abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 juli 2022 @ 23:25:13 #51
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_205427870
Bij Fozzy heb ik het heel zelden hoeven doen, bij Brutus maandelijks ongeveer.
pi_205427918
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 23:23 schreef CherryLips het volgende:
https://www.zoo-enzo.nl/g(...)xsR-aMEaAomVEALw_wcB

Ik wilde deze halen voor de caafs. Heeft iemand er ervaring mee?
Nope, ik had koelelementen voor de koelbox en dan een washandje eromheen.
Moet je die koelschijf nog in de diepvries plaatsen of is zoiets klaar voor gebruik?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_205428020
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 23:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Nope, ik had koelelementen voor de koelbox en dan een washandje eromheen.
Moet je die koelschijf nog in de diepvries plaatsen of is zoiets klaar voor gebruik?
Door de natuurlijke eigenschappen van de steen koelt deze af in de schaduw en houdt hij deze koelte lang vast. Je kunt de steen voor extra verkoeling voor gebruik in de koelkast leggen

Kan wel, hoeft niet. In de koelkast dus. Daarom leek het me zo makkelijk.
Tap tap tap
pi_205429527
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 23:42 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Door de natuurlijke eigenschappen van de steen koelt deze af in de schaduw en houdt hij deze koelte lang vast. Je kunt de steen voor extra verkoeling voor gebruik in de koelkast leggen

Kan wel, hoeft niet. In de koelkast dus. Daarom leek het me zo makkelijk.
Oh dat klinkt zeker handig.
Ik ben bang dat de jeugd het op gaat vreten en de bejaarden (hehe) er niets mee doen.
Of binnen no time onder pissen...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 23:23:57 #55
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_205534796
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 19 januari 2023 @ 23:03:42 #56
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_207634852
Even een vraag.
Helaas hebben wij vanavond 1 van onze cavia dames in moeten laten slapen ivm een nierprobleem.
Nu heeft onze andere dame (4,5 jr) al een jaar medisch ongemak (vergroot hart, cystes), waarvoor ze beide medicatie krijgt.

We denken nu over …. wat nu?
Ergens denken wij dat onze dame ook niet lang meer loopt … maar het gaat nog prima (door alle medicatie).
Hardop vragen we ons af of het verstandig is er eentje bij te nemen. Kan ze dat aan? Echt energiek is ze ook niet meer.

De optie is dus:
- een oudere erbij, koppelen en hopen. Mogelijk stress?
- een jong erbij. Hyper. Vind ze dat wat?
Wij twijfelen nu ook. Willen we direct weer jaren vast zitten aan cavia’s? Wat zijn de opties?
Ze zit nu alleen. Loopt rond. Eet wat, drinkt wat. Hangt wat. Lijkt het prima te vinden.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  Moderator vrijdag 20 januari 2023 @ 07:53:49 #57
155227 crew  Guppy
dus
pi_207636288
Sterkte ;(

Wat een te overwegen optie is, is om een (oudere) cavia uit het asiel te halen. Die kan bij de jouwe blijven, tot ze doodgaat. Daarna mag de asielcavia terug naar het asiel ter adoptie, als je zou willen stoppen met cavia's. De meeste asiels hebben dat soort regelingen, ter voorkoming van eenzaamheid bij de achtergebleven cavia.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_207636525
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 23:03 schreef Sjechov het volgende:
Even een vraag.
Helaas hebben wij vanavond 1 van onze cavia dames in moeten laten slapen ivm een nierprobleem.
Nu heeft onze andere dame (4,5 jr) al een jaar medisch ongemak (vergroot hart, cystes), waarvoor ze beide medicatie krijgt.

We denken nu over …. wat nu?
Ergens denken wij dat onze dame ook niet lang meer loopt … maar het gaat nog prima (door alle medicatie).
Hardop vragen we ons af of het verstandig is er eentje bij te nemen. Kan ze dat aan? Echt energiek is ze ook niet meer.

De optie is dus:
- een oudere erbij, koppelen en hopen. Mogelijk stress?
- een jong erbij. Hyper. Vind ze dat wat?
Wij twijfelen nu ook. Willen we direct weer jaren vast zitten aan cavia’s? Wat zijn de opties?
Ze zit nu alleen. Loopt rond. Eet wat, drinkt wat. Hangt wat. Lijkt het prima te vinden.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Een leencavia kan een optie zijn inderdaad.

Echter heb ik nu ook mijn oudere oma-caaf (6+) tijdelijk alleen zitten. Ze matcht niet met de drie anderen die al bij elkaar zitten. Dus nu komt er binnenkort een jonkie bij, mocht oma overlijden dan kan de jonge caaf bij de andere drie.

Het blijven lastige overwegingen :Y succes met je beslissing
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 20 januari 2023 @ 17:10:50 #59
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_207642453
Bedankt voor jullie antwoord. Het helpt enorm.

Onze dame heeft goed afscheid kunnen nemen. En huppelt nu rustig door de kooi.
Eet en drinkt en wil onze aandacht.
Wij hebben al contact gehad met een opvang. Echter hebben zij op dit moment niet echt wat beschikbaar wat goed past. Verder zit hier (regio Enschede) weinig wat opvang is en ook cavia's heeft. De meeste zijn gestopt.
Zodoende hebben we nu even besloten het contact warm te houden en het even aan te kijken.
Zolang ze "blij" en "tevreden" oogt. Goed eet en drinkt. Zich blijft melden en niet apathisch gaat doen vinden we het ergens wel prima. Mocht er toch ergens nog een optie opduiken staan we daar voor open.
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_207680217
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 17:10 schreef Sjechov het volgende:
Bedankt voor jullie antwoord. Het helpt enorm.

Onze dame heeft goed afscheid kunnen nemen. En huppelt nu rustig door de kooi.
Eet en drinkt en wil onze aandacht.
Wij hebben al contact gehad met een opvang. Echter hebben zij op dit moment niet echt wat beschikbaar wat goed past. Verder zit hier (regio Enschede) weinig wat opvang is en ook cavia's heeft. De meeste zijn gestopt.
Zodoende hebben we nu even besloten het contact warm te houden en het even aan te kijken.
Zolang ze "blij" en "tevreden" oogt. Goed eet en drinkt. Zich blijft melden en niet apathisch gaat doen vinden we het ergens wel prima. Mocht er toch ergens nog een optie opduiken staan we daar voor open.
Klinkt als een weloverwogen beslissing :Y Zeker als jullie zelf ook twijfelen over het nog langer aanhouden van cavia's.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_207680222
Blijkbaar kunnen cavia's ook liggend popcornen
Arizona lag in haar zachte mandje te popcornen, moest wel even goed kijken of ze geen aanval had oid, maar mevrouw had het reuze naar haar zin O+
Geen gezicht _O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 23 januari 2023 @ 20:19:33 #62
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_207688888
We twijfelen natuurlijk of ze zo niet eenzaam is. Maar … ze eet rustig. Drinkt genoeg. Poept en plast en verbouwd heerlijk haar hok.

Wat zijn de concrete tekenen van eenzaamheid?
Slecht eten, apatisch, etc…
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_207690546
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 20:19 schreef Sjechov het volgende:
We twijfelen natuurlijk of ze zo niet eenzaam is. Maar … ze eet rustig. Drinkt genoeg. Poept en plast en verbouwd heerlijk haar hok.

Wat zijn de concrete tekenen van eenzaamheid?
Slecht eten, apatisch, etc…
En afvallen :Y Wegen is weten.

Azure is hier alleen maar aangekomen en blijft lekker op gewicht.
Elke keer als ik haar uit het hok haal is ze ook lekker warm en op temperatuur.

Af en toen laat ik haar naar de andere caafs kijken, maar dan is het net een boze kat :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_207690570
Toen Muis vorig jaar eventjes alleen zat kwijnde ze helemaal weg. Niet eten, heel snel honderd gram afgevallen. En toen er een kerel bij zat fleurde ze meteen op en vrat ze weer van alles.
Tap tap tap
  dinsdag 24 januari 2023 @ 06:32:13 #65
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_207692188
Wegen hebben we inderdaad ook gedaan.
Lastige is dat ze door alle hobbels en bobbels ook ander gewicht meedraagt.
Elke keer als ze een hormoonspuit gehad heeft valt ze dan ook direct wat af 😂
Maar we gaan haar in de gaten houden.
Wederom bedankt 👍
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_207700706
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:53 schreef CherryLips het volgende:
Toen Muis vorig jaar eventjes alleen zat kwijnde ze helemaal weg. Niet eten, heel snel honderd gram afgevallen. En toen er een kerel bij zat fleurde ze meteen op en vrat ze weer van alles.
Durf het bijna niet te vragen, maar hoe gaat het met Muis?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_207700717
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Durf het bijna niet te vragen, maar hoe gaat het met Muis?
Ze voelt zich beter, ze wil eten maar dat kan ze niet :{ echt heel sneu. Ik had vanmiddag van die gedroogde kruiden gehaald en ze kwam helemaal op het geritsel af, fluitend. Hing weer als vanouds over het plexiglas, maar ze kon het niet eten.
Tap tap tap
pi_207700962
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:36 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ze voelt zich beter, ze wil eten maar dat kan ze niet :{ echt heel sneu. Ik had vanmiddag van die gedroogde kruiden gehaald en ze kwam helemaal op het geritsel af, fluitend. Hing weer als vanouds over het plexiglas, maar ze kon het niet eten.
Ach arme... ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_207701019
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Ach arme... ;(
Ik weet niet of dat ooit nog beter wordt of dat ze nu echt afhankelijk is van het dwangvoer :{ want dan kwijnt ze natuurlijk gewoon weg uiteindelijk.
Tap tap tap
pi_207701033
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:52 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat ooit nog beter wordt of dat ze nu echt afhankelijk is van het dwangvoer :{ want dan kwijnt ze natuurlijk gewoon weg uiteindelijk.
Euhm ja ik had dat ook voor een jaar met Valencia. :{

Maar met Azure is het gelukkig wel goed gekomen, maar ik heb het idee dat zij nog een atoomaanval zou overleven :') Taai beest.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 30 januari 2023 @ 11:19:50 #71
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_207775565
We houden onze dame goed in de gaten. Ze eet goed. Neemt overal rustig haar tijd voor. Ze is mooi op gewicht (ondanks alle hobbels en bobbels). Ze deed altijd alles al zonder al te veel geluid. We missen wel onze andere dame die juist overal geluid bij had ...
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_207795367
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:19 schreef Sjechov het volgende:
We houden onze dame goed in de gaten. Ze eet goed. Neemt overal rustig haar tijd voor. Ze is mooi op gewicht (ondanks alle hobbels en bobbels). Ze deed altijd alles al zonder al te veel geluid. We missen wel onze andere dame die juist overal geluid bij had ...
Dat is het leuke aan cavia's.
Ondanks dat het kleine beestjes zijn, hebben ze een geheel eigen karakter.
Daar zitten luide en geruisloze caafs tussen :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 1 februari 2023 @ 13:27:19 #73
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_207804883
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 19:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Dat is het leuke aan cavia's.
Ondanks dat het kleine beestjes zijn, hebben ze een geheel eigen karakter.
Daar zitten luide en geruisloze caafs tussen :P
Zij is nagenoeg geruisloos. Enige wanneer ze geluid maakt is als ze ergens het niet mee eens is.
Nagels knippen (als het te lang duurt) of als we haar op schoot hebben en ze is het zat. Dan begint ze ook geluid te maken. Voor de rest ziet ze er nu wel happy uit. Gezien haar fysiek lijkt ons de huidige situatie het beste.
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  woensdag 1 februari 2023 @ 20:00:10 #74
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_207810069
Die van mij maken zelden geluid, vind ik zo jammer. ;(
  woensdag 1 februari 2023 @ 20:03:03 #75
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_207810141
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 20:00 schreef NijntjesUk het volgende:
Die van mij maken zelden geluid, vind ik zo jammer. ;(
Onze andere dame deed werkelijk alles met geluid. Het is nu dan ook echt wennen. Zo stil .... Geen geluid als we iets van plastic hebben, de koelkast open doen, koffie zetten of simpelweg de trap afkomen :'(
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  woensdag 1 februari 2023 @ 20:58:05 #76
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_207811378
Het rare is dat als ik een "nieuwe" cavia bij de "oude" zet, de eerste vaak een dag of drie enthousiast fluit bij bijv krakend plastic en er daarna gewoon mee kapt. Alsof de oude zegt:"Doe geen moeite, we krijgen toch wel."

(En dit heb ik al meerdere keren meegemaakt, heel irritant.)

Kan me voorstellen dat het bij jullie dan ineens heel stil is. :{
pi_207812550
Ik heb Azure net weer even bij de kleintjes (zijn inmiddels al 2 jaar en flink uit de kluiten gewassen :') ) maar het blijft niet goed gaan en ze krijgt een flink pak slaag van de dominantste van het stel. Dat is gewoon zielig.

Dus toch maar wachten tot babycaaf arriveert.
Hopelijk gaat dat wel goed.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_207814722
Ik heb nu twee luidruchtige, maar ik heb ook een stel gehad dat je nooit hoorde.
Tap tap tap
pi_207883110
https://nos.nl/artikel/24(...)ia-s-uit-rijtjeshuis

417 cavia's uit 1 huis :o
Wel sneu voor die dierenopvang... gelukkig woont mijn nichtje in Zwolle, dus zij gaat deze week wat langsbrengen (heb even wat geld overgemaakt).
  maandag 6 februari 2023 @ 20:35:17 #80
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_207885129
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 19:19 schreef iamredleader het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ia-s-uit-rijtjeshuis

417 cavia's uit 1 huis :o
Wel sneu voor die dierenopvang... gelukkig woont mijn nichtje in Zwolle, dus zij gaat deze week wat langsbrengen (heb even wat geld overgemaakt).
Verschrikkelijk dat dit nog steeds gebeurt ... Zoveel zwanger ook :X
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_207966400
quote:
19s.gif Op maandag 6 februari 2023 20:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
Verschrikkelijk dat dit nog steeds gebeurt ... Zoveel zwanger ook :X
Hopelijk loopt het allemaal goed af. Nichtje heeft een hele zwik spullen langsgebracht, deels van onze centjes en deels van haar eigen geld. Onze jongens (14 en bijna 11) dachten even dat ze ook een handjevol caafs voor ons zou meenemen :D maar we hebben er nog 1 en daarna is voorlopig even klaar met caafs in huize iarl...
pi_207966438
Het is dat er eentje in de lappenmand zit hier, anders had ik mogelijk een caaf geadopteerd :')
Tap tap tap
pi_207967195
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 15:50 schreef iamredleader het volgende:

[..]
Hopelijk loopt het allemaal goed af. Nichtje heeft een hele zwik spullen langsgebracht, deels van onze centjes en deels van haar eigen geld. Onze jongens (14 en bijna 11) dachten even dat ze ook een handjevol caafs voor ons zou meenemen :D maar we hebben er nog 1 en daarna is voorlopig even klaar met caafs in huize iarl...
_O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 18 maart 2023 @ 16:39:30 #84
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_208436998
Onze dame doet het prima alleen. Wij hebben zodoende haar "alleen" gelaten.
Haar medicatie gaat doen. Is ontspannen. Blijft mooi op gewicht en haar gezwellen groeien lekker mee.
We wachten rustig af hoelang ze het zo volhoud.
Maar zolang ze eet, drinkt, om lekkers vraagt (op haar manier) vinden wij het prima.
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  zondag 19 maart 2023 @ 08:26:25 #85
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_208447224
Fijn!

Mijn Brutus is donderdag in de wachtkamer van de dierenarts overleden. We waren maandag ook geweest en hij kreeg antibiotica en pijnstilling voor een luchtweginfectie, maar het heeft niet mogen baten.

Nu wil ik graag een maatje voor het zeugje wat ik nu heb (een dame van ruim 6), maar dat loopt niet zo soepel.

Ik kan een koppelafspraak maken, waarbij ik haar 's ochtends kan brengen en 's middags mogelijk kan halen met een beertje. Maar het is ruim 3 kwartier rijden (enkele reis) en ik moet iemand vragen dat te doen, want heb zelf geen rijbewijs. Het kan zelfs uitlopen op een nacht logeren en dat zie ik helemaal niet zitten.

Toen ik Brutus ging halen, duurde de koppeling wel 10 hele minuten en kon ik met 2 cavia's naar huis.

Ik ben echt bereid om er dingen voor te doen, maar dit vind ik best bizar.
pi_208447637
Dat had ik vorig jaar met Vos ook, bij de opvang in Rijswijk. Ik heb toen gezegd dat ik op een uur rijden woon en niet even heen en weer kan. Uiteindelijk was de koppeling met tien minuten wel geslaagd en kon ik weer gaan.
Tap tap tap
pi_208452176


Mijn nieuwste aanwinst spammen: Camryn (ze is een US Teddy).

Als gezelschap voor de dominante Azure en wonder boven wonder gaat dit echt heel goed.
Hopelijk blijft het goed gaan als deze dame de cavia-pubertijd ingaat :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 19 maart 2023 @ 16:57:00 #88
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_208454366
Wat een schatje, 4EverBlackEyed.

@CherryLips, ik hoop dat het bij mij ook zo gaat lopen.
pi_208456121
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 16:39 schreef Sjechov het volgende:
Onze dame doet het prima alleen. Wij hebben zodoende haar "alleen" gelaten.
Haar medicatie gaat doen. Is ontspannen. Blijft mooi op gewicht en haar gezwellen groeien lekker mee.
We wachten rustig af hoelang ze het zo volhoud.
Maar zolang ze eet, drinkt, om lekkers vraagt (op haar manier) vinden wij het prima.
Ah, goed om te horen dat ze het goed blijft doen. :Y

quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 08:26 schreef NijntjesUk het volgende:
Fijn!

Mijn Brutus is donderdag in de wachtkamer van de dierenarts overleden. We waren maandag ook geweest en hij kreeg antibiotica en pijnstilling voor een luchtweginfectie, maar het heeft niet mogen baten.

Nu wil ik graag een maatje voor het zeugje wat ik nu heb (een dame van ruim 6), maar dat loopt niet zo soepel.

Ik kan een koppelafspraak maken, waarbij ik haar 's ochtends kan brengen en 's middags mogelijk kan halen met een beertje. Maar het is ruim 3 kwartier rijden (enkele reis) en ik moet iemand vragen dat te doen, want heb zelf geen rijbewijs. Het kan zelfs uitlopen op een nacht logeren en dat zie ik helemaal niet zitten.

Toen ik Brutus ging halen, duurde de koppeling wel 10 hele minuten en kon ik met 2 cavia's naar huis.

Ik ben echt bereid om er dingen voor te doen, maar dit vind ik best bizar.
Och.. sterkte met het verlies van Brutus ;(

Een nachtje slapen is wel heel extreem :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 20 maart 2023 @ 12:12:37 #90
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_208464096
Heel bijzonder inderdaad. Onze koppeling destijds in Ommen was ook met 10 min wel bekeken.
We laten onze dame nu alleen haar laatste periode in alle rust genieten. Daarna gaan we nog 1 keer voor een duo.

Wat is jullie ervaring met de duo's? Wij hebben altijd dames gehad (in duo). Wat zijn de voors en tegens?
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_208464780
Ik heb eigenlijk altijd een zeugje met een castraat. Minder gedonder :D
Tap tap tap
  maandag 20 maart 2023 @ 15:18:38 #92
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_208466505
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:01 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb eigenlijk altijd een zeugje met een castraat. Minder gedonder :D
Ah ok. Alleen hier in de regio gaan de dierenartsen mannetjes niet "zomaar" castreren.
Maar hoe zit het met 2 mannetjes bij elkaar, wel 2 broertjes?
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  maandag 20 maart 2023 @ 19:54:07 #93
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_208470840
Beter een beertje met een babybeertje, dat gaat vaak beter dan 2 broertjes (gaat in de puberteit soms mis).

Ik heb 2 dames gehad en nu 1 dame en 1 gecastreerde heer. Ging allebei prima.

Heb nu akkoord dat het beertje hier mag komen, maar dat ze voor de koppeling echt een paar uur (!!) moeten blijven. Ze waren niet onder de indruk van mijn reistijd.
En anders mogen ze ook een paar nachtjes logeren. Nou dat zeker niet. Mijn dame is 3x per dag verse groenten gewend. ;)

Het voelt bijna als ontmoedigingsbeleid op deze manier.
  Moderator maandag 20 maart 2023 @ 20:42:57 #94
155227 crew  Guppy
dus
pi_208471844
Ik snap dat asiels en opvangen kritisch zijn, maar sommigen kunnen ook wel overdrijven hoor... :{
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_208474814
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:12 schreef Sjechov het volgende:
Heel bijzonder inderdaad. Onze koppeling destijds in Ommen was ook met 10 min wel bekeken.
We laten onze dame nu alleen haar laatste periode in alle rust genieten. Daarna gaan we nog 1 keer voor een duo.

Wat is jullie ervaring met de duo's? Wij hebben altijd dames gehad (in duo). Wat zijn de voors en tegens?
Voornamelijk alleen maar dames.
De kudde die ik nu heb piest elkaar onder, maar was ook elkaars ogen, dus het gaat eigenlijk best goed.

Ik heb ook ooit een kudde gehad met een castraat, maar die was zo ontzettend lui en gedroeg zich ook niet als een beertje, maar dat ging ook prima.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_208474815
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 15:18 schreef Sjechov het volgende:

[..]
Ah ok. Alleen hier in de regio gaan de dierenartsen mannetjes niet "zomaar" castreren.
Maar hoe zit het met 2 mannetjes bij elkaar, wel 2 broertjes?
Kan goed gaan, maar voor beertjes heb je wel goed de ruimte nodig, heb ik het idee.
Maar nog dan zeugen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_208474818
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 19:54 schreef NijntjesUk het volgende:
Beter een beertje met een babybeertje, dat gaat vaak beter dan 2 broertjes (gaat in de puberteit soms mis).

Ik heb 2 dames gehad en nu 1 dame en 1 gecastreerde heer. Ging allebei prima.

Heb nu akkoord dat het beertje hier mag komen, maar dat ze voor de koppeling echt een paar uur (!!) moeten blijven. Ze waren niet onder de indruk van mijn reistijd.
En anders mogen ze ook een paar nachtjes logeren. Nou dat zeker niet. Mijn dame is 3x per dag verse groenten gewend. ;)

Het voelt bijna als ontmoedigingsbeleid op deze manier.
Wat streng en onflexibel :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 26 maart 2023 @ 22:03:03 #98
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_208549408
Onze dame voelt het altijd aan als er een logeerpartij aan komt.
Dagen ervoor doet ze al moeilijk met haar medicatie. Nu dus ook bij “opa & oma”.
De tijd dat wij ons daar druk over maakte ligt al achter ons.
Volgens onze DA in Dalfsen leeft ze al ruimschoots in blessuretijd.
Als ze het verder maar goed heeft (ze eet, poept, bedelt, is actief) ….
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_208557917
Bijzonder dat ze dit zo aanvoelen
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_208558008


Deze zwabber woont hier nu ook. Ik heb haar iets bijgepunt want het haar was écht heel lang. Ze heeft wel schitterende pijpenkrullen, daarom heb ik haar niet helemaal gekortwiekt. Ze is naar schatting zo'n twee jaar oud maar echt heel klein.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')