abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:37:44 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210418002
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 12:35 schreef ikbent het volgende:

[..]
Dan zou het 265 en 84 zijn bij 41K.
265 en 132 bij 36.767.

Volgens mij hebben ze ook een dijk van een aanvullende verzekering en minimaal eigen risico, ik zag meen ik iets van 350-360 aan premie voorbij komen. Misschien hebben ze een enorme zorgvraag en dat allemaal nodig, maar vraag me af of ze daar wel naar gekeken hebben.
De zorgverzekering oordeel ik niet snel over, wij betalen ook ¤ 424,27 per maand voor ons samen, maar ik ben al voor mijn fysiotherapie voor dit jaar heen zeg maar.
Die nu vanwege chronisch verder uit de basisverzekering komt, maar dat is wat anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210418019
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 12:35 schreef Donna het volgende:
Met extra inkomsten zijn ze ook niet gered als ze met een schuld van ¤13.000 voor ¤40 naar de snackbar gaan. Dat kan wel voor de helft minder, als je daar dan toch heen gaat.
Ze hebben iemand nodig die hun de ogen opent en helpt met hun financiën.
Die eventuele extra inkomsten zullen ook gewoon weer de deur uit vliegen.
Voor 40 euro koop je een frituurpan bij het Kruidvat/LIDL, olie en snacks. Ben je de keren erna voor een habbekrats klaar...
Dat doen wij ook met 3 kinderen, snackbar 1x in de week willen we echt ons geld niet aan kwijt zijn.
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:42:41 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210418090
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 12:38 schreef ikbent het volgende:

[..]
Voor 40 euro koop je een frituurpan bij het Kruidvat/LIDL, olie en snacks. Ben je de keren erna voor een habbekrats klaar...
Dat doen wij ook met 3 kinderen, snackbar 1x in de week willen we echt ons geld niet aan kwijt zijn.
Ik gok dat ze bang is dat er dan iedere avond bitterballen op tafel staan ;)

Wij hebben overigens ook geen frituurpan of airfryer en ik zie in mijn appjes dat ik 24 juni voor het laatst wat bij de snackbar besteld heb (app de bestelling altijd).
Gisteren wel met kind bij de BK gegeten, want man was naar een congres :@
Overigens hebben we geen Mac of BK in het dorp en moeten we altijd met de trein of auto om er te komen, is dus geen gewoonte.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210418131
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 12:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
De zorgverzekering oordeel ik niet snel over, wij betalen ook ¤ 424,27 per maand voor ons samen, maar ik ben al voor mijn fysiotherapie voor dit jaar heen zeg maar.
Die nu vanwege chronisch verder uit de basisverzekering komt, maar dat is wat anders.
Begrijp ik, alleen bij hun vraag ik me af of het een weloverwogen beslissing is..of dat ze vooral denken veel nodig te hebben.

Hier 285 met zijn tweeën en dan zitten de kinderen onder mijn polis met een super uitgebreid pakket, vnl zodat de ortho wordt vergoed (en dat alleen na een berekening kosten premie vs vergoeding gemaakt te hebben). Mijn man heeft een aparte polis bij een andere verzekeraar, zodat we niet 2x een duurdere basis en aanvullend betalen.

We hebben wel een potje mochten qe onverhoeds iets krijgen en het (maximale) eigen risico gebruiken.
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:51:02 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210418189
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 12:45 schreef ikbent het volgende:

[..]
Begrijp ik, alleen bij hun vraag ik me af of het een weloverwogen beslissing is..of dat ze vooral denken veel nodig te hebben.

Hier 285 met zijn tweeën en dan zitten de kinderen onder mijn polis met een super uitgebreid pakket, vnl zodat de ortho wordt vergoed (en dat alleen na een berekening kosten premie vs vergoeding gemaakt te hebben). Mijn man heeft een aparte polis bij een andere verzekeraar, zodat we niet 2x een duurdere basis en aanvullend betalen.

We hebben wel een potje mochten qe onverhoeds iets krijgen en het (maximale) eigen risico gebruiken.
Het zou me niets verbazen als het weloverwogen is, het probleem is vooral dat zij een luxepaardje is zonder het benodigde inkomen en vooral; zonder de benodigde creativiteit en inzet.

Ze leven alsof er de helft meer binnenkomt, dat is het probleem.
En maximaal eigen risico is gewoon echt geen goed advies voor mensen die al een half inkomen per maand tekort komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:53:20 #281
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_210418206
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 12:35 schreef Donna het volgende:
Met extra inkomsten zijn ze ook niet gered als ze met een schuld van ¤13.000 voor ¤40 naar de snackbar gaan. Dat kan wel voor de helft minder, als je daar dan toch heen gaat.
Ze hebben iemand nodig die hun de ogen opent en helpt met hun financiën.
Die eventuele extra inkomsten zullen ook gewoon weer de deur uit vliegen.
Ik voel niet echt de urgentie bij die twee, alsof ze het allemaal wel best vinden. Ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt. :{
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_210418297
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 12:53 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Ik voel niet echt de urgentie bij die twee, alsof ze het allemaal wel best vinden. Ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt. :{
In hun hoofd leven ze volgens mij van het geld dat ze "over" hebben wanneer het huis straks verkocht is voor minimaal 275K. Dan gaan ze alles aflossen, dus is er geen urgentie. En dan gaan de problemen natuurlijk pas echt beginnen, als er geen potje aan de horizon te bekennen is waardoor je op de pof kunt leven en het camperleven toch niets blijkt te zijn.
pi_210418333
Ik vermoed dat hun schulden een stuk hoger liggen dan ze denken. Met hun "handige" trucjes
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:10:42 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210418359
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 13:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vermoed dat hun schulden een stuk hoger liggen dan ze denken. Met hun "handige" trucjes
Ja, als ze al rekenen dat ze "meer te besteden hebben" als de betaling van de hypotheek en energie gestorneerd worden dan stijgt hun schuld dus met minstens ¤ 1.000, maar waarschijnlijk met ¤ 1.300 per maand, en dan gaat het hard.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:11:11 #285
382129 crew  Donna
pi_210418364
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 12:38 schreef ikbent het volgende:

[..]
Absoluut. Maar je hoeft ook echt niet ¤40 kwijt te zijn als je wel een keer gaat. Dat slaat gewoon helemaal nergens op en dat ze dat wel doen geeft wel aan dan ze idd helemaal geen urgentie voelen om hier iets aan te doen.
pi_210418524
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 13:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, als ze al rekenen dat ze "meer te besteden hebben" als de betaling van de hypotheek en energie gestorneerd worden dan stijgt hun schuld dus met minstens ¤ 1.000, maar waarschijnlijk met ¤ 1.300 per maand, en dan gaat het hard.
Dat bedoelde ik idd! Het is zo onverstandig.
Met dat stel met 9 kinderen voel ik begrip en medelijden. Ze doen dingen niet slim, maar zijn niet onwillend. Op een ding na, maar dat is vooruit gekeken
Alleen dat camperstel doet mijn tenen krommen.
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:27:38 #287
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_210421079
les 1 bij bezuinigen is toch cut the crap? Hoe zouden zij overleven als ze in de schuldsanering zouden zitten en voor ¤75 leefgeld per week zouden hebben?
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:29:34 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210421093
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 17:27 schreef Fietsertje70 het volgende:
les 1 bij bezuinigen is toch cut the crap? Hoe zouden zij overleven als ze in de schuldsanering zouden zitten en voor ¤75 leefgeld per week zouden hebben?
Met twee auto's terwijl er maar 1 werkt komen ze met die ¤ 75 sowieso al in de problemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:05:07 #289
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210421427
Dat luie wijf moet gewoon een postronde gaan lopen twee ochtenden in de week. Dan zijn ze min of meer al uit de brand. Wat een betweterige negatieve jankerd met dat verhaaltje over pensioenen ook.

En die vent moet een schop onder zijn kont krijgen en zijn vrouw eens aanpakken.

Arme kinderen, maar die worden natuurlijk net zo. En kunnen aan de editie van 2055 meedoen.
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:02:51 #290
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_210422019
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 10:40 schreef Sledgehammer. het volgende:
Ik kan er nog steeds niet bij dat die lui hun huis te koop hebben gezet om in een camper te wonen met 2 kleine kinderen. Terwijl ze een klein hypotheekbedrag van 850 euro per maand hebben. Dat is ontzettend laag, daar ga je niks meer voor kopen of huren (tenzij sociale huur misschien, maar lange wachttijden).

Als ik die vrouw was had ik direct een baantje gezocht voor een paar dagen zodat je kunt blijven wonen.
Is er dan niemand in hun omgeving die even een reality check kan doen vraag ik mij af? Mijn ouders/familie zouden zich daar echt direct mee bemoeid hebben van waar ben je in godsnaam mee bezig joh.

Deze mensen halen zich alleen maar meer problemen op de hals zo.
Zo ontzettend dom inderdaad om hun bevoorrechte positie te verkwanselen. Nu hebben ze een groot huis met relatief lage hypotheeklasten. Bovendien bouwen ze met het aflossen van de hypotheek vermogen op. Starters moeten voor zo’n huis circa 1500 euro bruto hypotheek betalen. Dat is voor dit koppel na het camper-avontuur onhaalbaar.
pi_210422060
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 19:02 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Zo ontzettend dom inderdaad om hun bevoorrechte positie te verkwanselen. Nu hebben ze een groot huis met relatief lage hypotheeklasten. Bovendien bouwen ze met het aflossen van de hypotheek vermogen op. Starters moeten voor zo’n huis circa 1500 euro bruto hypotheek betalen. Dat is voor dit koppel na het camper-avontuur onhaalbaar.
Wat mij ook verbaasde dat ze sowieso de kosten van de aanschaf van een camper al onderschatten en daarnaast ook nog eens de kosten van ergens verblijven met die camper, alsof je dan gratis kan wonen. Heel wereldvreemd stel :?
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 14:30:47 #292
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_210430463
Ook dat, maar dat is wel op te brengen, maar hoe zie je dat voor je over 5 -10 jaar in diezelfde camper
Echt heel bizar, ik kan het bijna niet geloven dat je als ouders / volwassene zo denkt.
Drop you like an ill, bad habit
  Moderator zaterdag 26 augustus 2023 @ 14:37:48 #293
382129 crew  Donna
pi_210430537
Zouden hun ouders, waar ze geld van lenen, daar dan ook geen mening over hebben? |:)
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 14:40:49 #294
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_210430564
Ster
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 14:37 schreef Donna het volgende:
Zouden hun ouders, waar ze geld van lenen, daar dan ook geen mening over hebben? |:)
Als ik zoiets zou uithalen, dan denk ik dat mijn pa de kinderbescherming zou bellen.
pi_210430577
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 14:40 schreef pmponer het volgende:
Ster
[..]
Als ik zoiets zou uithalen, dan denk ik dat mijn pa de kinderbescherming zou bellen.
De kans dat die zich er nu mee gaan bemoeien is an sich mogelijk. Anderzijds, kampbewoners zitten ook in een wagen (soms)
  Moderator zaterdag 26 augustus 2023 @ 14:43:01 #296
382129 crew  Donna
pi_210430578
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 14:40 schreef pmponer het volgende:
Ster
[..]
Ghehe. Ja ik vind het zo vreemd.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 14:50:05 #297
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_210430626
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 14:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
De kans dat die zich er nu mee gaan bemoeien is an sich mogelijk. Anderzijds, kampbewoners zitten ook in een wagen (soms)
Ja maar die hebben volgens mij bijvoorbeeld wel een vaste woon en verblijfplaats.
Nu weet ik natuurlijk niet wat de ideen met die camper zijn, maar die is een stuk mobieler dan de meeste wagens die ik ken.

Ik ben heel benieuwd wat voor camper het wordt en hoveel "ruimte" daarin zit. Ze zouden nog beter richting een tinyhouse achtige oplossing kunnen denken volgens mij. Maar goed wanneer je denkt door de ene maand iets niet te betalen ruimte in je budget krijgt dan ben je wel een beetje in de war.
  Moderator zaterdag 26 augustus 2023 @ 14:52:12 #298
382129 crew  Donna
pi_210430652
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 14:50 schreef pmponer het volgende:

[..]
Ja maar die hebben volgens mij bijvoorbeeld wel een vaste woon en verblijfplaats.
Nu weet ik natuurlijk niet wat de ideen met die camper zijn, maar die is een stuk mobieler dan de meeste wagens die ik ken.

Ik ben heel benieuwd wat voor camper het wordt en hoveel "ruimte" daarin zit. Ze zouden nog beter richting een tinyhouse achtige oplossing kunnen denken volgens mij. Maar goed wanneer je denkt door de ene maand iets niet te betalen ruimte in je budget krijgt dan ben je wel een beetje in de war.
Volgens mij is hun woning nooit verkocht.
We zullen het wel zien in de komende 4 afleveringen?
pi_210430666
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 14:50 schreef pmponer het volgende:

[..]

Touché, dat was een domme redenatie van mij!

Ze zijn echt heel onhandig bezig. Ik heb wel medelijden met die kinderen. In zo'n zooi leven, en de stress van die ouders zullen heus wel een beetje doorschemeren. Ik kan me niet voorstellen dat ze zo goed toneel kunnen spelen.

maar goed, misschien zijn het wel hartstikke goede ouders, daar gaat het niet om. Dus ik zal stoppen met speculeren
pi_210430685
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 14:52 schreef Donna het volgende:

[..]
Volgens mij is hun woning nooit verkocht.
We zullen het wel zien in de komende 4 afleveringen?
Ik heb alles gezien, even antwoord op de vraag in de spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')