Jammer dat hier weinig neutrale uitleg over te vinden is, vooral van die "su pakke allus af!!" schreeuwende wauzen op Twitter.quote:
Heb je gemist dat er Russische jachten in beslag worden genomen?quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer dat hier weinig neutrale uitleg over te vinden is, vooral van die "su pakke allus af!!" schreeuwende wauzen op Twitter.
Dat heb ik vaak langs zien komen in berichtgeving over de oorlog die Rusland gestart is inderdaad.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:38 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Heb je gemist dat er Russische jachten in beslag worden genomen?
Is nogal heel specifiek gericht en heeft een heel duidelijke en begrijpelijke achtergrond.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:38 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Heb je gemist dat er Russische jachten in beslag worden genomen?
Waarover? Dat het eigendomsrecht gewoon vast ligt in het evrm maar dat er bij absolute noodsituaties natuurlijk altijd inbreuken mogelijk zijn maar dat er dan gecompenseerd moet worden?quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:49 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb ergens een uitleg gelezen hierover, en, zoals verwacht, bleek het toch anders te zijn dan wordt voorgedaan. Ik kan het echter niet meer vinden.
@:trein2000 kun jij hier wat meer over zeggen?
Jij zegt het zoveel duidelijker en korter dan ik het zou kunnenquote:Op zaterdag 23 april 2022 11:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarover? Dat het eigendomsrecht gewoon vast ligt in het evrm maar dat er bij absolute noodsituaties natuurlijk altijd inbreuken mogelijk zijn maar dat er dan gecompenseerd moet worden?
Dat deel van de wet verplaatsing bevolking is überhaupt nog niet in werking getreden.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij zegt het zoveel duidelijker en korter dan ik het zou kunnen
Dank!
Dus: nee, we kunnen nog steeds niet zomaar uit ons huis gezet worden? Toch?
Nog niet, maar gaat wel gebeuren?quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat deel van de wet verplaatsing bevolking is überhaupt nog niet in werking getreden.
Het kan.quote:Op zaterdag 23 april 2022 12:15 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Nog niet, maar gaat wel gebeuren?
Ik vraag mij overigens af welk probleem hier precies mee wordt opgelost. Wat is de noodzaak om dit uitgerekend nu te moeten beslissen?
Ah het is vanwege de opvang van vluchtelingen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 12:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het kan.
Wat ik begrepen heb gaat het vooral om het kunnen vorderen van leegstaande kantoorpanden en dat werk.
Dit is om de Oekraïense vluchtelingen crisis op te vangen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 12:15 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Nog niet, maar gaat wel gebeuren?
Ik vraag mij overigens af welk probleem hier precies mee wordt opgelost. Wat is de noodzaak om dit uitgerekend nu te moeten beslissen?
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2022-133.htmlquote:Besluit van 31 maart 2022, houdende inwerkingstelling van de artikelen 2c en 4 van de Wet verplaatsing bevolking
Wij Willem-Alexander, bij de gratie Gods, Koning der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, enz. enz. enz.
Op de voordracht van Onze Minister-President, Minister van Algemene Zaken, van 31 maart 2022, nr. 3763231;
Overwegende dat er sprake is van een zodanig grote toestroom van ontheemden uit Oekraïne dat met de bestaande structuren niet in de benodigde opvang kan worden voorzien, en dat het door deze buitengewone omstandigheden noodzakelijk is enkele artikelen uit de Wet verplaatsing bevolking in werking te stellen;
Gelet op artikel 2, eerste lid, en vijfde lid, eerste zin, van de Wet verplaatsing bevolking;
Hebben goedgevonden en verstaan:
Artikel 1
De artikelen 2c en 4 van de Wet verplaatsing bevolking worden in werking gesteld.
Artikel 2
Dit besluit wordt bekendgemaakt door publicatie in het Staatsblad.
Onze Minister-President, Minister van Algemene Zaken, is belast met de uitvoering van dit besluit, dat met de daarbij behorende nota van toelichting in het Staatsblad zal worden geplaatst.
’s-Gravenhage, 31 maart 2022
Willem-Alexander
Nou onteigenen zie ik nog niet direct gebeuren..,quote:Op zaterdag 23 april 2022 14:24 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ah het is vanwege de opvang van vluchtelingen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)uchtelingen-a4105485
Als ik het goed begrijp wil men in een noodgeval leegstaande panden kunnen vorderen om te gebruiken als opvang voor vluchtelingen. Ook onteigenen wordt daarbij overwogen.
Dat is er wel. De NRC heeft er recentelijk nog een artikel over geschreven waarin het haarfijn uitgelegd word.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer dat hier weinig neutrale uitleg over te vinden is, vooral van die "su pakke allus af!!" schreeuwende wauzen op Twitter.
Als vastgoedinvesteerders een doorn in het oog zijn bij woningnood dan zullen hun leegstaande woningen als eerste in aanmerking komen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 14:24 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp wil men in een noodgeval leegstaande panden kunnen vorderen om te gebruiken als opvang voor vluchtelingen. Ook onteigenen wordt daarbij overwogen.
Als je de 'gewone' woningnood bedoeld dan zou ik daar zeer van staan te kijken. Een d66 en vvd zijn niet bepaald partijen 'van het volk' en te meer partijen die vastgoedinvesteerders het hof willen makenquote:Op zondag 24 april 2022 13:31 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Als vastgoedinvesteerders een doorn in het oog zijn bij woningnood dan zullen hun leegstaande woningen als eerste in aanmerking komen.
Wat als vrijwel alle kantoorpanden worden volgepropt met vluchtelingen, maar het is nog steeds niet voldoende?quote:Op zaterdag 23 april 2022 14:24 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
idd waar trek je de grens? of gewoon "I support the current thing".quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:02 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wat als vrijwel alle kantoorpanden worden volgepropt met vluchtelingen, maar het is nog steeds niet voldoende?
Gaan we dan door met de koopwoningen?
Je hoeft het zelf niet te beantwoorden het waren zomaar wat vragen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |