Het verbaast mij eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 26 april 2022 14:16 schreef obligataire het volgende:
Ik heb de stemming op de Collinsite zelden zo mat gezien. Er staan nu 6 projecten open. Ongekend.
Iedereen maakt uiteraard zijn eigen afwegingen. Voor mezelf geldt dat ik een goed verhaal achter het project ook zeer zwaar laat wegen en deze ondernemer maakt op mij een succesvolle indruk en zijn investering weloverwogen. Dan laat ik het niet op een paar procentjes LTV afstuiterenquote:Op dinsdag 26 april 2022 14:31 schreef impact9 het volgende:
[..]
Eens, als de inschrijving ruimer was genomen had ik ook meegedaan!
Het lijkt er op dat het keerpunt is bereikt met de race/rente naar de bodem en uitholling zekerheden.
De enige debiteur is Hotel Light B.V. Er is verder geen sprake van HA.quote:Op dinsdag 26 april 2022 14:30 schreef obligataire het volgende:
maar het appartement zal de afgelopen 15 maanden ook nog wel gestegen zijn in waarde. Ik kom niet uit Rotterdam maar het lijkt me een absolute toplocatie voor dat appartement. Dus ze zullen het denk ik niet gauw op uitwinning laten aankomen. Sowieso goede ervaringen met Chinese (horeca)ondernemers.
Dan zit je zeker niet in Asiadam ?quote:Op dinsdag 26 april 2022 14:30 schreef obligataire het volgende:
[..]
Iets te enthousiast jaIk kom aan 75% (pa zal zijn zoon wel niet laten vallen), maar het appartement zal de afgelopen 15 maanden ook nog wel gestegen zijn in waarde. Ik kom niet uit Rotterdam maar het lijkt me een absolute toplocatie voor dat appartement. Dus ze zullen het denk ik niet gauw op uitwinning laten aankomen. Sowieso goede ervaringen met Chinese (horeca)ondernemers.
Vast niet nee.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Man en paard aub dan kan ik er iets mee, anders wordt het hier net twitter.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:41 schreef Crowd001 het volgende:
[..]
Vast niet nee.
Net zo goed als jij klaarblijkelijk niet zit in de slagers welke failliet zijn gegaan of al jaren achter lopen met betalen
Fijne actie van cre. Ik zie dat er voor niemand kosten in rekening worden gebracht.quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:29 schreef ETphonehome het volgende:
CrE, woonzorgcentrum Wageningen gaat vervroegd afgelost worden (na 16 maanden van de beoogde 48-60 maanden).
We kunnen vrij van kosten deelnemen in Hof van Capelle (4.5%), of het garage boxen project wat later vandaag online komt.
Ben toevallig gek op Twitterquote:Op dinsdag 26 april 2022 15:48 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Man en paard aub dan kan ik er iets mee, anders wordt het hier net twitter.
Ik had er wel zin inquote:Op dinsdag 26 april 2022 15:54 schreef Crowd001 het volgende:
[..]
Ben toevallig gek op Twitter![]()
en ik heb geen zin en tijd om het op te zoeken.
quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:41 schreef NaRegenDeZon het volgende: [..] ik heb toch wel twijfels bij deze start-up. Zit zelf op ccf in een slagerij die niet meer betaald( van der Le*den). En ik meen me te herinneren dat ik hier al vaker over slagerijen met betalingsproblemen heb gelezen.
Inderdaad. Wat wel weer jammer is, is dat het weer een Harthoorn project is. Dus doorrollen betekend verschraling in mijn spreiding bij CrE.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:49 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Fijne actie van cre. Ik zie dat er voor niemand kosten in rekening worden gebracht.
Ik weet nog een derde rampslager geloof ik 'De Slager , werkkapitaal'. CCF.quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:09 schreef Soulfreak het volgende:
Ik zit ook bij CCF in een slagerij die failliet is gegaan, Ambachtelijke Slagerij Vl*t. Ik ben daardoor ook niet zo happig op slagers, wat betreft crowdfunding dan.
Wat ik ergerlijk vind is dat hierover geen enkele communicatie vooraf is geweest. Wél heb ik in begin februari al een mail gehad dat "Braunlage" waarschijnlijk binnen 2 weken afgelost zou gaan worden. Tot op heden is dat nog steeds niet gebeurd. Helaas geen actieve communicatie hierover vanuit CRE. Het blijft kennelijk erg moeilijk om respectvol met je investeerders om te gaan. En volgens mij kost dat toch echt helemaal niets...quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:29 schreef ETphonehome het volgende:
CrE, woonzorgcentrum Wageningen gaat vervroegd afgelost worden (na 16 maanden van de beoogde 48-60 maanden).
We kunnen vrij van kosten deelnemen in Hof van Capelle (4.5%), of het garage boxen project wat later vandaag online komt.
Ik zat vrij fors in het woonzorgcentrum (o.a. omdat het een andere leningnemer als de huis-leningnemer was), ben van plan 2/3 van het bedrag door te rollen naar de garage boxen. Voor Hof van Capelle vind ik de rente te laag.
Tja maar deze slager is dus toch wel wat anders als de slager die ik wat al te enthousiast had meegenomen en hier door mij werd gerapporteerd. Deze default slagerij van der Le*den van ccf had de zaak net overgenomen en had geen zekerheden.quote:
Bedankt, had ik nog niet gezien. Bij het eerste project (Erfurt) was Harthoorn nog niet direct betrokken (volgens de informatie in die pitch tenminste) .quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:16 schreef ETphonehome het volgende:
Inderdaad. Wat wel weer jammer is, is dat het weer een Harthoorn project is.
Is inderdaad prima/druk winkelgebied. Kom zelf nooit bij die slager, maar weet van anderen dat zij dit een prima slagerij vinden. Voor wat het waard is.quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Tja maar deze slager is dus toch wel wat anders als de slager die ik wat al te enthousiast had meegenomen en hier door mij werd gerapporteerd. Deze default slagerij van der Le*den van ccf had de zaak net overgenomen en had geen zekerheden.
Dit huidige slagers project heeft naar mijn idee robuuste zekerheden en is een bestaande goed bekend staande firma. De straat in Bussum ken ik en daar is inderdaad niets mis mee. Natuurlijk kunnen de huizenprijzen zakken en kan je zekerheid daardoor minder worden. Maar de kans dat je een groot deel van je geld verliest lijkt me hier uiterst klein.
Overigens heb ik ook de moeder van de hypotheek gedekte CF leningen de slager/kippenboer van KOM ook en dit slagers project van KOM met zekerheden doet het prima. Dus niet alle slagers in CF land zijn Kommer en Kwel.
Deze slager ben ik dus wel van plan mee te nemen. Tenzij hier nog rare zaken boven tafel komen.
Het volgende iets kleinere project is alweer aangekondigd:quote:Op dinsdag 26 april 2022 21:43 schreef ML45 het volgende:
Voor de liefhebber, om 19.00 uur is het project Zorgwoningen in Lelystad bij Waardevoorjegeld opgegaan en staat nu op 43%
https://waardevoorjegeld.nl/project/zorgwoningen-in-lelystad
Hoe is het eigenlijk afgelopen met het Turkse party centrum moet hypotheek van ccf dat failliet is gegaan?quote:Op woensdag 27 april 2022 06:58 schreef KrekelJapie het volgende:
(bruilofts-)feesten en partijen met een etnische achtergrond.
https://www.collincrowdfund.nl/partycentrum-nabat/
1e hypotheek partycentrum
Ik ben nog niet zo bekend met CRE, is Harthoorn een probleem/risico?quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:46 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Bedankt, had ik nog niet gezien. Bij het eerste project (Erfurt) was Harthoorn nog niet direct betrokken (volgens de informatie in die pitch tenminste) .
Ik laat deze even schieten. Eerst maar eens even wat van die Duitse HPI projecten in mijn portefeuille netjes afgerond zien worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |