abonnement Unibet Coolblue
pi_204546663
Net binnen de top 100. :')
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_204546672
Als Dennis Rohan weer mag gaan knechten voor Kruiswijk dan stort hij gegarandeerd in een depressie van 3 jaar. Benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.
  dinsdag 26 april 2022 @ 17:36:22 #178
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204546699
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 17:32 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
Als Dennis Rohan weer mag gaan knechten voor Kruiswijk dan stort hij gegarandeerd in een depressie van 3 jaar. Benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.
Gewoon drie kopmannen!
pi_204546725
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 13:25 schreef Mani89 het volgende:

Marco Tizza: mijn immer onderschatte puncher Marco, hij kan zoveel, en toch al jaren moeten ploeteren bij het prachtige Amore & Vita, dit jaar mag hij eindelijk het ongelijk van iedereen bewijzen.

quote:
LEVE DE LAATSTE. Marco Tizza viel 140 kilometer lang aan, maar eindigde achteraan: “Ik ben kapot. Verschrikkelijk. Total loss. Nog beschrijvingen nodig?

God straft onmiddellijk. Of hooguit met vier maanden vertraging. Deze winter ruilde Marco Tizza het religieus geïnspireerde wielerteam Amore e Vita voor het Belgische Bingoal-team. Van God naar gokken, dat kan Hij niet zomaar laten gebeuren. In Luik bedacht de Almachtige de Italiaan met de allerlaatste plek. “Rij je 140 kilometer in de aanval en bellen ze je wakker omdat je laatste bent.”

“Pronto!”

Dag Marco, waar vinden we de allerlaatste van Luik een dag later om kwart over tien ’s ochtends terug?
“Euh, in bed in Italië. Je hebt me net wakker gebeld. (lacht) Ik heb zondag mijn ongeluksplek zo snel mogelijk verlaten. Van Luik naar Charleroi, vliegtuig op naar Bergamo, nog een uurtje rijden, om iets over één ’s nachts lag ik in bed.”

Met zere benen?
“Ik ben kapot. Verschrikkelijk. Total loss. Nog beschrijvingen nodig? Ik ben nooit zo diep gegaan als zondag. Gelukkig is het hier in Italië San Marco. 25 april. Mijn naamdag en een vakantiedag. Ook voor mij. De komende drie weken heb ik geen wedstrijd. Straks een barbecuetje.”

Je lijkt niet te zwaar te tillen aan je laatste plaats?
“Helemaal niet. Al jaren droomde ik ervan een keer Luik-Bastenaken-Luik te mogen rijden. Ik ben er dertig jaar voor moeten worden. Daarom wilde ik ook per se uitrijden. Een paar jaar geleden heb ik de Amstel mogen rijden en dat is mij toen niet gelukt. Wil je trouwens wel tegen je lezers zeggen dat ik in Luik niet de hele dag achteraan heb gereden?”

Klopt. Honderdveertig kilometer lang reed je net helemaal vooraan. Als lid van de vroege ontsnapping.
“Vroeg, vroeg…? Mensen weten niet wat je allemaal moet doen om daar in te zitten. Ik heb in de eerste kilometers wel tien keer aangevallen. Altijd pakten ze mij terug. En toen ik eventjes naar adem zat te happen, lieten ze vijf andere renners wel vertrekken. Gevolg: ik in de tegenaanval. Tot kilometer zestig heb ik à bloc gereden om ze te kunnen inhalen. Nu ik er zo over nadenk: toen was mijn bobijn eigenlijk al af.”

Waarom wilde je per se in die vlucht zitten?
“Omdat de ploeg het mij vriendelijk had gevraagd. Bingoal-Sauces Pauwels is een Belgische ploeg. Luik-Bastenaken-Luik is dé wedstrijd van het jaar voor hen. Het wemelde er zondag van de vips en invités. Dan wil je wel dat je renners in beeld rijden.”

We hebben het even uitgerekend: eenmaal teruggegrepen heb je in de laatste 65 kilometer nog een half uur verloren. Dat is, euh, best veel.
“Ik zeg je toch: ik was helemaal naar de vaantjes. Totally destroyed. Bovendien heb ik zeker vijf minuten achter die massale valpartij stilgestaan. Weer tijdverlies. Nadien ben ik door het ene na het andere groepje ingehaald en achtergelaten. Energiepeil: nul. En intussen begon mijn pollenallergie nog op te spelen. Ik moest soms letterlijk naar adem happen. De zwaarste zestig kilometer van mijn leven. Ik ben nog nooit zo blij geweest om een finish te zien.”

Toch is je humeur een dag later alweer opperbest.
“Omdat ik het al geweldig vind dat ik dat mag meemaken. Ik ben dertig en dit is na 2018 pas mijn tweede jaar bij een Procontinentaal team. Mijn andere zes jaar als prof waren bij een continentaal team.”

Even tussendoor: de derde en laagste klasse van het profwielrennen.
“Juist. Een andere wereld. Vandaag weet ik perfect welke koersen ik de rest van het jaar mag rijden. Soms de absolute topwedstrijden, maar altijd koersen die iedereen kent. Bij een continentale ploeg is dat net even anders. Programma? Niks. Ik trainde altijd à bloc, want op elk moment konden ze je vragen naar deze of gene wedstrijd af te reizen. Soms was dat in Italië of Frankrijk, maar evengoed kon dat een ronde in Albanië, Korea, Roemenië of Estland zijn. Dan ben je blij als je in Luik mag starten.”

Je reed de jongste drie jaar voor een merkwaardig team: Amore e Vita. Liefde en leven. Een ploeg genoemd naar een slogan tegen abortus en euthanasie en, zo wil het verhaal, met de paus als sponsor.
(lacht) “Dat verhaal... Het is misschien ooit begonnen met die anti-abortuskreet, maar dat de paus sponsort, geloof ik niet. Het is wel de oudste profploeg ter wereld – meer dan zeventig jaar bestaat ze al. In de jaren 80 mocht de manager op audiëntie bij de paus. Die zegende hem met de woorden Amore e vita, en dat vond hij mooi klinken. Enige religieuze inspiratie is er dus wel. Maar denk niet dat ik er elke dag naar de mis moest.”

Van de paus naar het Waalse Bingoal: hoe doe je dat?
“De Belgische ploeg heeft met De Rosa deze winter een Italiaanse fietsenproducent en wilde er daarom graag een Italiaanse renner bij. Ik dus. Mooi. Zij leren mij Frans, ik leer hen Italiaans. Fijne ploeg, fijn programma. Zelfs al word je een keer laatste.”
  dinsdag 26 april 2022 @ 17:48:40 #180
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_204546779
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 17:41 schreef wimderon het volgende:

[..]
[..]

In een adem uitgelezen 👌🏻
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_204546802
Plapp gaat dit jaar heel goed bergop, maar is zijn tijdritbenen kwijtgeraakt, geloof ik
pi_204546843
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 17:52 schreef Marcoss het volgende:
Plapp gaat dit jaar heel goed bergop, maar is zijn tijdritbenen kwijtgeraakt, geloof ik
In de zandbak reed hij op een wegfiets na een valpartij tijdens de verkenning.
pi_204546875
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 17:57 schreef wimderon het volgende:

[..]
In de zandbak reed hij op een wegfiets na een valpartij tijdens de verkenning.
Maar vandaag toch niet, neem ik aan?
  dinsdag 26 april 2022 @ 18:13:58 #184
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_204546939
IJzersterke Ayuso.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 18:19:58 #185
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_204546980
Kruijswijk: 'Podium in grote ronde nog steeds mogelijk'

Chris Froome: Being competitive at Tour de France would be a 'dream scenario'

Allemaal even lachen jongens.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 19:05:03 #186
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204547282

pi_204547317
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 19:05 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:D _O-
pi_204549296
Kopman Steven krijgt nu wel de eerste herkansing in zes jaar na wat zijn grootste kans op een ritzege in een grote ronde ooit is geweest met een klimtijdrit.

twitter
pi_204549497
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 16:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Deceuninck collectief wel sterk hier
Alpecin?
  dinsdag 26 april 2022 @ 22:15:36 #190
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_204549659
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 21:46 schreef Dale__Cooper het volgende:
Kopman Steven krijgt nu wel de eerste herkansing in zes jaar na wat zijn grootste kans op een ritzege in een grote ronde ooit is geweest met een klimtijdrit.

[ twitter ]
Herinner me nu niet aan de Giro van 2016. Ik ga altijd nog een beetje dood van binnen als ik eraan terugdenk hoe die uit de handen geglipt is. ;(

In 2020, 2 jaar terug, was Kruijswijk trouwens nog aardig in de buurt van dat niveau. Top-5 was zeker gelukt als hij toen geen corona had gekregen. Daarna is het helaas nooit meer wat geworden...
pi_204549734
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 22:15 schreef DecoAoreste het volgende:
Herinner me nu niet aan de Giro van 2016. Ik ga altijd nog een beetje dood van binnen als ik eraan terugdenk hoe die uit de handen geglipt is.
Dit! :(

Ik weet nog precies waar ik was toen ik hoorde van z'n val. :') :@
  dinsdag 26 april 2022 @ 22:28:48 #192
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_204549823
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 22:21 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Dit! :(

Ik weet nog precies waar ik was toen ik hoorde van z'n val. :') :@
Ja ik ook.

Oprecht erger dan een verloren WK-finale en een foute wissel bij elkaar opgeteld.
pi_204549982
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 18:02 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Maar vandaag toch niet, neem ik aan?
Nee, maar dan wordt wel erg n=1
  Redactie Sport woensdag 27 april 2022 @ 08:27:27 #194
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204551329
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 22:28 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Ja ik ook.

Oprecht erger dan een verloren WK-finale en een foute wissel bij elkaar opgeteld.
Eens al heb ik niet zoveel met Kramer en die heeft heel veel wel gewonnen en die WK-finale, ach.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204554593
quote:
De kans bestaat dat VolkerWessels in 2023 al koerst op een ProTeam-licentie. De ambitie van het Nederlandse continentale team was al bekend en de plannen lagen er om in 2024 die stap omhoog te zetten, maar mogelijk gebeurt dat al een jaar eerder.

“We denken er serieus over na, maar ik kan nu nog niet zeggen welke kant het opgaat”, tekent CyclingOnline op uit de mond van Dinand van den Berg, de teammanager van VolkerWessels. “Zeg maar dat de kans 50-50 is dat we komend jaar een niveau hoger gaan rijden. Een niveau hoger is echt een flinke stap die je moet zetten. Financieel, maar ook organisatorisch.”

...
https://www.wielerflits.n(...)50-voor-komend-jaar/

^O^ ^O^
  woensdag 27 april 2022 @ 14:27:30 #196
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_204554849


Black Spoke domineert de WorldTour. Baroncini in shambles.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 27 april 2022 @ 15:03:35 #197
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_204555088
Tour of Hellas doet esthetisch een gooi naar de troon van Noorwegen, wat een toffe ronde. Finish boven op Mt. Olympus gaarne.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 27 april 2022 @ 15:08:50 #198
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204555135
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 15:03 schreef Koffieplanter het volgende:
Tour of Hellas doet esthetisch een gooi naar de troon van Noorwegen, wat een toffe ronde. Finish boven op Mt. Olympus gaarne.
Griekenland in het voorjaar, dat zou toch een wielerwalhalla kunnen, nee, moeten zijn.
  woensdag 27 april 2022 @ 15:15:53 #199
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_204555192
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 15:08 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Griekenland in het voorjaar, dat zou toch een wielerwalhalla kunnen, nee, moeten zijn.
Ze starten morgen in fucking Athens, maar rijden in Marousi eigenlijk direct de stad uit. Heel erg jammer. Met een peloton langs het Parthenon, om maar iets te noemen, dat had legendarische foto's opgeleverd.
Put these foolish ambitions to rest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')