Dat vind ik heel erg voor jou. Gaat het verder goed met je, ondanks alles?quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:42 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben bijna 40 en vanaf m'n kleutertijd tot ik op m'n 15e weg was thuis misbruikt door vader en broer (heb een tijdje ook in het PTSS topic hier meegepost en die topicreeks is misschien ook voor jou goed leesvoer) en ik kan me heel erg vinden in hoe je je voelt, en dat er nooit een einde aan lijkt te komen.
Ik functioneer redelijk, voor zover ik dat zelf kan beoordelen. Ik ben een goede partner voor mijn vrouw, werken lukt ook, ondanks pijnklachten.quote:Functioneer je? Als in, ben je een partner voor je vrouw, kan je werken, heb je kinderen en kan je voor ze zorgen op een acceptabele manier?
Ik besef terdege dat ik er nog 'redelijk' uit ben gekomen. Maar dat heeft mij ook heel veel gekost. En het blijft mij kosten, en daar wil ik wel vanaf. Maar ik zal mij sowieso nog bewuster gaan opstellen en 'count my blessings' .quote:Zo ja, wees daar alsjeblieft blij mee. Want er zijn er zo veel die in jouw situatie zitten en dat al niet voor elkaar krijgen.
Goede tekst!quote:Mijn oude therapeut zei ooit eens, je perceptie van je leven is gewoon een puinhoop, en het is dweilen met de kraan open. Maar als je accepteert dat je altijd natte voeten hebt, kan je misschien je hoofd droog houden.
Sowieso dank voor je reactie. En jij ook: hou je taai.quote:Ik wil later graag nog eens reageren maar ben eigenlijk aan het werk.
Rot voor je.
Ik ga erin duiken, al krijg ik het al benauwd als ik lees over aanrakingen. Maar dat is natuurlijk ook deel van mijn probleem.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:59 schreef Lienekien het volgende:
Het eerste wat in mij opkomt, is haptonomie. Niet vanwege eigen ervaringen, maar vanwege ervaringen van mensen die erover spraken. Nu is het vaak ook wel een kwestie van een therapeut treffen met wie het goed klikt, maar ik zou zeker willen aanraden om eens uit te zoeken of haptonomie iets voor je zou kunnen betekenen.
Ja, volgens mij heb ik het mijzelf wel echt vergeven. Ik ben allang de fase voorbij dat ik mijzelf verwijt dat ik het allemaal heb toegelaten (alsof dat een schijn van kans had, een jochie van 13 tegen een vent van in de 30).quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:07 schreef SicSicSics het volgende:
Pfff. Heftig kerel. En (helaas) voor mij deels herkenbaar.
Heb je het jezelf wel eens vergeven? Volgens mij geef je nog steeds jezelf de schuld van wat er gebeurd is en heb je het nog geen goede plek kunnen geven. Ik merk dat ik mezelf shit kwalijk neem en niet met mijn (negatieve) gevoel/ emotie om kan gaan omdat ik nooit eerder eerlijk naar mezelf geweest ben.
Heel gezond.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:16 schreef V. het volgende:
Ja, volgens mij heb ik het mijzelf wel echt vergeven. Ik ben allang de fase voorbij dat ik mijzelf verwijt dat ik het allemaal heb toegelaten (alsof dat een schijn van kans had, een jochie van 13 tegen een vent van in de 30).
Ik hoop het niet, want dat gaat mij ook niet lukken.quote:Wat mij nooit is gelukt is het hem vergeven (en zijn vriend, die ook in een onbewaakt ogenblik zijn kans greep).
Men zegt dat dat kan helpen, maar dat lukt me echt niet.
Cheers. En die haptonomie kan ook echt een goed idee zijn. Sterkte.quote:Jij ook sterkte, man!
Prima eigenlijk, maar net zoals jij, dat ging niet vanzelf. Maar er is een vorm en stabiliteit, en ik denk dat ondanks de heftigheid van je verleden, dat iedereen een acceptabele vorm kan bereiken.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:12 schreef V. het volgende:
[..]
Dat vind ik heel erg voor jou. Gaat het verder goed met je, ondanks alles?
Dat begrijp ik wel.quote:Ik functioneer redelijk, voor zover ik dat zelf kan beoordelen. Ik ben een goede partner voor mijn vrouw, werken lukt ook, ondanks pijnklachten.
Kinderen hebben we niet, mede omdat ik dat niet wilde vanwege mijn voorgeschiedenis. Ik zou nooit meer een oog dichtdoen.
That ship has sailedquote:Op dinsdag 19 april 2022 18:27 schreef Marsenal het volgende:
Ik zou het hebben van kinderen altijd afraden (fakking veel werk) maar misschien is het een stukje informatie waar je in de toekomst wat mee kan.
Ik ga er naar kijken dit weekend, dankquote:Op dinsdag 19 april 2022 18:39 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Shit man, wat een waardeloze situatie![]()
Vind het moeilijk om tips te geven maar klinkt alsof je nog veel stress in je lichaam hebt zitten als gevolg van het trauma
Gabor Maté heeft hier veel slimme dingen over gezegd:
(Met 2 uur wel een lange kijk!)
EMDR is zeker een optie. Maar wat is de 'oude methode'?quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:12 schreef praadje het volgende:
Ik heb hier 20 jaar geleden toen het net opkwam EMDR voor gehad. De oude methode. Sindsdien kan ik het buiten mezelf plaatsen. Het is me overkomen maar ik heb er geen gevoel meer bij en geen emoties. Dat is niet gelijk na de behandelingen gekomen maar in de loop der tijd. Eigenlijk vrij snel voor mijn gevoel.
Ik heb sinds die tijd geen last meer van boosheid of wraakgevoelens ed. Het is gebeurt en that's it. Zo blij dat ik die therapie toen aangeboden heb gekregen.
Dank jequote:Op dinsdag 19 april 2022 22:01 schreef YuckFou het volgende:
Hey V.
Ik heb je in de afgelopen jaren dat ik hier zit vaker zien vertellen wat je is overkomen en wil je alleen maar een hart onder de riem steken, heel veel helpen zal het niet maar ik vind het stoer van je er zo uitgebreid over te schrijven, sterkte [ afbeelding ]
Nee, maar daar ga ik achteraan.quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat een dapper verhaal om zo te plaatsen. Dan schiet ik een beetje in de mogelijke oplossingenmodus. Het eerste wat in me opkomt is namelijk EMDR, dat kan zo goed werken als je specifieke trauma triggers hebt. Heb je dit ooit gehad?
Je haalt een nare herinnering naar boven en de psycholoog gaat dan heel snel met zijn vingers voor je ogen heen en weer. Volgens mij doen ze het tegenwoordig met piepjes in je oren maar ik kan me vergissen hoor, heb me er nooit echt meer in verdiept.quote:Op donderdag 21 april 2022 10:22 schreef V. het volgende:
[..]
EMDR is zeker een optie. Maar wat is de 'oude methode'?
Dank je, ga ik lezen.quote:Op donderdag 21 april 2022 11:36 schreef loveli het volgende:
https://drjoecarver.com/c(...)tional%20Memory.html
Dit artikel geeft goed inzicht in hoe je brein met herinneringen/emoties omgaat. Voor mij is het een eye-opener geweest, misschien heb jij er ook iets aan.
Ik heb altijd voor mezelf ontkent dat dit me iets deed, terwijl het dat wel degelijk deed. Altijd in staat geweest om het weg te stoppen. "Het raakt me wel, maar het doet me niets." Dat vertelde ik mezelf altijd.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:34 schreef V. het volgende:
Triggers waren vooral grote gebeurtenissen in het nieuws, en dan vooral de verhalen van mensen die eenzelfde ervaring hadden gehad en daarover vertelden. Michael Jackson, #metoo en zulks.
Thanks!quote:Op vrijdag 29 juli 2022 09:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:sicsicsics, heftige periode ga je door. Het lijkt me heel ongemakkelijk dat je elk moment zo door emoties kan worden overmand.
Sterkte
Ik vraag mij altijd af hoe iemand toch tot zo'n daad kan komen. Bij jou je vader en broer en bij @V. een collega/vriend. Wat gaat er eigenlijk door zo'n iemand heen om die drang te krijgen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:42 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben bijna 40 en vanaf m'n kleutertijd tot ik op m'n 15e weg was thuis misbruikt door vader en broer (heb een tijdje ook in het PTSS topic hier meegepost en die topicreeks is misschien ook voor jou goed leesvoer) en ik kan me heel erg vinden in hoe je je voelt, en dat er nooit een einde aan lijkt te komen.
Functioneer je? Als in, ben je een partner voor je vrouw, kan je werken, heb je kinderen en kan je voor ze zorgen op een acceptabele manier?
Zo ja, wees daar alsjeblieft blij mee. Want er zijn er zo veel die in jouw situatie zitten en dat al niet voor elkaar krijgen.
Mijn oude therapeut zei ooit eens, je perceptie van je leven is gewoon een puinhoop, en het is dweilen met de kraan open. Maar als je accepteert dat je altijd natte voeten hebt, kan je misschien je hoofd droog houden.
Ik wil later graag nog eens reageren maar ben eigenlijk aan het werk.
Rot voor je.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |