoontje Nazar (9) vastgepakt, klaar om te vluchten."

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_204529179
8)7
pi_204529180
Nog eisen stellen ook :{w
pi_204529181
Nederland op zijn best.

We hebben overigens zat opvang, het is alleen gevuld met kansloos tuig uit landen zo ver weg dat je mag afvragen waarom ze niet in een van de veilige landen in de eigen regio waren gebleven.

Syrië is veilig genoeg, bye.
Somalië is weer veilig genoeg, bye.
Eritrea is weer veilig genoeg, bye.

Ze gaan er massaal naartoe op vakantie immers, onze overheid is compleet nutteloos.

Daar zijn je 50.000 plekken als 't niet meer is.
pi_204529218
31 december weer een vuurwerkverbod vanwege vluchtelingen uit Oekraïne. U las het hier als eerst.
Zonder wrijving geen glans
pi_204529222
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 17:13 schreef Haags het volgende:
31 december weer een vuurwerkverbod vanwege vluchtelingen uit Oekraïne. U las het hier als eerst.
ik hoop het
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 24 april 2022 @ 17:25:51 #7
323876 michaelmoore
pi_204529316
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 17:13 schreef Haags het volgende:
mooi , ikk ben voor
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 24 april 2022 @ 18:00:22 #8
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204529589
Apart...

quote:
Afghanen moeten weg uit kazerne Zoutkamp, leger heeft hem nodig

di 5 april, 08:59

De Afghaanse evacués die momenteel verblijven in de Willem Lodewijk van Nassaukazerne bij Zoutkamp, moeten daar per 1 mei weg zijn. Defensie heeft de kazerne bij oefenterrein De Marnewaard nodig voor militaire oefeningen.

Momenteel verblijven nog ongeveer 450 evacués op de kazerne. Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) en de gemeente Het Hogeland, waar Zoutkamp onder valt, weten nog niet waar de Afghanen volgende maand worden ondergebracht.

De Afghanen zijn op verzoek van de Tweede Kamer naar Nederland gehaald. In hun eigen land waren ze niet meer veilig onder het regime van de Taliban, die vorig jaar weer aan de macht kwamen. Het gaat vooral om tolken en ambassadepersoneel in dienst van de Nederlandse staat. De opvang bij Zoutkamp was de eerste opvang voor evacués uit Afghanistan en was binnen enkele dagen helemaal vol.
Nodig bij oefeningen

"Defensie heeft de kazerne heel hard nodig", zegt een woordvoerder tegen RTV Noord. "Dat heeft ook zeker te maken met de dreiging aan de oostflank van Europa. Marnewaard is voor ons een grote oefenlocatie waar ook langer dan één dag geoefend wordt. Het is dan ontzettend handig om gebruik te maken van de slaapvertrekken."

Volgens Defensie zou de kazerne in eerste instantie voor een maand als noodopvang worden gebruikt. Deze periode werd meerdere malen verlengd. Tussendoor moesten de Afghaanse evacués enkele weken plaatsmaken voor asielzoekers uit het aanmeldcentrum in Ter Apel.
Burgemeester geïnformeerd

Burgemeester Henk Jan Bolding van de gemeente Het Hogeland is inmiddels op de hoogte van het voornemen van Defensie: "Ik heb deze week een gesprek met Defensie en het COA om te horen waar we aan toe zijn".

Een andere opvangplek met dezelfde capaciteit als de kazerne is in zijn gemeente niet te vinden, zegt de burgemeester "Ik zou zo 1-2-3 niet weten waar. Dit is een heel grote groep. Zo'n gebouw als de kazerne, waar zo veel mensen in terechtkunnen, hebben wij niet leeg staan."
pi_204529967
Boomers zoals TS moeten plaatsmaken voor Oekraïeners.
  zondag 24 april 2022 @ 19:12:19 #10
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204530336
Dit kan dus echt niet hè
Wat faal je dan als land en als Unie als je, je buren niet fatsoenlijk op kan vangen omdat je jarenlang iedereen maar binnenliet, tot en met IS strijders toe.
Wees dan eerlijk en geef Polen en Hongarije geld om de Oekrainers op te vangen en bied gelijk je excuses aan voor de wezenloze eis om vluchtelingen uit verwegnistan op te moeten vangen
  zondag 24 april 2022 @ 19:15:54 #11
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204530375
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 18:38 schreef Gehrman het volgende:
Boomers zoals TS moeten plaatsmaken voor Oekraïeners.
Voltooid leven, mooi :)
  zondag 24 april 2022 @ 19:20:12 #12
323876 michaelmoore
pi_204530411
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 19:15 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Voltooid leven, mooi :)
voltooid, ik werk meer uren dan jij

morgen weeer om 6 uur op , jongen
  zondag 24 april 2022 @ 19:36:26 #13
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204530528
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 19:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
voltooid, ik werk meer uren dan jij

morgen weeer om 6 uur op , jongen
Wow super gaaf man! Ik moet echt meer op jouw gaan lijken.
  maandag 25 april 2022 @ 15:51:15 #14
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204537728
Je verzint het niet _O-
Scratch a liberal and you will find a fascist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')