abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204545190
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 14:16 schreef obligataire het volgende:
Ik heb de stemming op de Collinsite zelden zo mat gezien. Er staan nu 6 projecten open. Ongekend.
Het verbaast mij eigenlijk niet.
De rentes bij Collin zijn het laatste jaar best flink gedaald en nu de marktrentes wat aan het stijgen zijn en de verwachting is dat deze nog wel wat verder zullen stijgen is het allemaal wel erg karig geworden.
pi_204545219
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 14:31 schreef impact9 het volgende:

[..]
Eens, als de inschrijving ruimer was genomen had ik ook meegedaan!
Het lijkt er op dat het keerpunt is bereikt met de race/rente naar de bodem en uitholling zekerheden.
Iedereen maakt uiteraard zijn eigen afwegingen. Voor mezelf geldt dat ik een goed verhaal achter het project ook zeer zwaar laat wegen en deze ondernemer maakt op mij een succesvolle indruk en zijn investering weloverwogen. Dan laat ik het niet op een paar procentjes LTV afstuiteren :)

Overigens is door de vrij ruime aflossing het breakevenpunt wat betreft de zekerheid vrij snel bereikt.
Pecunia non olet
pi_204545228
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 14:30 schreef obligataire het volgende:
maar het appartement zal de afgelopen 15 maanden ook nog wel gestegen zijn in waarde. Ik kom niet uit Rotterdam maar het lijkt me een absolute toplocatie voor dat appartement. Dus ze zullen het denk ik niet gauw op uitwinning laten aankomen. Sowieso goede ervaringen met Chinese (horeca)ondernemers.
De enige debiteur is Hotel Light B.V. Er is verder geen sprake van HA.

De extra overwaarde van de afgelopen 15 maanden zal niet gaan naar de investeerders.

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 26-04-2022 14:47:26 ]
pi_204545555
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 14:30 schreef obligataire het volgende:

[..]
Iets te enthousiast ja :) Ik kom aan 75% (pa zal zijn zoon wel niet laten vallen), maar het appartement zal de afgelopen 15 maanden ook nog wel gestegen zijn in waarde. Ik kom niet uit Rotterdam maar het lijkt me een absolute toplocatie voor dat appartement. Dus ze zullen het denk ik niet gauw op uitwinning laten aankomen. Sowieso goede ervaringen met Chinese (horeca)ondernemers.
Dan zit je zeker niet in Asiadam ?

[ Bericht 0% gewijzigd door zeeland6 op 26-04-2022 15:21:08 ]
pi_204545775
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 15:12 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Dan zit je zeker niet in Asiadam ?
Vast niet nee.
Net zo goed als jij klaarblijkelijk niet zit in de slagers welke failliet zijn gegaan of al jaren achter lopen met betalen ;)
pi_204545808
CRE Garageboxen Emmerik

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204545815
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 15:41 schreef Crowd001 het volgende:

[..]
Vast niet nee.
Net zo goed als jij klaarblijkelijk niet zit in de slagers welke failliet zijn gegaan of al jaren achter lopen met betalen ;)
Man en paard aub dan kan ik er iets mee, anders wordt het hier net twitter. :lijstje:
pi_204545832
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 13:29 schreef ETphonehome het volgende:
CrE, woonzorgcentrum Wageningen gaat vervroegd afgelost worden (na 16 maanden van de beoogde 48-60 maanden).
We kunnen vrij van kosten deelnemen in Hof van Capelle (4.5%), of het garage boxen project wat later vandaag online komt.
Fijne actie van cre. Ik zie dat er voor niemand kosten in rekening worden gebracht.
pi_204545871
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 15:48 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Man en paard aub dan kan ik er iets mee, anders wordt het hier net twitter. :lijstje:
Ben toevallig gek op Twitter :lijstje: ^O^ en ik heb geen zin en tijd om het op te zoeken.
pi_204545911
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 15:54 schreef Crowd001 het volgende:

[..]
Ben toevallig gek op Twitter :lijstje: ^O^ en ik heb geen zin en tijd om het op te zoeken.
Ik had er wel zin in
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:41 schreef NaRegenDeZon het volgende: [..] ik heb toch wel twijfels bij deze start-up. Zit zelf op ccf in een slagerij die niet meer betaald( van der Le*den). En ik meen me te herinneren dat ik hier al vaker over slagerijen met betalingsproblemen heb gelezen.
pi_204545932
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 15:59 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik had er wel zin in
[..]

Dank!

Dit dus ;)
pi_204545991
Ik zit ook bij CCF in een slagerij die failliet is gegaan, Ambachtelijke Slagerij Vl*t. Ik ben daardoor ook niet zo happig op slagers, wat betreft crowdfunding dan.
pi_204546052
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 15:49 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Fijne actie van cre. Ik zie dat er voor niemand kosten in rekening worden gebracht.
Inderdaad. Wat wel weer jammer is, is dat het weer een Harthoorn project is. Dus doorrollen betekend verschraling in mijn spreiding bij CrE.
Daar staat wel tegenover dat het doorrollen is van een project met 2e hypotheek naar een project met 1e hypotheek, tegen dezelfde rente.
Zal nog even zien of ik tzt de investering af ga ronden.
pi_204546527
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 16:09 schreef Soulfreak het volgende:
Ik zit ook bij CCF in een slagerij die failliet is gegaan, Ambachtelijke Slagerij Vl*t. Ik ben daardoor ook niet zo happig op slagers, wat betreft crowdfunding dan.
Ik weet nog een derde rampslager geloof ik 'De Slager , werkkapitaal'. CCF.
Wel met zekerheid dus dat komt nog goed.

Anyway qua statistiek komen de Chinese ondernemers er (buiten die Asiadam) een stuk beter vanaf.
Geen garantie voor de toekomst uiteraard.
Pecunia non olet
pi_204546775
CRE garageboxen Emmerich open, nu al >100%, zelfde bedrijf als net gesloten in Erfurt maar nu met 6% (Erfurt 5%, liep moeizaam)
  dinsdag 26 april 2022 @ 18:52:57 #266
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_204547175
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 13:29 schreef ETphonehome het volgende:
CrE, woonzorgcentrum Wageningen gaat vervroegd afgelost worden (na 16 maanden van de beoogde 48-60 maanden).
We kunnen vrij van kosten deelnemen in Hof van Capelle (4.5%), of het garage boxen project wat later vandaag online komt.
Ik zat vrij fors in het woonzorgcentrum (o.a. omdat het een andere leningnemer als de huis-leningnemer was), ben van plan 2/3 van het bedrag door te rollen naar de garage boxen. Voor Hof van Capelle vind ik de rente te laag.
Wat ik ergerlijk vind is dat hierover geen enkele communicatie vooraf is geweest. Wél heb ik in begin februari al een mail gehad dat "Braunlage" waarschijnlijk binnen 2 weken afgelost zou gaan worden. Tot op heden is dat nog steeds niet gebeurd. Helaas geen actieve communicatie hierover vanuit CRE. Het blijft kennelijk erg moeilijk om respectvol met je investeerders om te gaan. En volgens mij kost dat toch echt helemaal niets...
pi_204548221
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 15:59 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik had er wel zin in
[..]

Tja maar deze slager is dus toch wel wat anders als de slager die ik wat al te enthousiast had meegenomen en hier door mij werd gerapporteerd. Deze default slagerij van der Le*den van ccf had de zaak net overgenomen en had geen zekerheden.

Dit huidige slagers project heeft naar mijn idee robuuste zekerheden en is een bestaande goed bekend staande firma. De straat in Bussum ken ik en daar is inderdaad niets mis mee. Natuurlijk kunnen de huizenprijzen zakken en kan je zekerheid daardoor minder worden. Maar de kans dat je een groot deel van je geld verliest lijkt me hier uiterst klein.
Overigens heb ik ook de moeder van de hypotheek gedekte CF leningen de slager/kippenboer van KOM ook en dit slagers project van KOM met zekerheden doet het prima. Dus niet alle slagers in CF land zijn Kommer en Kwel.

Deze slager ben ik dus wel van plan mee te nemen. Tenzij hier nog rare zaken boven tafel komen.
pi_204548373
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 16:16 schreef ETphonehome het volgende:
Inderdaad. Wat wel weer jammer is, is dat het weer een Harthoorn project is.
Bedankt, had ik nog niet gezien. Bij het eerste project (Erfurt) was Harthoorn nog niet direct betrokken (volgens de informatie in die pitch tenminste) .
Ik laat deze even schieten. Eerst maar eens even wat van die Duitse HPI projecten in mijn portefeuille netjes afgerond zien worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door OpDieFiets op 26-04-2022 20:53:51 ]
pi_204548685
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 20:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Tja maar deze slager is dus toch wel wat anders als de slager die ik wat al te enthousiast had meegenomen en hier door mij werd gerapporteerd. Deze default slagerij van der Le*den van ccf had de zaak net overgenomen en had geen zekerheden.

Dit huidige slagers project heeft naar mijn idee robuuste zekerheden en is een bestaande goed bekend staande firma. De straat in Bussum ken ik en daar is inderdaad niets mis mee. Natuurlijk kunnen de huizenprijzen zakken en kan je zekerheid daardoor minder worden. Maar de kans dat je een groot deel van je geld verliest lijkt me hier uiterst klein.
Overigens heb ik ook de moeder van de hypotheek gedekte CF leningen de slager/kippenboer van KOM ook en dit slagers project van KOM met zekerheden doet het prima. Dus niet alle slagers in CF land zijn Kommer en Kwel.

Deze slager ben ik dus wel van plan mee te nemen. Tenzij hier nog rare zaken boven tafel komen.
Is inderdaad prima/druk winkelgebied. Kom zelf nooit bij die slager, maar weet van anderen dat zij dit een prima slagerij vinden. Voor wat het waard is.
pi_204549247
Voor de liefhebber, om 19.00 uur is het project Zorgwoningen in Lelystad bij Waardevoorjegeld opgegaan en staat nu op 43%
https://waardevoorjegeld.nl/project/zorgwoningen-in-lelystad
pi_204550005
Vraagje; Ik zie dat vandaag het project van “de groot” bij NLI is afgelost, daarbij is als ik het goed zie de extra rentevergoeding van 3% op jaarbasis bij aflossing wel meegenomen, maar mist er een maandrente. De laatste reguliere maandrente is van 25 maart, en de aflossing op 25 april. Ik zie echter bovenaan de pagina met betaalschema staan dat de lening tot 1 april gelopen zou hebben. Heeft de leningnemer dan op 1 april afgelost maar krijgen wij pas de 25e van NLI uitbetaald? Dat lijkt me voor alle partijen onhandig. Mis ik wat, of moet ik bij NLI navraag doen hoe dit zit?
pi_204551114
(bruilofts-)feesten en partijen met een etnische achtergrond.
https://www.collincrowdfund.nl/partycentrum-nabat/
1e hypotheek partycentrum
pi_204551487
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 21:43 schreef ML45 het volgende:
Voor de liefhebber, om 19.00 uur is het project Zorgwoningen in Lelystad bij Waardevoorjegeld opgegaan en staat nu op 43%
https://waardevoorjegeld.nl/project/zorgwoningen-in-lelystad
Het volgende iets kleinere project is alweer aangekondigd:

Binnenkort actueel

De onderstaande aanvragen zijn in behandeling
OMSCHRIJVING LOOPTIJD MND RENTE BEDRAG
Timmer- en trappenbedrijf Van Kooten 54 maanden 7.50% ¤ 75.000,00
pi_204551639
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 06:58 schreef KrekelJapie het volgende:
(bruilofts-)feesten en partijen met een etnische achtergrond.
https://www.collincrowdfund.nl/partycentrum-nabat/
1e hypotheek partycentrum
Hoe is het eigenlijk afgelopen met het Turkse party centrum moet hypotheek van ccf dat failliet is gegaan?
pi_204552112
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 20:46 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Bedankt, had ik nog niet gezien. Bij het eerste project (Erfurt) was Harthoorn nog niet direct betrokken (volgens de informatie in die pitch tenminste) .
Ik laat deze even schieten. Eerst maar eens even wat van die Duitse HPI projecten in mijn portefeuille netjes afgerond zien worden.
Ik ben nog niet zo bekend met CRE, is Harthoorn een probleem/risico?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')