abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204480190
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 10:28 schreef Tarado het volgende:

[..]
Qua punten maar 1 onder het aantal van vorig seizoen en voor de winterstop was het hosanna qua spel maar toen was er meer puntverlies, PSV doet het qua punten gewoon veel beter dit seizoen maar dat zou eigenlijk normaal moeten zijn
Ach als Ajax die laatste 5 potjes wint dan heeft het een prima Eredivisieseizoen gehad met veel goals en veel punten. Je faalt pas als je in de Frank de Boer-puntenaantallen terecht komt wat mij betreft.

Voor de winterstop was het behaalde aantal punten extreem ongelukkig, (volgens mij 12 punten verloren door 3 tegengoals ofzo) na de winter krijgen ze misschien iets te veel. Maar over het hele seizoen is Ajax veel beter geweest dan PSV.
  dinsdag 19 april 2022 @ 11:54:24 #27
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204480520
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 10:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Maar jij redeneert het verkeerd om. Ik stel nergens dat PSV boven zijn kunnen presteert in verhouding tot de rest, maar juist dat Ajax met dit verschil in begroting veel verder afstand zou moeten nemen. Ook vorig seizoen al.

Elk puntverlies is eigenlijk genant, omdat het verschil met de concurrentie in de Eredivisie qua begroting (relatief) net zo groot is als het verschil tussen pak'm beet Utrecht en middenmoot 1e divisie.

Begrotingstechnisch zit Ajax in een totaal andere league dan de rest van de Eredivisie, maar ze doen er veel te weinig mee in nationaal verband.
Het ligt nu eenmaal niet zo simpel in een competitie, je kan niet 34 wedstrijden goed zijn, het Ajax van 95 bijvoorbeeld, een beter team is er niet meer geweest in NL sindsdien, kwam ook "maar" op 88 punten (omgerekend naar 3 per overwinning) en die hadden geen enkele keer verloren.

En wat is er verkeerd aan mijn redenering, behalve van Ajax moet PSV toch ook van iedereen winnen op basis van jouw theorie?
  dinsdag 19 april 2022 @ 11:59:30 #28
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204480560
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 11:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ach als Ajax die laatste 5 potjes wint dan heeft het een prima Eredivisieseizoen gehad met veel goals en veel punten. Je faalt pas als je in de Frank de Boer-puntenaantallen terecht komt wat mij betreft.

Voor de winterstop was het behaalde aantal punten extreem ongelukkig, (volgens mij 12 punten verloren door 3 tegengoals ofzo) na de winter krijgen ze misschien iets te veel. Maar over het hele seizoen is Ajax veel beter geweest dan PSV.
Ook dat is niet helemaal correct, het hangt ook van de tegenstand af, in de Premier League haalt de kampioen de 88 punten niet en dat met 38 wedstrijden.
Niet dat ik genoten heb van de laatste 3 jaar FdB maar dat is weer een ander verhaal.
pi_204480613
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 11:59 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ook dat is niet helemaal correct, het hangt ook van de tegenstand af, in de Premier League haalt de kampioen de 88 punten niet en dat met 38 wedstrijden.
Niet dat ik genoten heb van de laatste 3 jaar FdB maar dat is weer een ander verhaal.
Dat klopt. Maar met de huidige verschillen vind ik de (vermoedelijke) eindstanden van Ajax en PSV vrij logisch. Die hebben een enorm begrotingsverschil met de rest van de competitie. De 90 punten aantikken is historisch geloof ik 2 keer gebeurd dus dat mag je van het huidige Ajax nou ook weer niet direct verwachten. En ze komen daar toch nog aardig in de buurt.

Wat betreft Frank: Ik vond die jaren Eredivisie (2011-2014) in zijn algemeenheid een absoluut dieptepunt wat nivellering betreft. Echt een gênante periode waarbij alle topclubs inclusief Ajax een aanfluiting waren.
  dinsdag 19 april 2022 @ 12:09:04 #30
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204480672
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 12:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar met de huidige verschillen vind ik de (vermoedelijke) eindstanden van Ajax en PSV vrij logisch. Die hebben een enorm begrotingsverschil met de rest van de competitie. De 90 punten aantikken is historisch geloof ik 2 keer gebeurd dus dat mag je van het huidige Ajax nou ook weer niet direct verwachten. En ze komen daar toch nog aardig in de buurt.

Wat betreft Frank: Ik vond die jaren Eredivisie (2011-2014) in zijn algemeenheid een absoluut dieptepunt wat nivellering betreft. Echt een gênante periode waarbij alle topclubs inclusief Ajax een aanfluiting waren.
In principe is nivellering voor een competitie beter/spannender, het gaat om het algehele niveau maar je kan niet verwachten dat de 6e competitie van Europa top is.
pi_204480711
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 12:09 schreef Tarado het volgende:

[..]
In principe is nivellering voor een competitie beter/spannender, het gaat om het algehele niveau maar je kan niet verwachten dat de 6e competitie van Europa top is.
En hoe heet het als het algehele niveau gewoon zakt? Zoals destijds? Want ik vond de selecties van de top 5 toen echt brandhout, ook die van Ajax.
pi_204480766
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 12:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het verschil in begroting tussen PSV en Feyenoord (en AZ, Vitesse) is echt veel kleiner dan het gat met Ajax. Tel dat gat tussen Ajax en PSV van de begroting van PSV af en je zit in de kelder van de Eredivisie. Nu werkt een verhouding begroting vs kwaliteit natuurlijk niet lineair, dat snap ik ook wel.

quote:
Eens. Met de selecties van toen zouden Ajax en PSV nu met Utrecht en Vitesse knokken.
pi_204480900
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 12:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het verschil in begroting tussen PSV en Feyenoord (en AZ, Vitesse) is echt veel kleiner dan het gat met Ajax. Tel dat gat tussen Ajax en PSV van de begroting van PSV af en je zit in de kelder van de Eredivisie. Nu werkt een verhouding begroting vs kwaliteit natuurlijk niet lineair, dat snap ik ook wel.
[..]
Eens. Met de selecties van toen zouden Ajax en PSV nu met Utrecht en Vitesse knokken.
Het is inderdaad logisch dat PSV wat meer moeite zal hebben tegen teams als Feyenoord en AZ. Maar als je die lijn doortrekt en PSV eindigt rond de 80 punten dan vind ik dat Schmidt een prima eredivisieseizoen gehad heeft.

Ik vind niet dat je kunt zeggen dat Ajax het slecht gedaan heeft als ze op 87 punten eindigen. Misschien heeft PSV het dan eerder uitzonderlijk goed gedaan voor een tweede plek.
  dinsdag 19 april 2022 @ 21:12:19 #34
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204485942
twitter

Everybody hates Dusan
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_204487998
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 21:12 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Everybody hates Dusan
Jammer dit. Het is zo'n sympathieke gozer volgens @GGMM
  Forum Admin woensdag 20 april 2022 @ 09:19:36 #36
35723 crew  GGMM
pi_204488498
Pak schaal
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_204518632
‘T zal ook s meezitten.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 23 april 2022 @ 18:31:36 #38
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204518815
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 18:21 schreef RipCity het volgende:
‘T zal ook s meezitten.
Vorige zondag zat het anders behoorlijk mee.
pi_204518848
Cambuur uit, altijd lastig.
pi_204518887
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 18:21 schreef RipCity het volgende:
‘T zal ook s meezitten.
@PietjePuk2000 kan je haarfijn uitleggen dat psv sowieso al veel te hoog staat met xg
No bitch to me
  zaterdag 23 april 2022 @ 18:38:55 #41
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_204518933
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 18:31 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Vaak genoeg al.
  zaterdag 23 april 2022 @ 19:56:57 #42
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204519697
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 10:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Maar jij redeneert het verkeerd om. Ik stel nergens dat PSV boven zijn kunnen presteert in verhouding tot de rest, maar juist dat Ajax met dit verschil in begroting veel verder afstand zou moeten nemen. Ook vorig seizoen al.

Elk puntverlies is eigenlijk genant, omdat het verschil met de concurrentie in de Eredivisie qua begroting (relatief) net zo groot is als het verschil tussen pak'm beet Utrecht en middenmoot 1e divisie.

Begrotingstechnisch zit Ajax in een totaal andere league dan de rest van de Eredivisie, maar ze doen er veel te weinig mee in nationaal verband.
Dit is wel een goed punt, Ajax heeft 10/20x de begroting van het volledige rechter rijtje.
Wat wel een probleem is voor Ajax is dat speler die men financieel wellicht wel zou kunnen halen, simpelweg niet in de eredivisie willen spelen. Europees gezien is het ook niet het niveau van begroting waar je serieus mee kunt doen in de Champion's league.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_204519805
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 18:35 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
@:PietjePuk2000 kan je haarfijn uitleggen dat psv sowieso al veel te hoog staat met xg
Nee dat is Ajax juist. De overwinning was weer laat maar daarmee niet onverdiend.
pi_204520403
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 18:31 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Dat ze in Amsterdam de buitenspelval niet goed uitvoeren was inderdaad een meevaller.
pi_204520777
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 09:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het is in elk geval heel opvallend dat het verschil met Ajax zo klein is.

Het lijkt er toch op dat ze in Amsterdam weer een beetje te veel in zichzelf zijn gaan geloven na een prima Europees traject. Maar dat ze in de Eredivisie met dit verschil in begroting nu nog niet zeker zijn is toch echt wel bizar.

En niet omdat PSV zo goed is, maar omdat ze zelf zo verrekte weinig doen met hun surplus aan kwaliteiten. Want die selectie is echt wel beter, stabieler en breder dan die van PSV. Zij brengen Haller, wij Bruma.
Vind prima europees traject wel behoorlijk kritisch. Waanzinnig voor een Nederlandse club is meer op zijn plaats wat de groepsfase betreft. Denk overigens dat er teveel jongens met het hoofd al bij de volgende stap zitten, paar tegenslagen, vormdippen en blessureleed. Vervolgens manifesteert dat ongrijpbare in groepsprocessen zich ineens. Net als dat het kwartje de andere kant op valt, alles past en de goede kant opvalt. Nu past niets, teveel verkeerde keuzes en passes over tien meter is al te veel gevraagd. Ballen tegen de paal die er in goede flow wel invallen. Scheidingslijn tussen succes en falen is vrij precair. Blijft een wonderbaarlijk fenomeen.
pi_204520798
Manager van een voetbalelftal lijkt me derhalve dan ook een frustrerende kutbaan.
pi_204520849
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 21:28 schreef Wotte het volgende:
Manager van een voetbalelftal lijkt me derhalve dan ook een frustrerende kutbaan.
Valt mee, Mark.
pi_204520883
Wat is Max toch onbeholpen en Bruma raar-opportunistisch. Zahavi ook middelmaat. Grapoig dat Doan en Mauro nu opeens de jongens zijn die deze wedstrijd voor ons gaan winnen.
pi_204521135
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 21:32 schreef Ciscus het volgende:

[..]
Valt mee, Mark.
Sta je dan met je tot diep in de nacht gemaakte uitgebreide analyses van de tegenstander. Tot in den treure geneuzelt over halfspaces, looplijnen en positionering. Vervolgens kunnen professionals die minimaal een miljoen netto op jaarbasis krijgen, niet eens een bal inspelen op vijf meter. Mag jij vervolgens gaan uitleggen waarom je gekozen tactiek niet werkt. Lekker dan.
pi_204521176
Roger, even wisselen joh: Bruma eruit (ja ok marktwaarde, in de etalage zetten enzo), Doan naar links (kan 'ie Max een beetje helpen) en BAKAYOKO op rechts. En Zahavi eruit voor Maxi.

Fixed it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')