abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Miss 200.000.000! donderdag 21 april 2022 @ 15:37:55 #1
367000 roos94
pi_204498714
Zoveel mogelijk objectief gezien dan, dus niet want ik woon daar hihaho

En waarom?

donderdag 21 april 2022 @ 15:42:36 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_204498735
Ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt lijkt me.
  donderdag 21 april 2022 @ 15:43:07 #3
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_204498738
Tevens: Hilversum een grote stad? Pardon??
pi_204498756
Gelderland, specifiek Wolfheze _O_
pi_204498761
quote:
10s.gif Op donderdag 21 april 2022 15:43 schreef herverwijderd het volgende:
Tevens: Hilversum een grote stad? Pardon??
Als je in Zeeland woont is alles met een supermarkt die later dan 18:00 nog open is een grote stad

Maar ik vind zelf Utrecht. Woon er ook dus niet heel objectief wellicht. Maar vind het perfecte combinatie van natuur en de leukste grote stad van Nederland. Tevens erg centraal natuurlijk
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_204498790
Zuid Holland
pi_204498876
Drenthe
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_204498919
Ik denk Utrecht vanwege de centrale ligging.
pi_204498930
De eilanden
  donderdag 21 april 2022 @ 16:16:20 #10
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_204498953
Ik ga voor Brabant. Leuke steden, genoeg werkgelegenheid (denk ik?), relatief centraal maar ook dichtbij België, vriendelijke tongval, diverse natuur....

Nooit gewoond overigens.
pi_204498955
Ligt eraan wat je zoekt/wil.

Zelf kom ik graag in Limburg waar ikzelf dus niet woon, het westen van het land vermijd ik als de pest.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_204498965
Qua natuur en omgeving Drenthe. Qua huizenprijzen Groningen of Friesland. Qua werk en mogelijkheden Noord- of Zuid-Holland. Qua vlaai Limburg.
  donderdag 21 april 2022 @ 16:21:49 #13
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_204498995
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  donderdag 21 april 2022 @ 16:22:43 #14
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_204499008
quote:
Dit is wel een groot nadeel van Brabant waar ik niet bij stil gestaan had.... Maargoed, dat neem ik dan maar voor lief.
pi_204499209
Sowieso Brabant.

Leuke en diverse grote steden. Regio's met veel werkgelegenheid, internationaal volk zoals Eindhoven en High Tech Campus, Brainport, etc. Maar toch de voordelen van 'de provincie' zoals pittoreske kleine dorpjes en de gemoedelijke sfeer. Een accent wat je nog prima kunt volgen en een gemoedelijke sfeer.

Nog enigzins betaalbaar vergeleken met de randstad ook en een centrale ligging.

Het is niet zo 'achteraf' als Groningen, Friesland, Drenthe, Overrijsel of Noord Holland maar is buiten de steden wel lekker 'gewoon' provinciaal. Daarnaast zijn Brabanders vrijwel altijd down to earth en zie je maar zelden iemand met arrogantie, ook al heeft diegene ergens veel succes mee.

Oh en er wordt hier, naast bier, ook flink wat humor getapt. Brabant is gewoon de best of both worlds.
pi_204499320
Nadelen en voordelen:

Groningen: voordeel: Veel ruimte, veel platteland. Nadeel: aardbevingen.
Friesland: voordeel: de bossen tussen de weilanden. Nadeel: op zichzelf staande gemeenschap, je moet er maar van houden. En Leeuwarden staat in de top 5 van criminele steden.
Drenthe: voordeel: de natuur. Grenst aan Duitsland Nadelen: Assen is een vrij lelijke stad om te wonen. Karakterloze mensen.
Overijssel: voordeel: het Sallands heuvellandschap. Nadeel: conservatieve pro-boerenbevolking. Zwolle is uitgegroeid van vriendelijke provincieplaats tot een megapool.
Gelderland: voordeel: de Veluwe. Nadeel: de Betuwe, rare mensen wonen daar.
Utrecht: voordeel: centraal, de Utrechtse heuvelrug. nadeel: Utrecht is geworden tot een mega-ghetto, centrum van de stad is niet fietsvrij en niet autovrij. Studenten zijn daar de baas met hun bier en fietsen.
Noord-Holland: voordeel: de kust. Nadeel: de gigantische fabriek die daar staat.
Zuid-Holland: voordeel: geen. Nadeel: Rotterdam, het afvoerputje van Nederland. Alles zit onder het ANP, met Gouda als absoluut ghetto-dieptepunt. De Hollandse geschiedenis is volledig verdwenen in Zuid-Holland.
Zeeland: voordeel: lekker uitwaaien aan de kust. Nadeel: toerisme
Brabant: voordeel: de worstenbroodjes. Nadeel: de criminaliteit en drugsfabrieken. Brabanders zijn slecht opgevoed.
Limburg: voordeel: de tunnel onder Maastricht door. nadeel: mensen zijn er niet te verstaan en die vreselijke vieze vlaaien.
  donderdag 21 april 2022 @ 16:55:09 #17
319979 Fok-it
All is well
pi_204499331
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 16:53 schreef -Sigaartje het volgende:
Nadelen en voordelen:

Friesland: voordeel: de bossen tussen de weilanden. Nadeel: op zichzelf staande gemeenschap, je moet er maar van houden. En Leeuwarden staat in de top 5 van criminele steden.
Drenthe: voordeel: de natuur. Grenst aan Duitsland Nadelen: Assen is een vrij lelijke stad om te wonen. Karakterloze mensen.
Overijssel: voordeel: het Sallands heuvellandschap. Nadeel: conservatieve pro-boerenbevolking. Zwolle is uitgegroeid van vriendelijke provincieplaats tot een megapool.
Utrecht: voordeel: centraal, de Utrechtse heuvelrug. nadeel: Utrecht is geworden tot een mega-ghetto, centrum van de stad is niet fietsvrij en niet autovrij. Studenten zijn daar de baas met hun bier en fietsen.
Noord-Holland: voordeel: de kust. Nadeel: de gigantische fabriek die daar staat.
Zuid-Holland: voordeel: geen. Nadeel: Rotterdam, het afvoerputje van Nederland. Alles zit onder het ANP, met Gouda als absoluut ghetto-dieptepunt. De Hollandse geschiedenis is volledig verdwenen in Zuid-Holland.
Brabant: voordeel: de worstenbroodjes. Nadeel: de criminaliteit en drugsfabrieken. Brabanders zijn slecht opgevoed.
Limburg: voordeel: de tunnel onder Maastricht door. nadeel: mensen zijn er niet te verstaan en die vreselijke vieze vlaaien.
Hahah de binnenstad van Utrecht is niet fietsvrij?

Op Neude en tegen de grachten staan meer fietsen dan in heel de provincie
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_204499340
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 16:55 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. En loop je naast de Oudegracht, dan word je omver gereden door studenten en bestelbusjes. Terwijl de Oudegracht bekend staat als trekpleister, maar de gemeente doet er niets aan om die aantrekkelijk te maken.
  donderdag 21 april 2022 @ 16:58:00 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204499347
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 16:55 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat zegt hij toch?
The love you take is equal to the love you make.
pi_204499349
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 16:53 schreef -Sigaartje het volgende:
Nadelen en voordelen:

En waar woon jezelf?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 21 april 2022 @ 16:58:42 #21
319979 Fok-it
All is well
pi_204499352
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 16:57 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Dat bedoel ik. En loop je naast de Oudegracht, dan word je omver gereden door studenten en bestelbusjes. Terwijl de Oudegracht bekend staat als trekpleister, maar de gemeente doet er niets aan om die aantrekkelijk te maken.
Oh laat maar. Interpreteerde je reactie verkeerd.

Ze zijjn trouwens wel bezig met bepaalde delen van Utrecht fietsvrij te maken
pi_204499354
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2022 16:58 schreef halfway het volgende:

[..]
En waar woon jezelf?
Utrechtse heuvelrug. Daar is het wel lekker stil.
  donderdag 21 april 2022 @ 17:00:05 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204499361
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 16:58 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Utrechtse heuvelrug. Daar is het wel lekker stil.
En je hebt in Assen gewoond? Wanneer/waar?
pi_204499393
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2022 17:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En je hebt in Assen gewoond? Wanneer/waar?
Ik werk in Assen.
  donderdag 21 april 2022 @ 17:04:07 #25
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_204499398
Objectief subjectieve vragen beantwoorden. _O_

Nou ja, er gaat niks boven Groningen (behalve dan Friesland, vanwege de Waddeneilanden).
pi_204499437
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2022 17:04 schreef PiyeReloaded het volgende:
Objectief subjectieve vragen beantwoorden. _O_

Nou ja, er gaat niks boven Groningen (behalve dan Friesland, vanwege de Waddeneilanden).
Ja, en als het aan mij lag dan was ik allang gaan wonen op Schiermonnikoog of Ameland/Vlieland. Ver weg van alles. Maar ja, helaas werk ik nog en de toekomst ziet er niet volledig-thuiswerken uit. Helaas. Anders zat ik allang op een eiland. Vogeltjes tekenen en sterren kijken. *O*
  donderdag 21 april 2022 @ 17:12:56 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204499446
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 17:03 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik werk in Assen.
En je woont in Utrecht? Why?
  donderdag 21 april 2022 @ 17:14:15 #28
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_204499457
Drenthe denk ik, woon zelf in Zuid Holland.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 21 april 2022 @ 17:14:52 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204499464
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 17:11 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ja, en als het aan mij lag dan was ik allang gaan wonen op Schiermonnikoog of Ameland/Vlieland. Ver weg van alles. Maar ja, helaas werk ik nog en de toekomst ziet er niet volledig-thuiswerken uit. Helaas. Anders zat ik allang op een eiland. Vogeltjes tekenen en sterren kijken. *O*
Vergis je niet hoe benauwend zo’n eiland incl. zijn eilandgemeenschap is. En oh, wat zul je de pest krijgen aan die toeristen.
  donderdag 21 april 2022 @ 17:16:53 #30
459912 FlippingCoin
pi_204499480
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 16:42 schreef matigeuser het volgende:
Sowieso Brabant.

Leuke en diverse grote steden. Regio's met veel werkgelegenheid, internationaal volk zoals Eindhoven en High Tech Campus, Brainport, etc. Maar toch de voordelen van 'de provincie' zoals pittoreske kleine dorpjes en de gemoedelijke sfeer. Een accent wat je nog prima kunt volgen en een gemoedelijke sfeer.

Nog enigzins betaalbaar vergeleken met de randstad ook en een centrale ligging.

Het is niet zo 'achteraf' als Groningen, Friesland, Drenthe, Overrijsel of Noord Holland maar is buiten de steden wel lekker 'gewoon' provinciaal. Daarnaast zijn Brabanders vrijwel altijd down to earth en zie je maar zelden iemand met arrogantie, ook al heeft diegene ergens veel succes mee.

Oh en er wordt hier, naast bier, ook flink wat humor getapt. Brabant is gewoon de best of both worlds.
Ja dit trekt mij dus niet zo, van die mensen die zichzelf en de drie heuvels waarop ze wonen zo fantastisch vinden. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  donderdag 21 april 2022 @ 17:16:55 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204499481
Ik wil trouwens nergens anders wonen dan op ons plekje in de stad Groningen, maar dan zou ik nog echt niet de provincie willen aanbevelen als de mooiste provincie om te wonen.

Ik kan net als Sigaartje bij elke provincie wel voor- en nadelen opsommen.
  Official ESF Kreviewer donderdag 21 april 2022 @ 17:18:42 #32
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204499494
Ligt maar net aan je levenswensen.

Ik vind Utrecht perfect, maar dan niet in de stad.
  donderdag 21 april 2022 @ 17:24:31 #33
459912 FlippingCoin
pi_204499539
Zuid Holland heeft ook wel mooie plaatsen verder, alleen dan moet je wel echt een vermogen hebben. Ik werk bijvoorbeeld in Noordwijk, daar heb je wel echt mooie stukjes maar wel vrij onbetaalbaar allemaal.
pi_204499702
Zeeland denk ik.

Die voordelen van dat ze daar achter lopen bleken helemaal niet waar te zijn kwam ik laatst achter...

Ja vroeger toen er nog geen tv was en je alleen met een bootje het eiland verlaten kon.
pi_204499706
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2022 17:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En je woont in Utrecht? Why?
Zo gaat het leven soms. Overplaatsing en zo. Ook in Zwolle gewerkt. Maar wat ik merkte was een enorm verschil tussen Overijsselnaars en Drenthenaars. Ze spreken allebei plat, ok. Geen moeite mee. Maar Overijsselnaars staan vaak altijd ergens vooraan, met hun mening, etc. Drenthenaars hebben dat totaal niet. Hoe dat komt, geen flauw idee. Opvallend is ook dat de Biblebelt pas begint in Overijssel (net onder het Drenthse Meppel). Zijn ook mensen die hun eigen mening niet schuwen.
Daarnaast heb ik regelmatig het gevoel bij een Assenaar: Jeetje mina, want een halve zool. Van: er klopt iets niet aan die vent. Of het nou komt door de veengebieden of dat daar een instelling zat voor mensen die niet helemaal normaal waren (Veenhuizen), weet ik echt niet.
Dat had ik nooit in Overijssel.

[ Bericht 7% gewijzigd door -Sigaartje op 21-04-2022 17:51:27 ]
  Moderator donderdag 21 april 2022 @ 17:55:47 #36
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_204499808
GC
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_204499946
Drenthe. Omdat het hier mooi en rustig is. Hoewel de Gelderse Achterhoek me ook wel wat lijkt.
pi_204499999
Soberso Limburg want onze Führer @vogeltjesdans woont daar _O_
pindazakje
  Moderator donderdag 21 april 2022 @ 18:16:04 #39
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_204500082
West Vlaanderen
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_204500098
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 18:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
West Vlaanderen
Ben een keertje in Antwerpen geweest. Die rondweg, dat is gewoon een drama. Ik heb toen echt tegen mezelf gezegd: hier kom ik nooit nooit nooit meer.
pi_204500102
Ligt eraan wat je doel is. Limburg sowieso vanwege de natuur. De rest van Nederland is zo saai, alles plat
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Moderator donderdag 21 april 2022 @ 18:19:37 #42
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_204500107
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 18:18 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ben een keertje in Antwerpen geweest. Die rondweg, dat is gewoon een drama. Ik heb toen echt tegen mezelf gezegd: hier kom ik nooit nooit nooit meer.
Jah Als je ook in het afvoerpuntje van België gaat rijden...
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  donderdag 21 april 2022 @ 18:22:21 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204500139
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 17:44 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Zo gaat het leven soms. Overplaatsing en zo. Ook in Zwolle gewerkt. Maar wat ik merkte was een enorm verschil tussen Overijsselnaars en Drenthenaars. Ze spreken allebei plat, ok. Geen moeite mee. Maar Overijsselnaars staan vaak altijd ergens vooraan, met hun mening, etc. Drenthenaars hebben dat totaal niet. Hoe dat komt, geen flauw idee. Opvallend is ook dat de Biblebelt pas begint in Overijssel (net onder het Drenthse Meppel). Zijn ook mensen die hun eigen mening niet schuwen.
Daarnaast heb ik regelmatig het gevoel bij een Assenaar: Jeetje mina, want een halve zool. Van: er klopt iets niet aan die vent. Of het nou komt door de veengebieden of dat daar een instelling zat voor mensen die niet helemaal normaal waren (Veenhuizen), weet ik echt niet.
Je zou Het Pauperparadijs eens moeten lezen, dan krijg je iets meer mee van de achtergrond van Drenthe en bijv. de kolonie Veenhuizen.

Verder zegt het misschien meer over de tak van sport waarin je werkzaam bent. Halve zolen heb je overal wel.

Ik heb zelf dus wel in Assen gewoond, in een buitenwijk, wat volgens mij ook weer een ander verhaal is dan bijv. Assen Oost. De stad Groningen was wel een verademing.
pi_204500156
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2022 18:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je zou Het Pauperparadijs eens moeten lezen, dan krijg je iets meer mee van de achtergrond van Drenthe en bijv. de kolonie Veenhuizen.

Verder zegt het misschien meer over de tak van sport waarin je werkzaam bent. Halve zolen heb je overal wel.

Ik heb zelf dus wel in Assen gewoond, in een buitenwijk, wat volgens mij ook weer een ander verhaal is dan bijv. Assen Oost. De stad Groningen was wel een verademing.
Heb een keer een vriendinnetje gehad in Groningen, heb ik goeie herinneringen aan. Maar ja, alweer lang geleden, jaren 80 ofzo.
pi_204500222
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 17:44 schreef -Sigaartje het volgende:

Er is in Drenthe ook serieus merkbaar verschil tussen mensen uit de veengebieden en mensen die op de zandgronden wonen :7 De veengebieden trok allemaal heel arme mensen aan die nergens anders werk konden vinden en uiteindelijk in de zware en vieze veenarbeid terecht kwamen. Dat is na een paar generaties nog steeds te merken. Assen is dan weer een geval apart in Drenthe; dat is een buitenbeen stadje gebouwd rond een klooster, waar ze dronken Lodewijk Napoleon stadsrechten hebben ontfutseld.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204500237
quote:
16s.gif Op donderdag 21 april 2022 17:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja dit trekt mij dus niet zo, van die mensen die zichzelf en de drie heuvels waarop ze wonen zo fantastisch vinden. :D
Brabanders vinden zichzelf juist helemaal niet geweldig. Dat constateer ik en dat vind ik inderdaad geweldig. Het gebrek aan arrogantie siert ze.
pi_204500242
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 18:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Er is in Drenthe ook serieus merkbaar verschil tussen mensen uit de veengebieden en mensen die op de zandgronden wonen :7 De veengebieden trok allemaal heel arme mensen aan die nergens anders werk konden vinden en uiteindelijk in de zware en vieze veenarbeid terecht kwamen. Dat is na een paar generaties nog steeds te merken. Assen is dan weer een geval apart in Drenthe; dat is een buitenbeen stadje gebouwd rond een klooster, waar ze Lodewijk Napoleon dronken stadsrechten hebben ontfutseld.
Dit verklaart een hoop. Maar neemt niet weg dat je er volgens mij lekker rustig kunt wonen op de hei, tussen de bossen.
pi_204500280
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 18:29 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Brabanders vinden zichzelf juist helemaal niet geweldig. Dat constateer ik en dat vind ik inderdaad geweldig. Het gebrek aan arrogantie siert ze.
Het verschilt. Ik heb behoorlijk arrogante Brabanders meegemaakt. Ik had een collega die me steevast aansprak met gij. Dus ik vroeg hem vriendelijk of hij me met jij aan wilde spreken, ik ben God immers niet uit de Bijbel. Wilde hij niet. En hij ging lekker verder met zijn Heddegij. Ik heb hem daarna gewoon maar straal genegeerd. Als je Kees heet wil je ook niet aangesproken worden met Piet.
pi_204500285
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 18:29 schreef -Sigaartje het volgende:

Dit verklaart een hoop. Maar neemt niet weg dat je er volgens mij lekker rustig kunt wonen op de hei, tussen de bossen.
Je hebt echt schitterende plaatsen in Drenthe _O_

Zelf denk ik dat Brabant leuk om te wonen is. Daar woon ik ver vandaan en heb eigenlijk geen idee. Maar als ik aan Brabant denk dan denk ik aan gezellig, sociaal, bourgondisch en ook prachtige natuur.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 21 april 2022 @ 18:37:12 #50
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_204500345
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 15:46 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Als je in Zeeland woont is alles met een supermarkt die later dan 18:00 nog open is een grote stad

Maar ik vind zelf Utrecht. Woon er ook dus niet heel objectief wellicht. Maar vind het perfecte combinatie van natuur en de leukste grote stad van Nederland. Tevens erg centraal natuurlijk
Ik heb geen aanvulling aan dit perfecte antwoord _O_
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')