Geen idee, alleen de stommigheid om geld te besparen.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 15:11 schreef quirina het volgende:
Zeker zo’n eeltmes gebruikt? Daar kan je je goed mee opensnijden ja.
Maar met deze rasp niet. Als je eelt weg is raspt het gewoon niet meer. Komt er geen huid meer vanaf en het voelt dan ook niet lekker om toch door te gaan, maar of je je tot bloedens toe door kan gaan..
Dagcreme met spf is vooral ideaal als je de hele dag binnen zit.quote:Op donderdag 19 mei 2022 07:57 schreef quirina het volgende:
Trouwens een dagcreme met een spf factor beschermd juist minder omdat je het te dun smeert en vaak de factor te laag is ( hooguit factor 15)
Beter smeer je dagcreme en apart spf 50 dat bijt elkaar echt niet.
Tips voor een goede spf 50 die goed onder foundation werkt? Ik ben zoekende (en hoop dat anderen al 20 verschillende soorten hebben geprobeerd zodat ik meteen de beste kan kopen).quote:Op donderdag 19 mei 2022 07:57 schreef quirina het volgende:
Trouwens een dagcreme met een spf factor beschermd juist minder omdat je het te dun smeert en vaak de factor te laag is ( hooguit factor 15)
Beter smeer je dagcreme en apart spf 50 dat bijt elkaar echt niet.
Ik vind het veruit het fijnste om Eucerin Sun gel-creme oil control dry touch SPF 50 te gebruiken voor dit doeleinde. Wel persoonlijk eerst laagje dagverzorging nog er onder hier, want dat biedt dit spul niet.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 13:44 schreef loveli het volgende:
[..]
Tips voor een goede spf 50 die goed onder foundation werkt? Ik ben zoekende (en hoop dat anderen al 20 verschillende soorten hebben geprobeerd zodat ik meteen de beste kan kopen).
Tegen rimpels wil ik tretinoine gaan gebruiken, heeft iemand hier ervaring mee? Op marktplaats vind ik crèmes in verschillende sterkte, is het het beste om met de laagste dosering te beginnen? Heb al best een oudere huid dus misschien is een hogere sterkte dan beter? Heb de hoogste dosering gekocht maar ben nu bang die erop te smeren:pquote:Op dinsdag 19 april 2022 09:04 schreef Donna het volgende:
Wat doen jullie om een rimpelkoppie te vermijden, puistjes te verjagen, poriën te minimaliseren?
Waar maak je je huid mee schoon? Gebruik je serums en cremetjes en maskertjes?
Het langverwachte topic is hier!
Deel hier al je schoonheidsgeheimen
Met tetroïnecreme moet je voorzichtig beginnen ja. Het liefst beginnen met 0.25 en dan langzaam opbouwen. Maar weet je zeker dat op marktplaats crème met tetroïne staat? Naar mijn weten is dit Nederland namelijk alleen op doktersrecept verkrijgbaar.quote:Op maandag 1 augustus 2022 11:59 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Tegen rimpels wil ik tretinoine gaan gebruiken, heeft iemand hier ervaring mee? Op marktplaats vind ik crèmes in verschillende sterkte, is het het beste om met de laagste dosering te beginnen? Heb al best een oudere huid dus misschien is een hogere sterkte dan beter? Heb de hoogste dosering gekocht maar ben nu bang die erop te smeren:p
Bedankt voor je reactie! Ik ergerde me opeens erg aan mijn rimpels en toen kocht ik in een opwelling gelijk de sterkste, nadat ik had gelezen dat dit spul goed tegen rimpels werkt. Maar inderdaad, ik zal nu de laagste dosering kopen, dat is 0.025. ik zal binnenkort vertellen of ik verschil merk.quote:Op maandag 1 augustus 2022 12:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Met tetroïnecreme moet je voorzichtig beginnen ja. Het liefst beginnen met 0.25 en dan langzaam opbouwen. Maar weet je zeker dat op marktplaats crème met tetroïne staat? Naar mijn weten is dit Nederland namelijk alleen op doktersrecept verkrijgbaar.
Niet aanvallend bedoeld, maar waarom check je niet eerst wat je gebruikt? In Amerika wordt retin-A veelvuldig gebruikt, ook een tetroïnecreme. Op internet staat heel veel info hoe je dat spul moet gebruiken.
Ik krijg geen zoekresultaten op Marktplaats als ik op tetroïne crème zoek. Welke heb je besteld?quote:Op maandag 1 augustus 2022 13:39 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie! Ik ergerde me opeens erg aan mijn rimpels en toen kocht ik in een opwelling gelijk de sterkste, nadat ik had gelezen dat dit spul goed tegen rimpels werkt. Maar inderdaad, ik zal nu de laagste dosering kopen, dat is 0.025. ik zal binnenkort vertellen of ik verschil merk.
Ik begreep dat het bij de huisarts alleen wordt voorgeschreven tegen acne, waar ik geen last van heb. Daarom zocht ik online, en kon alleen marktplaats vinden waar het vanuit Nederland wordt verstuurd. Had het eerder in het buitenland besteld maar dat werd tegengehouden door de douane. Ik weet toch vrij zeker dat het tretinoine is, omdat dat op de verpakking staat.
Tretinoine.quote:Op maandag 1 augustus 2022 13:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik krijg geen zoekresultaten op Marktplaats als ik op tetroïne crème zoek. Welke heb je besteld?
Zou marktplaats hiermee de regels niet overtreden als het hier alleen op doktersrecept te verkrijgen is?quote:Op maandag 1 augustus 2022 13:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tretinoine.
https://www.marktplaats.n(...)orging/q/tretinoine/
Ik heb geen idee. Maar als je met de correcte term zoekt, vind je het dus wel.quote:Op maandag 1 augustus 2022 14:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zou marktplaats hiermee de regels niet overtreden als het hier alleen op doktersrecept te verkrijgen is?
Ik heb de Tretiheal 0.1 besteld, ging voor de hoogste dosering die ik kon vinden met mijn domme hoofd. Heb nu van hetzelfde merk de 0.025 besteld.quote:Op maandag 1 augustus 2022 13:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik krijg geen zoekresultaten op Marktplaats als ik op tetroïne crème zoek. Welke heb je besteld?
Dank! Ik zal over een tijdje mijn ervaring met de creme hier posten.quote:Op maandag 1 augustus 2022 14:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Anyway, doe wat research voordat je eraan gaat beginnen. Dit is niet een crèmetje wat je even smeert.
Ik wilde het ook gebruiken, maar ik vind het toch wat heftig spul. Wat ik er nog van weet is
-laag beginnen
-langzaam beginnen (starten met 2á3 x in de week)
-Dun smeren
-Altijd zonnebrand op de ingesmeerde gebieden
Succes!
Ja dan klopt het altijd. Zeker als je het op marktplaats koopt.quote:Op maandag 1 augustus 2022 13:39 schreef prinsrob het volgende:
Ik weet toch vrij zeker dat het tretinoine is, omdat dat op de verpakking staat.
Nope. Maar ik gok dat je van spul van de Action weinig hoeft te verwachten.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 08:10 schreef einzeinz het volgende:
Iemand ervaring met de slakkengel van Action?
Hier was ureum crème de oplossing. Niet alleen tegen eczeem maar tegen alle dingen waar je een droge schilferige huid van krijgt. Elke dag smeren ongeacht of je klachten hebt of niet. Mijn broer kreeg het voorgeschreven van de huisarts omdat hij veel eczeem had, maar de crème is gewoon bij de drogist te krijgen. Ongeparfumeerd en met zo min mogelijk ingrediënten. (Alsnog was soms wel de cortisonencrème nodig als de eczeem echt uit de hand liep, maar meestal voorkwam de ureum crème dat er überhaupt eczeem kwam)quote:Op donderdag 15 december 2022 08:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn dochter heeft al een tijd last van eczeem. We hebben meerdere keren crème met corticosteroïden gesmeerd, gegeven door de huisarts. Dit in combinatie met vaseline. Op zich werkt dit, alleen komt het iedere keer terug. Ik wil niet deze crème keer op keer gebruiken.
Ik heb wat research gedaan en ik lees goede verhalen bij La Roche Posay Cicaplast Baume B5. Gisteren voor het eerst gesmeerd.
Ik zocht ook wat voor onder de de douche. Ze heeft sowieso een droge huid en het harde water wat we hebben helpt er niet echt aan mee. Ik heb elders dit als tip gekregen https://www.deonlinedrogi(...)doucheolie-400ml.htm. Deze ga ik ook bestellen.
Ik ben benieuwd. Eczeem is echt waardeloos.
Ik zal ureum crème in mijn achterhoofd houden voor als dit geen oplossing biedt.quote:Op donderdag 15 december 2022 09:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hier was ureum crème de oplossing. Niet alleen tegen eczeem maar tegen alle dingen waar je een droge schilferige huid van krijgt. Elke dag smeren ongeacht of je klachten hebt of niet. Mijn broer kreeg het voorgeschreven van de huisarts omdat hij veel eczeem had, maar de crème is gewoon bij de drogist te krijgen. Ongeparfumeerd en met zo min mogelijk ingrediënten. (Alsnog was soms wel de cortisonencrème nodig als de eczeem echt uit de hand liep, maar meestal voorkwam de ureum crème dat er überhaupt eczeem kwam)
Toen m'n broer heel veel last van eczeem had, ging hij niet onder de douche maar alleen 1-2x in de week in bad zonder zeep maar met zeezout in het bad. Gewoon het zeezout dat je ook zou kopen om mee te koken, geen badzout of zo. En dan zo veel zout in bad dat het echt lijkt of je in zee zit.
Zou ook een optie kunnen zijn. Ga eerst even kijken wat dit gaat doen.quote:
Ik ben inmiddels grootverbruiker van hyaluronzuur. Werkt keigoed, vooral in de winter. Heb een veel minder droge huid van voorgaande jaren.quote:Op donderdag 29 september 2022 08:01 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb in Zuid-Korea proefverpakkingen van huidverzorging van Dooricare gehad, zo te zien iets wat hyaluronzuur bevatte en ik had toch een flawless huidje de volgende dag: droogheid weg, fijne lijntjes leken minder. Alleen nergens te krijgen hier natuurlijk...kon het alleen daar ook niet vinden.
Grappig, zie dat Etos best veel dingen heeft die lijken op The Ordinary! Bevalt goed, dus?quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:20 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels grootverbruiker van hyaluronzuur. Werkt keigoed, vooral in de winter. Heb een veel minder droge huid van voorgaande jaren.
[ afbeelding ]
Daar ga ik ook eens naar kijken dan.quote:Op zondag 18 december 2022 09:10 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Grappig, zie dat Etos best veel dingen heeft die lijken op The Ordinary! Bevalt goed, dus?
Oef.. thanks! Dat is inderdaad een heftig nieuwsbericht. Ik ga dan zeker Etos eens testen.quote:Op zondag 18 december 2022 09:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar ga ik ook eens naar kijken dan.
Want hoewel ik complete boycots altijd erg lastig vind, vind ik na het lezen hiervan dat ik niet zomaar zonder nadenken die producten meer kon kopen:
[ twitter ]
[ twitter ]
Zelfde spul als The Ordinary?quote:Op donderdag 22 december 2022 14:16 schreef Debsterr het volgende:
Net 2 flesjes gehaald bij de Etos2e halve prijs. Hyaluron en niacinamide. Ben benieuwd hoe ze bevallen!
Zeer vergelijkbaar heb ik het idee.quote:Op vrijdag 23 december 2022 11:18 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zelfde spul als The Ordinary?
Huisarts, absoluutquote:Op vrijdag 23 december 2022 11:16 schreef stephano1990 het volgende:
Ik denk dat dit hier thuishoort;
Ik heb al lange tijd last van een jeukerige hoofdhuid, maar nooit aandacht aan besteed als iets abnormaals. Eigenlijk pas toen ik een keer met scheren uitschoot en een flink stuk boven mijn oor meenam viel het me op dat ik daar rode, jeukerige kringen had.
Gisteren merkte ik dat ik iets van een wondje op mijn hoofd had waarna mijn vriendin de volgende foto heeft gemaakt; https://i.ibb.co/G9WTRpp/Hoofdhuid.jpg
Ik kan met de omschrijvingen van Thuisarts.nl niet echt plaatsen wat het zou kunnen zijn. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? En zijn er shampoo's/andere producten die ik kan kopen hiervoor bij de drogist? Of moet ik hiermee langs de huisarts?
Soms een wat vettiger olie of crème voor de nacht, als mijn huid droog is. Ligt er ook aan wat voor make up ik op de dag op heb gehad.quote:Op donderdag 25 mei 2023 10:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Gebruiken jullie een dag en nachtcrème? Of gewoon een zelfde moisturizer voor allebei?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |