quote:Peter (56) dood gevonden in duinen bij homo-ontmoetingsplaats: ‘Hij deed geen vlieg kwaad’
De man die afgelopen weekend dood in het duingebied tussen Egmond en Bergen werd gevonden, blijkt de 56-jarige Peter Langenberg uit Alkmaar te zijn. De plek waar zijn levenloze lichaam door voorbijgangers is gevonden, ligt in de buurt van een bekende ontmoetingsplek voor mannen. COC Nederland wil niet speculeren over het misdrijf, maar roept justitie en politie wel op om meer toezicht te houden op dit soort locaties.
De politie heeft aanwijzingen dat de 56-jarige Langenberg door een misdrijf om het leven is gekomen. Op wat voor een manier hij om het leven is gebracht, wordt in het kader van het onderzoek niet bekendgemaakt. Wel staat vast dat van de dader nog elk spoor ontbreekt, daarom heeft de politie gisteravond in Opsporing Verzocht camerabeelden vrijgegeven waarop de man uit Alkmaar te zien is.
In de korte video is te zien dat Langenberg die zondag rond 10.45 uur in Connexxion-bus lijn 165 stapt. Ter hoogte van halte Vuurtoren, tien kilometer van het centrum in Alkmaar, verlaat hij de bus weer. Zo’n vijf uur later, rond 15.30 uur, wordt de man in de Egmondse duinen aangetroffen door voorbijgangers. De kleren die hij aan had zijn weg, net als zijn tas en kniebrace.
Ook zijn telefoon is verdwenen, maar die werd even later volgens de politie door ‘eerlijke vinders’ afgegeven in een boekhandel in Egmond. ,,Met hen zou de politie alsnog heel graag in contact komen, zij hadden destijds vermoedelijk niet de ernst van de situatie door”, aldus de politie.
‘Geen vlieg kwaad’
Wie meer informatie heeft over het motief of aanleiding voor de moord op Peter Langenberg, wordt verzocht contact op te nemen met de recherche. Dit gaat ook op voor de mensen die weten wat er met de kleding, tas of de kniebrace van het slachtoffer is gebeurd.
Een bekende van het slachtoffer tast volledig in het duister wat er met Langenberg is gebeurd. ,,De lieve man deed geen vlieg kwaad, was nooit uit op geweld en was net naar Alkmaar verhuisd om dichter bij zijn moeder te zijn die daar in een verpleeghuis woont”, schrijft diegene op Facebook.
Roze in Blauw
Mannen die op die dag in de buurt van de ontmoetingsplaats zijn geweest, kunnen veilig contact opnemen met Misdaad Anoniem of Roze in Blauw, het landelijk netwerk van de politie voor de lhbti-gemeenschap. COC Nederland reageert geschrokken op het nieuws, maar vindt het nog te vroeg om een inhoudelijke reactie te geven. ,,Wat we wel kunnen zeggen is dat we justitie al langer oproepen om meer maatregelen te nemen tegen het voorkomen van lhbti-geweld. Daarover hebben we deze week nog een brief gestuurd.”
Volgens COC Nederland moet er meer geld naar Roze in Blauw en moet iedere politie-eenheid een speciale rechercheur krijgen die zich bezighoudt met discriminatie en intolerantie jegens de lhbti-gemeenschap. ,,Daarnaast vinden we ook dat er goed gekeken moet worden naar de veiligheid van ontmoetingsplekken. Het gebeurt nu nog te vaak dat ze moeten worden verplaatst of zelfs helemaal op slot gaan. Dat is geen wenselijke situatie.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)lieg-kwaad~a26d450c/
quote:Op donderdag 21 april 2022 17:33 schreef roos94 het volgende:
Is sirdinalot nog recent gezien op fok?
Serieus? Niet "mensen"?quote:Op donderdag 21 april 2022 17:18 schreef Bocaj het volgende:
Toen net bekend werd dat hij dood in de duinen gevonden was, was er nog niet zoveel bekend...
Er werd wel gezegd dat mannen zich konden melden via misdaad anoniem... toen dacht ik al zoiets...
Maar erg triest natuurlijk!
De beste man is 56, als ik zo oud was geweest had ik toch allang een huis gehad omdat het vroeger veel goedkoper was? Maar lief dat je het vraagtquote:Op donderdag 21 april 2022 17:33 schreef roos94 het volgende:
Is sirdinalot nog recent gezien op fok?
Jij snapt wel meer niet.quote:Op donderdag 21 april 2022 21:10 schreef NoXia het volgende:
Ik snap die homo's niet. Waarom altijd op openbare plekken? Doe het lekker thuis of in een hotel ofzo. Net of wij allemaal willen meegenieten![]()
![]()
Dat zie ik niet, mensen die een wc-rol verkeerd hangen, knijpen in fruit in de supermarkt, hun auto niet normaal parkeren, etc. Die zijn veel erger dan een stel gefrustreerde getrouwde mannen die elkaar gaan lopen aftrekken.quote:
Deze week achtertuin aangepaktquote:
En? Deed het zeer? Of was het niet je eerste keer?quote:Op donderdag 21 april 2022 21:39 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Deze week achtertuin aangepakt
Vaker gedaan, heb ervaring.quote:Op donderdag 21 april 2022 21:43 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
En? Deed het zeer? Of was het niet je eerste keer?
Een goed bijgehouden achtertuin is immers goud waard.quote:
Maak je geen illusies want zelfs dat had je wel verkloot.quote:Op donderdag 21 april 2022 17:51 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
De beste man is 56, als ik zo oud was geweest had ik toch allang een huis gehad omdat het vroeger veel goedkoper was? Maar lief dat je het vraagt
Vooral bestrating héquote:Op donderdag 21 april 2022 21:59 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Een goed bijgehouden achtertuin is immers goud waard.
voegen niet laten verwateren!quote:
Dit.quote:Op vrijdag 22 april 2022 08:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
Homo-ontmoetingsplekken verbieden.
Die ontmoetingsplekken heten toch al tijden, kerk, moskee, tempel, Vaticaan, paleis, schouwburg, theater enz enz?quote:Op vrijdag 22 april 2022 08:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
Homo-ontmoetingsplekken verbieden.
Mannen bezoeken deze plekken vaak niet uit luxe he. Die zitten in de kast (met verschillende redenen om er niet uit te durven komen). Dat is op zich al erg genoeg, maar die zoeken hun behoeftes dan op dit soort plekken en dan is thuis afspreken al een no-go, omdat je dan al een deel van je anonimiteit opgeeft. Dat is voor die mannen op dat moment echt geen optie.quote:Op vrijdag 22 april 2022 08:45 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dit.
Het is natuurlijk van de zotte dat deze nichten niet gewoon thuis afspreken, maar soms op plekken komen waar bv ook kinderen kunnen komen.
In de jaren 90 had je huizen onder de 200 duizend gulden. Dat is echt spotgoedkoop. Dus nee dat is niet waar.quote:Op donderdag 21 april 2022 22:01 schreef machtpen het volgende:
[..]
Maak je geen illusies want zelfs dat had je wel verkloot.
Er zijn dus gewoon figuren die naar dit soort plekken gaan om lekker even wat homo's in elkaar te meppen: https://www.bd.nl/home/dr(...)te-opgepakt~a040e23d . Zieke shit dit.quote:Op vrijdag 22 april 2022 09:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mannen bezoeken deze plekken vaak niet uit luxe he. Die zitten in de kast (met verschillende redenen om er niet uit te durven komen). Dat is op zich al erg genoeg, maar die zoeken hun behoeftes dan op dit soort plekken en dan is thuis afspreken al een no-go, omdat je dan al een deel van je anonimiteit opgeeft. Dat is voor die mannen op dat moment echt geen optie.
Het is volgens mij ook niet de bedoeling van het overgrote deel van deze mannen dat andere voorbijgangers worden geconfronteerd met wat ze daar doen. Dus uit het zicht van argeloze voorbijgangers en dus ook kinderen.
Het feit dat ze anoniem sex willen hebben met andere mannen maakt juist dat ze heel kwetsbaar zijn voor dit soort geweldsuitingen. Ik heb zelf altijd het geluk gehad dat ik als homo niet mijn genot op deze plekken hoefde/hoef te zoeken, maar voor mannen in de kast is het vaak de enige optie om toch (anoniem) seks te kunnen hebben. En dan kun je zeggen "Ja dan moeten ze er maar uit komen", maar zo simpel is het niet. Vanwege religieuze of persoonlijke overwegingen (gevoelde druk/angst voor reactie familie) kan die drempel hoog zijn en wordt deze alleen maar hoger naarmate de tijd verstrijkt.
Dan had je toen een melkert baan gehad en was dat huis nog niet te betalen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 09:55 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
In de jaren 90 had je huizen onder de 200 duizend gulden. Dat is echt spotgoedkoop. Dus nee dat is niet waar.
Ik heb nou toch ook een normale baan? Lees mijn topics wat beter als je noten op je zang hebt en houd het anders on-topicquote:Op vrijdag 22 april 2022 10:03 schreef machtpen het volgende:
[..]
Dan had je toen een melkert baan gehad en was dat huis nog niet te betalen.
Met meerdere eensgezinde personen is men meer mans, als degene die men homo noemt.quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Er zijn dus gewoon figuren die naar dit soort plekken gaan om lekker even wat homo's in elkaar te meppen: https://www.bd.nl/home/dr(...)te-opgepakt~a040e23d . Zieke shit dit.
Andere tijden met een gierende jeugdwerkeloosheid kun je natuurlijk niet vergelijken met nu.quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:29 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb nou toch ook een normale baan? Lees mijn topics wat beter als je noten op je zang hebt en houd het anders on-topic
Toen ik begon met werken, in 2017, was het ook echt niet triviaal dat je overal zomaar een baan kon vinden hoor. Dat kwam misschien tegen 2019 zo op en al helemaal sinds de corona crisis in bepaalde sectoren (behalve dan die dicht moesten van D666) en nu de crisis grotendeels voorbij is al helemaal.quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:44 schreef machtpen het volgende:
[..]
Andere tijden met een gierende jeugdwerkeloosheid kun je natuurlijk niet vergelijken met nu.
Gezin koopt huis met uitzicht op homoseksplek: “Soms zijn ze met zes man bezig”quote:Op vrijdag 22 april 2022 09:21 schreef TheVulture het volgende:
Het is volgens mij ook niet de bedoeling van het overgrote deel van deze mannen dat andere voorbijgangers worden geconfronteerd met wat ze daar doen. Dus uit het zicht van argeloze voorbijgangers en dus ook kinderen.
29 jaarquote:Op vrijdag 22 april 2022 21:13 schreef Zipportal het volgende:
Verdachte opgepakt in onderzoek naar dood Peter Langenberg
https://www.telegraaf.nl/(...)ood-peter-langenberg
Nou ja, lekker snel en efficiënt optreden van de recherche.quote:
Dat mag jij vinden, maarquote:Op donderdag 21 april 2022 21:19 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat zie ik niet, mensen die een wc-rol verkeerd hangen, knijpen in fruit in de supermarkt, hun auto niet normaal parkeren, etc. Die zijn veel erger dan een stel gefrustreerde getrouwde mannen die elkaar gaan lopen aftrekken.
Nou, nee. Ik vertel hier dat ik vroeger met zwakzinnige asociale randdebielen om ging.quote:Op zaterdag 23 april 2022 01:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij vertelt hier gewoon dat je een zwakzinnige, asociale randdebiel bent?
Mensen kunnen in jouw belevingswereld niet leren en zich aanpassen in de loop der tijd zeker? Ok, autist.quote:Op zaterdag 23 april 2022 01:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij vertelt hier gewoon dat je een zwakzinnige, asociale randdebiel bent?
Oh goh, mag je niemand lastig vallen met je privé aangelegenheden? Enorm bedankt dat je deze opheldering verzorgde voor me.quote:Op zaterdag 23 april 2022 01:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden, maar
a) Het mag niet in het openbaar en
b) @:NoXia heeft gelijk. Het is jouw prive-dingetje, val daar anderen niet mee lastig.
Neuk jij nooit met je vriendinnetje in de buitenlucht? Moet je eens doen. Erg leuk en spannend.quote:Op donderdag 21 april 2022 21:10 schreef NoXia het volgende:
Ik snap die homo's niet. Waarom altijd op openbare plekken? Doe het lekker thuis of in een hotel ofzo. Net of wij allemaal willen meegenieten![]()
![]()
Ik zal wel ouderwets zijn, maar ik geef de voorkeur aan een bed.quote:Op zaterdag 23 april 2022 08:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Neuk jij nooit met je vriendinnetje in de buitenlucht? Moet je eens doen. Erg leuk en spannend.
In de jaren 90 zou jij dan een brutoloon van 20.000 gulden per jaar hebben gehad, stond de rente op 8% en kon je alsnog niets kopen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 09:55 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
In de jaren 90 had je huizen onder de 200 duizend gulden. Dat is echt spotgoedkoop. Dus nee dat is niet waar.
Idiootquote:Op donderdag 21 april 2022 21:27 schreef Harvest89 het volgende:
Dit deden we vroeger ook wel eens.
Homo's opzoeken bij zo'n ontmoetingsplek, in elkaar trappen en beroven. Hadden soms een paar honderd euro bij zich.
Het is niet alsof ze dit midden op een rotonde doen he. Niemand heeft er last van dat ze elkaar plezieren in een stukje bos of duin waar niemand komt.quote:Op zaterdag 23 april 2022 01:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden, maar
a) Het mag niet in het openbaar en
b) @:NoXia heeft gelijk. Het is jouw prive-dingetje, val daar anderen niet mee lastig.
Lekker potje flikker tikkenquote:Op donderdag 21 april 2022 21:27 schreef Harvest89 het volgende:
Dit deden we vroeger ook wel eens.
Homo's opzoeken bij zo'n ontmoetingsplek, in elkaar trappen en beroven. Hadden soms een paar honderd euro bij zich.
Een speciale rechercheur inzetten specifiek voor dit soort geweld in de OP lijkt me een goed plan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |