Als je het niet eens bent met de bevindingen van deze wetenschappers dan lijkt het me constructiever dat je data aandraagt waaruit blijkt dat de informatie in het artikel in de OP niet correct is.quote:Op maandag 18 april 2022 15:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is er propaganda aan herhaaldelijk een bepaalde type informatie aan de man brengen om die te indoctrineren met een bepaalde ideologie?
Dat mag je zelf weten.
Je bent klimaatontkenner?quote:Op maandag 18 april 2022 15:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is er propaganda aan herhaaldelijk een bepaalde type informatie aan de man brengen om die te indoctrineren met een bepaalde ideologie?
Dat mag je zelf weten.
Wat moeten we er tegen doen dan, bliksems afschaffen? Past wel mooi bij climate change nonsense.quote:Op maandag 18 april 2022 15:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je het niet eens bent met de bevindingen van deze wetenschappers dan lijkt het me constructiever dat je data aandraagt waaruit blijkt dat de informatie in het artikel in de OP niet correct is.
Een bericht aanvallen met "propaganda" omdat de inhoud je niet zint is niet constructief en draagt niet bij aan de discussie.
Excuses moi,quote:Op maandag 18 april 2022 15:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je het niet eens bent met de bevindingen van deze wetenschappers dan lijkt het me constructiever dat je data aandraagt waaruit blijkt dat de informatie in het artikel in de OP niet correct is.
Een bericht aanvallen met "propaganda" omdat de inhoud je niet zint is niet constructief en draagt niet bij aan de discussie.
Klimaatontkenner, rare term.quote:Op maandag 18 april 2022 16:03 schreef aloa het volgende:
[..]
Je bent klimaatontkenner?
Door de opwarming van de aarde zullen de zomers droger worden, maar de buien zwaarder (dus ook meer bliksem).
Nog op vakantie geweest met het vliegtuig en biefstuk gegeten?quote:Op maandag 18 april 2022 16:07 schreef Nattekat het volgende:
Dit zou lachwekkend zijn als het niet zo bijzonder treurig was.
Wat was het doel van het topic dan? Naast een item delen dat een bepaalde ideologie uitstraalt. Met zen allen bang lopen doen in dit topic hoe erg het is en dat we er nu echt wat aan moeten doen?quote:Op maandag 18 april 2022 16:08 schreef Nattekat het volgende:
Heel topic om zeep geholpen omdat één wappie helemaal gek wordt van een artikel dat tegen zijn wereldbeeld in gaat
Je snapt me vast wel (mag ik hopen).quote:Op maandag 18 april 2022 16:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Klimaatontkenner, rare term.
Ontken jij het weer? Of dat water nat is? Er is een klimaat ja.
De grootste autoriteit omtrent klimaatverandering is het IPCC en die proberen dat wel netjes en feitelijk te houden.
De politiek en het nieuws eromheen is ronduit alarmistisch en propagandistisch
Laatste vliegreis is 5 jaar geleden, biefstuk kan ik niet betalen en kinderen heb ik niet. Jammer hè, als dit soort stropoppen niet werkt?quote:Op maandag 18 april 2022 16:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nog op vakantie geweest met het vliegtuig en biefstuk gegeten?
En hoe is het met je kinderen?
Er wordt een voorspelling gedaan van bliksem x2. Dat is een rare voorspelling, er blijkt nergens uit hoe ze daarop komen en afgezien van dat komen die voorspellingen zelden uit. Je zit met een paar enorme biases te werken zeker met klimaat.quote:Op maandag 18 april 2022 16:11 schreef aloa het volgende:
[..]
Je snapt me vast wel (mag ik hopen).
Maar ik begrijp dat je wel in de gaten hebt dat de aarde opwarmt en er dus weinig mis is met het artikel uit de OP.
Dan heb je het echt niet begrepen. De veestapel die de stikstof produceert is juist grootgebruiker van grassen, mais, soja, etc. en daarmee gigantische hoeveelheden landbouwgrond.quote:Op maandag 18 april 2022 16:16 schreef ludovico het volgende:
Wij schoppen onze boeren weg vanwege stikstof, een papieren "probleem" waarbij we zonder boeren nog teveel uitstoot hebben dus de oplossing is schrijnend en zet geen enkele zoden aan de dijk. Vanwege wat natura2000 gebieden.
=)quote:Op maandag 18 april 2022 16:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laatste vliegreis is 5 jaar geleden, biefstuk kan ik niet betalen en kinderen heb ik niet. Jammer hè, als dit soort stropoppen niet werkt?
Ik ben iemand die best bereid is om dingen ook van de andere kant te bekijken, ik zie de wereld niet zo zwart-wit, maar dat is meteen klaar als ik iemand als jou tegen kom die alleen maar zwart-wit kan denken. Ik walg van mensen die zo redeneren en polariseren.
Laat me je één ding duidelijk maken: iemand die erkent dat er een door de mensen veroorzaakt probleem is met het klimaat en vindt dat er echt asap wat moet veranderen is niet automatisch de klimaatgekkie waar jij mij nu voor aan ziet. Het enige wat je nu bereikt is dat ik je een kansloos geval vind wiens posts ik niet serieus hoef te nemen.
Je roept alleen maar, je bewijst niets.quote:Op maandag 18 april 2022 16:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er wordt een voorspelling gedaan van bliksem x2. Dat is een rare voorspelling, er blijkt nergens uit hoe ze daarop komen en afgezien van dat komen die voorspellingen zelden uit. Je zit met een paar enorme biases te werken zeker met klimaat.
Onderzoeken die niks laten zien zullen niet gepubliceerd worden. Publication bias.
En dan van 2x meer bliksem vliegen ze naar 65% meer bosbranden. Dat is mij een raadsel.
Menselijke interferentie heeft overigens een veel grotere impact op alles. De invloed van 10 jaar eerder CO2 vrij doet niks.
Laat lekker joh. Dit soort lui zijn dusdanig geradicaliseerd dat er geen redden meer aan is.quote:Op maandag 18 april 2022 16:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je roept alleen maar, je bewijst niets.
Als die wetenschappers (volgens jou) ongelijk hebben, kom dan met onderbouwingen en bronnen.
De veestapel EET stikstof in de vorm van eiwitten, zoals het ook een essentiële bouwstof is voor de mens. Sterker nog, we houden vee om onszelf te voeden.quote:Op maandag 18 april 2022 16:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dan heb je het echt niet begrepen. De veestapel die de stikstof produceert is juist grootgebruiker van grassen, mais, soja, etc. en daarmee gigantische hoeveelheden landbouwgrond.
Dus nee, we "schoppen geen boeren weg" maar de veestapel zou wel kleiner kunnen.
Door de opwarming van de aarde zal de lucht meer waterdamp bevatten. Dit geeft een toename van neerslag extremen. Zwaardere onweersbuien dus, met meer bliksem.quote:Op maandag 18 april 2022 16:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er wordt een voorspelling gedaan van bliksem x2. Dat is een rare voorspelling, er blijkt nergens uit hoe ze daarop komen en afgezien van dat komen die voorspellingen zelden uit. Je zit met een paar enorme biases te werken zeker met klimaat.
Onderzoeken die niks laten zien zullen niet gepubliceerd worden. Publication bias.
En dan van 2x meer bliksem vliegen ze naar 65% meer bosbranden. Dat is mij een raadsel.
Menselijke interferentie heeft overigens een veel grotere impact op alles. De invloed van 10 jaar eerder CO2 vrij doet niks.
Keb niet eens een paper gezien waarop dit huidige artikel gebouwd is.quote:Op maandag 18 april 2022 16:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je roept alleen maar, je bewijst niets.
Als die wetenschappers (volgens jou) ongelijk hebben, kom dan met onderbouwingen en bronnen.
Ik ben benieuwd wat dat graadje warmer gaat doen. Ben me bijvoorbeeld niet bekend met 65% meer onweer in Amsterdam dan Rotterdam.quote:Op maandag 18 april 2022 16:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Door de opwarming van de aarde zal de lucht meer waterdamp bevatten. Dit geeft een toename van neerslag extremen. Zwaardere onweersbuien dus, met meer bliksem.
https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1748-9326/ac6311quote:Op maandag 18 april 2022 16:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Keb niet eens een paper gezien waarop dit huidige artikel gebouwd is.
Alsjeblieftquote:Op maandag 18 april 2022 16:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Keb niet eens een paper gezien waarop dit huidige artikel gebouwd is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |