Dat had ik even gemist. Stoken ze echt elektrisch? Met een straalkachel zeker? Zijn dit van die mensen die denken dat 1 kwh energie je huis net zoveel verwarmd als 1m3 gas en dus goedkoper is? En ook nog eens boven de "cap" grens voor energie uitkomen zo...quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:42 schreef Van_Poppel het volgende:
Alsof elektrisch stoken goedkoop is
CV op 15 (was 14 maar zij heeft de CV een graad omhoog gezet) en op 3 plekken in huis een elektrisch kacheltje...quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 00:15 schreef ikbent het volgende:
[..]
Dat had ik even gemist. Stoken ze echt elektrisch? Met een straalkachel zeker? Zijn dit van die mensen die denken dat 1 kwh energie je huis net zoveel verwarmd als 1m3 gas en dus goedkoper is? En ook nog eens boven de "cap" grens voor energie uitkomen zo...
Nu snap ik waarom het voorschot daar eigenlijk weer omhoog zou moeten.
Ja idd, als de vaste lasten in totaal op 19nogwat, laten we zeggen ¤ 2.000, uitkomen dan moet je met een salaris van ¤ 2.400 netto toch een heel eind kunnen komen, en het lijkt me dat daar ook nog kinderbijslag en kindgebonden budget bij komt.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik krijg wel stress van die camperfamilie hun redenaties en keuzes... ze graven zo diep een kuil en eigenlijk hebben ze een goede budgetcoach nodig die ze helpt eruit te komen
Ja... ze hebben gewoon overzicht nodig en het is geen schande om hulp te vragen! Zij heeft alle tijd om de boodschappen uit de reclames te plannen, etcetera (dat in de kou zitten doe ik trouwens ookquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja idd, als de vaste lasten in totaal op 19nogwat, laten we zeggen ¤ 2.000, uitkomen dan moet je met een salaris van ¤ 2.400 netto toch een heel eind kunnen komen, en het lijkt me dat daar ook nog kinderbijslag en kindgebonden budget bij komt.
Maar goed, zij is thuis met de kinderen (dus zitten de hele winter in een ijskoud huis ipv een verwarmd KDV), en ze hebben wel 2 auto's?
Waarom?
Elektrische kacheltjes vreten echt stroom..een beetje straalkachel verbruikt 1,5- 2kwh per uur. En dan hebben ze er 3 😱.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
CV op 15 (was 14 maar zij heeft de CV een graad omhoog gezet) en op 3 plekken in huis een elektrisch kacheltje...
En de energierekening was ¤ 396 per maand maar hebben ze op ¤ 200 gezet om "meer financiële ruimte te hebben".
Dat werkt natuurlijk niet, je hebt geen extra financiële ruimte door een deel van je rekeningen niet te betalen.
Ik snap de afkeer van MP wel, maar ze kunnen zich dit weggooien simpelweg niet permitteren.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... ze hebben gewoon overzicht nodig en het is geen schande om hulp te vragen! Zij heeft alle tijd om de boodschappen uit de reclames te plannen, etcetera (dat in de kou zitten doe ik trouwens ook).
Maar zij zijn beiden zo negatief en ik vind ze ook luials ik er zo bij zat zou ik zoveel mogelijk verkopen via MP en Vinted. Elke cent is er een...
Ze bellen kennelijk zijn moeder iedere keer om geld te lenenquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:40 schreef Sledgehammer. het volgende:
Ik kan er nog steeds niet bij dat die lui hun huis te koop hebben gezet om in een camper te wonen met 2 kleine kinderen. Terwijl ze een klein hypotheekbedrag van 850 euro per maand hebben. Dat is ontzettend laag, daar ga je niks meer voor kopen of huren (tenzij sociale huur misschien, maar lange wachttijden).
Als ik die vrouw was had ik direct een baantje gezocht voor een paar dagen zodat je kunt blijven wonen.
Is er dan niemand in hun omgeving die even een reality check kan doen vraag ik mij af? Mijn ouders/familie zouden zich daar echt direct mee bemoeid hebben van waar ben je in godsnaam mee bezig joh.
Deze mensen halen zich alleen maar meer problemen op de hals zo.
Ja ik snap het wel. Alleen soms kun je het niet permitteren om zo te redeneren. Ik heb er ook de pest aan... wat jij zegt dusquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik snap de afkeer van MP wel, maar ze kunnen zich dit weggooien simpelweg niet permitteren.
Overigens heb ik ook heel erg het idee dat het een geestelijk dingetje is, soort van "weglopen en alles achter je laten", het gegeven dat ze in een camper willen gaan wonen versterkt dat nog een keer.
En WTF moet je met je kast in een camper?
Heb even ingevoerd met de aanname 45,5k bruto per jaar (denk dat ik dat zelfs ruim inschat). Dan zouden ze ongeveer 250 euro kindgebonden budget en 30 euro zorgtoeslag moeten kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja idd, als de vaste lasten in totaal op 19nogwat, laten we zeggen ¤ 2.000, uitkomen dan moet je met een salaris van ¤ 2.400 netto toch een heel eind kunnen komen, en het lijkt me dat daar ook nog kinderbijslag en kindgebonden budget bij komt.
Maar goed, zij is thuis met de kinderen (dus zitten de hele winter in een ijskoud huis ipv een verwarmd KDV), en ze hebben wel 2 auto's?
Waarom?
Geef een man geen vis, maar leer hen vissen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze bellen kennelijk zijn moeder iedere keer om geld te lenen
Hij heeft een nettoloon van ¤ 2.400 per maand, dat is afhankelijk van een eventuele eigen inleg van het pensioen tussen de 36.767 en laten we zeggen 41.000 bruto per jaar.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:11 schreef ikbent het volgende:
[..]
Heb even ingevoerd met de aanname 45,5k bruto per jaar (denk dat ik dat zelfs ruim inschat). Dan zouden ze ongeveer 250 euro kindgebonden budget en 30 euro zorgtoeslag moeten kunnen krijgen.
Vraag me af of ze dat wel beseffen..
Ik denk zelfs dat ze het wel gewoon krijgen. Dit programma laat inhoudelijk zo weinig zien.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:11 schreef ikbent het volgende:
[..]
Heb even ingevoerd met de aanname 45,5k bruto per jaar (denk dat ik dat zelfs ruim inschat). Dan zouden ze ongeveer 250 euro kindgebonden budget en 30 euro zorgtoeslag moeten kunnen krijgen.
Vraag me af of ze dat wel beseffen..
Dan zou het 265 en 84 zijn bij 41K.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij heeft een nettoloon van ¤ 2.400 per maand, dat is afhankelijk van een eventuele eigen inleg van het pensioen tussen de 36.767 en laten we zeggen 41.000 bruto per jaar.
Ze weten wel dat ze dat kunnen krijgen en krijgen het ook, want volgens mij kwam het kindgebondenbudget langs in een van de "bankafschriften".
Ze kan veel beter een baan voor 16-20 uur nemen, dan krijgt ze ook nog een keer de IACK, en de kinderopvang wordt dan nog steeds grotendeels vergoed, plus dat ze niet hoeven stoken als zij en de kinderen de deur uit zijn.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:32 schreef monkyyy het volgende:
Er kan ongetwijfeld nog wat gesneden worden in de kosten bij dat stel. Uiteindelijk zal het op een paar honderd ¤ in de maand aankomen aan extra inkomen. Die vrouw moet maar gewoon een krantenwijk nemen ofzo.
Maar nee, we verkopen het huis en gaan in een camper wonen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |