Als je in Zeeland woont is alles met een supermarkt die later dan 18:00 nog open is een grote stadquote:Op donderdag 21 april 2022 15:43 schreef herverwijderd het volgende:
Tevens: Hilversum een grote stad? Pardon??
Dit is wel een groot nadeel van Brabant waar ik niet bij stil gestaan had.... Maargoed, dat neem ik dan maar voor lief.quote:
Hahah de binnenstad van Utrecht is niet fietsvrij?quote:Op donderdag 21 april 2022 16:53 schreef -Sigaartje het volgende:
Nadelen en voordelen:
Groningen: voordeel: Veel ruimte, veel platteland. Nadeel: aardbevingen.
Friesland: voordeel: de bossen tussen de weilanden. Nadeel: op zichzelf staande gemeenschap, je moet er maar van houden. En Leeuwarden staat in de top 5 van criminele steden.
Drenthe: voordeel: de natuur. Grenst aan Duitsland Nadelen: Assen is een vrij lelijke stad om te wonen. Karakterloze mensen.
Overijssel: voordeel: het Sallands heuvellandschap. Nadeel: conservatieve pro-boerenbevolking. Zwolle is uitgegroeid van vriendelijke provincieplaats tot een megapool.
Gelderland: voordeel: de Veluwe. Nadeel: de Betuwe, rare mensen wonen daar.
Utrecht: voordeel: centraal, de Utrechtse heuvelrug. nadeel: Utrecht is geworden tot een mega-ghetto, centrum van de stad is niet fietsvrij en niet autovrij. Studenten zijn daar de baas met hun bier en fietsen.
Noord-Holland: voordeel: de kust. Nadeel: de gigantische fabriek die daar staat.
Zuid-Holland: voordeel: geen. Nadeel: Rotterdam, het afvoerputje van Nederland. Alles zit onder het ANP, met Gouda als absoluut ghetto-dieptepunt. De Hollandse geschiedenis is volledig verdwenen in Zuid-Holland.
Zeeland: voordeel: lekker uitwaaien aan de kust. Nadeel: toerisme
Brabant: voordeel: de worstenbroodjes. Nadeel: de criminaliteit en drugsfabrieken. Brabanders zijn slecht opgevoed.
Limburg: voordeel: de tunnel onder Maastricht door. nadeel: mensen zijn er niet te verstaan en die vreselijke vieze vlaaien.
Dat bedoel ik. En loop je naast de Oudegracht, dan word je omver gereden door studenten en bestelbusjes. Terwijl de Oudegracht bekend staat als trekpleister, maar de gemeente doet er niets aan om die aantrekkelijk te maken.quote:Op donderdag 21 april 2022 16:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hahah de binnenstad van Utrecht is niet fietsvrij?
Op Neude en tegen de grachten staan meer fietsen dan in heel de provincie
Dat zegt hij toch?quote:Op donderdag 21 april 2022 16:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hahah de binnenstad van Utrecht is niet fietsvrij?
Op Neude en tegen de grachten staan meer fietsen dan in heel de provincie
En waar woon jezelf?quote:Op donderdag 21 april 2022 16:53 schreef -Sigaartje het volgende:
Nadelen en voordelen:
Groningen: voordeel: Veel ruimte, veel platteland. Nadeel: aardbevingen.
Friesland: voordeel: de bossen tussen de weilanden. Nadeel: op zichzelf staande gemeenschap, je moet er maar van houden. En Leeuwarden staat in de top 5 van criminele steden.
Drenthe: voordeel: de natuur. Grenst aan Duitsland Nadelen: Assen is een vrij lelijke stad om te wonen. Karakterloze mensen.
Overijssel: voordeel: het Sallands heuvellandschap. Nadeel: conservatieve pro-boerenbevolking. Zwolle is uitgegroeid van vriendelijke provincieplaats tot een megapool.
Gelderland: voordeel: de Veluwe. Nadeel: de Betuwe, rare mensen wonen daar.
Utrecht: voordeel: centraal, de Utrechtse heuvelrug. nadeel: Utrecht is geworden tot een mega-ghetto, centrum van de stad is niet fietsvrij en niet autovrij. Studenten zijn daar de baas met hun bier en fietsen.
Noord-Holland: voordeel: de kust. Nadeel: de gigantische fabriek die daar staat.
Zuid-Holland: voordeel: geen. Nadeel: Rotterdam, het afvoerputje van Nederland. Alles zit onder het ANP, met Gouda als absoluut ghetto-dieptepunt. De Hollandse geschiedenis is volledig verdwenen in Zuid-Holland.
Zeeland: voordeel: lekker uitwaaien aan de kust. Nadeel: toerisme
Brabant: voordeel: de worstenbroodjes. Nadeel: de criminaliteit en drugsfabrieken. Brabanders zijn slecht opgevoed.
Limburg: voordeel: de tunnel onder Maastricht door. nadeel: mensen zijn er niet te verstaan en die vreselijke vieze vlaaien.
Oh laat maar. Interpreteerde je reactie verkeerd.quote:Op donderdag 21 april 2022 16:57 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. En loop je naast de Oudegracht, dan word je omver gereden door studenten en bestelbusjes. Terwijl de Oudegracht bekend staat als trekpleister, maar de gemeente doet er niets aan om die aantrekkelijk te maken.
En je hebt in Assen gewoond? Wanneer/waar?quote:Op donderdag 21 april 2022 16:58 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Utrechtse heuvelrug. Daar is het wel lekker stil.
Ik werk in Assen.quote:Op donderdag 21 april 2022 17:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En je hebt in Assen gewoond? Wanneer/waar?
Ja, en als het aan mij lag dan was ik allang gaan wonen op Schiermonnikoog of Ameland/Vlieland. Ver weg van alles. Maar ja, helaas werk ik nog en de toekomst ziet er niet volledig-thuiswerken uit. Helaas. Anders zat ik allang op een eiland. Vogeltjes tekenen en sterren kijken.quote:Op donderdag 21 april 2022 17:04 schreef PiyeReloaded het volgende:
Objectief subjectieve vragen beantwoorden.
Nou ja, er gaat niks boven Groningen (behalve dan Friesland, vanwege de Waddeneilanden).
Vergis je niet hoe benauwend zo’n eiland incl. zijn eilandgemeenschap is. En oh, wat zul je de pest krijgen aan die toeristen.quote:Op donderdag 21 april 2022 17:11 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ja, en als het aan mij lag dan was ik allang gaan wonen op Schiermonnikoog of Ameland/Vlieland. Ver weg van alles. Maar ja, helaas werk ik nog en de toekomst ziet er niet volledig-thuiswerken uit. Helaas. Anders zat ik allang op een eiland. Vogeltjes tekenen en sterren kijken.
Ja dit trekt mij dus niet zo, van die mensen die zichzelf en de drie heuvels waarop ze wonen zo fantastisch vinden.quote:Op donderdag 21 april 2022 16:42 schreef matigeuser het volgende:
Sowieso Brabant.
Leuke en diverse grote steden. Regio's met veel werkgelegenheid, internationaal volk zoals Eindhoven en High Tech Campus, Brainport, etc. Maar toch de voordelen van 'de provincie' zoals pittoreske kleine dorpjes en de gemoedelijke sfeer. Een accent wat je nog prima kunt volgen en een gemoedelijke sfeer.
Nog enigzins betaalbaar vergeleken met de randstad ook en een centrale ligging.
Het is niet zo 'achteraf' als Groningen, Friesland, Drenthe, Overrijsel of Noord Holland maar is buiten de steden wel lekker 'gewoon' provinciaal. Daarnaast zijn Brabanders vrijwel altijd down to earth en zie je maar zelden iemand met arrogantie, ook al heeft diegene ergens veel succes mee.
Oh en er wordt hier, naast bier, ook flink wat humor getapt. Brabant is gewoon de best of both worlds.
Zo gaat het leven soms. Overplaatsing en zo. Ook in Zwolle gewerkt. Maar wat ik merkte was een enorm verschil tussen Overijsselnaars en Drenthenaars. Ze spreken allebei plat, ok. Geen moeite mee. Maar Overijsselnaars staan vaak altijd ergens vooraan, met hun mening, etc. Drenthenaars hebben dat totaal niet. Hoe dat komt, geen flauw idee. Opvallend is ook dat de Biblebelt pas begint in Overijssel (net onder het Drenthse Meppel). Zijn ook mensen die hun eigen mening niet schuwen.quote:
Ben een keertje in Antwerpen geweest. Die rondweg, dat is gewoon een drama. Ik heb toen echt tegen mezelf gezegd: hier kom ik nooit nooit nooit meer.quote:
Jah Als je ook in het afvoerpuntje van België gaat rijden...quote:Op donderdag 21 april 2022 18:18 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ben een keertje in Antwerpen geweest. Die rondweg, dat is gewoon een drama. Ik heb toen echt tegen mezelf gezegd: hier kom ik nooit nooit nooit meer.
Je zou Het Pauperparadijs eens moeten lezen, dan krijg je iets meer mee van de achtergrond van Drenthe en bijv. de kolonie Veenhuizen.quote:Op donderdag 21 april 2022 17:44 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Zo gaat het leven soms. Overplaatsing en zo. Ook in Zwolle gewerkt. Maar wat ik merkte was een enorm verschil tussen Overijsselnaars en Drenthenaars. Ze spreken allebei plat, ok. Geen moeite mee. Maar Overijsselnaars staan vaak altijd ergens vooraan, met hun mening, etc. Drenthenaars hebben dat totaal niet. Hoe dat komt, geen flauw idee. Opvallend is ook dat de Biblebelt pas begint in Overijssel (net onder het Drenthse Meppel). Zijn ook mensen die hun eigen mening niet schuwen.
Daarnaast heb ik regelmatig het gevoel bij een Assenaar: Jeetje mina, want een halve zool. Van: er klopt iets niet aan die vent. Of het nou komt door de veengebieden of dat daar een instelling zat voor mensen die niet helemaal normaal waren (Veenhuizen), weet ik echt niet.
Dat had ik nooit in Overijssel.
Heb een keer een vriendinnetje gehad in Groningen, heb ik goeie herinneringen aan. Maar ja, alweer lang geleden, jaren 80 ofzo.quote:Op donderdag 21 april 2022 18:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zou Het Pauperparadijs eens moeten lezen, dan krijg je iets meer mee van de achtergrond van Drenthe en bijv. de kolonie Veenhuizen.
Verder zegt het misschien meer over de tak van sport waarin je werkzaam bent. Halve zolen heb je overal wel.
Ik heb zelf dus wel in Assen gewoond, in een buitenwijk, wat volgens mij ook weer een ander verhaal is dan bijv. Assen Oost. De stad Groningen was wel een verademing.
Er is in Drenthe ook serieus merkbaar verschil tussen mensen uit de veengebieden en mensen die op de zandgronden wonenquote:Op donderdag 21 april 2022 17:44 schreef -Sigaartje het volgende:
Zo gaat het leven soms. Overplaatsing en zo. Ook in Zwolle gewerkt. Maar wat ik merkte was een enorm verschil tussen Overijsselnaars en Drenthenaars. Ze spreken allebei plat, ok. Geen moeite mee. Maar Overijsselnaars staan vaak altijd ergens vooraan, met hun mening, etc. Drenthenaars hebben dat totaal niet. Hoe dat komt, geen flauw idee. Opvallend is ook dat de Biblebelt pas begint in Overijssel (net onder het Drenthse Meppel). Zijn ook mensen die hun eigen mening niet schuwen.
Daarnaast heb ik regelmatig het gevoel bij een Assenaar: Jeetje mina, want een halve zool. Van: er klopt iets niet aan die vent. Of het nou komt door de veengebieden of dat daar een instelling zat voor mensen die niet helemaal normaal waren (Veenhuizen), weet ik echt niet.
Dat had ik nooit in Overijssel.
Brabanders vinden zichzelf juist helemaal niet geweldig. Dat constateer ik en dat vind ik inderdaad geweldig. Het gebrek aan arrogantie siert ze.quote:Op donderdag 21 april 2022 17:16 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja dit trekt mij dus niet zo, van die mensen die zichzelf en de drie heuvels waarop ze wonen zo fantastisch vinden.
Dit verklaart een hoop. Maar neemt niet weg dat je er volgens mij lekker rustig kunt wonen op de hei, tussen de bossen.quote:Op donderdag 21 april 2022 18:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is in Drenthe ook serieus merkbaar verschil tussen mensen uit de veengebieden en mensen die op de zandgronden wonenDe veengebieden trok allemaal heel arme mensen aan die nergens anders werk konden vinden en uiteindelijk in de zware en vieze veenarbeid terecht kwamen. Dat is na een paar generaties nog steeds te merken. Assen is dan weer een geval apart in Drenthe; dat is een buitenbeen stadje gebouwd rond een klooster, waar ze Lodewijk Napoleon dronken stadsrechten hebben ontfutseld.
Het verschilt. Ik heb behoorlijk arrogante Brabanders meegemaakt. Ik had een collega die me steevast aansprak met gij. Dus ik vroeg hem vriendelijk of hij me met jij aan wilde spreken, ik ben God immers niet uit de Bijbel. Wilde hij niet. En hij ging lekker verder met zijn Heddegij. Ik heb hem daarna gewoon maar straal genegeerd. Als je Kees heet wil je ook niet aangesproken worden met Piet.quote:Op donderdag 21 april 2022 18:29 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Brabanders vinden zichzelf juist helemaal niet geweldig. Dat constateer ik en dat vind ik inderdaad geweldig. Het gebrek aan arrogantie siert ze.
Je hebt echt schitterende plaatsen in Drenthequote:Op donderdag 21 april 2022 18:29 schreef -Sigaartje het volgende:
Dit verklaart een hoop. Maar neemt niet weg dat je er volgens mij lekker rustig kunt wonen op de hei, tussen de bossen.
Ik heb geen aanvulling aan dit perfecte antwoordquote:Op donderdag 21 april 2022 15:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als je in Zeeland woont is alles met een supermarkt die later dan 18:00 nog open is een grote stad
Maar ik vind zelf Utrecht. Woon er ook dus niet heel objectief wellicht. Maar vind het perfecte combinatie van natuur en de leukste grote stad van Nederland. Tevens erg centraal natuurlijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |