De lijst is bekend.quote:Op NPO Radio 2 is komende week een nieuwe lijst te horen. Van maandag tot en met vrijdag wordt overdag ‘De Koninklijke 500’ uitgezonden naar aanleiding van Koningsdag, dat midden in die week valt. De themalijst bestaat uit de 500 beste platen van eigen bodem volgens de luisteraars van Radio 2.
De Koninklijke 500 wordt uitgezonden op NPO Radio 2 van:
Maandag 25 april t/m donderdag 28 april van 9.00 tot 16.00 uur
Vrijdag 29 april van 06.00 tot 20.00 uur
De lijst wordt op maandag 25 april bekendgemaakt, maar de top 10 houden we nog even geheim…
En wat te denken van Marco Borsato die ruimschoots vertegenwoordigt is.quote:Op maandag 25 april 2022 09:20 schreef Tussle266 het volgende:
Dit is dus wat ik bedoelde. Het begon best aardig met Shocking Blue en Van Halen. En dan krijg je daarna van die hersenbloedingmuziek van Rowwen Hèze om je oren. Alle lol er weer af.
Dit is behoorlijk ellendig.quote:Op maandag 25 april 2022 09:27 schreef WethouderHekking het volgende:
Borsato die ruimschoots vertegenwoordigt is
Marco Borsato heeft dan ook een enorme partij hits geproduceerd, net als de Earring.quote:Op maandag 25 april 2022 09:37 schreef Cassa95 het volgende:
Marco Borsato heeft gewoon bijna de meeste noteringen van iedereenZonder de top 10 alleen Golden Earring meer als ik het goed zie
Je hoopt eerst stilletjes een beetje dat hij gecanceld wordt op de keuzelijst. En als dat niet gebeurt hoop je dat er niet op gestemd wordt. Juist omdat hij op mute staat, maar dat is blijkbaar alweer voorbij. Stemt me niet echt hoopvol voor het einde van het jaar in ieder geval.quote:Op maandag 25 april 2022 09:42 schreef MadMaster het volgende:
Maar ik dacht dat MB in de ban gedaan was op de Nederlandse radiozenders en hoopte daarom stiekem dat ze zijn posities alleen zouden benoemen en niet zouden draaien...
quote:Aantal per uitvoerende
15 Marco Borsato
14 De Dijk
14 Golden Earring
13 Bløf
12 Anouk
12 Racoon
10 ?
10 André Hazes
10 Doe Maar
9 Boudewijn de Groot
9 Kensington
8 Rob de Nijs
8 Rowwen Hèze
7 Acda & De Munnik
6 Earth & Fire
6 Frank Boeijen Groep
6 Guus Meeuwis
6 Herman van Veen
6 Ilse DeLange
5 Di-rect
5 Het Goede Doel
5 Nits
5 Normaal
5 Van Halen
5 Within Temptation
4 Danny Vera
4 Golden Earrings
4 Herman Brood & His Wild Romance
4 Ramses Shaffy
4 The Cats
4 The Scene
3 3JS
3 Benny Neyman
3 Chef'Special
3 Cuby & the Blizzards
3 De Kast
3 Kadanz
3 Kane
3 Kayak
3 Krezip
3 Nick & Simon
3 Paul de Leeuw
3 Shocking Blue
3 Stef Bos
3 Suzan & Freek
3 Time Bandits
3 Toontje Lager
3 Van Dik Hout
2 Brainbox
2 Caro Emerald
2 Daniel Lohues
2 Davina Michelle
2 De Jeugd Van Tegenwoordig
2 De Poema's
2 Dizzy Man's Band
2 Drukwerk
2 Ekseption
2 Focus
2 George Baker Selection
2 Gruppo Sportivo
2 Guus Meeuwis & Vagant
2 Hans de Booij
2 Jan Rot
2 Klein Orkest
2 Mr. Probz
2 Nielson
2 Nightwish
2 Novastar
2 Robert Long
2 Ruth Jacott
2 Sandy Coast
2 Skik
2 Spinvis
2 Tee Set
2 Tiesto
2 Typhoon
2 Urban Dance Squad
2 Vandenberg
2 VOF De Kunst
2 Volumia
1 2 Brothers On The 4th Floor
1 2 Unlimited
1 Abel
1 Alain Clark
1 Alderliefste & Paul de Leeuw
1 Alderliefste & Ramses Shaffy & Liesbeth List
1 Andre Hazes & Gerard Joling
1 André Hazes & Paul de Leeuw
1 André Hazes Jr.
1 Andre van Duin
1 Anita Meyer
1 Anouk & Douwe Bob
1 Armand
1 Armin van Buuren ft. Josh Cumbee
1 Armin van Buuren ft. Kensington
1 Armin van Buuren ft.Trevor Guthrie
1 Bettie Serveert
1 Blaudzun
1 Bloem
1 Bløf & Counting Crows
1 Bløf ft. Geike
1 Blue Diamonds
1 Bokkers
1 Bots
1 Brainpower
1 Brigitte Kaandorp & Herman Finkers
1 Candy Dulfer & Dave Stewart
1 Charly Lownoise & Mental Theo
1 Circus Custers
1 City To City
1 Claudia de Breij
1 Claudia de Breij & Waylon
1 Claw Boys Claw
1 D.C. Lewis
1 Danny de Munk
1 De Jazzpolitie
1 De Staat
1 Diesel
1 Diggy Dex
1 Diggy Dex ft. Eva de Roovere
1 Diggy Dex ft. JW Roy
1 Dimitri Van Toren
1 DJ Paul Elstak
1 Dolly Dots
1 Dotan
1 Douwe Bob
1 Drs. P
1 Drs.P
1 Duncan Laurence
1 Ede Staal
1 Egbert Douwe
1 Elvis vs. JXL
1 Fatal Flowers
1 Floor Jansen & Henk Poort
1 Fluitsma & Van Tijn
1 Frank Boeijen
1 Frans Duijts
1 Frans Halsema
1 Frederique Spigt
1 Freek de Jonge
1 Froukje
1 Gé Reinders
1 Harry Klorkestein
1 Henk Westbroek
1 Herman Brood
1 Herman Brood & Henny Vrienten
1 Herman Brood & Van Dik Hout
1 Hermes House Band
1 Hero
1 Het
1 Het Simplistisch Verbond
1 Intwine
1 Is Ook Schitterend
1 Jacques Herb
1 Jan Smit
1 Janse Bagge Bend
1 Jenny Arean & Frans Halsema
1 Jeroen van Koningsbrugge
1 Johan
1 Karin Bloemen
1 Kenny B.
1 Kovacs
1 Krezip & Danny Vera
1 Kyteman
1 Lee Towers
1 Leen Jongewaard & Andre Van Den Heuvel
1 Lex Uiting
1 Loïs Lane
1 Lori Spee
1 Lucifer
1 Maaike Ouboter
1 Maan
1 Maarten van Roozendaal
1 Maggie MacNeal
1 Marco Borsato & Trijntje Oosterhuis
1 Marco Borsato, Armin van Buuren & Davina Michelle
1 Margriet Eshuijs Band
1 Martin Garrix
1 Mathilde Santing
1 Maywood
1 Meau
1 Motions
1 Mouth & MacNeal
1 Nadieh
1 Neet Oét Lottum
1 New Adventures
1 Noodweer
1 Pater Moeskroen
1 Paul de Leeuw & Ruth Jacott
1 Paul de Leeuw & Simone Kleinsma
1 Peter en zijn Rockets
1 Peter Koelewijn
1 Piet Veerman
1 Polle Eduard
1 Q65
1 Rene Froger
1 Rene Klijn
1 Roberto Jacketti & The Scooters
1 Ronde
1 S10
1 Shoes
1 Snelle & Maan
1 Snollebollekes
1 Solomon Burke & De Dijk
1 Spargo
1 Splitsing
1 Suzan & Freek & Snelle
1 Teach In
1 Ten Sharp
1 The Amazing Stroopwafels
1 The Common Linnets
1 The Dutch
1 The Gathering
1 The Kik
1 The Opposites
1 Thomas Acda, Paul de Munnik, Maan en Typhoon
1 Tol Hansse
1 Total Touch
1 Tower
1 Trijntje Oosterhuis
1 Tröckener Kecks
1 Twarres
1 Unit Gloria
1 Valensia
1 Veldhuis & Kemper
1 Vitesse
1 Wally Tax
1 Waylon
1 Youp van 't Hek
1 Zen
Ik had nog geprobeerd The Beatles de meeste noteringen te laten krijgen, maar Stars On 45 heeft het niet gehaaldquote:Op maandag 25 april 2022 09:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Marco Borsato heeft dan ook een enorme partij hits geproduceerd, net als de Earring.
De Stones en de Beatles zijn ook niet voor niks vaak terug te vinden in de Top 2000...
Op zich ook wel bijzonder.quote:Op maandag 25 april 2022 10:12 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Ik had nog geprobeerd The Beatles de meeste noteringen te laten krijgen, maar Stars On 45 heeft het niet gehaald
André Rieu, Vengaboys en Afrojack missen ook, weinig stemmen uit het buitenland dusquote:Op maandag 25 april 2022 10:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Op zich ook wel bijzonder.
Als er een Nederlandse productie is geweest die internationaal bekend is, dan is dat toch er wel één van...
Je kan wel mee met de KL204...quote:Op maandag 25 april 2022 10:48 schreef Tussle266 het volgende:
Ik vind het vooral jammer dat het niet van vliegtuigspotten met Frans Halsema komt deze week. Ik had toch nog wel één keer dat klassieke Top 2000-gevoel met een DC9 willen ervaren. Maar zelfs 500 platen met een harde grens is niet voldoende, zo blijkt.,.
Donderdagochtend. Dan heb ik zelfs nog tijd om in te pakken.quote:
Nee, nee, neeeee, Spinvis op de radio is per definitie een misser...quote:Op maandag 25 april 2022 11:51 schreef Tussle266 het volgende:
Spinvis en Drs P in een één uur, daar kan weinig mis aan gaan denk je dan. Alleen jammer dat ze die sander metdebusmee ertussenin propten.
Hahaha. Ik kan die prozac-hits altijd wel waarderen hoor. Zeker als het alternatief Sander of Marco heet.quote:Op maandag 25 april 2022 11:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, nee, neeeee, Spinvis op de radio is per definitie een misser...
Lekker seksen in een natgeregende portiek, wie wil dat nu niet?quote:Op maandag 25 april 2022 10:48 schreef Tussle266 het volgende:
Ik vind het vooral jammer dat het niet van vliegtuigspotten met Frans Halsema komt deze week. Ik had toch nog wel één keer dat klassieke Top 2000-gevoel met een DC9 willen ervaren. Maar zelfs 500 platen met een harde grens is niet voldoende, zo blijkt.,.
Dat is dat Top2000-gevoel wat ik bedoel!quote:Op maandag 25 april 2022 12:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lekker seksen in een natgeregende portiek, wie wil dat nu niet?
Zelfs Flappie kwam net wegens die reden voorbij...quote:Op maandag 25 april 2022 13:06 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat is dat Top2000-gevoel wat ik bedoel!
Toen ging ik net thee zetten. Ik hoor wel dat Henny Vrienten is overleden. Die kwam ook een halfuurtje geleden nog voorbij.quote:Op maandag 25 april 2022 15:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zelfs Flappie kwam net wegens die reden voorbij...
Ik vind dat wel twee totaal verschillende nummers, maar dat is denk ik juist onderdeel van het probleem. Ik zou nooit op Deeper Shade of Soul stemmen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:56 schreef Tussle266 het volgende:
Ik haak komend uur in. Daarover: dat Demagogue en Deeper Shade of Soul in deze lijst zo dicht bij elkaar staan bewijst voor mij wel dat ze elkaar eigenlijk voor de Top 2000 in de weg zitten. De bekende keuzelijst paradox.
Het zijn ook twee totaal verschillende nummers, maar als er 1 zou vervallen zou dat volgens mij toch beter uitpakken. Daar hoeven niet eens alle stemmers voor over te stappen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind dat wel twee totaal verschillende nummers, maar dat is denk ik juist onderdeel van het probleem. Ik zou nooit op Deeper Shade of Soul stemmen.
Wel even de aantekening van mijn kant dat het natuurlijk niet 1 op 1 te vergelijken is met het stemmen in december, anders hadden we ook wel één of andere onduidelijke hippe vlogger van deze week in deze lijst gehad. Het viel me alleen op dat deze twee UDS-platen hier allebei staan en dat andere Nederlandse bubbling under plaatjes zelfs deze lijst niet halen. Die staan er volgens mij dus wel nog wat verder van de Top 2000 af.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind dat wel twee totaal verschillende nummers, maar dat is denk ik juist onderdeel van het probleem. Ik zou nooit op Deeper Shade of Soul stemmen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:57 schreef Cassa95 het volgende:
Kunnen we de top 10 achterhalen? Ik denk het wel:Ik denk dat je er niet heel ver vanaf zit...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zijn de bovensten uit de Top2000 die missen in 11-500, maar dan zal de volgorde inderdaad niet veel verschillen. Al staan sommige nummers in de T2K veel lager dan bijvoorbeeld Oceaan, Papa of Brabantquote:Op dinsdag 26 april 2022 12:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk dat je er niet heel ver vanaf zit...
Mis jij DJ Jurgen ook zo?quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:17 schreef MadMaster het volgende:
Een Top 500 is misschien een beetje te veel van het goede.
Vandaag zijn de laatste 100+ platen te horen en is het redelijk te doen…
Nee, geheel niet...quote:
Dat is het nadeel met radio stemlijstjes, vaak veel overeenkomsten en veelal zeer bekende songs.quote:Ik ben eigenlijk de laatste dagen vooral afgehaakt omdat je nu bij de platen komt die later dit jaar ook nog wel eens of vaker in een lijstjescontext voorbijkomen. Onderin zat wel veel waanzin, maar zaten ook wel wat leuke dingen om eens in een lijstje terug te horen.
AMENquote:Op vrijdag 29 april 2022 14:05 schreef MadMaster het volgende:
Maar liever zo eens per jaar deze NL verzameling dan bijv. dagelijks RadioNL gejengel...
100 % score!quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:57 schreef Cassa95 het volgende:
Kunnen we de top 10 achterhalen? Ik denk het wel:
Roller Coaster
Radar Love
Avond
Soldier On
Door De Wind
Over De Muur
Het Dorp
Pastorale
Stil In Mij
Saturday Night
Ik zal de TT even actualiseren dan…quote:Op zaterdag 15 april 2023 08:56 schreef Tussle266 het volgende:
De Suus & Freek Cup 2023. Deze lijst blijft dus blijkbaar. Maandag en dinsdag zijn meestal wel leuk in dit type weken.
https://stem.nporadio2.nl/de-koninklijke-500-23/1
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Aafke Romeijn - Karakter (2013)
BARNSTEEN - Midden Zomer (2022)
Boudewijn de Groot - Testament (1967)
De Toegift - Nollestrand (2022)
Eefje de Visser - Scheef (2015)
Fresku - Twijfel (2011)
Froukje - Niets Tussen (2021)
Harrie Jekkers - De Man in de Wolken (1991)
Iris Penning - Dood Voor Een Dag (2016)
Johan - Tumble And Fall (2001)
Klein Orkest Over De Muur (1984)
Linde Schöne - Ergens in Mijn Hoofd (2020)
MEAU - Dat Heb Jij Gedaan (2021)
Meis - Alsof (2021)
Naaz - TAPED (2019)
Roosbeef - Twijfelaar (2011)
Sarah - Labyrint (2000)
Sophie Straat - Mooier Als Je Lacht (2023)
Spinvis - Bagagedrager (2002)
Wies - Voor De Gek (2023)Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:57 schreef Cassa95 het volgende:
Kunnen we de top 10 achterhalen? Ik denk het wel:Dat Heb Jij Gedaan komt in 2023 ongetwijfeld nieuw binnen in de Top 10, na het grote succes in de Nederlandstalige 1999 en de Top 2000.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.nporadio2.nl/(...)dstalige-nummer-ooitBloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |