abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204506952
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 11:06 schreef Jaco078 het volgende:
garageboxen op GVE staan open. Looptijd 10 jaar.
Per 100 euro is de totaal te verwachten rente 50 euro over de komende 10 jaar.
Projecten als deze zijn een reden voor mij om te crowdfunden: ideeën opdoen voor eigen projecten. Als dat financiële plaatje klopt ga ik ook direct in garageboxen investeren als ik ooit weer naar Nederland kom. Goed rendement en lage initiële investering.
  vrijdag 22 april 2022 @ 14:51:06 #152
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_204507048
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:29 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Wat denken we van https://www.collincrowdfund.nl/go-dive-woerden/. Niet zonder risico maar ook een behoorlijke rente met eerste hypotheek. Hypotheek bevat ook woonhuis in een gewild buitengebied.
Ben zelf we benieuwd naar de taxatie waarde van het OG voor verbouwing. Heb dat niet gevonden in pitch of heb ik er overheen gelezen.
Daarnaast heb ik ook nog een zwaar op de maag liggend project van FNC van een duikschool in gedachten, maar ja die was natuurlijk well zonder enige zekerheid.
Bij Serkan zijn het relatief kort lopende investeringen.
Die van Yasar is 5 jaar (mits niet eerder afgelost)
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_204507504
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2022 14:36 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]
Projecten als deze zijn een reden voor mij om te crowdfunden: ideeën opdoen voor eigen projecten. Als dat financiële plaatje klopt ga ik ook direct in garageboxen investeren als ik ooit weer naar Nederland kom. Goed rendement en lage initiële investering.
Mooi project, goed verhaal. Ik doe zelf niet mee omdat ik 10 jaar te lang vind.
pi_204507595
Weet iemand hoe het zit met hoofdelijke aansprakelijkheid voor een deel van een lening? Dan is het toch geen ha maar borgstelling? Als er in de pitch staat ha (zonder limitatie) en in de documenten is er een limitatie (300k) dan is dat toch op z'n minst een verkeerde voorstelling van zaken? In het geval van een project bij cet zie ik namelijk staan dat twee aandeelhouders (bv's) hoofdelijk aansprakelijk zijn (zonder limitatie), echter in de bijzondere voorwaarden zie ik een limitatie van de ha voor ieder tot 300k (terwijl lening 1575k is).
pi_204507644
Wat is cet?
pi_204507661
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 16:00 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Mooi project, goed verhaal. Ik doe zelf niet mee omdat ik 10 jaar te lang vind.
Ik vind dit project wel lekker: ruim 5% rendement en ik hoef de komende 10 jaar niet naar dit geld omkijken. Doe dit met slechts een klein deel van mijn portefeuille. Ik spreid in projecten en in looptijden. Gemiddelde duration van mijn projecten is iets meer dan 3 jaar.
pi_204507691
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 16:22 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Ik vind dit project wel lekker: ruim 5% rendement en ik hoef de komende 10 jaar niet naar dit geld omkijken. Doe dit met slechts een klein deel van mijn portefeuille. Ik spreid in projecten en in looptijden. Gemiddelde duration van mijn projecten is iets meer dan 3 jaar.
De kans dat projecten daadwerkelijk 10 jaar lopen acht ik niet zo groot. Herfinanciering lonkt altijd.
pi_204507776
sig
U heeft geïnvesteerd in het project Kritostraat 30 te Rotterdam. De hypotheek is afgelost.
Uw investering en de boeterente worden gestort in uw e-Wallet.
De boeterente bestaat uit 1% van het saldo plus 6 maanden rente, in verband met het eerder aflossen dan de vastgelegde looptijd
pi_204507969
Nieuw kortlopend op SiG, weinig info, niet duidelijk is of verbouwd gaat worden. 2e in korte tijd in zelfde wijk
https://investeren.sameni(...)en-berghofstraat-145
pi_204507982
en de volgende aflossing bij sig

U heeft geïnvesteerd in het project Kasteel Bleienbeekstraat 31 D te Maastricht herfinanciering. De hypotheek is op 19 april 2022 afgelost.
Uw investering en rente zal gestort worden in uw e-Wallet
pi_204508140
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 16:20 schreef KrekelJapie het volgende:
Wat is cet?
cre (vroeger was het crowdestate, tegenwoordig crowdrealestate)
pi_204508211
Sorry, dubbel

[ Bericht 97% gewijzigd door Crowdyfunder op 22-04-2022 17:45:03 ]
pi_204508371
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 17:00 schreef zeeland6 het volgende:

U heeft geïnvesteerd in het project Kasteel Bleienbeekstraat 31 D te Maastricht herfinanciering. De hypotheek is op 19 april 2022 afgelost.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 17:00 schreef zeeland6 het volgende:

jammer dat we hier geen boeterente op krijgen.
pi_204508531
Crowdrealestate transformatie Groningen:

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 16:12 schreef tnhb het volgende:
Weet iemand hoe het zit met hoofdelijke aansprakelijkheid voor een deel van een lening? Dan is het toch geen ha maar borgstelling? Als er in de pitch staat ha (zonder limitatie) en in de documenten is er een limitatie (300k) dan is dat toch op z'n minst een verkeerde voorstelling van zaken? In het geval van een project bij cet zie ik namelijk staan dat twee aandeelhouders (bv's) hoofdelijk aansprakelijk zijn (zonder limitatie), echter in de bijzondere voorwaarden zie ik een limitatie van de ha voor ieder tot 300k (terwijl lening 1575k is).
Bijzonder inderdaad, was mij nog niet opgevallen. En of de hoofdelijke aansprakelijkheid nou eigenlijk een borgstelling is of niet, die limiet van 300kE had toch wel vermeld moeten worden.

Wat mij wel opviel was dat er in de pitch gesproken wordt over de mogelijkheid tot verlenging met 6 maand, terwijl in de voorwaarden "telkenmale met 6 maand" staat, wat volgens mij toch ook wat anders is.

We zullen het wel verkeerd begrepen hebben.
pi_204508676
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 17:14 schreef tnhb het volgende:

[..]
cre (vroeger was het crowdestate, tegenwoordig crowdrealestate)
Gewoon CRE dus.
pi_204509726
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 17:46 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
We zullen het wel verkeerd begrepen hebben.
Laten we vaststellen dat in de pitch in onze beleving niet 100% hetzelfde staat als in de documenten die bij het afronden beschikbaar komen, of ik het wel of niet verkeerd begrepen heb is dan een invulling daarvan :)

Ik was op dit moment dan ook niet meer van plan de voorinschrijving af te ronden, ik wil niet achteraf een discussie of het nu wel of niet goed in de (aangepast?) pitch staat en ik de documenten maar beter had moeten lezen zoals ik al eens eerder heb gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 22-04-2022 20:55:22 ]
pi_204513422
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 14:17 schreef obligataire het volgende:
Wat vinden jullie van GVE/Eetcafé Bolle Sien. Toplocatie in een gezellige studentenstad. Vierdaagsefeesten.
Veel ervaring maar weinig vlees op de botten.

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=25523
Rente naar 8,5%. Ik zou van gve weleens wat meer info willen ontvangen hoe zeker de ORV is in deze en overeenkomstige projecten.
- Is de ORV tussentijds door ondernemer op te zeggen?
- geldt de ORV enkel tijdens looptijd lening
- keert de ORV 100% zeker uit na overlijden (ook al is het over tig jaar).

Zolang mij dit niet duidelijk is, zie ik dit niet als harde zekerheid.
pi_204514372
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 06:35 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Rente naar 8,5%. Ik zou van gve weleens wat meer info willen ontvangen hoe zeker de ORV is in deze en overeenkomstige projecten.

Zelf zie ik een ORV niet als een breekpunt voor mij. Daarbij interpreteer ik de ORV alleen tijdens de lening en afbouwend met de annuïteiten.
Zoals @obligataire zegt man met ervaring in een stad met potentie met een hoog risico maar ook een hoge rente. Overweeg deze toch mee te nemen ook omdat de man nog als timmerman kan gaan werken en de annuïteiten ook tijdelijk verlaagd kunnen worden naar alleen rente. Eerlijk gezegd heeft dit de afgelopen 2 jaar een fors rendement opgeleverd bij een aantal projecten.
pi_204514543
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 06:35 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

voor elke ORV: premie niet betaald-geen dekking. Je bent niet verplicht premie te betalen, het is en eenzijdige overeenkomst. Als de premie niet betaald, wordt de verzekering (na een waarschuwing door de verzekeraar) beeindigd.
pi_204514552
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 10:11 schreef ML45 het volgende:
. Daarbij interpreteer ik de ORV alleen tijdens de lening en afbouwend met de annuïteiten.
Ik vind het vreemd dat je met dit soort zekerheden als investeerder moet interpreteren en niet klip en klaar benoemd staat wat de zekerheid inhoud.
pi_204514564
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 10:41 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik vind het vreemd dat je met dit soort zekerheden als investeerder moet interpreteren en niet klip en klaar benoemd staat wat de zekerheid inhoud.
het is ook geen zekerheid. net zo min als een negatieve hyp. verklaring.
pi_204514568
Zitten jullie bij WvjG ook altijd te zoeken naar de zekerheden onder het kopje 'risico/zekerheden'en blijken de zekerheden uiteindelijk onder het kopje 'financieel' te staan.
pi_204514585
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 10:44 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
het is ook geen zekerheid. net zo min als een negatieve hyp. verklaring.
Gve noemt het een zekerheid. Ik niet

In de toelichting wordt verwezen naar een verzekeringspolis waarvan wij de inhoud niet kennen. de toelichting geeft dus ook geen duidelijkheid
quote:
Wanneer de overlijdensrisicoverzekering van een geldnemer verpand wordt, is de verzekeraar verplicht om bij overlijden de uitkering van de verzekering ter beschikking te stellen aan de pandhouder. De pandhouder heeft alleen recht op een bedrag ter hoogte van de nog openstaande vordering. Dit pandrecht wordt niet geregistreerd bij de Belastingdienst, maar is zichtbaar op de verzekeringspolis van de geldnemer.
pi_204514622
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 10:47 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Gve noemt het een zekerheid. Ik niet

In de toelichting wordt verwezen naar een verzekeringspolis waarvan wij de inhoud niet kennen. de toelichting geeft dus ook geen duidelijkheid
[..]

wat mij betreft zo 'klaar als een klontje', wat begrijp je er niet aan ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')